Drivetest BMW X6 M

BMW X6 M zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Marti, 17.11.2020
Uzină pe roți

Cu riscul de a-mi atrage oprobiul familiștilor, recunosc: sunt cel mai înfocat critic al... nunților. Știu, e un site auto și nu filosofăm pe marginea acestui subiect. Însă, fiind atât de înverșunat împotriva acestui eveniment fericit pentru toți cei care decid să-l organizeze, n-am putut să nu-mi imaginez, cel puțin odată, cum ar arăta o ținută de nuntă absolut sfidătoare, în concepția colectivului român. Cred că niște pantaloni scurți, asortați cu o pereche de șlapi și un tricou prea relaxat ar crea un murmur nesfârșit de șușoteli și bârfe înainte de valsul mirilor.

Noul BMW X6 M Competition, vopsit în electrizantul albastru Marina Bay, este un dresscode la fel de curajos și sfidător într-un peisaj dominat de SUV-uri conservatoare. Este o declarație de putere din orice unghi ai privi. Chiar și din spate, unde totul e învelit în păreri contradictorii. Deh, nici Nicki Minaj nu place tuturor.

Dincolo de look-ul de băiat rău, care va atrage toate privirile, BMW X6 M Competition este un adevărat monument de seriozitate germană. Și, pentru că tot este pe buzele tuturor în acest moment, o adevărată uzină de termoficare pe patru roți. O să vă explic imediat de ce.

 

BMW X6 M

  • Pret de pornire 128.044 €
  • Pret model testat 154.525 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Sub capota lui BMW X6 M Competition vom descoperi o adevărată capodoperă. Până nu demult, cel mai puternic motor creat vreodată de BMW nu fusese instalat pe un BMW. Era agregatul V12 de care s-a bucurat legendarul McLaren F1. După mai bine de două decenii, cu tot cu avansul tehnologic al zilelor noastre, BMW a reușit să depășească performanța anilor '90. E drept, cu un motor V8. Este acest motor instalat pe BMW X6 M Competition: 625 de cai putere care suflă în ceafa celor 650 ai excentricului Lamborghini Urus.

Nu vă imaginați cine știe ce animal, este clasicul V8 de 4.4 litri, regăsit și pe vechiul BMW X6 M. Doar că, noua generație aduce un salt considerabil de la cei 575 de cai ai vechiului model. Un salt obținut cu ajutorul unor noi circuite pentru ulei și răcire. De altfel, ca să înțelegeți ce capodoperă se află sub capotă, inginerii ar trebui să scrie un roman. Și n-ar fi unul cu puține pagini. Ar fi un nou Shogun.

O să vă dau un exemplu simplu, pe gustul celor care iubesc statisticile. Știm că motoarele pe benzină nu au randament foarte bun și o parte din puterea produsă se pierde sub formă de căldură. Toți cei 625 de cai putere degajă vreo 460 de kW în regim de circuit, așa acum am testat și eu mașina, mulțumită celor de la Motorpark Adâncata. Un apartament din București, în iernile norocoase, adică atunci când are căldură, folosește cam 20 kW. Ceea ce înseamnă că, după câteva ture de circuit, BMW X6 M Competition poate încălzi un bloc. Un RADET pe patru roți.

Ungerea motorului este o altă provocare. Mai ales atunci când mașina merge pe circuit. E clar că, cu atâtea G-uri, uleiul ar putea să semene cu supa adusă de un ospătar cu Parkinson. Exagerez, desigur, însă o astfel de provocare a existat. Așa că inginerii BMW au decis să treacă axa frontală prin baia de ulei, coborând și aducând motorul mult mai în spate. Iar un centru de greutate obținut astfel face ca motorul ăsta să miroasă a boxer.

Însă, cum se simte mașina dincolo de aceste scenarii preluate din erotica inginerească? Incredibil. Sprinturile sunt cavalcade pe care nu le poți stăpâni. E ca atunci când erai mic și jucai „Țară, țară, vrem ostași!”. Știi că băiatul durduliu va smulge orice strânsoare, așa că oricât de tare ți-ai încorda mușchii gâtului, tot te vei simți smucit la fiecare accelerare. Ca să nu forțeze gâtul clienților săi, BMW a înțeles că e nevoie și de o setare pentru pedala de accelerație. Pe lângă setările specifice unui model M, adică cele care ajustează reacțiile transmisiei, răspunsul motorului, direcția și suspensia.

Și fiindcă tot a venit vorba despre transmisie, trebuie să știți că această cutie cu opt trepte este la fel de impresionantă ca motorul. Nu mai spun de faptul că dansează împreună de parcă ar vrea să câștige locul unu în finala „Dansez pentru tine”. Schimbarea treptelor se face pe nesimțite atunci când alegi modul de rulare cuminte, adică „Șosea”. Modul „Sport” alertează simțurile, iar în modul „Circuit” sinapsele tale profane sunt conectate la cele ale inginerului care a calibrat cutia. Așa că trebuie să ții pasul.

Iar urechile tale trebuie să țină pasul cu incantațiile scuipate de evacuarea cu patru țevi și un vocabular obscen. Poate nu știe chiar toate înjurăturile unui Lamborghini Urus cu evacuare Akrapovic, însă, garantat, o să deranjeze toți pudicii, pudibonzii și pudelii.

Ce n-o să deranjeze pe nimeni este cuplul uriaș de 750 Nm, ca o basculantă de plăceri vinovate, răsturnată peste tine de la 1800 de rotații, de sub care ieși abia pe la 5800 de rotații. E o plajă de cuplu aproape la fel de lungă precum Copacabana.

Consum

Am ajuns pe Motorpark Adâncata cu trei sferturi din ce gâlgâise rezervorul de 83 de litri. Suficient pentru o zi pe circuit? Nu prea. După câteva ture zdravene pe circuit și după o chinuitoare sentință semnată pentru anvelopele Michelin Pilot Sport 4 SUV, abia m-am târât până la prima benzinărie, cu o autonomie de 50 de kilometri. Așadar, consumul acestui BMW X6 M Competition a fost... irelevant.

În fișa tehnică, BMW anunță un consum de 12.4 litri/100 de km în regim mixt, evaluat după normele WLTP. În regim NEDC, valoarea de consum este complet utopică: 10.4 litri/100 de kilometri.

Și ceilalți rivali din segment, adică Lamborghini Urus, Mercedes-AMG GLE 63S Coupe, Audi RS Q8 și Porsche Cayenne Coupe Turbo S E-Hybrid fac promisiuni la fel de deșarte. Însă, chiar și așa, valorile promise de rivali sunt ceva mai mari, așa că X6 M Competition iese victorios din confruntare.

Performanţe

BMW X6 M Competition este o nălucă de 2.3 tone. Capacitatea sa de a derula decorul cu o rapiditate care îți ia mințile este trofeul pe care îl primești la fiecare plecare de pe loc. Pedala la fund și ești teleportat la 100 de km/h în 3.8 secunde. Și uite așa, în doar câteva clipite, ești în ceafa unui Lamborghini Urus, care costă dublu.

Și celelalte SUV-uri din segment sunt la fel de rapide, cu excepția lui Mercedes-AMG GLE 63S Coupe, care e ușor mai lent: face 4.2 secunde până la 100 de km/h. BMW X6 M Competition înregistrează un sprint foarte bun și de la 0 la 200 de km/h: doar 13.2 secunde. Și când te gândești că acesta e sprintul de la 0 la 100 de km/h pentru mașinile de clasă mică.

Când vine vorba de viteză maximă, X6 M Competition ar putea fi lăsat în urmă, pentru că este limitat la 250 de km/h, iar ceilalți ajung cel puțin la 280 de km/h. Totuși, dacă clientul plătește și pachetul M Driver, nemții „uită” să instaleze limitatorul și tu poți să rulezi cu 290 de km/h.

Interior

BMW a vrut să se asigure că ceea ce găsești dincolo de prag îți va mângâia și mai mult ego-ul. Și, dacă îmi permiteți, va fi la fel de ostentativ ca exteriorul. O să încep cu scaunele speciale, cu tetierele integrate, care au păstrat loc pentru logo-ul M, iluminat. Toată povestea interiorului începe de acolo. Continuă apoi cu un schimbător pe care au apărut trei cusături în culorile diviziei M. Sunt impecabil realizate și te fac să uiți de sticla frumos sculptată, regăsită pe levierul versiunilor mai cuminți.

Finisajele sunt realizate cu foarte mare precizie și nu există zone care să deranjeze în momentul atingerii. Pielea acoperă toate zonele esențiale, iar aluminiul e nelipsit și rece. O delectare pentru simțul tactil.

Spațiile de depozitare disponibile la interior sunt și ele ceva mai încăpătoare, comparativ cu vechiul X6. Există o cotieră centrală generoasă, un spațiu dedicat pentru telefonul mobil (cu încărcare wireless), loc suficient în portiere și două suporturi pentru pahare, încălzite sau răcite. Astfel, nu-ți mai faci griji că se răcește cafeaua la un drum mai lung.

Pentru un plus de confort, clienții pot alege scaune ventilate, încălzite și cu funcție de masaj. Iar ca pachetul "de iarnă" să fie și mai interesant, cotiera și mânerul portierei se încălzesc simultan în momentul activării sistemului de încălzire în scaune.

Spațiul oferit în partea din spate este și el la fel de generos, pasagerii urmând să se bucure de loc suficient pentru picioare și pentru cap. Cu cei care insistă pentru un al treilea pasager s-ar putea să fie probleme pe banchetă. Tunelul median din podea este destul de înalt și intruziv.

Nu cred că mai interesează pe nimeni acest aspect, însă el trebuie menționat. Portbagajul are o valoare de 580 de litri, însă rivalii săi germani se laudă cu ceva mai mult spațiu. Neamțul din Ingolstadt se laudă cu 605 litri, în timp ce SUV-ul coupe din Stuttgart este liderul clasei, cu 655 de litri.

Preţ de achiziţie

Dacă vrei să accesezi acest segment exclusivist, ai nevoie de un cont care să permită viramente de peste 150.000 de euro. Nu cred că era cineva care nu se aștepta la asta. Performanța costă. Mai ales în cazul unui brand cu pedigree, cum este BMW.

Prețul de pornire al noului X6 M este de aproape 128.000 de euro. Dar, imediat ce te gândești la pachtul M Competition, lucrurile o iau razna. Numai el costă puțin peste 13.000 de euro. Nu mai vorbesc despre farurile laser de 1500 de euro, de ornamentele din fibră de carbon care costă 1200 de euro sau de acel capac de protecție al motorului, creat din fibră de carbon, care mai costă și el 1000 de euro.

La final, după ce tragi linie, cu toate opționalele, exemplarul meu de test a ajuns la 154.500 de euro. Pare mult? Vă spun sincer că nu este. Mai ales dacă te uiți în segment și vezi ce pretenții au rivalii. Audi RS Q8 pornește de la 132.000 de euro și are mai puțini cai putere. Mercedes-AMG GLE63 Coupe are și mai puțini cai putere și pleacă de la 163.000de euro. De dragul statisticii, l-am luat în calcul și pe Porsche Cayenne Coupe Turbo S E-Hybrid, care ajunge la 179.000 de euro. 

Siguranţă

Organizația Euro NCAP nu a testat noua generație X6, însă X5, fratele fără "cocoașă" al SUV-ului coupe, a trecut prin programele care verifică gradul de siguranță al unei mașini. În urma testelor, BMW X5 a încheiat cu un calificativ general de cinci stele, iar această etichetă poate fi lipită și pe fișa de prezentare a lui X6.

SUV-ul nemților a primit 89% din punctajul total pentru protecția pasagerilor adulți, 86% pentru protecția copiilor și 75% pentru protecția utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor. Modelul german dispune de o mulțime de sisteme de siguranță în echiparea de bază, iar acest lucru a făcut ca la finalul testelor să primească 75% din totalul disponibil.

Mulțumită sistemelor moderne introduse de nemți, BMW X6 are un comportament semi-autonom în anumite situații de trafic. Sistemul controlează direcția, sistemul de frânare și accelerația și poate opri complet atunci când detectează traficul blocat. În plus, pe instrumentarul de bord vor fi afișate atât numărul benzilor de circulație de pe sectorul respectiv de drum, dar și mașinile din apropierea SUV-ului.

În plus, sistemul care monitorizează șoferul dispune de o funcție suplimentară. În cazul în care sistemul Active Cruise Control cu Stop&Go este activ (computerul controlează mașina), iar mașina din față a pornit, SUV-ul german nu va pleca de pe loc decât atunci când privirea ta este îndreptată către sensul de mers. Astfel,vei fi "penalizat" ori de câte ori te uiți în telefonul mobil sau întorci capul către pasagerul din dreapta sau cei din spate. Este o măsură de siguranță suplimentară introdusă de producătorul german.

Ţinută de drum

Când dai ochii cu arătarea asta înfricoșătoare, te gândești că ceva atât de durduliu și rotund, cu toate tușele lui atletice, nu poate fi un instrument de precizie. Până la urmă vorbim despre o mașină care cântărește 2.3 tone. Deci potențial pentru o inerție deranjantă avem. Însă, inginerii BMW reușesc din nou să facă minuni și să ne ofere un prădător de viraje și traiectorii ideale, care nu se dă înapoi de la nici un abuz.

Versiunea de performanță oferă standard o suspensie M, amortizoare adaptive și, foarte important, bare stabilizatoare active, adică acea tehnologie care face ca mașina asta să se simtă precum un hot hatch, anulând orice formă de ruliu. E ca o pereche de mușchi bine antrenați, care susține coloana vertebrală. O susține atât de bine, încât tu sfidezi ca un inconștient legile fizicii, iar mașina păstrează traiectoria ideală.

Dacă vrei și puțină dramă, la pachet cu această precizie, poți alege setarea sportivă a sistemului de tracțiune integrală. Te joci și cu sistemul de control al stabilității și uite așa ai descoperit esența BMW chiar și în mastodontul ăsta de 2.3 tone. Spatele pleacă în viraje, iar anvelopele Michelin Pilot Sport 4 SUV se manifestă vocal, dramatic, înălțător, ori de câte ori aderența punții spate se pierde.

Pentru a corecta, ai la dispoziție o direcție extrem de precisă. Recâștigi rapid traiectoria ideală, deși, spre deosebire de alte modele din acest segment, BMW X6 M Competition nu vine cu punte directoare spate. Adică roțile spate nu virează ca la Porsche Cayenne, spre exemplu.

După mai multe ture pe circuitul celor de la Motorpark Adâncata și după o tortură aplicată anvelopelor, am revenit la analiză. Suspensia are mai multe trepte de rigidizare, ca și direcția și accelerația. Asemeni oricărui model M contemporan, îți poți memora setările preferate cu ajutorul celor două butoane roșii M1 și M2, amplasate pe volan.

N-aș vrea să mă lungesc cu prea multe detalii despre munca depusă de ingineri sub caroserie, acolo unde șasiul reușește să țină sub control 625 de cai putere. Ba te mai lasă și să-i provoci, să te joci cu ei. E clar că inginerii au făcut minuni. Au tot dreptul să alegre goi și să strige „Evrika”.

Aș vrea să închei acest capitol prin a spune că BMW X6 M Competition adună o mulțime de preconcepții pe stradă. În traficul aglomerat este stigmatizat și admirat în același timp pentru aerul superior pe care îl afișează. În afara orașului, mulți îl vor considera un golan capabil să depășească în orice condiții. Însă, abia atunci când ajunge pe circuit, mașina asta se scutură de etichete aplicate aiurea și îți arată de fapt esența, genele moștenite, capacitatea de a merge mai tare decât poți tu.

Vizibilitate

Ei bine, aici, la acest capitol, aerul superior afișat în trafic trebuie să fie completat și de o ușoară acomodare cu dimensiunile generoase. Noua generație BMW X6 este mai mare decât vechiul SUV coupe: avem 26 de mm în plus în dreptul lungimii (4.935 de mm) și 15 mm mai mult în dreptul "șoldurilor" (2.004 mm). Iar aceste valori ți-ar putea da puțină bătaie de cap atunci când trebuie să navighezi pe străduțele orașului.

Oglinzile laterale sunt potrivite pentru dimensiunile SUV-ului, însă luneta înclinată știrbește mult din vizibilitatea generală. Nici montanții A nu sunt prea subțiri, ceea ce înseamnă că te vei întâlni des cu forma acestora, fie când aștepți ca pietonii să traverseze strada, fie când vrei să mergi tare pe virajele strânse.

Dar BMW are un răspuns și pentru cei care sunt speriați de dimensiunile exterioare ale lui X6: un sistem de camere la 360 de grade care oferă o imagine extrem de clară a tot ce se află în jurul mașinii. Dacă adaugi și asistentul inteligent la parcare, jumătate din problemele tale dispar mulțumită tehnologiilor moderne.

Mai rămâne momentul acela critic când intri la subsolul unei parcări subterane și trebuie să te apropii cu grijă de aparatul care emite tichetul. Acolo e bine să fii deja obișnuit cu faptul că mașina a devenit mai lată.

Tehnologie

BMW X6 M Competition nu se vrea a fi doar o mașină care merge tare. Sau care impresionează de afară, prin ținuta sa impozantă. BMW X6 M Competition vrea să impresioneze și din interior. După ce treci peste calitatea cusăturilor și a materialelor, o să observi că planșa din fața ta e doldora cu tehnologie. O să încep cu ecranul digital din spatele volanului, care găzduiește toate instrumentele de bord. Are o claritate excepțională, poate fi utilizat ușor, procesorul se mișcă rapid, însă nu este atât de configurabil ca cel de pe modelele Mercedes-Benz sau Audi.

BMW le oferă clienților săi o serie de tehnologii devenite o banalitate pentru clienții mai vechi. Cu toate acestea, ele reprezintă în continuare o premieră în segment, neegalată de nici un alt rival. Deși ele funcționează foarte bine de ani de zile. Mă refer aici la cheia cu display, care oferă informații despre mașină, și la recunoașterea gesturilor, o invenție revoluționară, care continuă să meargă foarte bine. În opinia mea, aceste două dotări sunt esențiale. Ca și uriașul Head-Up Display color, de asemenea greu de egalat de ceilalți rivali premium.

În partea centrală a bordului se află un ecran tactil care integrează cea mai nouă versiune a sistemului de operare BMW. Nemții au pregătit un sistem ușor de folosit și meniuri asemănătoare cu cele ale telefoanelor mobile. Practic, poți să îți configurezi tu meniul pentru a fi cât mai intuitiv.

De asemenea, BMW oferă și farurile cu laser, accesul fără cheie și scaunele cu multiple reglări electrice, echipate și cu răsfățul unei mașini confortabile, nu neapărat sportive: scaune încălzite, ventilate și cu masaj.

Design

Așa cum am tot spus pe parcursul testului, BMW X6 M Competition poate fi o apariție vulgară pentru unii sau uimitoare pentru alții. Indiferent de reacție, mașina atrage privirile ca un magnet. Așadar, o să treci la fel de neobservat ca un camion pe o alee pietonală.

Parte din merit o are și culoarea atrăgătoare a exemplarului meu de test, denumită Marina Bay, după celebrul circuit de Formula 1. Contribuie la aspectul sportiv și elementele negre din plastic lucios, la fel ca grila frontală. Jantele sunt de 21 de inch pe față și de 22 de inch pe spate, sunt bicolore și vin echipate cu anvelopele Michelin despre care aminteam mai sus.

Bineînțeles, există un mini eleron montat pe hayon și un difuzor spate în care au fost integrate patru țevi de eșapament. Și tot în partea din spate, logo-ul X6 M Competition reafirmă că ți-ai cumpărat un adevărat instrument pe circuit.

Nu ne-a placut

  • Consumul ridicat
  • Tunelul median de pe locurile din spate
  • Vizibilitatea limitată din cauza lunetei

Ultimele teste

Comentarii (8)

  • Sa înțelegem ca pierde apa pe la legăturile caloriferului?
    9 4
  • netam-nissan
    nu dle dCi, pierde doar din valoare 2000 de euro pe luna si daca sta in garaj.
    15 0
  • Adi Tudor
    Felicitări pentru un articol bine documentat.
    Modelul este cu siguranță pentru cunoscători și împătimiți și brand-ului
    2 3
  • parca tot un Cayenne Coupe Turbo mi as lua....
    4 0
  • LUCCI LUCIANO
    Am vazut una i-den-ti-ca, dar cu nr rosii, in Ploiesti, acum 5 ore. M-am inselat asupra pretului cu.....34.525. euro.......
    4 0
  • Ce masini poti sa iei cu 150.000 de euro? Un a45 amg pt viteza, un suzuki jimny de mers pe hartoape ( sigur unde x6 nu intra) si un Lexus Rx pt familie si lux. Dar poti sa ai prestanta in Dorobanti cu ele? Domnisoarele cu implant te vor refuza invariabil: “n-ai BMW nu ma ..saruti”
    7 0
  • Pana la urma vine sau nu cu maneta de semnalizare in standard?
    6 0
  • Automarket
    de ce nu dati calificative si masinilor electrice?

    Chair as vrea sa va vad cum dati note la :

    - Tesla Model S
    - Tesla Model 3
    - Hyundai Kona
    - Kia eNiro
    - VW ID3
    - Peugeot e-2008
    - DS 3 Crossback e-Tense

    Daca coloana din stanga este ocupata de fosile cu calificativ, faceti o coloana in stanga de electrice cu calificativ!!!
    1 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru