Feedback

DrivetestHonda HR-V

1.6 Diesel Turbo (i-DTEC) 120CP Man6 Elegance
Test drive Honda HR-V zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 25.05.2016
Copacul altfel

Într-o pădure populată cu tot mai mulți arbuști tineri, Honda s-a gândit să planteze un copac ușor altfel. Japonezii au înțeles că trebuie să adopte o rețetă diferită dacă vor să atragă atenția publicului, vrăjit deja de coronamentul, culorile vii, textura materialelor și soiul arbuștilor existenți în pădure.

Prin urmare, noul Honda HR-V, cel mai mic SUV din gama niponilor, trebuia să fie altfel. Miza a fost aceea de a le oferi clienților din acest segment o trăsătură la care nici unul dintre rivali nu excelează. Așa că noul HR-V și-a propus să fie cel mai spațios model din segment. Și a reușit.

Honda HR-V
1.6 Diesel Turbo (i-DTEC) 120CP Man6 Elegance

  • Pret de pornire 20.988 €
  • Pret model testat 23.388 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Honda propune, de obicei, rețete destul de simple și fiabile pe piața din România. Asta înseamnă că potențialii clienți nu se rătăcesc printre motorizări numeroase, tipuri de transmisie sau tracțiune integrală. Bineînțeles, asta înseamnă și o adresabilitate redusă.

În cazul lui HR-V, lucruruile sunt la fel de simple: alegi motorul pe benzină de 1.5 litri și 130 de cai putere sau deja popularul diesel de 1.6 litri și 120 de cai putere.

Cunoscând afinitatea românilor pentru eficiență, am primit unitatea alimentată cu motorină. Se poate dovedi o alegere inspirată, având în vedere că micul crossover se simte destul de vioi mulțumită cuplului motor de 300 Nm livrat la 2000 de rpm. Plaja de cuplu nu este însă foarte lungă, motiv pentru care apar primele gâfâieli când sari de 3000 rpm.

Chiar și așa, resursele sunt mai mult decât suficiente, fără a spera însă la vreun comportament sportiv.

Ușor intruziv în habitaclu și cu o oarecare vibrație la repornirea sistemului start-stop, agregatul diesel este însoțit de o cutie manuală cu șase rapoarte. Am avut un deja-vu extrem de plăcut atunci când am regăsit pe HR-V levierul schimbătorului folosit pe vechiul Acord. Un levier scurt și zvelt pe care te-ai aștepta să îl vezi într-o mașină sportivă.

Timoneria este și ea destul de precisă, însă etajarea treptelor este destul de lungă și favorizează obținerea unui consum redus.

Consum

Și fiindcă tot a venit vorba despre consum, trebuie să precizez că noul HR-V promite foarte mult la acest capitol. Cu nici 2000 de kilometri parcurși, modelul japonez a reușit să obțină un consum urban de 5.9 litri/100 de kilometri într-un trafic moderat. Este o valoare foate bună chiar și pentru un SUV de segment mic.

Media anunțată de producător este de 4 litri/100 de kilometri, adică similară cu ce propun Nissan Juke, Mazda CX-3 și Suzuki Vitara. Fiat 500X, Jeep Renegade și Opel Mokka consumă ușor mai mult. Lider al comparației este însă Peugeot 2008 și al său 1.6 HDi care promite 3.7 litri/100 de km.

Performanţe

În ceea ce privește performanțele, Honda HR-V nu își propune să se impună ca un atlet în segment. Cele 10.1 secunde scurse până la 100 de km/h sunt suficiente pentru a-i depăși însă pe Nissan Juke, Peugeot 2008, Suzuki Vitara, Jeep Renegade și Fiat 500X. Opel Mokka se dovedește a fi ceva mai rapid, iar Mazda CX-3 promite același timp de accelerare.

Viteza maximă de 192 km/h este cea mai bună din segment pe această plajă de putere.

Interior

Dincolo de portiera lui HR-V, Honda a rezervat o surpriză plăcută. Planșa de bord nu va semăna cu nici un alt model Honda pe care îl știți. Asta pentru că HR-V este, oarecum, promotorul unei noi filosofii de design și tehnologie.

Observăm omogenizarea afișajelor de pe planșa de bord, ceea ce înseamnă că avem mai puține afișaje. Ecranul sistemului multimedia este bine încadrat în bord și are doar funcții tactile. Butoanele sunt pe cale de dispariție dacă stăm să ne uităm și la climatizarea acționată tactil.

Materialele alternează și avem unele zone în care plasticul este ceva mai tare. Surprinde folosirea unui plastic care imită pielea la nivelul planșei de bord și al consolei centrale. Seamănă cu materialul revoluționar dezvoltat de Continental și detaliat aici.

Inspirându-se de la Volvo, japonezii au creat un spațiu de depozitare extrem de generos sub consola centrală. Din păcate, ar fi fost nevoie de un spațiu pentru depozitare a telefonului mobil la baza planșei de bord, iar acolo nu există nimic. Salvează situația suportul de pahare inteligent situat între cele două scaune și cotiera destul de încăpătoare.

”Încăpător” este, de altfel, cuvântul cel mai potrivit pentru habitaclul lui HR-V. Este, fără îndoială, cel mai spațios model din segment. Diferența dintre el și ceilalți rivali este foarte mare la acest capitol. E ca și cum ai compara fotbalul jucat de campioana României cu cel jucat de campioana Spaniei.

Pe locurile din spate există suficient spațiu la nivelul capului și al picioarelor, iar soluția de rabatare inteligentă ”Magic Seats” este foarte utilă atunci când ai nevoie de o compartimentare ca într-un monovolum. Portbagajul este, de asemenea, cel mai generos din segment, însumând 393 de litri.

În antiteză cu tot ce am enumerat până aici, Honda HR-V dispune de niște spații extrem de mici la nivelul portierelor.

Preţ de achiziţie

Honda și-a vândut întotdeauna scump pielea, având în vedere că se bucură de o reputație excelentă când vine vorba despre fiabilitate. În plus, Honda oferă și o echipare destul de generoasă.

Prin urmare, cei 23.000 de euro pe care îi cerea versiunea testată de noi ar putea părea justificați pe o parte. Pe de altă parte, în segment sunt și tentații ceva mai ieftine.

Le-am ales în versiunile de echipare superioare, având în vedere că un HR-V ca al nostru a venit chiar și cu climatizare automată, senzori de ploaie și lumină, ecran multimedia și o mulțime de sisteme de asistență.

Așadar, un Nissan Juke în versiunea 1.5 dCi și nivel de echipare Tekna poate ajunge la 21.500 de euro. Un Mazda CX-3 cu noul motor diesel de 1.5 litri și 105 cai putere, nivel Revolution, costă aproape 22.000 de euro. Cel mai puternic din această comparație, Opel Mokka 1.6 CDTi 136 de cai și nivel Cosmo, ajunge la aproape 21.000 de euro, în vreme ce un Peugeot 2008, tot cu 120 de cai și nivel Allure, e tot pe acolo, adică 20.500 de euro. Suzuki Vitara se dovedește a fi și el o alegere ieftină la numai 19.300 de euro, în vreme ce Fiat 500X urcă spre aproape 22.000 de euro.

Nu în ultimul rând, îl avem și pe Jeep Renegade, care costă mai mult decât HR-V, dar se vrea a fi poziționat într-o clasă superioară. Prețul lui este de 25.500 de euro.

Siguranţă

Testat de EuroNCAP spre sfârșitul anului trecut, Honda HR-V a reușit să obțină un punctaj foarte bun pentru segmentul din care face parte. Cinci stele și o protecție de 86% pentru pasagerii adulți, iar sistemele de siguranță au fost cotate cu 71%.

Micul crossover japonez vine echipat în standard cu o mulțime de sisteme de asistență, printre care monitorizare a presiunii pneurilor, frânare de urgență automată, recunoașterea semnelor de circulație, avertizare la părăsirea benzii, șase airbaguri și asistare la pornirea din rampă.

Ţinută de drum

Așa cum nu-și propune să fie unul dintre atleții segmentului, dar reușește să facă o impresie bună, Honda HR-V nu se vrea a fi un crossover sportiv, dar se achită decent de regulile unei ținute de drum echilibrate.

Spun asta pentru că aderența se menține bine și nici nu apare fenomenul de torque steer. E drept că ruliu există și jantele de 16 inch cu talon generos nu prea ajută în acest sens. Nici direcția nu este dintre cele mai precise.

Ce trebuie să reținem însă este că noul HR-V nu are o suspensie zgomotoasă, este o mașină orientată spre confort și poate digera pe nerăsuflate orice groapă îi așterneți la picioare. Fără a vă zdruncina pe voi sau pe ceilalți pasageri.

Vizibilitate

La capitolul suprafață vitrată, Honda HR-V stă destul de bine. Geamurile sunt bine proporționate, iar luneta este și ea decentă. Oglinzile sunt de asemenea extrem de generoase, însă montanții ar putea incomoda uneori prin dimensiunile lor generoase.

Tehnologie

După cum aminteam și mai sus, Honda HR-V este una dintre puținele mașini care vin echipate cu un sistem de climatizare tactil. Butoanele lipsesc cu desăvârșire. M-am așteptat la asta în cazul lui BMW Seria 7, în cazul lui Volvo XC90 și poate și în cazul lui Q7, dar nimic nu prevestea o asemenea revoluție pe HR-V.

Cel mai mic SUV din gama Honda nu doar că adoptă această soluție pe care o vom vedea tot mai des în viitor, dar o și pune în aplicare eficient. Spun asta pentru că funcția tactilă merge foarte bine. Așa cum merge și funcția tactilă a sistemului multimedia. Acesta oferă o navigație simplistă prin care nu există șanse să te rătăcești. În plus, cu o conexiune la internet poți descărca și aplicații speciale, semn că Honda nu mai este tocmai o marcă adresată pensionarilor.

Lista de tehnologii include și dotări clasice cum sunt senzorii de ploaie și lumină, fază lungă automată, senzori de parcare, cu o ușoară întârziere la semnalarea obstacolului, și o frână de parcare electronică, prima din istoria Honda.

În plus, chiar dacă vorbim despre o mașină cu transmisie manuală, Honda oferă HR-V cu o funcție autohold, care menține aplicată frâna atunci când sunteți la semafor. Toți avem reflexul de a menține dreptul pe frână, chiar și la cutiile manuale.

Design

Când vine vorba despre design, Honda HR-V pare să nu se îndepărteze foarte mult de la rețeta estetică a fratelui mai mare CR-V. Nu este un design pe care să-l urăști sau să-l iubești. Nici nu este un design comun, mai ales că partea frontală ne trimite cu gândul la brandul Acura, vândut în America.

Practic, Honda caută o soluție estetică echilibrată, care să placă unei mase mari de oameni, convinși fiind că potențialii clienți nu iau în considerare atât de mult aspectul exterior.

Ar trebui taxată absența unor lumini LED pentru rularea diurnă, un accesoriu util și extrem de popular pe piața din România, acolo unde aspectul este destul de important în alegerea unei mașini noi.

Nu ne-a placut

  • Preț piperat
  • Spații de depozitare mici în portiere
Date tehnice - Honda HR-V 1.6 Diesel Turbo (i-DTEC) 120CP Man6 Elegance
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1597
Lungime mm
4294
Putere maxima CP (rpm)
120 (4000)
Latime mm
1772
Cuplu maxim Nm (rpm)
300 (2000)
Inaltime mm
1605
Viteza maxima km/h
192
Greutate kg
1324
Acceleratie 0-100 km/h s
10.1
Ampatament mm
2610
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
50
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
393
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Honda HR-V

Ultimele teste

Comentarii (26)

  • Da, Honda "se vinde scump", dar cu motiv(e). Succesul comercial al marcii nipone e totusi mai mic in Europa ca-n SUA (unde, apropo, toate revistele specializate includ HR-V-ul in categoria CROSSOVER si nu SUV, chiar daca acolo benzinarul 1.8 de 141 CP e disponibil si-n versiune 4x4.)

    Clar deci ca nici HR-V-ul (bazat pe platforma Jazz / Fit-ului) nu poate fi o masina proasta sau nici macar mediocra, da' parca-i lipseste un "ceva" ca sa se impuna in fatza Mazdei CX-3 in primul rind. Chestie valabila zic eu nu doar pe piatza romaneasca.
    52 7
  • @Kirotractor, ai dat-o in bara de data asta. Atat poti pe plan profesional ?
    9 51
  • Alex: Se poate face un Tiguan 2009 4x4 sa fie 4x2? Raspunde
  • @Sergiu.Andrei: ...Ceva argumente?! ;-)
    Vorbesc de datele obiective postate, ca la capitolul design = gusturi se poate carcoti in contradictoriu la infinit.

    Stiu, am pretentii prea mari, asa ca shezi blind si digera-ti ura in continuare. Vezi insa ca-n final te poate hali ea pe tine...
    39 2
  • andrei
    Fiind vorba despre un SUV, fie el și de clasă mică ar cam fi trebuit să spuneți ce fel de tracțiune/propulsie are, ce tipuri sunt disponibile pentru model.
    10 2
  • gabi_o
    Hai sa va spun eu cum sta cu consumu!
    In Bucuresti 8-8,2%
    La 90km/h 3,4-3,8%
    Constanta - Bucuresti cu 125km/h pe pilot 5,8%
    La 140km/h 7,2-7,5%
    A, fara AC!
    Momentan am 8000km si toata lumea imi spune "hai domne, pana se aseaza motorul, apoi mai scade consumul"!
    41 2
  • Tembelus Rex
    Gabi_o - felicitari pentru achizitie esti tare daca ai o asemenea masina ....cel putin din punctul meu de vedere....masina noua, marca buna....bravo.....si mie imi curg balele dupa una ....dar vesnica problema a romanului...lipsa cashului....
    27 7
  • Albastru
    O masina dezordonata cu un dizain amesteca si aruncat pe bord dezordonat,nu mai e honda ce-a fost o data.Sau daca a fost vre-o data?
    14 40
  • @gabi_o

    Felicitari! Si pentru achizitie, si pentri sinceritate. Consumul mi se pare marisor... E posibil ca dupa 20000 sa scada ...
    18 5
  • Bogdan, "stângul pe frână"?
    Muritorii care au deprins șofatul pe cutii manuale învață în prima lecție care picior ce apasă.
    Sau poate cineva s-a inspirat dintr-un articol adresat mămicilor de peste ocean?
    14 1
  • La această clasă, la ora actuală cele mai bune alegeri sunt Mazda Cx3 și Audi Q2. Trebuie văzute in viitor Toyota C-HR, noul Juke și tripleta de la VAG - VW, Skoda Polar și Seat Teqta. Restul din păcate sunt slabute.
    4 31
  • 1.Cele mai bune alegeri pentru cine? Nevoile oamenilor sunt diferite.

    2.Audi Q2 are un design prea banal pentru a se incadra intre rebeli precum Juke, Countryman, Renegade, CX3, sau Cactus.

    3. Incearca tu sa cumperi q2 in Romania ! Pentru a fi oferta buna "la ora actuală" trebuie sa existe la comercializare, ori in prezent NU exista preturi ! O punem in comparatie doar de dragul de a fi mentionata? Esti cumva vreun fan disperat Volkswagen AG?

    4. Pretul ! Pretul va fi pe segment cu X1, GLA, NX si QX30. Targetul e diferit de cei mentionati la punctul 2.
    29 5
  • Nevoile nu au legătură cu valoarea tehnologică. Da e adevarat in Ro Q2 nu este încă dar cand va fi la pleca cel mai probabil de la 20000. Pentru Countryman tot respectul, celelalte ( actualul Juke, Renegade - pardon 500X cu alt design și Cactus) scuze. Pretul nu poate fi pe segmentul X1, GLA, NX și. QX 30 pentru simplul motiv ca este la clasa subcompacta a SUV și nu se va canibaliza cu Q3. Totuși exista suficiente date de analiza in mapa profesionala de lansare a de la salonul auto
    4 23
  • stelucu: probleme vw touran se aude un zgomot pe partea distributiei ca si un... Raspunde
  • @cocolina
    "valoarea tehnologică"! Hai nu ma-nebuni! "Valoarea mea, valoarea mea" zise cumva preferatul tau Guta dintr-un Audi? Care valoare?
    Asta?

    La anul făcea majoratul: software-ul manipulator pentru Dieselgate a fost creat de Audi în 1999
    http://www.automarket.ro/stiri/la-anul-facea-majoratul-software-ul-manipulator-pentru-dieselgate-a-fost-70609.html

    Pana una alta, Juke sau Cactus au demonstrat ceva in Europa, indiferent ce rahat (turcesc) manaci tu...

    PS: presa a facut deja destule paralele intre Q2 si X1, GLA, QX30, nu esti tu ala care sa ne spuna cum se aseaza borcanele pe raft. Ciocu' mic!
    26 6
  • Honda au masini prea scumpe pentru ce ofera ! Bordul la masinile lor arata invechit au meniu greoi motorizarile diesel 1.6 maxim in varianta 120 sau 160 CP . Honda nu vinde bine in Europa masinile lor sunt orientate spre cerintele pietei americane si asiatice . Per ansablu nu sunt masini rele dar trebuie sa fii fan sa cumperi una .
    14 23
  • Mi se pare ca unghiul de atac e mic (la Mazda cx-3 e si mai mic) si atunci ce rost isi au crossovere-le astea?
    7 14
  • gabi_o
    Honda nu vinde bine in Romania si din cauza adaosului nesimtit de mare!
    Ghici ce, adusa cu 74 km din Germania a costat 21.000e, la noi acelasi model (Elegance) costa 24.000! De unde diferenta asta de 3000e? Adusul m-a costat doar 500e, dar totusi...
    Ca optiuni: Start/Stop, ESP, City Brake, senzori lumini/ploaie, faza lunga automata, line asisst, Honda Connect 7", pilot automat, limitator de viteza, recunoastere semne trafic, Hill Start Assist, scaune incalzite, climatronic ... etc! Nu am ce sa cer mai mult. Recunosc, cateodata simt nevoia de ceva caluti in plus, insa nu e o tragedie!
    A, e Honda, altceva!
    31 3
  • Unghiul de atac? Serios? Inseamna ca esti un amator care n-a priceput "coronamentul, culorile vii, textura materialelor și soiul arbuștilor existenți în pădure", dupa cum prea bine spune Automarket.
    Cossoverele de clasa mica sau compacta, flamboiante in prezent, au intentionata utilizarea preponderent urbana de catre clientii sai si ocazional iesiri la un picnic la iarba verde, ca "suprema" incercare offroad.
    Nu cred ca intereseaza pe cineva unghiul de atac. Amatorii care se declara aventurieri extremi, ar trebui sa se indrepte spre altceva, iar optiuni sunt destule. Vrei cateva sugestii?
    13 1
  • @BAU

    Ai ommanuta verde de la mine. Asa este! Ca sa cumperi Honda sau Subaru trebuie sa-ti placa genul asta de masini. Sa-ti placa sa apesi un buton in loc sa-ti lasi amprenta pe un ecran cu touch. Sa-ti placa o directie mai putin asistata, sa-ti placa sa auzi motorul. Doar asa iti vei cumpara o masina apartinand unei marci cu o retea de service precara, pentru care piesele de origine costa foarte mult s.a.m.d. Daca nu vei manifesta o asemenea pasiune, vei alege un autoturism comun la care gasesti piese berechet, caruia, dupa ce expira garantia, ii poti face reviziile si la un service multi marca, la unul de cartier chiar, fara ca mecanicul de-acolo sa-si prinda urechile si pe care dupa ce il ve fiutilizat cat vei dori, il vei putea vinde la un pret bun, pentru ca, intotdeauna, in Romania un VW, un Ford, sau un Opel, va avea o valoare de revanzare mai mare decat orice alta masina din segment.
    9 12
  • Corect, cine vrea offroad extrem se-ndreapta spre Jeep, Land Rover, Suzuki (Jimny, nu Vitara) sau chiar Lada, iar cei mai moderati spre SUV-uri, care-s cita frunza si iarba - fiindca, repet, HR-V-ul e "doar" crossover (aloo AM, vaz ca n-ati corectat inca afirmatia "cel mai mic SUV din gama niponilor"!)

    La fel de corect pe tema decalajului Subaru la unele capitole.
    ...Incorect insa apropo de presupusa "antichitate" a bordurilor Honda !!! Mai fratilor, imi pare ca n-ati urcat in vreunul din modelele lor recente...

    Cit despre la fel de fals presupusa lipsa de rafinament a Hondelor (silentiozitate inclusa), ce sa mai zic - bagati o geana la decibelii masurati de catre publicatiile SERIOASE (categorie-n care AM vad ca refuza inca sa intre - repet, cu costuri minore) si-o sa va razginditi rapid.

    Clar insa ca BANII (prea multi pt. cumparare, dar si intretinere) ramin obstacolul principal in calea succesului comercial Honda in Romania, unde alti producatori japonezi (Suzuki-n primul rind) sint pe cale sa gaseasca directia unui compromis.
    21 1
  • misha, daca n-as avea Honda in familie as crede micile tale ineptii. Reviziile pot fi realizate oriunde dupa garantie, plus ca piesele nu cad ca la alte marci europene. In 8 ani de Accord luat de nou s-au schimbat doar consumabile si nu e doar noroc pentru ca se vede si parerea generala a clientilor de afara, parare care e reflectata de sondajele de satisfactie. Si-ti garantez ca daca dai peste 20.000 de euro pe o masina nu te duci la ciumpalaci de cartier ca sa economisesti 50-100 de lei la o revizie.

    HR-V e un model interesant insa pacat ca nu prea poate sa ajunga la nivelul de customizare al CX-3-ului. Are motorizari mai putine si nu ofera AWD.

    Bordul e intr-adevar excelent, m-am urcat in ea la SIAB 2015 si pentru clasa mica e etalon de tehnologie si materiale.

    De vazut daca vor pune si un turbo benzinar mic pe ea, pentru ca Honda lucreaza la un 1.0-1.3 turbo cu puteri undeva intre 100-130 cp. Nu cred ca turbo-ul 1.5 174 cp prezent pe Civic-ul nou din SUA (va fi disponibil si in Europa ca motor de top) va ajunge pe HR-V.
    18 3
  • @Andy

    Prietene, diferenta dintre mine si tine este aceea ca tu ai Honda "in familie" (nu te mai intreb daca unchiul de-al doilea, verisorul de rangul patru al sotiei sau ginerele matusii sale), iar eu conduc zi de zi o japoneza si in week-end o masina europeana, astfel incat vorbesc dintr-o experienta personala. Acum tu poti sa le zici cum vrei la ce cu serviceurile mici, insa eu pot sa-ti spun ca o revizie la un Opel spre exemplu ti-o face orice mecanic pe cand la japoneze, din experienta mea personala iti spun ca mecanicul meu care te asigur ca nu-i un ciupalac mi-a cautatt o zi intreaga filtru de benzina ca sa afle ca, de fapt masina are un element filtrant in rezervor care, conform service-ului de reprezentanta din Romania nici nu se shimba (in alte tari da, ca sa vezi ce inseamna sa fii detinator de masina japoneze in Romania). Si la urma urmei, despre asta vobea despre faptul ca dupa perioada de garantie, cand masina are cativa ani buni de utilizare mi se pare ca trebuie sa fii xtrem de snob ca sa iti schimbi filtrele uleiul si distributia in reprezntanta. Tu invoci un mit , acela ca japonezele nu se strica... S-or strica ele ma greu ca masinile europene, nu zic, insa te asigur ca se intampla sa ai necazuri cu el. Diferenta este ca daca defectiunea te prinde la sute de km de reprezentanta, daca nu ai norocul extrem de rar sa dai peste un mecanic care sa se priceapa, ai marunt din buze si o pui pe rampa pana la reprezentanta. In schimb e putin probabil sa nu gasesti pe cineva care sa-ti remedieze o defectiune la ub Focus, de exemplu. Nu ma refer numai la competenta ci si la faptul ca service-uri multi marca nici macar nu-si prea bat capul sa cheltuie bani pe softuri de diagnoza pentru japoneze. Eu personal am patit sa vreau sa plec de pe loc si sa raman cu rotile blocate. Pana n-a sunat mecanicul din serviceul cel mai apropiat in care am putut ajunge in reprezenta la un amic care, dupa simptome, a inteles despre ce-i vorba, n-au stiut ce sa-i faca? Dar daca omul respectiv nu avea cunostinte in reprezentanta, ar fi trebuit sa iau masina si sa le-o duc loc. Nu zic ca n-as fi facut-o, insa ar f fost mai complicat. Dar pot sa spui ca omul ala este un incompetent doar pentru ca a lucrat prea putin pe japoneze si in nici un caz nu s-a confruntat cu defectiunea respectiva care este caracteristica masinii mele?
    Despre asta vorbim, Despre faptul ca trebuie sa fii pasionat, sa iubesti mult marca respectiva, ca sa-ti iei o japoneza.

    Si, apropo, despre a avea o masina "in familie". Unchii mei, verii mei, prietenii mei stiu ca am o japoneze si ca sunt extrem de multumit de ea. Si chiar asa este! Ei nu stiu insa ca un amortizor spate costa aproape 3000 de lei si ca un proiector costa la reprezentanta cat iti cumperi la alte masini un far. Intelegi nuanta? Legat despre cat de destept tre sa fii ca sa iti cumperi masina si sa nu o repari in reprezetanta, intra pe froumul Subaru si vezi cam care este pozitia alora cu privire la serviciile reprezentantei. Dar uneori esti nevoit sa mergi la ei pentru ca ba te grabesti, ba mecanicul tau curent nu e disponibil, iar mecanicii care sa se priceapa sa-ti umble la masina sunt rari.
    9 15
  • Mie chestia asta cu mecanicii... buni care se pricep f bjne la masini nemtesti si la restu' pauza, mi se pare ca sunt precum tocilarii care o data scosi din lumea lor, mor de foame. Nu este o rusine sa te interesezi de ceva nu esti sigur sau nu stii. Dar când din start refuzi pe motiv ca te depaseste sau îmi unfli pretul ca deh, e japoneza... pai sa nu te mai miri ca ai ajuns mecanic si mereu ai mâinile murdare de praf si ulei. Viata înseamnă multe provocari si nu oricine poate trece prin ele. Iar cei ce reusesc parca sunt ceva mai deschizi la minte, deschisi la nou si nu mereu il iau pe "nu" in brate. Evident opusii lor sunt cei mai intelepti. "Pfff, cine ti-a umblat aici? Pfaaa! Ce masina? Accord? Nu se poate. Nu repar ca nu am timp. Domnu' cu Golfu, treci pe elevatorul ala. Ia-te dupa dara de ulei."
    Norocul meu e ca nu am întâlnit încă astfel de mecanici. Dar am prieteni care au patit-o. Nu stiu ce filozofie e sa schimbi o distributie la o Toyota Corolla in loc de Jetta de exemplu.
    15 2
  • PetryZKM26: Opel Corsa B an 1993 Raspunde
  • Câteva precizari pentru ca unii nu pot/vor sa analizeze obiectiv. Mașinile ca și persoanele nu sunt toate la fel sau egale. Juke și mai ales Cactus au nivelul lor, dar nr. de unitati vandute nu înseamna și automat ca trebuie văzute ca best class. O mașină de volum nu poate rivaliza cu una premium. Referitor la paralela din presă, hihi, depinde de ce presă. Cea mai bună poziționare a unui model o da producatorul. Restul sunt păreri de... luseri
    3 12
  • Filtru de combustibil este in rezervor si se inlocuieste la 120000 km.
    Totul este sa vrei sa obtii informatiile.
    In domeniul asta daca refuzi sa tii pasul cu informatiile te poti considera expirat.
    7 1
  • Copilasi, as vrea sa vad un mecanic auto de cartier, care poate sa reprogrameze diferite module la o masina. Sau mai multe masini. Asiatice, europene sau americane.Care dintre voi,a facut o reprogramare de ECU? Sunt masini,la care poti sa faci treaba asta o singura data .Daca ai gresit ceva, trebuie sa schimbi "calculatorul" masinii. Enjoy, engage, whatever! Honda? O iei de noua, o tii 3 ani, pana cand iese din garantie.Toate bune si frumoase.Fiabilitate 100%. Dupa acea o vinzi, si ai scapat de belea.O mica intrebare nevinovata: poti sa o platesti in 3 ani? Kakamitsi!
    6 12
  • stelconel
    Din 2008 pana in 2015 am avut o Honda CRV si am fost extrem extrem de multumit de ea. La 125.000 am schimbat o bucsa si atat pana la 200.000. In afara de consumabile bine-nteles.
    Iar cand a iesit din garantie am reparat-o la un alt service, diferit de reprezentanta. Iar piese am gasit mereu ! Asa ca nu mai ziceti ca este o problema cu intretinerea masinii.
    Acum am ultimul model de CRV si este extraordinara !
    18 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru