DrivetestBMW Seria 3

330e plug-in hybrid 292 CP Aut8
4.4
Test drive BMW Seria 3 zoom
de Cornel Șocariciu, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 23.01.2020
Compromis

BMW are un plan clar în ceea ce privește electrificarea gamei de modele: nemții vor ca până în 2023, portofoliul deținut să includă cel puțin 25 de modele/versiuni electrificate. Iar prin electrificate, nemții înțeleg atât versiuni plug-in hybrid, cât și variante 100% electrice.

Acest proces de electrificare a început în urmă cu câțiva ani, în momentul în care BMW a introdus pe piață modelele i3 și i8. Între timp, gama de vehicule cu încărcare la priză a crescut considerabil, iar acum, BMW oferă variante plug-in hybrid pe marea majoritate a modelelor din gamă.

Din acest punct de vedere, noua generație BMW Seria 3 nu putea rămâne în urmă, motiv pentru care, constructorul german a lansat versiunea 330e. Această variantă a debutat la scurt timp de la prezentarea noii generații Seria 3, iar acum poate fi întâlnită și în oferta din România.

BMW Seria 3
330e plug-in hybrid 292 CP Aut8

  • Pret de pornire 35819 €
  • Pret model testat 69264 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

BMW Seria 3 în versiunea plug-in hybrid 330e este echipat cu un sistem de propulsie format dintr-un motor pe benzină și un motor electric. Unitatea cu ardere internă are 2.0 litri și dezvoltă 184 de cai putere între 5.000 și 6.500 rpm și 300 Nm între 1.350 și 4.000 rpm. Aceste resurse sunt completate de cele ale motorului electric: 113 cai putere la 3.170 rpm și 265 Nm.

În total, sistemul plug-in hybrid dezvoltă 252 de cai putere și un maxim de 420 Nm. Odată cu lansarea lui Seria 3, BMW a introdus și funcția XtraBoost, care poate fi activată odată cu alegerea modului de rulare Sport. Funcția propusă de nemți oferă un plus de 40 de cai putere (astfel sistemul PHEV ajunge la 292 CP) timp de 10 secunde atunci când șoferul calcă cu sete pedala de accelerație. În acele momente, descoperi un Seria 3 incisiv care se înscrie perfect în rețeta clasică a bavarezilor.

Dacă în modul Sport cele două motoare sunt gata să ofere orice resursă cu care au fost înzestrate, în restul modurilor disponibile acestea sunt temperate.

Modul Adaptive pregătit de BMW îmbină cele două forme de propulsie în funcție de situația de trafic necesară. Dacă ai nevoie de performanțe, atunci sistemul PHEV le livrează (nu la fel de brutal ca în cazul modului Sport), iar dacă vrei eficiență, atunci primești eficiență la pachet cu resurse gâtuite. Reacțiile motoarelor variază în funcție de cât de tare îți vei afunda piciorul pe accelerație.

Modul Hybrid este gândit către eficiență. Aici vei descoperi cum sistemul plug-in hybrid reacționează ceva mai lent, astfel încât să consumi cât mai puțin carburant. Ultimul mod de rulare este unul pur electric. Reacția motorului electric este una agilă și reușește să livreze cu ușurință resursele de care dispune.

Altfel spus, BMW a gândit Seria 3 plug-in hybrid ca pe un model capabil să satisfacă două lumi, însă anumite plusuri pe care le aduce (eficiență sporită, posibilitatea rulării doar cu energie electrică) pot deveni minusuri în dreptul altor capitole (performanțe, comportament dinamic).

Pentru gestionarea resurselor oferite de sistemul plug-in hybrid, BMW a pregătit o cutie automată Steptronic cu opt trepte (exemplarul testat a fost echipat cu varianta Sport a transmisiei, opțional pentru 200 de euro). Pe tot parcursul utilizării nu am descoperit momente în care transmisia să fie prinsă pe picior greșit. În modurile Hybrid sau Adaptive, transmisia schimbă fluid și fără să dezvolte reacții deranjante, în timp ce în modul Sport apar și mici smucituri care îți reamintesc faptul că stai pe scaunului unui Seria 3.

Consum

Este unul dintre cele mai delicate subiecte când vine vorba de un plug-in hybrid, indiferent de marcă: consumul de carburant. Într-o lume ideală și cu bateria de 12 kWh (10.8 kWh net) plină, BMW spune că versiunea 330e poate consuma chiar și 1.8 litri la suta de kilometri.

330e promite să fie aliatul bugetului tău, mai ales dacă îl poți încărca la birou sau acasa. Iar pentru reîncărcarea bateriilor sedanului german nu ai nevoie de o priză rapidă, pentru că sistemul gândit de nemți poate să "tragă" din rețea cu o putere de maxim 3.7 kW. Altfel spus, o priză rapidă nu te ajută foarte mult. 

Atunci când mizezi pe o priză normală domestică (2.3 kW) vei avea de așteptat până la 5 ore și 40 de minute pentru a încărca complet bateria lui Seria 3 (3 ore și 25 de minute pentru 0-80%). În cazul în care vei utiliza o priză cu conector Type 2 și vei beneficia de puterea maximă de încărcare a lui Seria 3, atunci timpul de așteptare pentru un "plin" scade până la 4 ore (2 ore și 25 de minute pentru 0-80%).

Autonomia electrică anunțată de BMW este cuprinsă între 59 și 66 de kilometri, dar în timpul testului nostru (condiții de iarnă, încălzirea pornită în scaune și volan, și trafic extrem de alomerat) bateria a indicat o autonomie de 40 de kilometri. Altfel spus, drumurile zilnice către birou și de la birou pot fi acoperite fără nevoia "asistenței" venite din partea motorului cu ardere internă. Noi am traversat Bucureștiul pur electric de la est la vest în trafic aglomerat (15 kilometri) și acum digital al nivelului bateriei indica la final puțin peste 60% încărcare. Altfel spus, cu un plin de baterie poți traversa capitala de cel puțin două ori fără să scoți nici măcar un gram de CO2. 

În afara orașului, lucrurile se schimbă rapid. Pentru că în funcție de viteza cu care rulezi și de stilul de conducere, bateria se va goli rapid. Astfel, motorul pe benzină rămâne de "unul singur" în lupta cu kilogramele în plus venite odată cu integrarea motorului electric și a bateriilor. Iar la toate acestea se adaugă și rezervorul minuscul, cu un volum de doar 40 de litri. 

La finalul celor 1.700 de kilometri parcurși de mine alături de 330e, computerul de bord a indicat valoarea medie de 8 litri/100 de kilometri. Conform informațiilor furnizate, 400 dintre aceștia au fost rulați pur electric. Trebuie menționat că, din totalul kilometrilor parcurși, peste 1.100 au fost rulați în afara orașului.

Sistemul eDrive folosit în modul Hybrid va căuta întotdeauna să păstreze ceva energie în baterie, astfel încât plecările de pe loc să fie realizate în mod electric pentru un consum redus de carburant. În Hybrid Standard, ori de câte ori vei ridica piciorul de pe accelerație, sistemul va recupera energie. În modul Hybrid EcoPlus (recomandat pentru autostrăzi și drumuri naționale), în momentul în care accelerația nu mai este apăsată, Seria 3 intră în modul coasting.

Totodată, BMW propune și funcția Battery Control, utilă celor care locuiesc în afara orașului. Sistemul te îndeamnă să presetezi cât la sută din baterie să rămână încărcată, astfel încât viitoarele drumuri în oraș să fie făcute în mod electric.

Dacă în majoritatea timpului rulezi în oraș și poți încărca bateria fără a pierde ore prețioase (adică noaptea în parcarea casei sau în timpul orelor petrecute la birou), atunci un plug-in hybrid poate fi soluția optimă pentru tine. Însă, în cazul în care petreci mai mult timp pe drumurile naționale, îți recomand un Seria 3 în versiunea "simplă" 330i. Scapi astfel de tot ce înseamnă greutate suplimentară cauzată de motorul electric și de baterie, dar și de costul considerabil mai mare al PHEV-ului (care la BMW tinde să fie identic cu cel al versiunilor echivalente diesel) 

În nișa din care face parte Seria 3 plug-in hybrid mai joacă Mercedes-Benz Clasa C și Volvo S60. Dacă modelul din Stuttgart poate fi comandat în varianta C300e (320 CP), suedezul este disponibil doar într-o versiune T8 Twin Engine cu 390 de cai putere și tracțiune integrală. În cazul lui Clasa C, nemții anunță un consum mediu mixt de 1.9 litri/100 de kilometri, în timp ce suedezul promite să consume până la 2.3 litri/100 de kilometri. Ambele valori pot fi însă obținute doar în laborator sau în condiții de rulare ideale.

Performanţe

BMW 330e este una dintre cele mai rapide versiuni disponibile în actuala gamă Seria 3. Iar acest lucru spune multe despre ideea nemților asupra unui plug-in hybrid. BMW 330e poate accelera de la 0 la 100 km/h în 5.9 secunde, cu 0.1 secunde mai lent decât o face un BMW 330i. Iar această valoare este oferită în condițiile în care plug-in hybridul este cu aproape 300 de kilograme mai greu.

Mercedes-Benz Clasa C în varianta C300e poate sprinta de la 0 la 100 km/h în 5.4 secunde, însă neamțul din Stuttgart oferă mai multe resurse comparativ cu Seria 3. Pe Volvo S60 nu-l mai putem aduce în această comparație, suedezul fiind cu aproape 100 de cai mai puternic față de modelul bavarezilor și mai rapid cu peste o secundă. 

În ceea ce privește viteza maximă, Seria 3 plug-in hybrid poate rula cu până la 230 km/h, în timp ce Clasa C ajunge la 250 km/h.

În modul electric, viteza maximă a lui Seria 3 va fi de 140 km/h.

Interior

Spre deosebire de vechiul Seria 3, care începuse să plătească tribut evoluției tehnologice "adoptate" de rivali, noua generație a sedanului de clasă medie trebuie văzută ca o adevărată vitrină evolutivă. BMW a pus tot ce avea mai bun în laboratoarele sale și astfel a luat naștere un Seria 3 gata să cucerească și inimile împătimiților tehnologiei.

Materialele sunt și ele mai bune, chiar dacă în zona de jos a habitaclului încă mai găsim un plastic dur. Totuși, nu vei palpa prea des aceste zone, iar atunci când o vei face, plasticul folosit nu îți va da simțurile peste cap într-un mod negativ.

Spre deosebire de vehicul Seria 3, actuala generație intră într-o nouă etapă în ceea ce privește ergonomia. Comenzile pentru climatizare au fost repoziționate, butoanele sunt ceva mai mici (dar chiar și așa le poți apăsa cu ușurință), iar butonul pentru pornirea motorului a fost mutat pe tunelul median.

Scaunele sunt confortabile și propun un suport lateral bun, iar poziția joasă la volan îți reamintește de faptul că ești într-un Seria 3, unul dintre cele mai echilibrate modele din gama BMW. Volanul, deși nu a fost unul semnat de divizia M, propune o priză bună, un alt indiciu că marca bavareză nu își uită tradițiile chiar dacă sub capotă apare un motor electric suplimentar.

Spațiile de depozitare sunt și ele generoase: ai două suporturi adânci pentru pahare pe consola centrală, o cotieră lată și destul de încăpătoare, zone special "scobite" în portiere pentru depozitarea sticlelor cu apă și o zonă dedicată exclusiv telefonului mobil și "desenată" la baza consolei centrale.

Odată cu apariția bateriilor, volumul portbagajului scade considerabil. Comparativ cu o versiune echipată doar cu motor convențional, portbagajul lui 330e pierde 105 litri (total de 375 de litri). Și iată unul dintre dezavantajele despre care aminteam în introducere. Primești baterii pentru rularea electrică, dar volumul portbagajului scade. Iar pentru un sedan de clasă medie, acest aspect este unul important.

Pe locurile din spate există spațiu bun pentru picioare, însă pasagerii cu o înălțime mai mare de 1.8 metri ar putea avea ceva probleme cu spațiul pentru cap.

Preţ de achiziţie

Pe piața din România, noul BMW Seria 3 are un preț de pornire de 35.800 de euro pentru versiunea 318d cu transmisie manuală. Dacă vei miza pe plug-in hybridul pregătit de nemți, prețul de pornire ajunge până la 48.300 de euro.

Deși luat individual prețul pare mare, nu este momentul să intrați în panică. Pentru că, în context, lucrurile se nuanțează. Un Mercedes-Benz Clasa C în versiunea C300e pornește de la 50.100 de euro sau 52.500 de euro, în cazul în care vei alege varianta echipată cu tracțiune integrală 4Matic. Așa cum probabil anticipați, Volvo S60 în varianta T8 Twin Engine este cu mult mai costisitoare decât bavarezul, prețul de pornire fiind de 63.450 de euro.

Dar în această comparație aducem și BMW 330i, modelul constructorul german cu motor de 2.0 litri de 258 CP fiind disponibil la un preț de pornire de 42.000 de euro. Așa cum menționam și în dreptul capitolului consum, dacă drumurile te poartă mai mult prin afara orașului, cei 6.300 de euro (diferența de preț dintre cele două variante Seria 3) pot fi "trecuți în contul" plinurilor de carburant.

În cazul mașinii testate de noi, care beneficia de o listă bogată de elemente opționale, prețul crește serios și ajunge până la 70.000 de euro. Pe lista dotărilor suplimentare se remarcă șasiul adaptiv M (1.230 de euro), sistemul audio Harma Kardon (920 de euro), asistentul la parcare (970 de euro), pachetul Business Class (2.160 de euro), Pachetul Innovation (4.100 de euro) și sistemul Driving Assistant Professional (950 de euro).

Siguranţă

BMW Seria 3 a "prins" ultima tură de teste de siguranță din 2019 organizată de Euro NCAP. Iar sedanul producătorului bavarez a încheiat en fanfare cu cinci stele de siguranță.

Pentru protecția adulților, Seria 3 a primit un calificativ de 97%, modelul având unul dintre cele mai mari punctaje pentru acest capitol. Protecția copiilor a fost notată de Euro NCAP cu 87%, iar capitolul dedicat utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor a fost notat tot cu 87%. Sistemele de siguranță pregătite de germani au funcționat corect, motiv pentru care au primit 76% din punctajul total.

Iar Seria 3 va putea fi comandat un pachet foarte bogat de sisteme de siguranță. Nemții propun un pilot automat cu funcție de frânare sau versiunea de top Active Cruise Control cu funcție Stop&Go. Standard, sedanul va fi disponibil cu următoarele dotări: Collision and Pedestrian Warning cu funcție City Braking (capabilă să detecteze chiar și bicicliștii) și Lane Departure Warning (funcționează între 70 și 210 km/h). Pachetul Driving Assistant include funcțiile Cross Traffic Alert, Rear Collision Prevention și Lane Change Warning.

Versiunea Driving Assistant Professional va plusa și cu sistemul Steering And Lane Control Assistant, iar astfel, noul Seria 3 va putea rula în mod semi-autonom în anumite situații de trafic.

Ţinută de drum

BMW Seria 3 continuă să ofere acea doză de sportivitate caracteristică mărcii, în ciuda faptului că s-a maturizat și în ciuda faptului că 330e este un Seria 3 atipic. Suspensia este ușor croită pentru a oferi mai mult confort, însă poți opta oricând pentru un șasiu adaptiv M (1.250 de euro) care să aducă un plus de sportivitate și reacții mai prompte din partea mașinii.

În momentul în care abordezi virajele într-un mod hotărât, vei descoperi un Seria 3 capabil să înghită multe. Sistemele electronice intervin ori de câte ori găsesc de cuviință că ai întrecut măsura, însă, odată ce le-ai dezactivat, sedanul german dobândește rapid acel comportament supravirator.

Totuși, versiunea 330e se simte mai grea, cam ca o balerină care a luat o pauză de câțiva ani, iar acum încearcă să revină pe scena mare deși vechiul tutu n-o mai încape. Iar această masă suplimentară se va simți atât pe frânările puternice, cât și pe virajele abordate cu fermitate.

Direcția a devenit ceva mai asistată la viteze mici, iar acest lucru o să-ți dea o mână de ajutor în oraș. În modul Sport, direcția nu pierde din precizia cu care ne-am obișnuit și oferă un feedback generos cu privire la suprafața de rulare.

Vizibilitate

Deși BMW Seria 3 joacă în segmentul mediu, vizibilitatea oferită de sedanul german este una destul de bună. Oglinzile laterale sunt bine proporționate, iar montanții A nu încurcă atât de mult pe cat te-ai aștepta. Deși luneta are o suprafață vitrată mare, unghiul în care este înclinată face ca vizibilitatea să nu fie atât de generoasă.

Dacă ești convins că nu te vei descurca cu dimensiunile lui Seria 3, nu uita că BMW propune unul dintre cele mai interesante sisteme de camere video la 360 de grade. Tehnologia îți oferă imagini clare cu mașina, astfel încât parcările sau manevrele în locurile înguste vor deveni mult mai facile. În cazul în care ești suficient de leneș și vrei să scapi de această bătaie de cap, nemții vin și cu un asistent la parcare pe care îl poți pune la treabă cu o simplă apăsare de buton.

Tot pe lista sistemelor gândite pentru a ușura viața celui aflat la volan se află și asistentul pentru mersul cu spatele. Sistemul care a debutat pe BMW X5 reține ultimii 50 de metri parcurși (atunci când viteza de deplasare nu trece de 35 km/h) și poate recreea traseul în marșarier atunci când, să zicem, pe stăduța îngustă pe care rulezi apar mașini din sensul opus.

Tehnologie

Pentru noul Seria 3, BMW a pregătit o mulțime de artificii moderne gata să-i cucerească atât pe puriști, cât și pe iubitorii tehnologiilor de top.

Imediat ce urci la volanul noului Seria 3, descoperi un instrumentar digital de bord care își schimbă afișajul în funcție de modul de rulare ales. În centrul consolei se află un ecran tactil pe care rulează cel mai nou sistem de infotainment al nemților. Acesta dispune de un meniu asemănător cu cel al telefoanelor inteligente, iar clienții vor putea personaliza diferite ferestre în funcție de aplicațiile sau serviciile pe care le utilizează cel mai des.

Pentru moment, BMW Seria 3 este compatibil doar cu serviciul Apple Carplay (versiunea wireless mai are momente în care se deconectează), dar germanii vor introduce în scurt timp și o adaptare care va permite accesul la Android Auto.

Pentru controlul sistemului de infotainment, clienții pot utiliza și controller-ul amplasat pe tunelul median. Dar lucrurile sunt mai simple decât par: anumite comenzi pot fi realizate fie prin gesturi, fie cu ajutorul asistentului digital.

Serviciul Caring Car își face apariția la bordul lui Seria 3. Acesta integrează două programe (Vitalize și Relax) care, timp de trei minute, vor seta o nouă temperatură în habitaclu, vor modifica culoarea iluminatului ambiental și vor porni încălzirea/ventilația în scaune. De asemenea, din difuzoarele mașinii se vor auzi acorduri calme sau alerte, în funcție de programul setat. 

Pe lista echipamentelor trecem un Head-up Display color generos, o zonă specială pentru încărcarea wireless a telefoanelor inteligente și acces și pornire cu telefonul mobil.

Farurile cu laser sunt și ele disponibile pe lista de opționale, în timp ce melomanii vor putea comanda și un sistem audio Harman Kardon (922 de euro).

Pe lista noutăților trebuie să trecem și pachetul generos de sisteme de asistență pe care l-am prezentat în cadrul capitolului dedicat siguranței.

Design

Noul BMW Seria 3 reușește cu ușurință să atragă privirile trecătorilor. Și asta în ciuda faptului că, în momentul lansării, mulți cârcotași nu s-au lăsat impresionați de "scobiturile" din dreptul farurilor sau de noile prize de aer mai mari.

Designerii constructorului german au pregătit un posterior curat și simplu care emană sportivitate, însă nu într-un mod deranjant.

Versiunea 330e este simplu de identificat prin prezența capacului pentru reîncărcarea bateriei, amplasat pe aripa față, în partea stângă.

La fel ca până acum, clienții pot alege o mulțime de accesorii de caroserie, cele mai sportive fiind dezvoltate cu ajutorul specialiștilor din cadrul diviziei M.

Nu ne-a placut

  • Dimensiunile portbagajului
  • Comportamentul dinamic ușor alterat de prezența kilogramelor în plus
  • Performanțe mai slabe comparativ cu cele ale concurenților
Date tehnice - BMW Seria 3 2.0 330e AT
Preț cu TVA (Euro)
48.016
Tip transmisie
automata
Tracțiune
spate
Număr trepte
8
Putere maximă generată (CP/rpm)
292
Cuplu maxim generat (Nm/rpm)
420
Sistem de recuperare a energiei
standard
Putere - în sistem hibrid (CP/rpm)
184 / 5.000
Cuplu - în sistem hibrid (Nm/rpm)
300 / 1.350
Capacitate cilindrică (cmc)
1.998
Număr cilindri
4
Configurație cilindri
in linie
Tip compresie
turbo
Catalizator
indisponibil
Filtru de particule
standard
Sistem de dezactivare a cilindrilor
indisponibil
Număr de motoare electrice
1
Putere maximă (CP)
113
Cuplu maxim (Nm)
105
Consum mediu mixt (kWh/100 km)
14,8
Autonomie electrică (km)
64
Capacitate brută baterie (kWh)
10,4
Tip baterie
litiu ion
Amperaj baterie (Ah)
34
Viteză maximă (km/h)
230
Accelerație 0-100 km/h (secunde)
5,9
Consum mediu mixt (litri/100 km)
1.3
Emisii CO2 (grame/km)
36
Norma de poluare
EU6.2 (C and D-Temp)
Capacitate rezervor (litri)
40
Autonomie la consum mediu mixt (km)
2.857
Portiere/locuri (nr.)
4 / 5
Alimentare electrică
standard
Baterie cu incalzire/racire activa
-
Lungime (mm)
4.709
Lățime (mm)
1.827
Înălțime (mm)
1.444
Ampatament (mm)
2.851
Garda la sol (mm)
147
Ecartament față (mm)
1.579
Ecartament spate (mm)
1.588
Masă proprie (kg)
1.815
Spațiu vertical față (șezut-plafon, mm)
993
Spațiu vertical spate (șezut-plafon, mm)
957
Spațiu pentru picioare față (mm)
1.058
Spațiu pentru picioare spate (mm)
899
Spațiu lateral interior față (mm)
1.456
Spațiu lateral interior spate (mm)
1.460
Spațiu portbagaj (litri)
375
Garanție maxima vehicul (luni/km)
60 / 200.000
Interval service (luni/km)
24 / 30.000
Mai multe detalii despre BMW Seria 3

Ultimele teste

Comentarii (14)

  • Anonim
    Consum de 8 litri in conditiile in care testul a insemnat 1100 de km inafara orasului dintr-un total de 1700 de km spune absolut totul despre pacaleala asta de plug-in-hybrid. Costa cu 12500 de euro mai mult ca un diesel de 150 cp care consuma cu 2 litri mai putin la un parcurs similar . Numai la drumul asta faci o economie de 40 de euro . Nu mai punem in discutie complexitatea unui astfel de sistem . O ardem cu marea ecologie dictata de niste smecheri care profita de naivitatea oamenilor si care se fac ca nu stiu ca pamantul are un anumit ciclu in viata lui . Epoca dinozaurilor cum a disparut ? De la gazele din excremetele lor ? Noapte buna Europa !
    29 21
  • Hibridul scoate consumuri bune doar in oras, daca din 1700 km, 1000 erau in oras, consumul scadea considerabil, dar cand mergi extraurban pe benzina mai mult, normal ca iese 8%.
    Pentru distantele lungi, o hibrida cu diesel ar fi optima, doar ca nu se inghesuie producatorii sa ofere asa ceva, nu stiu de ce, atata timp cat oferi si diesel.
    26 5
  • Alex: Se poate face un Tiguan 2009 4x4 sa fie 4x2? Raspunde
  • andrei
    mie imi place asta cu suta aia facuta rapid. de cate ori la rand poti face asta? ca dupa prima incercare, bateria e cam goala. nicio sansa si a doua oara. daca ai de facut depasiri in lant cu talpa la podea, greu de crezut ca dupa 2-3 mai merge si a 4-a tot asa rapida. naspa ar fi sa te trezesti in mijlocul depasirii complet fara aportul electric.

    per ansamblu insa e ok, e un pas inainte spre electrificare. momentan asta se poate. problema e ca si asa, sunt f scumpe. daca era complet electrica era cat o tesla s probabil sau oricum sarea de 50k.
    15 5
  • Interesant test. Intr-adevar, mi se pare ca un hybrid face treaba foarte buna in oras, atata timp cat il poti incarca (seara sau in timpul zilei la work). Problema, in special la 330e, este faptul ca rezervorul este cu 19l mai mic (40l), decat in varianta pe benzina sau diesel (59l).

    Spre exemplu daca vreau sa fac vara un roadtrip pana in Grecia (2200km dus intors, sa zicem) si o sa am un consum de aproximativ 10%, mers decent 130 - 140 km/h pe autostrada + carat 300kg de baterii --> o autonomie, cu un plin, de 400km. Ca sa fac drumul asta trebuie sa ma opresc de 6 ori pentru benzina, ceea ce mi se pare un pic cam aiurea. La polul opus fiind un diesel de 3l, care cred ca scoate un 8% cosnum si cu rezervor de 60l --> autonomie de aprox 750 de km si 3 plinuri necesare pentru parcurgerea distantei.

    Poate sunt aiurea calculele mele, dar 330e nu este la momentul de fata acea masina pe care o poti numi "singura masina de care ai nevoie in familie".
    32 5
  • Andrei
    Deci, pot lua un Golf GTI, care e mai rapid, mai ieftin, mai placut de condus, are portbagaj cu 5 litri mai mare si consuma mai putin sau acest hibrid :)))))
    10 9
  • Legat de accelerația 0-100, bateria nu se golește niciodată la un nivel să nu permită reprize rapide de acceleratie, chiar și atunci când mergi în regim de circuit. Asta pentru că după un anumit nivel, sistemul începe să încarce bateria constant, în afara accelerărilor serioase. În situațiile acestea, de fiecare dată când nu este solicitată toată puterea sistemului, motorul pe benzină dă mai multă putere și electricul funcționează ca generator și transformă surplusul de putere în energie. Asta fără ca utilizatorul să sesizeze o schimbare de comportament al motorului sau o pierdere de putere.

    Cât despre comporația cu 320d, nu cred că este potrivită. Performanțele sunt apropiate la toate capitole de 330d și acolo prețul e chiar mai mic la 330e.

    In final, discutia se face în legătură cu modul în care a fost folosită zilinic mașina. Recomandarea BMW este să o încarci în fiecare noapte, când mașina oricum staționează. În situația asta și în condițiile în care folosesc mașina în special în oraș, eficiența este foarte bună. La drum lung și eu am convingerea că dieselul rămâne imbatabil.

    Nu exista mașina perfectă pentru oricine. Trebuie să știi cum folosești mașina (poti încarcă sau nu, câte drumuri lungi faci) și poti așa găsești mașina potrivită pentru tine. Legat de asta și de articol, ar fi fost interesant de câte ori a fost alimentată de la priză mașina pe parcursul folosirii acestor 1700 km.
    16 9
  • @Alex.Seremet.BMW

    Apreciez raspunsul tau. Din start eu am facut comparatia cu 330d, iar "masina perfecta" in real life este un allrounder care satisface mai multe nevoi in mintea mea. Pot sa iti dau un exemplu fix din curtea BMW, 330d Touring (Break) sau chiar si noul X5 3.0d pentru bugete mai mari. Sunt genul de masini care au consumuri decente, autonomie mai mare de 400 de Km, si suficient de mult spatiu pentru 3 - 4 adulti (copii) + bagaje si care arata si foarte bine din punct de vedere al design-ului.

    Din comparatia precedenta, eu doar voiam sa scot in evidenta autonomia scazuta pentru modelul in cauza. Criticam atat de mult masinile electrice care vin cu autonomie de 350 - 400km, dar acceptam fara nici o problema cand vine vorba de o masina pe combustie cu 450 de km autonomie. Clar imi dau seama ca e o diferenta maxima de timp intre alimentari si incarcari, dar cred ca intelegi foarte bine ce vreau sa spun.

    PS: Eu conduc un 3l benzina, aspirat si tot obtin 650km autonomie.
    17 0
  • Potenţialul pentru reducerea consumului la un hibrid vine din mai multe perspective:
    - Frânare regenerativă, care transformă o parte din energia cinetică în electricitate, ce va fi folosită ulterior la deplasare. La o rulare constantă pe autostrada, de exemplu.
    - Rularea electrică este foarte eficientă în oraş, nu în afara lui. Pentru un electric o deplasare în ambuteiaje, trafic fragmentat nu este o problemă de eficienţă, din contră, atunci consumul este mai mic.

    În egală măsură, din perspectiva asta, hibirdul este un compromis, dar este şi combinaţia perfectă între două soluţii. La viteze mai mici şi în traficul de oraş, electricul este mai eficient şi atunci merg electric. La viteze mai mari, benzina este mai eficientă şi atunci merg cu ajutorul motorului cu ardere internă.

    În final, legat de opririle pentru realimentare - da, am mai multe opriri ca un diesel, dar mai scurte şi mai rare ca un electric. Încă o dată, hibridul nu înlocuieşte diesel-ul, din perspectiva BMW, soluţia pe motorină rămâne mai bună pentru cei care merg constant pe distanţe mari. Nu înlocuieşte nici electrica, dar este o maşină genială de oraş, care îmi asigură deplasarea electrică în majoritatea timpului, dar cu care pot să merg oricând la drum lung mult mai confortabil decât o electrică.
    11 4
  • netam-nissan
    bun frumos costa cit 10 dacii dar poti sa faci roadtrip in figuri maxime sau citybreak si alte nazbitii ce aud si nu inteleg noroc cu dictionar online.
    la fel nu inteleg titlu fiindca mai demult cind am scapat un container de pe stivuitor facut acordeon sefu a urlat ca e compromis adica stricat.
    a, un bun compromis ori ideal sau si compromis bunicel era alceva da ce stiu eu ma mai distrez cu scrisu aici ca pe internet orice prost poate.
    drumuri bune sa aveti si beamveuri noi care puteti.
    20 3
  • Un model foarte interesant, frumos si tehnologizat

    @netam-nissan

    Titlul ''Compromis" se refera la faptul ca portbagajul a fost compromis in favoarea unor baterii pentru acest plug-in-hybrid

    "Odată cu apariția bateriilor, volumul portbagajului scade considerabil. Comparativ cu o versiune echipată doar cu motor convențional, portbagajul lui 330e pierde 105 litri (total de 375 de litri). Și iată unul dintre dezavantajele despre care aminteam în introducere. Primești baterii pentru rularea electrică, dar volumul portbagajului scade. Iar pentru un sedan de clasă medie, acest aspect este unul important."
    5 3
  • @dan_grc
    Pai eu credeam ca asta e si logica: sa scoti poluarea din orase:)
    Vad ca Mercedes au recunoscut ca unii se mai lumineaza cand vine vorba de hibridizare...unii care nu sunt romanasi cu dieselul in cap:)
    2 5
  • Ce nu inteleg eu este de ce BMW Seria 3 este in segmentul mediu din moment ce are portbagaj de subcompacta. Cum poti sa faci asa ceva? Cum poti sa oferi pe un BMW Premium un portbagaj atat de mic?
    5 1
  • stelucu: probleme vw touran se aude un zgomot pe partea distributiei ca si un... Raspunde
  • La capitolul consum nu s-a specificat și cu câți kw a fost încărcat în ăștia 1700 km. Că și ăia costă (în occident 0,8 euro/kw la stații de încărcare). Și ca să fim ecologiști adevărați mai bine s-ar specifica și cât oxigen/100 km din aerul nostru mănâncă fiecare tigaie cu patru sau mai multe roți . Chiar așa propun să fie specificat și consumul de oxigen /100 km ca să știm exact în ce an vom rămâne fără el.
    1 2
  • @R - în primul rând fecvenţa încărcării şi modul de utilizare (urban vs. extraurban) sunt importante pentru a înţelege cum variază consumul. Cu o autonomie electrică de aproximativ 40-50 km în utlizarea zlinică, înseamnă că pot să fac majoritatea drumurilor urbane electric, dacă nu să merg zilinic numai cu emisii zero.

    Un PHEV este gândit să îl folosesc cu încărcare peste noapte, când oricând maşina nu este utilizată (vorbesc aici de majoritatea scenariilor de utilizare). Acasă costul pe electricitate este 0,5 - 0,7 lei per kWh (atenţie lei, nu euro).

    Mai mult, având în vedere mixul de energie din Ro, poţi să vorbeşti de un impact de CO2 pentru fiecare kWh folosit. Din fericire România stă bine la capitolul acesta, undeva la nivelul mediei europene, mulţumită contribuţei hidro, nuclear şi, mai nou, solar şi eolian.

    În final, apropo de consumul de oxigen - au fost cercetători care şi-au pus problema dacă în contextul defrişărilor masive şi al schimbărilor climatice, nu scade concentraţia de oxigen din atmosferă. Se pare că suprinzător, chiar dacă avem o creştere de gaze de seră, de exemplu, concentraţia de oxigen este constant. Din perspectiva asta este încă o resursă "regenerabilă".
    5 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru