Feedback

DrivetestHyundai Tucson

1.6 T-GDI 177CP 4x4 Aut Luxury+
Test drive Hyundai Tucson zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 04.12.2015
Pași mărunți

Mare, mic, mediu, toată lumea alege acum SUV-uri și crossover-uri în detrimentul mașinilor din clasa mică, compactă și ca alternativă la monovolumele plictisitoare. Hyundai a înțeles acest lucru încă de acum 10 ani, atunci când aducea în Europa modele cprecum prima generație Tucson și Santa Fe. De atunci, marca coreeană a făcut pași enormi la capitolul design și calitate, iar gama de SUV-uri oferită acum de Hyundai conține trei modele: Tucson, Santa Fe și Grand Santa Fe. Iar în curând îl vom vedea și pe micul Hyundai Creta, dar asta este o altă discuție.

În mod normal, publicul european preferă SUV-urile cu motor diesel, dar, datorită curentului downsize există și clienți care preferă doar motorul pe benzină. Până nu de mult, un SUV de dimensiunile unui Tucson ar fi fost propulsat de un motor pe benzină de cel puțin 2.0 litri. Astăzi lucrurile s-au schimbat și avem în față modelul Tucson cu motor 1.6 Turbo și cutie de viteze automată cu două ambreiaje și șapte trepte de viteză.

Hyundai Tucson
1.6 T-GDI 177CP 4x4 Aut Luxury+

  • Pret de pornire 24.506 €
  • Pret model testat 32.442 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Hyundai este unul dintre primii constructori care adoptă un motor cu cilindree mică și sistem turbo pentru un SUV de dimensiuni sănătoase. Acest motor exista deja în versiune aspirată și era folosit atât de Tucson, cât și de modele din gama compactă sau medie, ca i30 sau i40. În variantă aspirată, motorul de 1.591 cmc dezvoltă 135 CP. Pentru a face față cererilor mai pretențioase, inginerii Hyundai i-au montat o turbosuflantă, iar puterea a crescut la 177 CP atinși la 5.500 rpm, în timp ce cuplul maxim este de 265 Nm disponibili între 1.500 și 4.500 rpm. În varianta sa turbo, acest motor se protrivește mai bine cu caracterul modelului Tucson, cuplul disponibil pe o plajă destul de mare de turații fiind principalul atu. 

Alături de noul motor turbo, Tucson mai vine cu o surpriză. O cutie de viteze automată cu două ambreiaje și șapte trepte de viteză. Dacă motorul este unul reușit, cu suficiente rezerve de putere și chiar foarte silențios, cutia are parte de ceva boli de tinerețe.

La viteze mici, cutia automată dă semne de nerăbdare, fiind cumva nehotărâtă ce treaptă să aleagă. Uneori o poți prinde în offside, și atunci stă un pic pe gânduri până selectează treapta necesară. Chiar și pe loc, cu pedala de frână apăsată, uneori ai senzația că creierul cutiei nu a decuplat transmisia și trebuie să insiști cu presiunea pe pedala de frână pentru a ține mașina pe loc. Dacă preluam decizia și mutăm levierul în poarta manuală, toate aceste probleme se rezolvă, iar schimbările de treaptă se fac extrem de lin.

Consum

Capitolul dedicat consumului de carburant este o zonă sensibilă atunci când discutăm de SUV-uri pe benzină. Să privim întâi cifrele oficiale pe care Hyundai le afișează.

Consumul mediu oficial este de 7.5 litri/100 km, în timp ce cel urban este de 9.2 litri/100 km. Hyundai nu folosește sistem Start-Stop pentru acest model, iar în viața reală consumul este sensibil mai mare. În timpul testului nostru, consumul urban înregistrat de computerul de bord a fost de 11 litri/100 km, iar la rularea pe drumuri naționale consumul a scăzut spre 9 litri/100 km. 

În clasamentul consumurilor oficiale, Tucson 1.6 T-GDI se află în zona de jos. Consumul său de 7.5 litri este unul mare pentru un motor de 1.6 litri. Există modele cu motor de 2.0 litri aspirat ce raportează consumuri medii similare: Honda CR-V 2.0 i-VTEC 155 CP sau Kia Sportage 2.0.

Dar există și modele cu motoare 2.0 aspirate sau 1.5 turbo cu consumuri de carburant mult mai mici: Ford Kuga 1.5 turbo (7.2 litri), Mazda CX-5 2.0 160 CP (6.6 litri), Mitsubishi Outlander 2.0 150 CP (6.4 litri), Ssangyong Korando 2.0 e-XGI 150 CP (6.2 litri), Toyota Rav4 2.0 (7.2 litri), VW Tiguan 1.4 TSI 150 CP (6.7 litri).

Singurele modele cu cifre mai mari de media de 7.5 litri sunt anticul Opel Antara cu motor de 2.4 litri (9.3 litri) și Great Wall Hover 6 (9 litri).

Performanţe

Dacă la consum Hyundai Tucson 1.6 T-GDi se dovedește a fi codaș, modelul coreean compensează din plin în zona performanțelor. Pentru că este cel mai rapid SUV din zona sa, reușind să întreacă chiar și performantul model Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G în ceea ce privește accelerația de la 0 la 100 km/oră.

Hyundai Tucson 1.6 T-GDi de 177 CP poate accelera de la 0 la 100 km/oră în 9.1 secunde, în timp ce Mazda CX-5 are nevoie de 9.2 secunde. În clasament urmează VW Tiguan 1.4 TSI 150 CP, cu 9.3 secunde, iar apoi restul plutonului. Cu cifre ce depășesc 10 secunde și pot ajunge până la 12 secunde pentru sprintul către prima sută de kilometri pe oră.

Interior

Așa cum spuneam și în cazul testului cu varianta diesel 2.0 CRDI, interiorul lui Tucson nu dezamăgește. De data aceasta, modelul testat a venit în echiparea de top Luxury+ și asta ne-a permis să ne răsfățăm cu scaune îmbrăcate în piele și cu toate gadgeturile posibile care pot fi montate pe acest model. 

La volan, spațiul este mai mult decât suficient, iar poziția la volan este înaltă şi oferă o bună vizibilitate asupra traficului înconjurător. De un spațiu suficient se bucură și pasagerii, indiferent dacă ei călătoresc pe locul din față sau pe bancheta spate. Cei care au gândit interiorul modelului Tucson au pus accent pe latura practică, cu numeroase spații de depozitare. Ai unde să pui o sticlă de apă, telefonul mobil și alte obiecte pe care le avem asupra noastră. 

Portbagajul este spațios și poate primi obiecte voluminoase, volumul total fiind de 488 litri. Spre deosebire de modelul diesel pe care l-am testat anterior, acest exemplar a venit cu hayon acționat electric ce oferă și o funcție mâini libere. Funcția este extrem de utilă dacă avem mânile ocupate atunci când venim de la cumpărături, de exemplu, fiind suficient să te apropii de spatele mașinii. După câteva secunde, un sunet intermitent te avertizează că hayonul se va deschide automat.

Preţ de achiziţie

Hyundai Tucson 1.6 T-GDi are un preț de listă de 36.500 euro cu TVA inclus pentru echiparea de top Luxury+. Este o sumă destul de piperată pentru segmentul în care Tucson concurează. Ca de obicei, Hyundai practică un sistem de prețuri promoționale permanente, acest model putând fi achiziționat pentru suma de 34.000 euro. Dacă adăugăm și programul Remat, suma ajunge la 31.800 euro.

Dacă comparăm prețurile, Tucson 1.6 T-GDI în echipare de top se află în zona SUV-urilor scumpe, fiind întrecut doar de Honda CR-V dacă comparăm prețurile de listă, singurele pe care ne putem baza la o comparaţie de la egal la egal între modele. Pentru că nu putem monitoriza fără întrerupere toate promoţiile sezoniere.

Segmentul oferă modele pentru toate buzunarele. De la variante accesibile, precum Great Wall Hover 6 (22.780 euro) la Kia Sportage (24.000 euro), pentru ca apoi majoritatea modelelor din segment să se afle în zona sumei de 30.000 euro.

Siguranţă

Testat de curând de către EuroNCAP, Hyundai Tucson a obținut scorul maxim de cinci stele. Cu un grad de protecție de 86% pentru pasagerii adulți, Tucson se achită cu brio de sarcina de a își proteja pasagerii. În plus, pe acest nivel de echipare de top avem parte de absolut toate sistemele active care pot fi montate pe acest model: avertizare pentru unghiul mort, păstrarea benzii de rulare, dar și sistem de parcare automată atât pentru parcare laterală cât și longitudinală pe oricare parte a mașinii.

Ţinută de drum

Cu o suspensie reglată excelent, inginerii Hyundai au reușit să găsească un compromis bun între confort și sportivitate. Tucson 1.6 T-GDi poate fi condus și în forță, mai ales că are și un mod Sport în care motorul răspunde mai vivace. Pe viraje, Hyundai Tucson se comportă aproape fără reproş, fiind genul de mașină care te îmbie la mulți kilometri. Însă te va tempera curând, și cel mai bine i se potrivește un ritm susținut, dar fără a forța inutil nota. Direcția ar putea fi o idee mai comunicativă, asistarea electro-hidraulică luând ceva din feedback-ul necesar celui de la volan.

Vizibilitate

Poziția înaltă la volan, camera de marșarier, senzorii pentru toate zonele și un plafon de sticlă panoramic ajută la o vizibilitate fără reproș. Deși nu este un automobil mic, poate fi manevrat fără probleme și în traficul urban, senzorii de parcare ajutând din plin la acest capitol. Iar dacă parcarea nu este punctul tău forte, atunci poți folosi cu încredere sistemul de parcare automată, care își face treaba excelent, cel de la volan trebuind doar să acționeze pedalele și sensul de mers.

Tehnologie

Veşti bune: practic nimic nu lipsește de pe echiparea de top Luxury+ a modelului Tucson. Pe această versiune au fost înghesuite absolut toate sistemele de care dispune Hyundai.

De la excelentele faruri LED, dublate de lumini de zi LED și de faruri de viraj, la sistemul de parcare automat și display-ul tactil ce afișează informații de la computerul de bord, sistemul infotainment și cel de navigație.

Avem sisteme active ca păstrarea benzii de rulare cu control asupra direcției și avertizare la prezența unei alte mașini în unghiul mort al oglinzilor retrovizoare. Există și controlul asupra coborârii în pantă, dar și blocarea diferențialului central pentru a aborda un drum forestier mai dificil. Pentru acest nivel de echipare avem frână de parcare electronică cu funcție Autohold, eficientă atunci când staționăm la un stop amplasat în pantă. Singurul sistem care lipsește este cel Start-Stop, pentru că se pare că Hyundai nu crede în eficiența acestui mod de a economisi carburant și a limita emisiile poluante. 

Design

Cu un design solid și modern, Tucson se integrează perfect în marea familie de modele Hyundai. Cu linii inspirate de fratele mai mare, Santa Fe, Tucson se evidențiază prin grila radiatorului hexagonală și prin sigla de dimensiuni mari. Farurile dau o notă agresivă, mai ales cele echipate cu tehnologia LED.

E suficient să ne amintim cu arăta modelului Tucson lansat în 2005 pentru a realiza eforturile făcute de echipa de designeri Hyundai. Faptul că marca coreeană a decis să își instaleze studioul de design în Europa și-a arătat roadele, iar modelul Tucson poate sta fără rușine lângă orice alt model de origine europeană sau japoneză.

Nu ne-a placut

  • Direcție lipsită de feedback
  • Cutie automată imprecisă
  • Preț în zona superioară a segmentuluii
Date tehnice - Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177CP 4x4 Aut Luxury+
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1591
Lungime mm
4475
Putere maxima CP (rpm)
177 (5500)
Latime mm
1850
Cuplu maxim Nm (rpm)
265 (1500)
Inaltime mm
1645
Viteza maxima km/h
201
Greutate kg
1695
Acceleratie 0-100 km/h s
9.1
Ampatament mm
2670
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
62
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
488
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Hyundai Tucson

Ultimele teste

Comentarii (12)

  • arata excelent, ma hazardez sa spun ca aproape de cx-5, interiorul iarasi pare reusit. motor nou, modern, iar ezitarile cutiei sunt convins ca se vor putea rezolva simplu, cu un update de soft daca vor dori. pretul, da e mare, dar in linia concurentei la care aspira. coreenii cresc usor usor, in calitate si fiabilitate. vom vedea pana unde...
    25 12
  • Nu cred ca sunt faruri cu LED, mai curand Xenon.
    Ce ziceti?
    7 9
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • de ce nu apare tiguan in comapratorul din dreapta cu note?
    9 7
  • ba da, pozitia si faza scurta sunt pe LED.
    13 2
  • referitor la : "Mare, mic, mediu, toată lumea alege acum SUV-uri și crossover-uri în detrimentul mașinilor din clasa mică, compactă și ca alternativă la monovolumele plictisitoare. "
    Cred ca nu e chiar "TOATA LUMEA": monovolumele pot avea un design aparte (Fiat 500L,Citroen Picasso, Renault Espace ), valori mai bune pt. spatiu interior, vizibilitate, greutate, de consum nu mai vorbim (comparati, de exemplu, 500L cu 500X, Touran cu Tiguan), tractiune integrala (VW Alhambra, BMW Active Tourer) si pretul !
    16 3
  • M-am înscris online la un drive-test cu Tucson. Mă sună un reprezentant să merg. Îi spun că nu pot decât săptămâna viitoare și să revină cu un telefon. Nici azi n-a sunat. Ăștia din piața auto au impresia că ne fac o favoare că ne vând mașini.
    27 5
  • VozWagist
    In cateva luni vreau sa iau o masina noua, iar Tucson era printre candidati. Masina arata foarte bine la exterior (chiar mai bine decat CX-5) si interiorul este ok, cu exceptia volanului care are o forma ciudata si ceasurile de bord de nivelul anilor 2007-2008. Ce m-a facut sa-l tai de pe lista e motorul mic pe benzina. Din pacate constructorii nu pricep ca exista clienti ce doresc motoare pe benzina de putere/cilindree mai mare. Pocnitoarele astea "eco" sa le foloseasca ei la masinile lor de tuns iarba. Din pacate lista mea devine din ce in ce mai scurta ......

    P.S: "Ecologistii" sa-si dea o palma si sa sara peste acest comentariu..
    24 28
  • andi77
    Iata un test onest: asa da Automarket.Tucson arata foarte bine.Ca tehnica mai au de lucrat.
    8 1
  • Masina arata super bine. Poate si calitatea e foarte buna, nu contrazice nimeni testul, de unde si nota maricica primita.
    Insa, sincer, daca ai avea 32 de mii in mana si esti in pozitia de a lua ceva, nou sau SH, pana la Tucson cred ca fiecare dintre noi am avea alte 5-6 alternative in fata.
    14 1
  • Vom vedea cum sta noul Sportage la dotari si preturi in comparatie cu acest Tucson. Ma gandesc ca la motorizari nu vor fi diferente mari. In rest cred ca cei care vor un SUV compact pot sa se uite la Kuga, CX-5 sau la dubleta Qashqai - Kadjar. Ca aspect exterior Tucson este clar in top! Daca si politica de pret a dealerilor lasa loc de negocieri de pret bunicele gen celor de la Ford atunci Tucson ar putea deveni un real success pentru Hyundai.
    4 1
  • Eu am facut un test drive cu motorul de 2.0 diesel care sincer cred ca din cei 184 cp vreo 40 sunt numai pe hartie. Consumul mediu aratat de cb era de 10.5. Mi se pare ca e cam mare chiar si pt o masina de teste. Insonorizarea e cam slabuta pt zgomotul de rulare masina fiind echipata cu cauciucuri de iarna. Interiorul nu mi se pare de o masina de peste 30 mii euro.
    Ma asteptam la mai mult de la noul Tucson poate pt faptul ca sunt si fan hyundai si apreciez evolutia lor.
    9 1
  • pai prima varianta pt motorul turbo benzina si 4wd plus o groaza de optiuni pleaca de la 26.000,i cred ca mai ramane loc si loc de negocieri, in rest arata bine, dar servisurile hyundi lasa de dorit din propria experienta,
    6 0
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru