Drivetest BMW M2

M2 Coup
4.5
BMW M2 zoom
de Constantin Ciobanu, FOTO: Mihai Dăscălescu
Vineri, 12.01.2024
Febra disco

Ultima dată când v-am dat întâlnire aici cu un model al diviziei bavareze mă văitam puțin de faptul că BMW a cam ucis conceptul de model M. Puritatea literei a fost alterată de faptul că nimeni nu prea își mai dorește un M simplu. Ești sărac dacă nu ai un M Competition, un CS, fără a împinge discuția spre CSL.

Și cum în tolba fiecăruia se află un baston de mareșal și inspirat în același timp de tot felul de derapaje logice contemplate de-a lungul timpului, îmi permit o extravaganță gratuită: ”Mă bucur că BMW a ascultat nemulțumirea mea și uite că a lansat un model M pur: BMW M2.” În același timp, acest M2 este o radiografie extrem de fidelă a cum arată, în viziunea constructorului german, un model sport în ziua de astăzi. Gata cu logoreea, să trec la fapte.

A, era să uit. Pentru a-mi băga mințile-n cap, Frank van Meel, CEO BMW M Division, a anunțat că în viitor, entry level pentru modelele M vor fi versiunile Competition. Gata și cu momentul meu de glorie.

BMW M2
M2 Coup

  • Pret de pornire 71.876 €
  • Pret model testat 89.071 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Are ceva magic un 6 în linie. Putem face câte prosternări dorim în fața unui V8, să divinizăm simfonia unui V10, să invidiem sângele albastru al unui V12, dar când vine vorba de un șase în linie se pot trezi la viață galerii extrem de vocale. Să nu uităm că un șase în linie a fost sau este cult sub capota unui Nissan, Toyota, Ford (prin Australia), Jaguar. Fără a pune la socoteală și BMW, pentru că de acest ”pacient” mă voi ocupa în continuare.

Putem privi lucrurile dintr-o perspectivă banală și lipsită de inspirație când vă spun că sub capota lui M2 avem impresionantul S58B30T0, un șase în linie care se regăsește, după pensionarea lui N55, pe sub capotele multor modele sport BMW. În altă ordine de idei, ar fi o crimă să nu profiți cât mai mult de acest propulsor, așa că... Să trăiești BMW! Să mai faci astfel de motoare și mâine! O mică dedicație pentru cei care și-au plantat ochelari de cal și văd doar electrice în fața ochilor. Progresul este o formă de exploatare a tuturor metodelor de exprimare, nu o dictatură.

Sub capotă avem același propulsor pe care-l regăsim în garderoba lui M3/M4, dar într-o versiune ușor ”domesticită”. În acest caz vorbim despre 460 CP livrați la 6.250 rpm și un cuplu motor de 550 Nm, disponibil între 2.650 și 5.870 rpm. Ușor în glumă, mi-aș permite să vă întreb: Ce putere și cuplu motor are un BMW M3? Bănuiesc că puțini mai știți că există un M3 care are 480 CP și 550 Nm. Mai toți, inclusiv eu, răspund instinctiv la întrebarea asta cu 510 CP și 650 Nm, cât au versiunile Competition. Și uite așa descoperim că acest M2 nu este extrem de departe de un M3 standard.

Acest șase în linie este asociat, în acest caz, cu o cutie automată clasică cu 8 trepte produsă de ZF, cu convertizor de cuplu. Am spus în acest caz, pentru că M2 este singurul model M care poate fi echipat, opțional și cu o cutie manuală cu 6 trepte. Ce vremuri am ajuns să trăiesc, manuala să fie opțională pe un M.

Din start remarci că mașina asta este calmă, puterea este trimisă extrem de eficient la sol, chiar dacă vorbim despre o propulsie. Și de aici o dizolvare a acelui aer huliganic, a senzației că mașina stă tot timpul la pândă să te prindă cu garda jos pentru a te lovi la glezne. Vorbim, evident, de un plus, atât la capitolul ampatament cât și ecartament, și mai adăugăm și ceva kilograme în plus, comparativ cu vechea generație. Aici mai adaug și o distribuție aproape ideală a masei de 50:50.

În altă ordine de idei, DSC-ul mi-a lăsat impresia că acum nu are o calibrare restrictivă, ci una care să te ajute. Un kickdown nu îl vei mai simți atât de nervos, inclusiv la plecarea de pe loc. Până spre un 60 km/h ai impresia că mașina nu are toți căluții acasă. Dar apoi!!! Ai impresia că acest M2 își dă seama că l-ai prins ușor somnoros, se caută de toți caii prin buzunare, mai împrumută câțiva și-i pune la lucru pe toți.

Modul în care mașina câștigă km/h este impresionant. Iar acest lucru este valabil și cu pneuri reci. Vreau să spun că DSC-ul nu mai taie resursele pentru a recăpăta aderența, pare că ajustează permanent puterea livrată spre puntea spate pentru a fi la un 10-15% sub pragul ruperei aderenței. 

Am mai auzit voci care spun că și-ar dori o cutie mai rapidă. În special când vine vorba de retrogradări. Nu pot spune că am resimțit un minus atât de evident, puțină anticipație va rezolva acest minus. Pe cei ușor destabilizați emoțional de această ”latență” a cutiei i-aș întreba ce ar face dacă ar avea o cutie manuală? Ar opri mașina și s-ar da jos? Personal, mi-aș fi dorit padele fixe pentru selectarea treptelor, în mijlocul unui derapaj, dacă vrei să urci o treaptă. Singura opțiune este selectorul de pe tunelul median. 

Consum

Am petrecut cam 800 de kilometri la volanul acestui M2. Am avut parte și de un București pustiu, și de drumuri județene libere, și de autostradă, și de circuit. Acum, încerc un sentiment ușor de ipocrizie când vă voi spune că cel mai mic consum afișat pe bord a fost de 7.9 litri, dar este real. Și în mod paradoxal asta s-a întâmplat în București. Da, era orașul pustiu, încă dimineața, un 23-24 grade, am închis AC-ul, viteză redusă. Practic, condiții ideale.

Un drum de 350 km compus din vreo 200 km autostradă, 100 km drumuri județene și 50 urbane s-a finalizat cu un consum mediu de 9 litri. Cei drept, putea fi mai mic, dacă abordam o rulare mai conservatoare. Prin urmare, M2 se califică pentru a fi admis în clubul GT-urilor în care te urci la volan și nu pândești benzinăriile din 300 în 300 km. Pe circuit, vizavi de consum... ar trebui să aveți o benzinărie prin preajmă la plecare.

În mod oficial, BMW M2 este comunicat cu un consum mediu de 9.7 litri și emisii de 218 g/km CO2.

Pe cine invităm noi alături de acest BMW M2, pentru că peisajul începe să devină arid, iar constructorii au ales forme de exprimare care să le garanteze o concurență cât mai mică din partea rivalilor.

În cazul lui BMW M2 vorbim despre o propulsie îmbrăcată în hainele unui coupe. Dacă invităm în gașcă un Audi RS3 înseamnă că acceptăm o tracțiune integrală sub formă de sedan. Audi spune despre RS3 că se mulțumește în medie cu 8.9 litri/ 100 km rulați și emisii de 203 g/km CO2.

În mod clasic, deschizi oferta celui de al treilea producător premium german și aici găsești un coupe cu patru uși și tracțiune integrală, care se califică să fie pus lângă M2. Așa că vorbim și despre un Mercedes-AMG CLA 45 S 4Matic+ Coupe. Promit că este singura dată când folosesc titulatura completă a acestui model. CLA 45 S consumă în mod oficial 8.9 litri/100 km și are emisii de 202 g/km CO2.

Și pentru că nu vreau să fiu indulgent cu acest M2, voi invita alături de el și un Porsche 718 Cayman GTS. În acest caz avem tot șase cilindri, dar cum spun britanicii, folosind o adaptare ușor romantică, avem șase tolăniți. Adică un boxer de 4 litri, care nu apelează la niciun ”dopaj”. Consumul mediu este declarat la 10.1 litri, iar emisiile sunt de 230 /km CO2.

Performanţe

Aduc în discuție un BMW M140i, un hatch pe care-l consider una dintre cele mai „hoonigan-ice” modele din lume și pe care-l ador și pe care l-am folosit discret ca unul dintre repere când m-am întâlnit cu acest M2. Având acest punct de pornire, trebuie să recunosc că mașina mi-a lăsat puțin impresia unui elev care tocmai a ieșit din biroul directorului.

Acum nu pot spune că am devenit insensibil la 4.1 secunde până la 100 km/h. În ceea ce mă privește tot ce este sub 5 secunde reprezintă o valoare respectabilă. Mai bifez aici și cei 250 km/h viteză maximă, evident limitată electronic. M140i nu l-am amintit doar să mă aflu în treabă, voi reveni la impresia de elev mustrat.

Audi RS3 este evident un monstru de eficiență cu al său sistem quattro, se laudă cu 3.8 secunde până la 100 km/h. O altă bucățică de istorie sub capota acestui Audi, un cinci în linie de 2.480 cmc, evident supraalimentați până la nivelul de 400 CP și 500 Nm. Voi menționa la fiecare model și cutia de viteze. În acest caz avem una cu 7 rapoarte și dublu ambreiaj.

Mercedes-AMG CLA 45 s.a.m.d ascunde sub capotă un patru cilindri în linie de 2 litri care sigur știe voodoo. 421 CP și 500 Nm dintr-o cilindree de 2 litri nu este ceva neauzit, dar sunt valori oferite pentru un model de serie. Impresionantă performanța celor de la Mercedes. O putere care ajunge la sol via un sistem de tracțiune integrală 4matic+ și care îi permite modelului să atingă 100 km/h în 4 secunde și să aibă o viteză maximă de 270 km/h. Nu știu dacă acel gentleman agreement dintre constructori începe să se dizolve sau Mercedes doar profită de faptul că Mercedes-AMG este altceva. Scuze pentru această paranteză, mă mai surprind și eu pe mine vorbind despre nimicuri.

Porsche 718 Cayman 4.0 GTS este. într-adevăr, unul dintre cele mai faine modele la volanul căruia să spui adio automobilului cu motor termic. Așa că, vă voi spune doar că vorbim despre un motor aspirat de 4 litri, 6 cilindri boxer, 400 CP și 420 Nm, cutie automată cu 7 trepte și dublu ambreiaj, propulsie. Sunt necesare 4 secunde pentru a ajunge la 100 km/h și viteza maximă este de 288 km/h.

Interior

Cum v-am spus, peste 800 de kilometri la volanul acestui M2 și m-am simțit bine. V-am convins? Nu prea cred, așa că hai să mai detaliem puțin. În primul rând am simțit un mic conflict între generații de când am urcat la volan.

Pe de o parte, subsemnatul care a bifat deja 45 de ani, pe de altă parte, acest tăvălug evoluționist care acum aduce multe display-uri și care mâine va spune cine știe ce altceva. Rareori, îmi rezerv luxul de a mă întreba pe mine, că sunt printre puținii care mă ascultă: parte dintre aceste evoluții sunt cerute de clienți sau impuse clienților?

Și da, nu prea sunt un mare fan al display-urilor, pentru că-mi invadează habitaclul noaptea, cu multă lumină parazită. În acest caz, BMW a avut înțelepciunea de a oferi și posibilitatea de a-ți configura display-urile extrem de minimalist, fără multă grafică inutilă, doar cu informații esențiale condusului. Aici le ofer o mare bilă albă pentru că ai încă acces la acel loc intim, discret, minimalist în care să te concentrezi pe condus sportiv/pilotaj, dacă ieși pe circuit. Probabil, dintr-un instinct de conservare, pentru a nu fi repudiat de societate în vreun colț, am acceptat cele două display-uri din M2.

Pentru cei care fac inventarul inch-ilor, avem două display-uri, de 12.3 inch și 14.9 inch. Având ADN-ul unui model de clasă superioară, interiorul evadează din intimitatea unui model compact. Strict pragmatic, ce primești de banii pe care-i dai, M2 este evident în câștig. Mai mult spațiu la interior, un model polivalent, cu o fereastră de utilizare mai generoasă.

Pe de altă parte, dacă ești în zona de egoism, 718 Cayman, unde vrei aer doar pentru două persoane la interior, este evident faptul că M2 a părăsit această zonă. 

Pentru că am vorbit atât de spațiu, încă două, trei mențiuni. Portierele fără ramă sunt generos dimensionate, iar deschiderea largă îți permite acces bun în spate. Mai am de luptat cu a accepta culisarea electrică a scaunelor spre înainte și înapoi, lucru care se realizează la o viteză greu de descris în cuvinte. Oricând aș salva niște kilograme de motorașe electrice pentru reglaje manuale la scaune și acces rapid la locurile spate. Până la un 1,70 spre 1,75 înălțime se poate călători comod în spate. Altfel, apelați la favoruri pentru a rezerva locul dreapta față.

Și, pentru că mare parte din ceea ce înseamnă un model sport, încă, este legat de tactil, mulțumesc BMW pentru ritualul de a urca la volan și a pune mână pe un clasic levier al unei cutii de viteze. Mulțumesc și pentru faptul că ai calibrat timoneria și feedback-ul ca să fie în zona ușor masculină. Să ai senzația că se întâmplă ceva mecanic acolo dedesubt. Apoi, mâinile pe un volan tipic M, gros, cu o priză bună, clasicele butoane M1 și M2, și padele pentru schimbarea treptelor. Singurul amendament: mi-aș fi dorit ca padelele să fie fixe, nu pe volan. În focul acțiunii, s-ar putea să nu mai știi unde este plus și minus. Nu mai vorbesc de momentele în care privești înainte pe geamurile laterale și vrei să urci o treaptă.

Acum, pe cât de mult îmi lipsește acel parfum intim, nu pot nega faptul că mă bucură generozitatea din zona postului de conducere: spații de depozitare suficiente pe tunelul median, buzunare spațioase în portiere.

Din perspectivă contabilă, M2 se laudă cu un volum al portbagajului de 390 litri, valoare care este depășită doar de CLA 45, care oferă 460 litri. 

Preţ de achiziţie

În configurator, cel mai ieftin BMW M2 pornește de la 73.007 euro. În fișa primită de la BMW, cu opțiunile modelului testat, avem un preț de bază de 71.876 euro.

Prima opțiune care mi-ar consuma niște ore bune vizavi de a mă decide este dacă să investesc 513 euro pentru a echipa mașina cu o cutie manuală. Culoarea exemplarului din test, Albastru Zandvoort M reprezintă o opțiune gratuită, dar poate vă doriți un albastru Portimao Frozen metalic, care crește prețul mașinii cu 2.573 euro.

La capitolul jante nu sunt mari dileme: avem 19 inch pe față și 20 spate. Puteți opta pentru un alt desen al acestora care pot adăuga pe factură de la 205 euro până la 1.179 euro. Tapițeria integrală din piele costă 1.999 euro. Ornamentele interioare de carbon, prezente și la modelul testat, reprezintă o opțiune de 810 euro, dar puteți opta pentru aluminiu contra sumei de 307 euro.

Există un pachet M Race Track în valoare de 14.658 euro care include plafonul din fibră de carbon, ornamente M din fibră de carbon și scaune M Carbon care sunt compatibile cu centuri multipunct.

Cu excepția cutiei de viteze manuale, restul opțiunilor nu pot spune că mi-ar retrograda în grad un M2. Prin urmare o bilă albă pentru faptul că nu ești nevoit să investești semnificativ pentru a face acest model să strălucească. În plus, poți comanda separat plafonul de carbon sau scaunele, nu te obligă nimeni la un ”combo”.

Audi începe să discute cu tine despre un RS3 de la 66.100 euro. Mercedes-AMG răspunde de la 73.800 euro. Nu am explorat zona de opționale pentru a nu considera că încerc să favorizez sau nu vreun model. În cazul celor de la Porsche, să nu vă apropiați de showroom fără 100.000 euro. 718 Cayman GTS pornește de la 96.354 euro, dar vei mai găsi câte ceva de adăugat.

Siguranţă

BMW Seria 2 Coupe a primit de la Euro NCAP un rating de 4 stele. Actuala generație a fost testată în mai 2022. Modelul a fost ușor depunctat pentru că nu este extrem de amabil cu pietonii și bicicliștii. A mai pierdut ceva puncte pentru că scaunul față dreapta nu dispune de Isofix și restul sistemelor pentru montarea altor scaune pentru copii.

Locurile spate dispun de aceste sisteme. Protecția oferită adulților în caz de accident a fost evaluată la 82%, cea a copiilor la 81%, pietonii și bicicliștii se bucură de un grad de ”amabilitate” evaluat la 67%, iar sistemele de asistență au primit un procent de 64%.

Audi A3 a fost testat în 2020, a primit 89% pentru protecția adulților, 81% pentru cea a copiilor. Cei care interacționează ”contondent” cu mașina să se aștepte la 68% indulgență, iar sistemele de asistență au primit o evaluare de 73%.

Mercedes-Benz CLA a fost testat în 2019. La acea vreme, standardele Euro NCAP au evidențiat că modelul celor de la Mercedes ar fi un mic tanc. O protecție pentru adulți în caz de impact evaluată la 96%, pentru copii la 91%, caroseria lui CLA a fost considerată extrem de ”maleabilă” pentru pietoni/bicicliști – 91%, iar electronica a primit o notă de 75%.

Porsche a trimis până la această oră la birourile Euro NCAP doar Cayenne, Taycan și Macan. Dar nu prea ne facem griji vizavi de protecția oferită de un 718.

Ţinută de drum

Și a venit momentul să revin la M140i. Cam tot ce am degustat până acum, și a avut litera M pe spate, a început cu un fior, și asta cu mult înainte de a urca la volanul acelui model. Tot timpul era un cocktail de nerăbdare, entuziasm, pofta de a adulmeca puțin parfumul hoonigan. Dar întotdeauna a existat un procent masiv de respect, de teamă vizavi de temperamentul unui astfel de model. Iar toate cele de mai sus au culminat cu istericul M140i, care nici măcar un M veritabil nu era. Așa că, am pășit spre acest M2 cu mult respect. Faptul că era echipat cu Michelin Pilot Sport 4S mi-a conferit un plus de încredere.

Pe puntea faţă avem suspensie cu dublu braţ transversal, iar pe puntea spate suspensie multibraţ. Au o cinematică specifică M. Lista de echipamente standard pentru noul BMW M2 include suspensie M adaptivă cu amortizoare controlate electronic, direcţie M Servotronic cu raport variabil, DSC (control dinamic al stabilităţii) - inclusiv M Dynamic Mode - şi frâne M Compound - cu etrier fix, cu şase pistoane, pe puntea faţă şi frâne cu etrier flotant, cu un singur piston, pe cea spate.

Sistemul de frânare integrat oferă conducătorului două setări de control al pedalei. Personal, nu am înțeles treaba asta cu două setări pentru pedala de frână. Distanța de frânare nu se schimbă, este aceeași, doar dozarea pedalei. Dar cum nu vorbim despre un model de competiție, consider ușor gratuit acest plus.

Direcția este precisă, mașina dovedește o poftă plăcută de a se înscrie pe viraje. O atitudine neutră la limită, cu un feedback bun de la trenul de rulare și pneuri care îți dau acel plus de încredere și te ajută să citești mult mai fidel când te apropii de limitele aderenței.

Recunosc, am fost, să-i zicem, comod, și nu prea am mutat suspensia din modul Comfort, fie că am rulat pe circuit sau pe drumurile publice. Da, prefer o suspensie care să permită ceva mișcare în caroserie, pentru un plus de comunicare a mașinii cu mine. Privind cadrele de pe circuit, da, am fost surprins să văd cât ruliu există, de la volan nu pot spune că l-am simțit atât de amplu.

La rularea pe drumurile publice, confortul este ușor penalizat de ampatament. Am descoperit acest lucru extrem de simplu: după M2 am sărit în M3 Touring, adică am adăugat 10 cm la ampatament. Și am avut impresia că sunt într-o limuzină de lux.

Pentru a trage o concluzie, ai senzația că tânărul s-a lăsat de arte marțiale, pe undeva din cauza vârstei și s-a refugiat în box. Cam așa l-am simțit pe M2. Și, totuși, să nu uităm că de acum urmează versiunile picante. Dar un lucru este cert, nu mergeți la acest M2 ca la pomul lăudat pentru că mușcă. Dacă nu-l respecți, vei regreta.

Vizibilitate

M2 face parte din categoria restrânsă de modele la care voi puncta și vizibilitatea spre înainte, dar prin geamurile laterale. Poziția la volan nu este atât de avansată încât să ai stâlpul A ”în fața ochilor”. Cu alte cuvinte nu obturează vizibilitatea. Bună vizibilitate înainte, chiar dacă adopți o poziție cât mai joasă la volan. Un plus pentru discretul ”power dome”, care aduce un discret parfum de muscle car din spatele volanului. Oglinzi laterale generoase, cu o bună vizibilitate, iar șoldurile spate nu afectează vizibilitatea.

Un model din spatele volanului la care nu am avut probleme de percepere a dimensiunilor sau de acomodare cu acestea, lucru care este un plus în cazul unui model sport. Îți permite un plus de încredere în abordarea traselor.

Puțin limitată vizibilitatea peste umăr să zic așa. Stâlpii spate obturează puțin vizibilitatea când vine vorba de aruncat privirea în spate pentru a te asigura într-un sens giratoriu mare, precum cel din centrul Bucureștiului, cel de la Alba Iulia. Vizibilitatea în oglinda retrovizoare de la interior nu rivalizează cu vreun ecran IMAX, dar nu am simțit vreo castrare a vizibilității.

Tehnologie

Partea plăcută este că mașina asta ascunde multă tehnologie, dar nu este una ostentativă. BMW a reușit să o facă discretă, dar asta nu este sinonim cu lipsa ei de prezență sau eficiență. Pornim la drum cu sistemul de operare BMW 8, care, la prima vedere, copleșește cu numărul de pictograme afișate pe ecranul din dreapta. Zici că ai deschis o pagină de magazin de aplicații când intri în ecranul de bază. Partea drăguță este că aproape tot poate fi comandat vocal. Nu mai trebuie să memorezi o cale pentru a ajunge la ce ai nevoie, doar îi ceri asistentului virtual. Dar asta este valabil doar dacă ai limba setată pe engleză, limba lui Eminescu și Creangă încă nu este acceptată.

Informațiile legate de condus, inclusiv Shifting Lights, apar într-un nou aspect grafic pe afișajul de 12,3 inch (31,24 cm). Widgeturile specifice M pentru configurarea automobilului şi starea anvelopelor sunt doar două dintre elementele care pot fi apelate pe monitorul de control de 14,9 inch (37,85 cm). Disponibil opţional, BMW Head-Up Display include şi afişaje specifice M.

Noul sistem BMW iDrive permite personalizarea cu BMW ID şi aplicaţie My BMW, precum şi utilizarea unui Personal eSIM în automobil. Integrarea smartphone-ului pentru Apple CarPlay şi Android Auto este disponibilă şi ea ca dotare standard pe noul BMW M2 şi, de asemenea, există un sistem de antenă 5G pentru conectivitate optimizată.

Butonul Setup de pe consola centrală oferă acces direct la opţiunile de setări pentru motor, şasiu, direcţie, sistemul de frânare şi M Traction Control, precum şi la Gear Shift Assistant, dacă este comandat. Două configuraţii generale ale automobilului pot fi stocate şi apoi accesate folosind butoanele M de pe volan.

Pe lângă M Traction Control, echiparea standard M Drive Professional include şi M Drift Analyzer şi M Laptimer. În plus, butonul M Mode de pe consola centrală poate fi folosit pentru a regla atât nivelul activităţii sistemelor de asistare a condusului, cât şi conţinutul afişat pe multimedia şi pe Head-Up Display, cu opţiuni de setări ROAD, SPORT şi TRACK.

Faptul că BMW oferă posibilitatea reglării gradului de intervenție a sistemului DSC pe 10 trepte consider că este un plus major. Iar vizavi de M Drift Analyzer, acesta îți va contoriza drifturile, le va puncta în funcție de viteză, distanță și unghi, dar va contoriza și subvirările. Adică mașina știe discret și să te privească ironic.

În schimb, sistemul care te avertizează sonor la depășirea limitei de viteză este ON la fiecare pornire a mașinii. Dacă nu-l dezactivezi, va vocifera la depășirea limitei de viteză, dar tace relativ repede. În schimb, la orice modificare de limitare a vitezei, el este iarăși la pândă și gata de ocară.

Design

Fiind un capitol mângâiat de un procent serios de subiectivism, da, îmi voi asuma, probabil, câteva comentarii amabile. Mă bucură faptul că nu seamănă cu nimic altceva și BMW își asumă controversa. Sunt din generația celor care a purtat uniformă.

Așa că, la nivel subconștient, am alergie la uniformitate, la comun. Cei de la BMW cred că redescoperă muzica disco, acel cocktail de funk–psihedelic soul și pop care părăsea Philadelphia la începutul anilor '70. Chiar dacă acest BMW M2 vine din Mexic, tot în cultura disco l-aș băga. M2 îmi lasă impresia unui widebody kit, mă trimite cu gândul la BMW E21 Turbo.

Pentru mine, un mare procent al frumuseții este generat de gradul de satisfacție descoperit în spatele volanului. Am mai spus-o, o voi mai repeta când și când. De exemplu, a doua generație Civic Type R, EP3 – cea bazată pe a șaptea generație Honda Civic, a fost vreun Miss? Ș

i doar pornind de la acest exemplu îmi permit luxul de a spune că acest G87 va fi o mașină de colecție peste 30 de ani. Și nu doar pentru performanțe, ci și pentru modul în care arată. Așa că ne găsim aici peste 30 de ani să vedem dacă am avut dreptate.

Deși BMW oferă cam aceeași mașină, dar în haine diferite. Mesajele sunt destul de bine individualizate, doar interiorul este în linii mari același.

Nu ne-a placut

  • Creșterea în dimensiuni
  • Masa destul de mare
  • Inspiră prea multă încredere

Ultimele teste


  • Vedetă

  • Legendă

  • Definiția hot hatch-ului

  • Grande

Comentarii (9)

  • Daca nu e tesla, e degeaba. Pentru IT-stul roman, bogat dar in acelasi timp sarac fara bani de curent, nu conteaza decat tesla. De preferat si incarcare gratuita pe viata, ca deh, e mai cu mot.
    3 6
  • Small is Better
    https://youtu.be/UpGLjStrQes?si=RwP9L8kf2KlFfpnu
    0 0
  • Pana acum, 3 it-isti imi dau dreptate
    3 1
  • Andrei
    Pacat, M2-ul original (dar si Comp si CS) au fost niste masini frumoase. Asta nou e urat si prea greu. Iti iei cutie manuala si niste Michelin Cup si poti trece de la groaza rularii pe anvelope reci la o stabilitate excelenta. Am condus doua din modelele M anterioare, sunt delicioase, dar comparatia cu Cayman-ul e ca una dintre un topor si o Katana.
    2 0
  • Banditos
    Ne-a placut "Designul exterior"

    E genul de masina pe care daca ar vedea-o ma-sa (daca ar avea una) ar ascunde-o de ochii lumii si ar ramane nemaritata. Stie sa faca o sumedenie de lucruri de la bine in sus, dar ideea e ca e urata acum si urata va ramane si la batranete.

    Ne auzim peste 30 de ani.
    6 1
  • @Andrei
    Noroc, Andrei! Plăcut surprins să găsesc un cititor care a condus ambele modele - M2 și Cayman GTS și poate veni cu o părere avizată. Așa că te rog să detaliezi care e treaba cu toporul și katana... bănuiesc că vorbești în cunoștință de cauză!
    0 0
  • Andrei
    Am condus variantele de top de la vechiul M2 si actualul Cayman. M2 (manual) este brutal, violent pe acceleratie si greu de stapanit (automata il face mult mai usor de condus). Trebuie sa ai foarte mare grija cu apasarea acceleratiei si pozitionarea rotilor. Te implica si e nevoie sa fii foarte atent.
    Cayman, este mult mai precis, mai liniar, motorul aspirat este demential, cutia scoate tot felul de zgomote, sunetul motorului este foarte puternic si fenomenal.
    Sunt doua masini foarte diferite, atat prin arhitectura cat si prin finete.
    1 0
  • @Andrei
    Iti respect punctul de vedere, din pacate, am dificultati mari in a crede ca ce ai scris acolo este rezultatul interactiunii tale cu acele modele. Asa ca, daca mai aduci “acuze” vis-a-vis de unele alegeri din textele mele, cum
    ar fi alegerea lui GTS ca rival ptr M2, ar fi bine sa ai temele facute cu grija. Parerea mea… Andrei.
    0 0
  • Andrei
    Eu vorbesc despre comparatia dintre F87 si 718 GT4 RS (aka variantele de top).
    Modelele sunt foarte diferite din multe puncte de vedere, chiar daca sunt concurente. Cayman-ul este un instrument de precizie, iar M2-ul o bruta.
    Nu am condus M2-ul actual, am scris doar ca e greu si urat. Nu stiu unde ai vazut tu acele ''acuze'', probabil nu ai inteles ce am scris. E clar, acum?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru