Marti, 08.07.2025
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Mereu am avut o afinitate pentru modelele BMW M Performance. Pe înțelesul tuturor, acele M-uri care nu sunt chiar M-uri și care pot să "zboare sub nivelul radarului".
În copilărie și, mai târziu, în adolescență mi-au plăcut mașinile care ieșeau în evidență. Ce-i drept, erau și vremurile de așa natură, cu multe cluburi de mașini tunate, cu jocurile Need For Speed în plin avânt și, nu în ultimul rând, cu filmele Fast and Furious. Cele din școala veche, nu când au început să zboare în spațiu și să deturneze submarine.
Cu timpul, însă, am ajuns să apreciez mai mult mașinile care nu ies atât de mult în evidență, dar care ascund sub capotă un motor potent și îți pot oferi senzații tari fără să ajungi vedetă pe internet.
BMW M440i Coupe este o astfel de mașină. Nu impresionează cu munți de tehnologie sau cu un design exterior agresiv. Pur și simplu, modelul bavarez a fost construit în jurul motorului cu șase cilindri în linie. Acesta este cel mai mare atu al său.
Noi am condus cel mai nou M440i Coupe, adică facelift-ul actualei generații, iar în rândurile următoare îți spunem cum se simte de la volan. Avem pentru tine și un video.
PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE DE NOI
BMW Seria 4 Coupe
3.0 M440i xDrive AT
- Pret de pornire 74.018 €
- Pret model testat 91.625 €
Motor / Transmisie
Așadar, BMW M440i nu este un M veritabil, însă nu greșim dacă îl considerăm un model foarte apropiat de un M veritabil. Sau, dacă vrei, un M mai util în viața de zi cu zi. În primul rând, M440i și M4 ascund sub capotă aproximativ același motor de 3.0 litri, cu șase cilindri în linie. Deci baza este aceeași.
În cazul celui dintâi, propulsorul are codul B58, iar în cazul celui din urmă S58. Desigur, diferă puterea oferită, dar și o serie de componente.
De exemplu, B58 are un singur turbo (twin-scroll), iar S58 are două turbine. Apoi, B58 are un raport de compresie mai mare, iar S58 are interne forjate.
Să revenim la putere. Dacă M4 Competition oferă 530 de cai putere și 650 Nm, M440i Coupe dispune de 374 CP și 500 Nm. În plus, acesta din urmă beneficiază și de un sistem mild-hybrid la 48V, care suplimentează cu 11 CP în anumite situații. Integrează și o baterie cu o capacitate de 0.53 kWh.
Așa cum am aflat după testul nostru cu M4 Competition Cabrio, motorul de 3.0 litri livrează puterea într-un mod violent, mai ales cu toate sistemele relevante trecute în modul Sport/Sport Plus. Însă, motorul S58 are un "turbo lag" neașteptat atunci calci mai hotărât pedala de accelerație.
Asta pentru că cei 530 CP sunt livrați la 6.250 de rotații pe minut, iar cuplul de 650 Nm este disponibil între 2.750 rpm și 5.750 rpm.
De cealaltă parte, M440i xDrive (fie el coupe sau cabrio) este mult mai potrivit pentru drumurile de zi cu zi. Unitatea livrează puterea între 5.500 și 6.500 de rotații pe minut și cuplul între 1.900 și 5.000 de rotații pe minut. Trage liniar, de la turații joase, trage tare și, poate cel mai important, "turbo lag-ul" nu este atât de prezent ca la M4 și la al său motor S58.
Sunetul care părăsește țevile sistemului de evacuare creează la fel de multă dependență în cazul amândurora. Din păcate, tot în cazul ambelor modele, vei avea destul de mult sunet artificial injectat în boxe, mai ales în modul de rulare Sport/Sport Plus.
Transmisia Steptronic cu 8 rapoarte nu este la fel de precisă și de rapidă ca și cutia de viteze cu Drivelogic, prezentă pe M4, dar își face foarte bine treaba. Până la urmă, ambele sunt cu convertizor de cuplu. Schimbările sunt line, nu se "bâlbâie" dacă o iuțești, iar în modul Comfort trece rapid prin trepte pentru un consum de combustibil cât mai redus.
Modul Sport păstrează mai mult treapta de viteză, astfel încât motorul să fie întotdeauna în plaja de putere/cuplu.
Consum
Nu știu câți proprietari de BMW M440i, sau persoane care doresc să își achiziționeze un asemenea model, se gândesc la consum. Dar, pentru că avem acest criteriu, îți voi spune ce valori am obținut atât în mediul urban cât și în extra-urban.
Pentru această motorizare, germanii anunță un consum mediu de 7.7 litri/100 de km.
În oraș, noi am obținut 11.6 litri/100 de km, iar în afara orașului, acolo unde conduci mai mult o asemenea mașină, am reușit un consum de 7.1 litri/100 de km. Am avut porțiuni de autostradă, drum național și, nu în ultimul rând, mult drum montan.
Așadar, dacă facem un calcul simplu, am obținut un consum mediu de 9.3 litri/100 de km. Ceea ce nu este deloc rău pentru o mașină cu motor de 3.0 litri, pe benzină, și 374 de cai putere, care nu a fost condusă nici măcar pentru o secundă în modul de rulare cel mai eficient.
Bun. Rivali. Cum Audi S5/RS5, așa cum îl știm noi, nu mai există, singura alternativă la acest BMW M440i Coupe ar fi Mercedes-AMG CLE 53 Coupe. Rivalul din Stuttgart vine echipat cu un motor V6, de 3.0 litri, care oferă 449 CP (+23 CP veniți din partea unui sistem mild-hybrid) și consumă 9.1 litri/100 de km.
Performanţe
Mulțumită celor 374 de cai putere, BMW M440i xDrive Coupe ajunge la 100 de km/h în 4.5 secunde, iar viteza de top este limitată electronic la 250 km/h.
Chiar dacă este ceva mai puternic, Mercedes-AMG CLE 53 4Matic+ Coupe nu este cu mult mai rapid. În cazul său, repriza 0-100 km/h durează 4.2 secunde, iar viteza maximă este limitată tot la 250 km/h.
Interior
Dacă Mercedes-AMG CLE încearcă să îți ia ochii cu interioare pline de ecrane și multe suprafețe iluminate, BMW M440i merge pe un stil estetic ceva mai conservator.
Facelift-ul primit anul trecut a redus la minim butoanele fizice din habitaclu, așadar majoritatea funcțiilor au fost preluate de sistemul multimedia, despre care voi vorbi mai încolo. Toată industria a luat-o pe acest drum, așadar nu este motiv de penalizare.
Chiar și așa, mai găsești butoane fizice pentru selectarea modurilor de condus, așadar nu mai pierzi timp să le cauți prin meniul sistemului multimedia. De asemenea, sistemul de lumini ambientale a fost revizuit, iar gurile de ventilație au fost ascunse în bord.
Comparativ cu M4, M440i propune un habitaclu mai confortabil, cu mai multe suprafețe acoperite cu materiale premium. Dovadă este și configurația aleasă pentru mașina noastră de test: un interior Individual cu tapițerie din piele Merino în nuanțele Tartufo/Negru.
Deși este un model premium, mai găsești și plastic, dar de obicei prin zone unde nu ajungi prea des cu mâinile sau cu privirea. În ceea ce privește calitatea îmbinărilor din habitaclu, BMW M440i Coupe are un avantaj în fața rivalului din Stuttgart.
Pasagerii din spate nu sunt privați de materialele premium, astfel că și aici găsești suprafețe acoperite cu piele și materiale moi.
Scaunele sunt confortabile la drum lung, exact cum trebuie să fie în cazul unui Grand Tourer. Pentru că, până la urmă, M440i Coupe este un Grand Tourer. Pasagerii din față au la dispoziție spațiu suficient, iar cei din spate, ei bine, în acest caz depinde de fiecare.
De exemplu, în cazul meu, care am o înălțime de 1.92 metri, spațiul la cap a fost, practic, inexistent. Spațiul la genunchi, în schimb, pot spune că a fost decent (pentru un model Coupe).
Portierele au dimensiuni generoase, iar spațiile de depozitare din ele sunt la fel de generoase. Cotiera centrală este, la fel, decentă, iar pasagerii din spate au și ei la dispoziție o cotieră care integrează două suporturi pentru pahare. În cazul pasagerilor din față, suporturile pentru pahare sunt ascunse sub un capac care glisează, așadar le poți ascunde atunci când nu le utilizezi.
Portbagajul are un volum de încărcare de 440 de litri. Cu 30 de litri mai mult decât Mercedes-AMG CLE 53.
Preţ de achiziţie
Tot acest pachet, adică motor puternic, interior Individual și materiale premium vin pentru un preț pe măsură. Mașina noastră de test a avut un preț de listă de 91.625 de euro, cu TVA inclus. Prețul de pornire, pentru o astfel de versiune, este de 74.018 euro.
De unde diferența de preț? Printre dotările opționale s-au numărat volanul încălzit, șasiul adaptiv M, pachetul M Sport Pro, trapa acționată electric, farurile adaptive LED, sistemul audio Harman Kardon și două pachete denumite Inovații și Confort.
Dacă te gândești că un Mercedes-AMG CLE 53 pornește de la 89.440 de euro, în România, BMW M440i xDrive Coupe nu mai este atât de scump.
Siguranţă
Actuala generație BMW Seria 4 a fost testată de Euro NCAP în 2019 și a obținut punctajul maxim de 5 stele la testele de impact. Punctajele individuale sunt și ele mari: 97% protecție pentru adulți, 83% protecție pentru copii, 93% protecție pentru pietoni și bicicliști și 72% eficiență pentru sistemele de asistență.
Ţinută de drum
BMW M440i Coupe este o mașină care se conduce foarte plăcut la drum lung. Suspensia este bine echilibrată, dar mai confortabilă comparativ cu un M4.
Pe viraje, mașina este foarte manevrabilă, cu o ușoară tentă de supravirare (chiar dacă ai la dispoziție o tracțiune integrală xDrive, majoritatea puterii merge spre puntea spate). Sistemele mașinii intervin destul de târziu, mai ales în modurile de rulare Sport sau Sport Plus, așadar nu îți strică distracția.
Direcția precisă, opune rezistență fix cât trebuie pentru a simți încotro se îndreaptă roțile.
În oraș, M440i Coupe se conduce ca o mașină normală, adică ușor. Dimensiunile potrivite nu te încurcă nici pe străzile înguste, dar nici în parcările înghesuite.
Vizibilitate
Suprafețele vitrate sunt generoase și destule, așadar ai destul de puține unghiuri moarte. Oglinzile laterale sunt bine proporționate, iar prin lunetă vezi cam tot ce te interesează.
Pentru un plus de siguranță, ai la dispoziție un asistent pentru unghiul mort, dar și un sistem de camere video cu vedere la 360 de grade.
Tehnologie
Așa cum spuneam, BMW M440i Coupe nu vine la pachet cu munți de tehnologie. Principalul său atu este motorul de 3.0 litri, cu șase cilindri în linie.
Dar asta nu înseamnă că nu ai la dispoziție un instrumentar de bord digital, cu diagonala de 12.3 inch, și un ecran central de 14.9 inch pentru sistemul multimedia. Ambele sunt integrate într-un ansamblu curbat către șofer, la fel ca în cazul tuturor modelelor BMW de ultimă generație.
Instrumentarul de bord are o grafică bună, ușor personalizabilă, iar sistemul multimedia se mișcă bine. Poți interacționa cu el fie prin intermediul ecranului tactil, fie prin intermediul butonului rotativ iDrive. Așa cum bine știi, BMW a renunțat la gesturi, așadar nu mai poți modifica volumul radioului prin rotirea degetului, de pildă.
Zona de încărcare prin inducție pentru telefonul mobil nu este standard, chiar dacă M440i Coupe are un preț de bază de peste 70.000 de euro. Această tehnologie este inclusă în pachetul Confort, care costă 1.205 euro.
Dacă nu bifezi această opțiune, îți poți încărca telefonul fie la cele două port-uri USB-C, sau la priza de 12V.
Tot aici trebuie să menționăm stopurile cu tehnologie Laser, o premieră introdusă de acest facelift. Pe lângă o semnătură luminoasă specifică, aceste stopuri sunt mult mai vizibile, de exemplu atunci când este ceață sau în condiții de iarnă.
Design
Fără spoilere (prea) agresive, fără elemente aerodinamice exagerate și fără patru terminații pentru sistemul de evacuare. Într-un cuvânt, elegant. Așa ar putea fi descris designul exterior al unui BMW M440i xDrive Coupe.
Asta dacă te-ai împăcat deja cu grila frontală verticală care, să îți spun sincer, arată mai bine în realitate decât în poze.
Există câteva indicii care îți dau de înțeles că nu ai în față un BMW Seria 4 obișnuit. De pildă, capacele aerodinamice ale oglinzilor exterioare, emblemele M, jantele specifice de 18 sau 19 inch, etrierele albastre cu logo-ul M și cele două terminații trapezoidale ale sistemului de evacuare.
Desigur, și spoilerele au un design specific, dar nu sunt extrem de agresive, după cum spuneam.
Paleta de culori exterioare este formată din 9 nuanțe metalizate, inclusiv Albastru Tanzanite pe care îl poți admira în imaginile alăturate. Poți opta și pentru o nuanță Albastru Frozen Portimao Individual, cu finisaj mat. Asta dacă nu vrei culoarea Alb Alpine, oferită în standard.
Ne-a placut
- Motorul cu 6 cilindri
- Ținuta de drum
Nu ne-a placut
- Spațiul limitat pe banchetă
- Prețul piperat
- Încărcarea wireless nu este standard
Ultimele teste
-
BMW Seria 4 Coupe
Discret -
Pericol iminent -
Nostalgie -
Mjölnir
Ştiri despre BMW
-
Divizia BMW din România a recreat o fotografie din 1937, cu legendarul model 328, la Statuia Aviatorilor din București. La ședința foto a participat și conceptul 328 Hommage. (Luni, 23 Iunie)
-
Constructorul german de automobile pregătește o expoziție specială, chiar la muzeul mărcii din Munchen, pentru a marca 50 de ani împliniți de colecția BMW Art Cars, dar și de modelul Seria 3. (Miercuri, 18 Iunie)
-
Tunerul Mansory a dezvoltat un pachet de modificări pentru noul BMW M5. Sistem de propulsie plug-in hybrid oferă acum 850 de cai putere, iar exteriorul a primit o serie de componente din fibră de carbon. (Duminica, 15 Iunie)
-
În data de 14 iunie, România va fi gazda turneului BMW Golf Cup, o competiție dedicată amatorilor, cu o tradiție de peste 40 de ani. Un exemplar i4 va fi oferit ca premiu celui care va realiza primul "hole-in-one" al turneului. (Joi, 12 Iunie)
-
Constructorul german de automobile a operat o serie de modificări în gama SUV-ului electrificat XM. Portofoliul include acum doar două versiuni, iar clienții pot opta pentru o culoare exterioară nouă. (Joi, 12 Iunie)
Personal aș alege acest motor pe seria 3, mai precis pe varianta Touring, umple perfect golul dintre variantele obișnuite și M3, un adevărat sleeper .
Un motor cu adevarat fabulos, fapt pentru care BMW l-a oferit si exclusivistei declinari coupe.
Nu cred ca exagerez cu nimic, asta fiindca BMW a mers mai departe cu cutezanta, oferindu-l si pe Seria 4 Cabrio.
Este o singura cutuma atunci cand pozitionezi clientul in fruntea listei de prioritati:
ireprosabilitatea merita implementata peste tot.
Pur si simplu, te-ai hazardat cu o astfel de interventie.
Emani faptul ca ierarhiile tale cu privire la estetica nu sunt inca puse la punct.
Pe langa asta mai distruge si plamanii oamenilor si natura, dar nu le pasa.
Sper sa te bucuri din plin de codurile rosii successive si o vara ca prin Africa.
https://www.mediafax.ro/stirile-zilei/nivel-alarmant-de-poluare-in-bucuresti-traficul-rutier-vinovat-principal-pentru-60-din-noxele-emise-23570933
https://www.dw.com/ro/studiu-oficialii-mint-%C3%AEn-privin%C8%9Ba-polu%C4%83rii-din-bucure%C8%99ti/a-70274258
Bune motoarele termice.