Feedback

DrivetestHyundai Tucson facelift

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 185 CP AT8 4WD Luxury
4.1
Test drive Hyundai Tucson facelift zoom
de Cornel Șocariciu, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 29.05.2019
Modernizare

Piața europeană este o mare devoratoare de SUV-uri, iar constructorii au înțeles acest lucru și au reușit rapid să vină cu soluții care să satisfacă marea majoritate a clienților. Hyundai este unul dintre producătorii care a înțeles rapid tendința pieței și a "atacat" din plin segmentul SUV. Iar Tucson a fost unul dintre primele SUV-uri apărute pe piață în segmentul compact.

Dar Hyundai a înțeles că europenii își doresc mașini robuste, cu tehnologii moderne și cu finișaje cât mai bune, motiv pentru care, în ultimii ani am asistat la o transformare plăcută a produselor dezvoltate de constructorul asiatic. Iar Tucson facelift, model prezentat în urmă cu un an în cadrul Salonului Auto de la New York, a fost atent remodelat pentru gustul europenilor.

Astfel, Tucson facelift rămâne o propunere foarte interesantă în segmentul SUV-urilor compacte, iar motorul diesel de 2.0 litri și transmisia automată cu opt rapoarte reușeșc să facă o echipă interesantă. 

Hyundai Tucson facelift
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 185 CP AT8 4WD Luxury

  • Pret de pornire 39.389 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Hyundai Tucson facelift este disponibil atât cu motorizări pe benzină, cât și cu propulsoare diesel. Versiunea testată de mine a fost echipată cu dieselul de top de 2.0 litri. Motorul oferă 185 de cai putere la 4.000 rpm și 400 între 1.750 și 2.750 rpm.

Unitatea pregătită de Hyundai răspunde plăcut chiar și la turații joase, iar la viteze de oraș, SUV-ul producătorului asiatic reușește să dezvolte un comportament agil și ușor de anticipat. Pe autostradă, chiar și la viteze care trec ușor de limita legală, motorul nu dă semne de oboseală. Dar un diesel rămâne un diesel: deși asiaticii au antifonat mai bine Tucson facelift, motorul își face simțită prezența la nivelul habitaclului imediat ce te apropii de 3.000 rpm.

Comportamentul agil de care Tucson dă dovadă în traficul urban poate fi pus și pe seama transmisiei automate cu opt rapoarte. Cutia celor de Hyundai schimbă plăcut, fără să transmită vibrații neplăcute la nivelul caroseriei. Au existat și mici momente de "bâlbâială" pe retrogradările rapide. Cei care vor să se simtă tot timpul în control, pot miza pe modul manual care poate fi accesat exclusiv prin intermediul selectorului amplasat pe tunelul median. Pentru moment, constructorul nu oferă și un set de padele.

Consum

Un motor de 2.0 litri, o cutie automată și un sistem de tracțiune integrală puse cap la cap pe un SUV cu o masă de peste 1.700 de kilograme. Cu un astfel de CV, consumul oferit de Tucson facelift nu poate fi unul pe care să îl poți trece cu vederea.

În modul urban, Hyundai spune că această versiune consumă 6.7 litri/100 de kilometri conform standardului NEDC. În regim mixt, valoarea scade până la 5.8 - 6.0 litri/100 de kilometri (NEDC). În viața reală, în regim urban, într-un București sufocat de trafic, consumul SUV-ului asiatic a fost de 10.3 litri/100 de kilometri. În afara orașului, consumul s-a apropiat de 8 litri/100 de kilometri.

Segmentul SUV-urilor compacte este unul extrem de complex, dar sunt foarte puține modele care oferă puteri atât de generoase la pachet cu tracțiune integrală și cutie automată. După ce am trecut toate modelele prin aceste criterii de departajare, am rămas doar cu o "mână" de rivali pentru Tucson facelift. Îi amintim pe Volkswagen Tiguan (2.0 TDI, 190 CP), Mazda CX-5 (2.2 litri diesel, 184 CP), Kia Sportage (2.0 diesel, 185 CP) și Ford Kuga (2.0 litri diesel, 180 CP).

Pe fișa tehnică, Ford Kuga este cel mai gurmand SUV din acest grup de modele cu 6.5 litri/100 de kilometri în regim mixt. De cealaltă parte a baricadei se află Mazda CX-5 cu doar 5.5 litri/100 de kilometri. Atât Sportage, cât și Tiguan promit valori de consum mai mici decât cele trecute de Hyundai în dreptul lui Tucson facelift. 

Performanţe

Cine se gândește să-și cumpere un SUV de talia lui Tucson nu o să fie foarte interesat să plece primul de la semafor. Dar cu toate acestea, Tucson facelift echipat cu motorul diesel de 185 CP și transmisia automată cu 8 rapoarte reușește valori de performanță decente.

De la 0 la 100 km/h, SUV-ul asiatic are nevoie de 9.5 secunde. Doar Volkswagen Tiguan reușește să fie mai rapid, cu 7.9 secunde pentru același sprint. În rest, rivalii pe care i-am trecut în dreptul capitolului "Consum" sunt ceva mai lenți decât Tucson.

În ceea ce privește viteza maximă, Hyundai Tucson echipat cu motorul diesel de 185 CP, transmisia automată cu 8 trepte și sistemul de tracțiune integrală reușește o viteză maximă de 201 km/h. Ford Kuga este singurul SUV din dreptul rivalilor care se descurcă mai slab la acest capitol. Kia Sportage egalează performanța lui Tucson, în timp ce restul modelelor reușesc valori mai bune.

Interior

Hyundai Tucson facelift a reușit să devină un SUV pentru europeni cu atuuri care să atragă de partea sa un public din ce în mai numeros. Iar interiorul SUV-ului asiatic reușește să cucerească câteva inimi.

Exemplarul testat a venit în echiparea de top Luxury, iar acest lucru ne-a permis să ne răsfățăm cu scaune îmbrăcate cu piele care vin cu reglaje electrice și încălzite și cu o serie de gadgeturi menite să sporească confortul în timpul șofatului.

Hyundai a pus accent pe spațiul oferit pasagerilor, iar acest lucru se va simți imediat ce urci la volan. Spațiul destinat șoferului este unul generos, iar poziția la volan este înaltă și oferă o viziilitate bună asupra traficului. Scaunele sunt confortabile și oferă un suport lateral plăcut.

Materialele plastice folosite de Hyundai sunt dintre cele mai diferite: de la zone acoperite cu un plastic moale și plăcut la atingere, la zone "îmbrăcate" cu un material dur și mai puțin prietenos cu receptorii de la nivelul pielii.

Așa cum am menționat și mai sus, Hyundai a pus preț pe spațiul oferit, iar în Tucson vei găsi cu ușurință un loc pentru depozitarea sticlelor, a mărunțișurilor și chiar și a obiectelor ceva mai voluminoase. Chiar și pasagerii din spate vor călători confortabil, iar portbagajul cu volum de 513 litri este gata să înghită bagajele pentru un weekend prelungit.

Hyundai nu a cedat tentației de a transforma orice instrument din interior într-o comandă aplicată prin intermediul unui ecran. Așa se face că instrumentarul de bord rămâne unul mixt (analogic și digital), în timp ce comenzile anumitor funcții și controlul sistemului de climatizare sunt acționate prin intermediul unor butoane fizice.

Hyundai nu scapă din vedere nici ergonomia, iar în imediata vecinătate a consolei centrale vei găsi o priză la 12V, un port USB și un port AUX. Tot aici, asiaticii au amplasat și un suport special dedicat telefonului mobil care poate fi comandat și cu o funcție pentru încărcare wireless (standard pe versiunea Luxury).

Ecranul central "plutitor" (noutate pentru Tucson) a devenit centrul de comandă al funcțiilor integrate de constructorului coreean. Sistemul de infotainment comunică cu pasagerii prin intermediul display-ului tactil cu diagonala de 8 inch. Software-ul are momente de întârziere în afișarea informațiilor, însă își mai șterge din păcate mulțumită unui meniu simplu de operat și de înțeles. Din păcate, singura modalitate de comandă a acestuia rămân atingerile discrete ale ecranului.

Preţ de achiziţie

Ca de obicei, Hyundai practică o politică de promoții permanente cu reduceri extrem de atractive. Așa se face că în loc de 39.400 de euro, prețul de listă pentru Hyundai Tucson în echipare Luxury cu motor de 2.0 litri diesel, cutie automată și tracțiune integrală, calculele vor începe de fapt la 35.800 de euro.

Și chiar și în aceste condiții, prețul practicat de Hyundai poate părea ușor mare. Dar versiunea Luxury oferă tot ce este mai bun în gama asiaticilor. Clienții vor primi un pachet extrem de generos de sisteme de siguranță, accesorii de exterior menite să îmbunătățească designul SUV-ului Hyundai, dar și tehnologii care să le facă șoferilor viața ceva mai ușoară.

Dacă ținem cont de prețul de listă comunicat de producător, versiunea testată este cea mai scumpă opțiune comparată cu rivalii amintiți în dreptul capitolelor anterioare. Totuși, reducerile oferite fac ca la final, Tucson să se plaseze în zona inferioară a plutonului, singurul model mai accesibil fiind Kia Sportage.

Siguranţă

Organizația independentă Euro NCAP încă nu pus sub lupă versiunea îmbunătățită a lui Tucson. Vechea variantă oferită de producătorul coreean a fost testată în 2015 și a obținut 5 stele din tot atâtea posibile.

La acea vreme, protecția pasagerilor adulți a fost notată cu 86%, protecția copiiilor a primit 85% din punctajul total, iar pentru protecția pietonilor, Tucson s-a ales cu 71%. Și sistemele de siguranță s-au descurcat admirabil, iar la final, specialiștii Euro NCAP au acordat un calificativ de 71%.

Deși Tucson facelift nu a trecut prin chinurile unui test Euro NCAP, asiaticii au pregătit un arsenal de sisteme de siguranță care să-i impresioneze pe inginerii organizației independente. Pe listă, Hyundai a trecut următoarele: sistem pentru detectarea unghiurilor moarte, sistem autonom de frânare de urgență cu funcție pentru detectarea pietonilor, sistem pentru monitorizare șoferului, sistem de avertizare cu privire la părăsirea benzii de rulare și sistem pentru asistență la schimbarea penzii de rulare.

Ţinută de drum

În general, SUV-urile tind să aibă un comporatment rutier orientat mai mult către confort și mai puțin către sportivitate. Dar Tucson facelift a reușit să mă impresioneze plăcut prin modul în care îmbină cele două caracteristici amintite mai sus.

SUV-ul producătorului asiatic reușește să "înghită" fără mari probleme denivelările din asfalt. Cu mici excepții, suspensia lucrează curat și fără să producă zgomote pe care le vei resimți la nivelul habitaclului. Pe virajele abordate cu rapiditate vei observa cum Tucson are tendința să se încline, însă acest efect se desfășoară doar atunci când te apropii de limită.

Direcția îți permite să manevrezi cu destulă ușurință mașina în spațiile înguste, dar în același timp reușește să ofere suficient de multe informații cu privire la drum, iar acest lucru îi aduce lui Tucson o mare bilă albă.

Pentru cei care își doresc ceva mai multă agilitate, pot accesa setarea Sport. Aceasta oferă un răspuns mai vivace din partea motorului, un comportament ușor diferit din partea transmisiei și o direcție ceva mai "masculină".

Hyundai Tucson nu-și va petrece foarte mult timp în afara asfaltului, dar constructorul asiatic l-a pregătit și pentru momentele dificile din off-road. Astfel, Tucson are o gardă la sol de 172 de mm, un unghi de atac de 17.2 grade, un unghi de degajare de 23.9 grade și un sistem de tracțiune integrală. Același sistem de tracțiune integrală o să-ți ofere un plus de încredere în momentele în care ești hotărât să rulezi într-un ritm ceva mai rapid.

Vizibilitate

Atunci când aducem în discuție un SUV din gama compactă, automat ne gândim la o caroserie înaltă a cărei lungime trece de 4.4 metri. Iar acest lucru poate deveni o problemă într-un oraș aglomerat și cu locuri de parcare înghesuite.

Oglinzile lui Tucson sunt ușor subdimensionate, iar montații A îți vor "mânca" din câmpul vizual. Luneta are proporții generoase, iar pachetul tehnologic Around View Monitor (standard pe versiunea Luxury) completează oferta asiaticilor. Acesta este alcătuit dintr-o serie de senzori și camere care îți vor face viața mai ușoară atunci când vrei să faci diverse manevre în zone înguste.

Tehnologie

Acesta a fost unul dintre capitolele pe care Hyundai le-a îmbunătățit simțitor odată cu facelift-ul operat pe Tucson. Iar versiunea Luxury promite tot ce are mai bun de oferit Hyundai pe SUV-ul său din gama compactă.

Clienții primesc faruri cu LED, stopuri cu LED, acces și pornire fără cheie, un hayon acționat electric cu funcție "mâini libere", volan încălzit și scaune cu reglaj electric. De asemenea, sistemul de infotainment cu ecran tactil de 8 inch este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto.

Instrumentarul de bord cu ecran de 4.2 inch afișează infromații despre sistemele de asistență, sistemul de tracțiune integrală, consum și pachetul multimedia. La toate acestea putem adăuga sistemul cruise control, funcția Auto Hold pentru transmisia automată și sistemul Hill Descent Control.

Sistemele de siguranță pregătite de Hyundai pentru Tucson și amintite în dreptul capitolului dedicat fac și ele parte din ofensiva tehnologică lansată odată cu noua versiune a SUV-ului compact.

Design

Hyundai Tucson este unul dintre acele SUV-uri capabile să emane masculinitate. Zona frontală este dominată de grila de dimensiuni generoase și de zonele cromate, în timp ce partea posterioară iese în evidență prin formele ușor rotunjite.

Detaliile cromate pregătite de Hyundai le vei găsi la orice pas, iar jantele cu diametrul de 19 inch oferite standard pe echiparea Luxury completează acest tablou creionat de designerii constructorului asiatic.

Designerii care au lucrat la Tucson facelift nu au ieșit foarte mult din tiparele clasice, motiv pentru care, SUV-ul Hyundai nu o să atragă privirile curioșilor. Iar eu apreciez acest lucru.

Nu ne-a placut

  • Zgomotul resimțit la nivelul habitaclului la trecerea peste anumite denivelări
  • Comportamentul sistemului de infotainment
  • Anumite materiale plastice folosite la interior
Date tehnice - Hyundai Tucson facelift Hyundai Tucson 2.0 CRDi 185 CP AT8 4WD Luxury
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1995
Lungime mm
4480
Putere maxima CP (rpm)
185 (4000)
Latime mm
1850
Cuplu maxim Nm (rpm)
400 (1750)
Inaltime mm
1660
Viteza maxima km/h
201
Greutate kg
1718
Acceleratie 0-100 km/h s
9.5
Ampatament mm
2670
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
62
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
513
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Hyundai Tucson facelift

Ultimele teste

Comentarii (12)

  • SUV-ul producătorului nipon …………...este sud corean.
    Va rog sa corectati
    11 0
  • @M

    Rămăsesm cu gândul la rivalul nipon :) Am corectat. Mulțumesc.
    7 1
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Arata bine masina, nu e o mare diferenta fata de versiunea anterioara dar e ok. Pt mine 35.000 de euro e mult, dar daca ne uitam ca un Audi A1 cu motor de 1.0 costa 34.000 de euro (varianta testata de voi) eu spun ca si pretul acestei masini nu este tocmai exagerat. Nu mai punem ca vorbim de un SUV 4x4 full option, nou.
    19 2
  • Anonim
    8 litri extraurban pentru ub suv diesel de 2 litrii 4X4 este mult .
    12 14
  • Auzi comportamentul sistemului de infoteinmant, când este lăudat de toată lumea, dar asa se întâmplă când ești fan vag
    9 4
  • Am achizitionat versiunea pe benzina cu motorul de 1.6 si 177 CP,a costat 24.000euro,vroiam sa cumpar duster ce era 18700 euro,am considerat ca merita diferenta de bani aceasta masina coreana. Legat de Tucson nu pot spune decat ca sunt foarte multumit(cu exceptia consumului urban de 12%).
    12 2
  • skoda octavia 3, 2.0 - 170cp, 4x4, automat, consum mediu dupa 100k km, 95% in oras Bucuresti = 12,8 - asta arata computerul de bord, AC in permanenta pornit, mers cum se poate, mai tare, mai incet, mai la consum, mai sportiv, na....in atatia km nu se mai discuta ce si cum. Nu laud, nu critic, doar informativ.
    8 1
  • @Anoni: pe bune? E mult 8 litri la o masina de 1700 de kg la gol, cu cutie automata si cu 4x4? :) Du-te cu una pe benzina si vezi cat e acolo. Sau ia-ti electrica care incepe de la 60.000 de eur si te duce 200 de km. :)
    9 8
  • Adio Diesel
    Honda CRV hybrid 4x4 de 215 cai si consum 6,2 urban...adio Diesel
    7 4
  • Rudolf D.
    @Adio. Si extraurban? Ca doar nu v-ati luat SUV sa mergeti prin oras?
    10 3
  • @Rudolf - cum adica nu se iau SUV pt mers in oras? asta e moda Rudolf, toata lumea se vrea cocotata! 10% din cei care au SUV si-au luat masina pt ca fac multe drumuri extraurbane, restul de 90% asa, sa ne dam mari prin Bucuresti. legat de consum te contrazic, iesi mult mai bine cu un hybrid fata de un diesel, ma refer la consumul total (gen 75% oras - 25% extra). s-a facut test drive pe HONDA CRV, uita-te;)
    5 2
  • Rudolf D.
    @adi_10
    Asa este adi, ai dreptate. Nu sunt fan Diesel in oras. Hibridul e mai potrivit.
    1 1
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru