Feedback

DrivetestKia Ceed GT

1.6 Benzină Turbo (T-GDI) 204 CP Man 6 GT
4.3
Test drive Kia Ceed GT zoom
de Bogdan Mirică
Miercuri, 27.02.2019
Infuzie

Sunt sigur că acolo, în laboratoarele de dezvoltare Kia din Frankfurt, sud-coreenii au avut la început, pe tabla lor cu mașini inspiraționale, și o poză cu Volkswagen Golf. Liderul segmentului compact a fost nu doar inspirație, ci și motivație pentru brandul sud-coreean care își propunea acum 12 ani să cucerească europenii cu un hatchback botezat C'eed. Primul lor model creat și produs în Europa, pentru Europa.

Piața a fost foarte receptivă, iar C'eed a crescut într-un an cât alții în 10, după cum spuneam și în testul noii generații, publicat în vara lui 2018. Cu o asemenea evoluție și cu un asemenea model german luat în vizor, Kia Ceed avea nevoie și de complexitate. Așa că, pe lângă gama destul de variată de motorizări, sud-coreenii au lansat niveluri de echipare sportive și chiar și-au luat inima în dinți cu o versiune sportivă GT.

Așa s-au născut Kia Ceed GT și Pro_Ceed GT, adică un fel de Volkswagen Golf GTI. Ideea de a oferi pseudo hot hatch-uri cu garanție de 7 ani și performanțe bune a avut succes, iar C'eed GT și Pro_Ceed GT deveneau în 2013 primele sportive compacte ale brandului în Europa.

Și de această dată răspunsul publicului a fost bun, așa că producătorul a decis să ofere un derivat GT și pe a treia generație Ceed. Bineînțeles, după cum ați putut citi deja pe Automarket, nici Proceed nu a scăpat de infuzia de sportivitate.

Kia Ceed GT
1.6 Benzină Turbo (T-GDI) 204 CP Man 6 GT

  • Pret de pornire 22.747 €
  • Pret model testat 21.747 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Ca și în cazul lui Proceed GT, infuzia de sportivitate vine de la un motor pe benzină de 1.6 litri turbo, capabil să dezvolte 204 cai putere. Nu e mult. E cam ce oferea Volkswagen Golf GTI generația trecută. N-aș spune că e o valoare demnă de un hot hatch, de aceea tind să-l văd pe Ceed GT drept un pseudo hot hatch sau o compactă sportivă.

Resursele sunt bune și vor pune un zâmbete pe fața multora. Cuplul motor de 265 Nm, livrat de pe la 1500 de rotații, face din Ceed GT o mașină agilă, cu mult elan, mai ales în oraș. Cei patru cilindri continuă să dea tot ce-i mai bun pe o plajă generoasă de turații, care se termină undeva pe la 4500 rpm. Asta face din Ceed GT o mașină care se simte bine mai tot timpul, oferind o elasticitate de invidiat.

Resursele de sub capotă ridică pulsul celui de la volan, dar nu garantează o explozie, un râs necontrolat, asemeni unor hot hatch-uri adevărate, cum sunt Renault Megane RS sau Honda Civic Type R. E genul acela de compactă, motorizată mai bine decât media segmentului, gata să-ți ofere reprize bune de accelerare atât pe drumuri naționale, cât și pe autostradă.

Motorul de 1.6 litri poate fi asociat și unei cutii automate cu șapte rapoarte și dublu ambreiaj. Eu am testat însă un Ceed GT cu transmisie manuală cu șase trepte. E o transmisie etajată destul de scurt în primele rapoarte, cu o timonerie decentă și o precizie bună.

Pe circuit mi-am schimbat puțin părerea, pentru că s-a întâmplat de multe ori să simt o ușoară confuzie a levierului atunci când căutam treapta ideală. Din fericire, plaja mare de turații pe care se simt resursele și despre care vorbeam mai devreme, îți permite să folosești mai tot timpul treapta a doua și destul de rar a treia. În cazul testului meu vorbesc despre un circuit destul de tehnic, aflat lângă Barcelona.

Exploatarea resurselor se poate face în două moduri: Normal și Sport. Acesta din urmă îți oferă o accelerație mult mai sensibilă la apăsările tale, dar și o tonalitate extrem de plăcută a evacuării.

Consum

Când vine vorba de consum, Ceed GT are abordări diferite ale bugetului. Fiecare abordare este direct influențată de modul pe care îl selectezi. Dacă rămâi în modul normal de rulare și te ții după limitele de viteză, o să obții valori decente, înscrise între 7 și 8 litri în regim extraurban. Dacă forțezi pedala de accelerație și mai ajungi din când în când și pe circuit, atunci e clar că valorile vor sări ușor de 10 litri/100 de kilometri.

În fișa oficială, Kia Ceed GT promite un consum mixt de 6.8 litri/100 de kilometri. Este o valoare decentă de consum, însă ceva mai mare decât cea a unui Volkswagen Golf GTI de 230 CP, care promite 6.4 litri/100 km. Ford Focus are doar o versiune de 175 CP, deci consumul său mediu de 5.5 litri/100 de km este justificat și de bagajul de putere mai mic. Nici Honda Civic nu are o versiune apropiată, oferind doar un VTEC de 182 de cai putere, cu 5.8 consum mediu.

Opel Astra este foarte aproape de Ceed GT cu motorul său de 200 CP și consumul de 6.1 litri/100 km. Și Renault Megane GT este perfect comparabil cu Ceed GT, întrucât oferă 205 CP. El are însă o automată cu șapte rapoarte. Consumul este de numai 6 litri/100 km. Peugeot 308 GT are tot 205 CP, cutie manuală și un consum de 5.6 litri/100 km.

Ultimul, dar nu cel din urmă, Seat Leon FR este disponibil cu un benzinar de 180 CP, cu manuală și consum de 6 litri/100 km. Așadar, dacă tragem linie, judecând după cifrele oficiale, Ceed GT este cel mai gurmand dintre ai săi.

Performanţe

Dacă la capitolul consum Ceed GT nu reușește să-i impresioneze pe cei mai cumpătați clienți din segmentul compactelor sportive, mai are o șansă la capitolul performanțe. Sud-coreeanul promite o accelerare de la 0 la 100 de km/h în 7.5 secunde și o viteză maximă de 230 km/h. Volkswagen Golf GT și cei 230 de cai ai săi este cu mult mai rapid: doar 6.4 secunde și 250 de km/h viteză maximă. Ford Focus nu are nici o șansă în fața lui Ceed GT. La fel și Honda Civic.

Opel Astra promite un decent 7.7 secunde, iar Renault Megane GT se laudă cu 7.1 secunde. Peugeot 308 GT are un timp similar: adică tot 7.5 secunde. Culmea, și Seat Leon promite tot 7.5 secunde, deși are doar 180 de cai sub capotă.

Interior

Kia a știut că trebuie să le ofere clienților săi cu pretenții sportive un interior pe măsură. Nu s-a abătut foarte mult de la rețeta unui Ceed standard, însă a presărat ingrediente sportive acolo unde trebuie. Mă refer la cusăturile roșii contrasante de pe volan și scaune, precum și la logo-urile GT apărute pe praguri și pe volan. Nu doar volanul are un aer sportiv, ci și scaunele, care beneficiază de o susținere laterală foarte bună și de tapițerie din Alcantara. Pedalele vin și ele cu suport metalic.

Dincolo de aceste detalii, interiorul lui Ceed GT oferă materiale destul de tari în partea inferioară. Ceed păstrează în continuare butoanele și nu caută să renunțe la ele, așa cum se întâmplă în cazul altor mărci. Tocmai asta face ca ergonomia să fie exemplară, mai ales în dreptul climatizării. Butoanele sunt ușor de citit și pe volan și pe planșa de bord.

Spațiile de depozitare s-au înmulțit și ele, clienții beneficiind acum de o zonă dedicată telefoanelor mobile chiar la baza planșei de bord. Tot aici există și un raft special pentru încărcarea prin inducție a telefoanelor mobile. Consola centrală are spațiu generos pentru sticle, cotiera este adâncă, iar în portiere încap sticle destul de mari.

Pentru cei care se gândesc la o compactă sportivă cu portbagaj, Kia Ceed GT promite 395 de litri, adică fix cât noua generație Renault Clio. Nu e foarte mult, dar e o valoare decentă, peste cea a lui Golf.

Preţ de achiziţie

Ca și în cazul Ceed-ului standard, și aici vorbim despre o garanție de 7 ani sau 150.000 de kilometri. În plus, Kia s-a poziționt întotdeauna ca un brand accesibil, chiar și atunci când a venit vorba de modelele sale sportive.

Noul Ceed GT nu face excepție, prețul său de pornire fiind de 22.700 de euro. Cu ocazia lansării pe piața din România, hatchback-ul primește o reducere de 1000 de euro. Mă voi raporta la prețul fără reducere pentru a vedea cum stă Ceed GT în comparația cu ceilalți rivali din segment.

Volkswagen Golf GTi este cu mult mai scump, socotelile începând pe la 27.400 de euro. Chiar și Ford Focus cu motorul său de 175 CP, echipare Vignale, costă mai mult: 25.900 de euro. La fel și Honda Civic, care cere 25.000 de euro pentru cei 182 de cai și echiparea Prestige.

Opel Astra cu motorul său de 200 CP și echipare Innovation este destul de aproape de Ceed GT, prețul său fiind de 22.200 de euro. Neamțul e la concurență mare cu Renault Megane GT, care costă 22.600 de euro, dar oferă în plus o automată cu 7 trepte.

Peugeot 308 GT este destul de piperat la cei 25.700 de euro. Mai ieftin decât Ceed GT este doar Seat Leon FR cu cei 180 de cai putere și cutie manuală.

Siguranţă

Kia a știut că Ceed trebuie să fie o mașină cu cinci stele EuroNCAP pentru a intra în grațiile europenilor. Nu a fost testat încă de organismul internațional, dar promite să facă față provocărilor cu cele șapte airbaguri oferite standard, cu ABS-ul și ESP-ul din dotare, cu senzorii de presiune în pneuri, cu frânarea automată de urgență, cu asistentul pentru menținerea benzii de mers și cu monitorizarea unghiului mort.

Potrivit Kia, noul Ceed este o compactă care oferă rulare autonomă de nivel 2, mulțumită sistemului de urmărire a benzilor de circulație. Acesta nu doar că păstrează distanța față de mașina din față între 0 și 130 de km/h, dar poate ține Ceed pe banda sa de rulare, cu condiția ca șoferul să aibă mereu mâna pe volan.

Ţinută de drum

Kia și-a afirmat dorința de a oferi mașini cu o ținută de drum ceva mai sportivă încă de când a lansat versiunea standard a lui Ceed. În testul meu cu Ceed-ul diesel de 136 de cai putere spuneam că lucrurile au devenit mai rigide, dar nu inconfortabile. Deci, Ceed GT a avut o bază de plecare foarte bună.

Compacta sud-coreenilor vine cu o suspensie revizuită, independentă pe ambele punți, menită să planteze mai bine mașina pe asfalt. Spre deosebire de versiunea de serie, Ceed GT beneficiază de ceva mai multă stabilitate, mulțumită modificărilor operate la nivelul arcurilor. Mai exact, compacta sportivă oferă arcuri față cu 13% mai rigide pe puntea față și cu 44% mai rigide pe puntea spate.

Nu e un motiv de îngrijorare pentru cei care plănuiau să folosească mașina asta și în mediul urban. E clar că gropile se vor resimți, însă amortizoarele lucrează bine și nu transmit zgomote neplăcute la interior.

Noul Ceed GT mi-a arătat potențialul său dinamic pe un circuit aflat lângă Barcelona. Am avut „noroc” de ploaie din belșug, dar, chiar și așa, mașina s-a ținut bine. Puntea față mai rupea uneori aderența, având în vedere că asfaltul era ud, însă modelul asiatic a afișat încredere în abordarea virajelor și capacități bune de frânare.

Comparativ cu Proceed GT, disponibil și el la test pe același circuit, Ceed GT a fost mult mai hotărât în manevre și nu a trădat la fel de mult ruliu. Direcția a fost și ea foarte precisă, chiar dacă nu a transmis foarte multe informații despre suprafața de rulare.

Una peste alta, Kia culege roadele înregimentării lui Alber Biermann, omul care a condus destinul diviziei BMW M, și care, de vreo câțiva ani, își pune amprenta asupra sportivității modelelor Kia.

Vizibilitate

Kia Ceed nu pune probleme la acest capitol. Luneta este destul de lată și îți oferă acces la informațiile din spate. Oglinzile laterale sunt bine proporționate, iar primul rând de montanți este destul de aplecat. Stâlpul de pe partea șoferului incomodează ușor în virajele strânse.

Tehnologie

Kia Ceed GT vine cu o mulțime de dotări care fac viața ușoară la bord și cu un nivel tehnologic bun, suficient pentru a-i satisface pe cei care nu sunt extrem de pretențioși.

Sistemul multimedia este oferit cu o dimensiune de 7 inch în standard și 8 inch opțional. Meniul este simplu de utilizat, funcția tactilă nu oferă întârzieri perceptibile, iar navigația se mișcă bine și oferă indicații bune. În plus, meniul său este intuitiv și ușor de folosit. Navigația este furnizată de Tom Tom și poate livra indicații prețioase despre trafic sau despre benzinăriile de pe rută.

Pentru cei care caută să își împrietenească rapid telefonul mobil cu mașina, Ceed garantează suport Apple Carplay și Android Auto. Pe lista de dotări opționale există un sistem audio JBL care se aude destul de bine, faruri cu LED, proiectoare cu LED, un asistent la parcare (paralelă, perpendiculară și cu spatele), parbriz încălzit, încărcare wireless pentru telefonul mobil și o cameră de marșarier cu o calitate destul de slabă a imaginii.

Design

Cred că toată lumea este de acord cu faptul că biroul de design Kia, cu sediul la Frankfurt, a creat o generație Ceed pe placul europenilor. Designul are o adresabilitate largă și vine cu linii pe care nu prea ai cum să le urăști.

Cu o asemenea rețetă estetică, Ceed GT nu putea fi decât o apariție plăcută. Bineînțeles, condimentată cu câteva detalii sportive, pentru a sugera ce se ascunde sub capotă. Aceste detalii presupun o grilă frontală nou, cu detalii roșii, dar și cu logo-ul GT, jante de aliaj cu o dimensiune de 18 inch, ornamente cromate și un deflector posterior fals, în care au fost montate două țevi de eșapament cromate.

Nu ne-a placut

  • Calitatea anumitor materiale de la interior
  • Consumul ușor ridicat
Date tehnice - Kia Ceed GT 1.6 Benzină Turbo (T-GDI) 204 CP Man 6 GT
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1591
Lungime mm
4310
Putere maxima CP (rpm)
204 (6000)
Latime mm
1800
Cuplu maxim Nm (rpm)
265 (1500)
Inaltime mm
1447
Viteza maxima km/h
230
Greutate kg
1386
Acceleratie 0-100 km/h s
7.5
Ampatament mm
2650
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
50
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
395
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Kia Ceed GT

Ultimele teste

Comentarii (10)

  • Costel
    masina ii mai dezirabila decat multe produse similare ale unor marci de renume ,numai consumul de carburant ii un aspect care poate genera frisoane doar pentru cei care is prea entuziasti cu pedala de acceleratie iar cei 7 ani garantie is dovada clara a increderii pe care kia o are in produsele sale

    @razvan mirica
    la seat leon motorul 1.8tsi 180cp-250nm nu mai ii disponibil ,o fost inlocuit cu 2.0tsi 190cp-320nm
    14 3
  • Adrian M
    Nu spuneti nimic de cutia manuala, caracterizata de majoritatea analistilor din tara si strainatate drept garbage sau rubish fata de cea automata. Imi place f mult masina ca pret, dotari, resurse dar fiind fan al cutiei manuale nu pot sa uit clantzanitul acesteia din timpul testelor...pacat
    8 7
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • @Adrian-M: Ies un pic din hibernare :-) doar ca să-ți recomand o citire nu doar în diagonală. Mai clar, stimabilul Bogdan M. chiar a scris despre o anumită imprecizie a c.v. manuale, sesizată pe circuit.

    ...Chestie pe care eu n-am remarcat-o deloc (testând două ore bune GT-ul - nu pe circuit ce-i drept, dar... ca pe circuit), însă e posibil să:
    - avem alte percepții apropo de timonerii
    - dar și să fiu eu cam surd, mai știi? (n-am auzit urmă de clănțăneli)
    - să fiu obișnuit cu o c.v. mediocră (a Swift Sportului meu) - greu de presupus totuși, că schimbă f. rapid-precis... după alții
    - coreenii să aibă totuși (încă) standarde variabile de asamblare/reglare finală.

    (n.b. Află și că versiunea c.v. auto-dublu ambreiaj e mai nașpa decît manuala, cu excepția uzului non-sportiv - nu tre să mă crezi pe cuvânt neapărat, dar asta-i părerea mea după ceva ture și cu falsul shooting-brake Proceed- tot GT de 204 CP, dar auto.)

    Mă opresc însă aici, avînd și alte trebi. Dac-ar trebui să scriu însă un articol după testul propriu, l-aș numi nu *Infuzie*, ci *Confuzie*. :-)
    17 1
  • Adrian M
    @Kirotractor...mea culpa...ma refeream la 1.4t-gdi 140 cp versiunea normala; poate la acest gt transmisia este proiectata altfel; clantzanitul il poti auzi in testele video cu ceed ul normal;stiu ce vb in legatura cu timoneria intrucat am avut un lancer de 1.5, benzina, 109 cp care necesita dubla apasare pt a cupla marsarier si de atunci ma feresc de cutii dubioase...la seat si ford uri cutia e senzationala, renault asa si asa.
    6 1
  • @Costel: Ai dreptate, Leonul Warm-Hatch are acum 2.0 l și 190 cai - dar pe Bogdan M. nu-l cheamă Răzvan. :-)

    @ Adrian-M: No problemo - cutia M6 cuplată la 1.6 T-GDI e un pic altfel, din cauza cuplului mai mare vs. 1.4... dar care, vorba neamțului, *nu smulge copaci*.
    Automata DSG7 nu mi-a plăcut la retrogradări mai ales (e confuză pe bune), dar și fiindcă schimbă prea sus în ture pe Sport (la vreo 6.000 rpm)... și prea devreme pe Normal.

    ...De ce zic asta? Fiindcă cei 204 CP par să fie în herghelie completă (spre deosebire de 1.0-1.4 T-GDI), dar preponderent în zona turațiilor medii. Ca și cuplul - mai clar, sub 2.000 rpm nici vorbă de cuplu maxim, iar peste 5.000-5.500 rpm dai tălpi pedalei din tribord :-) cam degeaba.
    Cu padelele mai treacă-meargă - dat tot numai *crescendo*.

    GT-ul Megane are un EDC superior, dar încă mai apar probleme de supraîncălzire a cutiei, deși mai rare ca la debut.
    Și ținuta de drum e superioară Ceed-ului GT, deși (iar deși...!) senzația dată de sistemul 4Control mi-a părut artificială, ba și un pic caraghioasă uneori.
    N-aș opta deci pt GT-ul galic fie și doar gândindu-mă la bieletele în plus de pe spate. Plus altele... printre care garanția subțire.
    17 0
  • Costel
    @kirotractor
    pentru mine ii preferabil termenul de "mild-turbo" pentru bijuteria vag de 2.0 litri mai ales ca se prezinta cu valori care is foarte dragi mie :turatiile molcome (190 cp/ 4200 rot/min si 320nm intre 1500-4100 rot/min)

    sedus de pseudo hot-hatch-ul corean si parcurgand drive testul insotit audio inevitabil de Directia 5 cu piesa Seductie l-am botezat indiscutabil fortuit pe Bogdan cu Razvan (ambii Mirica)
    culpa ii toata a mea si is dispus sa mi-o asum in intregime :un miel
    6 0
  • hazard
    o masina buna la un pret competitiv, se va vinde bine pentru ca si-a gasit felia pe piata.
    Pacat insa ca nu au imbunatatit nimic la motor si la cutia de viteze automata. Nu cred ca se poate compara cu GTI-ul care e mai rapid dar si mai scump, si nici cu Megane GT care e un esec specific frantuzesc..
    7 4
  • unsirb
    @Automarket: sigur s-a mai discutat, dar eu nu am prins si poate e benefic pentru alti cititori, de asemenea: care este scopul prezentarii, intr-un articol de test, a cifrelor de consum "oficiale"? Sunt ele vreun etalon pentru... orice? Am ratat eu vreun memo, si au, mai nou, legatura cu realitatea? Multumesc.
    12 0
  • @unsirb : Good luck !
    3 0
  • Fiti atenti ca ati gresit pretul masinii testate nu poate fi sesizabil mai mic decat pretul de pornire e ca si cum ai spune ca o paine de 1 leu ai cumparat-o cu 50 de bani!
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru