Feedback

DrivetestMercedes-Benz GLC facelift

GLC facelift 300d 2.0 litri diesel 245 CP Aut9 4Matic
4.2
Test drive Mercedes-Benz GLC facelift zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 21.11.2019
În căutarea fericirii

Fericirea are valori diferite pentru fiecare dintre noi. Fie că ne dăm seama sau nu, fiecare are un barometru pentru acest sentiment pe care am încercat să-l explicăm încă de pe vremea filosofilor greci. Se spune că pentru a fi fericit nu ai nevoie de multe. Probabil.

Însă, cu siguranță ai nevoie de o mașină corectă, o mașină care să te satisfacă din toate punctele de vedere. Deși nu este un SUV care să iasă în evidență cu multe și are deja o carieră lungă pe piață, Mercedes-Benz GLC poate fi pentru mulți definiția mașinii corecte. Mai ales după un facelift care a tehnologizat mai mult și mai bine SUV-ul compact.

L-am testat vreme de trei zile prin România și am adunat bilele albe și bilele negre în textul de mai jos.

Mercedes-Benz GLC facelift
GLC facelift 300d 2.0 litri diesel 245 CP Aut9 4Matic

  • Pret de pornire 43.917 €
  • Pret model testat 70.530 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

În tot acest vârtej periculos creat în jurul motorizărilor diesel, Mercedes-Benz GLC continuă să se bazeze pe acest tip de propulsie și după facelift. Clienții au la dispoziție mai multe versiuni alimentate cu motorină, însă, de departe, cea mai îndestulătoare e cea pe care am testat-o eu. Regăsită sub indicativul 300d, versiunea dispune de un motor de 2.0 litri, capabil să dezvolte 245 de cai putere. Este cel mai potrivit agregat diesel pentru GLC, după părerea mea.

Un SUV premium trebuie să ofere o dinamică bună și resurse care să te ajute în orice manevră. Iar GLC 300d fix asta face. Cuplul de 500 de Nm nu lasă să se simtă cele 1845 de kilograme ale mașinii. Mai ales că este livrat devreme, încă de pe la 1600 de rotații.

Plaja de cuplu maxim se termină destul de repede, pe la 2400 de rotații, însă există cineva care te ajută să te bucuri la maxim de toate resursele mașinii și face din acest motor unul elastic, capabil să tragă bine din orice poziție. Este vorba despre cutia automată cu 9 rapoarte. Poate că liniaritatea este perfectibilă, însă retrogradarea este promptă și îți va oferi încredere. Este suficient să gâdili ceva mai tare pedala de accelerație și cutia înțelege ce planuri ai. Și pe frânare retrogradările sunt destul de bune, semn că Mercedes s-a gândit și la potențialul unei rulări rapide.

De altfel, pentru a scoate tot ce e mai bun de sub capotă, șoferul are la dispoziție mai multe moduri de rulare, iar în cel Sport ai parte de un comportament excelent. În unele momente, cutia automată schimbă destul de târziu, pe la 2200 de rotații. Tot pe aici apare și un temperament destul de intruziv al dieselului.

Consum

Deși antifonarea motorului este perfectibilă, vibrațiile sunt estompate foarte bine. Nu ai parte de un disconfort la fiecare repornire a sistemului start-stop. Acesta își face foarte bine treaba, pe nesimțite. Totuși, chiar și cu ajutorul unui start-stop destul de sârguincios, Mercedes-Benz GLC 300d a consumat 12.7 litri/100 de km într-un București foarte aglomerat. În afara orașului, consumul a oscilat între 7.5 și 8 litri/100 de km, în funcție de cât de mare a fost viteza de deplasare.

În fișa oficială, Mercedes-Benz anunță un consum mediu de 6.6 litri în regim WLTP și de numai 5.8 litri în regim NEDC. Dacă ne uităm la versiuni comparabile din segment, vedem că BMW X3, Alfa Romeo Stelvio, Audi Q5 și Jaguar F-Pace consumă ușor mai mult. Doar Volvo XC60 și hibridul benzină Lexus NX promit valori insesizabil mai mici.

Performanţe

Clienții Mercedes-Benz care se tem că un SUV diesel nu va fi suficient de sprinten, se înșeală. Germanii au calculat totul în detaliu, așa că GLC 300d promite valori bune și după facelift. Accelerația de la 0 la 100 de km/h se face în 6.5 secunde.

Volvo XC60 și Jaguar F-Pace sar de pragul de 7 secunde și nu pot ține pasul cu GLC. Despre hibridul NX300h nici nu mai vorbesc. Nici Audi Q5 și nici Alfa Romeo Stelvio nu reușesc să-l bată pe GLC.

Există însă cineva care are ac și de cojocul modelului din Stuttgart: BMW X3. E drept că are și ceva cai în plus, dar bavarezul a reușit să confirme încă o dată, cu 5.8 secunde până la 100 de km/h.

Dacă ne uităm la viteza maxim garantată, vedem că Mercedes GLC 300d 4Matic are o propunere mai bună decât a rivalilor din segment: 231 de km/h.

Interior

Așa cum era și normal, faceliftul a adus ceva mai multă grijă pentru interiorul lui GLC. Avem o serie de materiale care au fost îmbunătățite, iar designul zonei frontale a câștigat prin instalarea unui nou volan. Un volan cu inserții din aluminiu, cu zonă tactilă, adică fix ce găsim și pe celelalte modele din gamă. Este volanul care a debutat pe Mercedes-Benz Clasa S. Acesta îmbunătățește accesul la sistemele tehnologice.

Chiar dacă în multe locuri din habitaclu plasticul e moale și prietenos, eventual dublat de inserții metalice, sunt zone unde el a rămas în continuare destul de tare. Și finisajele sunt ușor perfectibile, însă în zone ascunse, cum ar fi partea inferioară a scaunelor sau a consolei centrale.

Spațiile de depozitare sunt în continuare generoase, iar la baza planșei de bord există un loc suficient de generos pentru telefonul mobil. Acesta vine cu încărcare prin inducție și, spre deosebire de multe alte mașini cu această funcție, GLC chiar poate încărca rapid în acest spațiu.

Pe locurile din spate pasagerii primesc suficient spațiu la nivelul picioarelor, indiferent de cum își setează scaunele pasagerii față. Și locul la nivelul capului este foarte bun. În portbagaj avem o capacitate de 550 de litri, o valoare generoasă pentru o familie cu patru membri. Raportat la concurența din segment, GLC este mai generos cu bagajele decât Volvo XC60, Lexus NX, Jaguar F-Pace și Alfa Romeo Stelvio. Culmea, BMW X3 și Audi Q5 oferă fix aceeași valoare de 550 de litri.

Antifonarea habitaclului s-a îmbunătățit, așa că o să fii bine izolat de zgomotele din exterior. La peste 120 de km/h apare un ușor zgomot de vânt.

Preţ de achiziţie

Mercedes-Benz s-a duelat mereu cu Audi și BMW, practicând o politică de prețuri apropiată de principalii săi rivali germani. Totuși, în acest segment în care achiziția se învârte în jurul valorii de 60.000 de euro, o mare parte din clienți aleg produsul în funcție de alte preferințe, nu de preț.

GLC facelift pleacă de la 44.000 de euro pe piața din România. Însă, versiunea diesel 300d cu tracțiune integrală și automată duce socotelile la 53.000 de euro. Fără a lua în calcul și eventualele opționale. În cazul mașinii mele de test, adăugarea acestora a dus valoarea finală la 70.530 de euro.

Dacă ne uităm la prețul de pornire al versiunii, vedem că un Alfa Romeo Stelvio cu motor diesel de 210 CP, automată și 4x4 pleacă de la 50.200 de euro. Așa cum vă spuneam și mai sus, diferențele dintre rivalii germani sunt foarte mici. Un Audi Q5 45 TDI, cu automată și quattro, pleacă de la 53.200 de euro.

Surpriză, pentru un BMW X3 xDrive30d socotelile trebuie să înceapă de la 56.700 de euro. Jaguar F-Pace este chiar mai piperat de atât, pentru că versiunea de 240 CP, cu automată și 4x4 costă începând de la 57.100 de euro. Nici Volvo XC60 nu se lasă mai prejos, versiunea de 235 CP diesel, cu automată și 4x4, ajungând la 54.700 de euro.

În acest context, hibridul NX300h pare, brusc, foarte accesibil la cei 44.000 de euro percepuți.

Siguranţă

Actuala generație Mercedes-Benz a fost testată de EuroNCAP în anul 2015 și a primit cinci stele. Protecția pentru pasagerii adulți a primit 95% din totalul procentelor, iar cea pentru pasagerii copii a fost de 89%. De apreciat punctajul foarte mare acordat și protecției pietonilor, 82%, obținut și mulțumită capotei active.

Faceliftul aduce noi sisteme de siguranță și îi aduce pe clienți mai aproape de rularea autonomă. Ai frânare automată în situații de urgență, detectarea pietonilor și bicicliștilor, monitorizarea unghiului mort, pilot automat adaptiv cu recunoașterea semnelor de circulație și multe alte elemente esențiale pentru o rulare confortabilă și sigură. 

Ţinută de drum

Pentru GLC, directivele au fost clare: mașina asta trebuie să te facă să plutești. Nu că alte modele Mercedes-Benz nu ar fi capabile să facă asta. Însă, în cazul lui GLC s-a turnat ceva mai mult confort în rețeta finală, astfel încât mașina asta poate fi considerată etalon la acest capitol în segmentul SUV-urilor mijlocii premium.

Mașina mea de test a fost încălțată cu jante de 19 inch, însă chiar și așa trenul de rulare a absorbit foarte bine tot ce înseamnă denivelări sau gropi. Am ieșit și în afara asfaltului și comportamentul exemplar s-a păstrat. Setarea suspensiei este suficient de bine calibrată pentru drumurile de la noi.

Singurele slăbiciuni sunt trădate atunci când mașina trece cu viteză peste limitatoare de viteză. Puntea față transmite un șoc resimțit și în habitaclu.E posibil ca acest comportament să fie dat și de faptul că mașina venea echipată cu un pachet AMG, care presupune o suspensie ușor mai rigidă. 

Altfel, în alte situații, suspensia este bine antifonată și nu transmite zgomote neplăcute în habitaclu.

Cât privește siguranța, GLC se achită cu bine și de această caracteristică, reușind să stea bine pe viraje și să se țină cu dinți de asfalt. Sau, mai bine zis, cu sistemul 4Matic. 

Vizibilitate

GLC este un SUV construit în jurul ideei de mașină prctică. Prin urmare, artificiile de design lipsesc, iar asta nu poate fi decât o veste bună pentru cei care se temeau că mașina nu va oferi o vizibilitate potrivită.

Ultimul rând de montanți este destul de mare, însă luneta compensează și ea prin dimensiuni. Este foarte utilă atunci când ai manevre în marșarier. Este completată și de un sistem de camere cu vedere la 360 de grade, care oferă o calitate excelentă a imaginii.

Tehnologie

Marea noutate la acest capitol o reprezintă instalarea noului sistem multimedia MBUX. Am scăpat de vechiul meniu, destul de alambicat și cu unele întârzieri. Bun venit, MBUX! Bun venit asistent vocal „Hey, Mercedes!”, care înțelegi tot felul de cuvinte românești și ești gata să vorbești din senin.

Măcar ești sigur că îți recomandă un restaurant din apropiere sau ceva mai multă răcoare în habitaclu. Lăsând la o parte „romgleza” la care se mai apucă să reacționeze asistentul vocal, decizia de a ne oferi MBUX este salutară.

Grafica este excepțională, simțul tactil te face să aplauzi la scenă deschisă, iar procesorul se mișcă cu viteza luminii. Navigația are un răspuns bun, oferă informații din trafic în țările civilizate și poate primi update-uri printr-o conexiune la internet. Spre deosebire de modelele mai noi (Clasa A, GLE, Clasa G) Mercedes-Benz GLC nu poate lipi ecranul sistemului multimedia de cel al instrumentelor de bord. Asta în cazul în care optezi pentru pachetul de top.

Chiar și fără acest artificiu estetic impresionant, care face victime sigure printre clienții îndrăgostiți de tehnologie, Mercedes-Benz GLC păstrează un aer digitalizat, capabil să te impresioneze prin grafică și răspuns.

Ecranul din spatele volanului are însă mai puține posibilități de personalizare și mai puține informații decât cel regăsit pe un Clasa A sau GLE. Ca să fiu exact, sunt mai puține teme, iar ceasul digital din stânga nu poate fi personalizat.

Design

Majoritatea constructorilor auto sunt de acord că un facelift pentru jumătatea carierei poate fi sugerat estetic printr-o simplă redesenare a semnăturii luminoase. Așa se face că asistăm la o mulțime de facelifturi care nu schimbă major designul exterior. Ba chiar am avea nevoie de o lupă ca să ne dăm seama de noutăți. Noroc cu luminile LED, care capătă o altă formă.

Este și cazul noului GLC facelift, care beneficiază de semnături luminoase noi pentru blocurile optice față și spate. Modificări de forme? Discrete. Foarte discrete. Cumva, și în cazul lui GLC putem găsi clasica justificare: mașina se vinde atât de bine, încât nu avea nevoie de o metamorfoză estetică.

Fanii Mercedes-Benz vor vedea că faceliftul schimbă foarte puțin designul grilei frontale, pe cel al barei spate și forma stopurilor. Jantele rămân în continuare generoase, cu dimensiuni care pornesc de la 17 inch și ajung la 19 inch.

Dacă mă întrebați pe mine, Mercedes-Benz GLC este o mașină care nu-ți trezește nici o emoție la prima vedere. Totuși, nu poți să neglijezi faptul că are un look cât se poate de nemțesc, îngrijit, tehnologizat.

Nu ne-a placut

  • Calitatea anumitor materiale de la interior
  • Preț piperat
Date tehnice - Mercedes-Benz GLC facelift GLC facelift 300d 2.0 litri diesel 245 CP Aut9 4Matic
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1.950
Lungime mm
4655
Putere maxima CP (rpm)
245 (3000)
Latime mm
1890
Cuplu maxim Nm (rpm)
500 (1600)
Inaltime mm
1664
Viteza maxima km/h
231
Greutate kg
1845
Acceleratie 0-100 km/h s
6.5
Ampatament mm
2873
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
50
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
550
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Mercedes-Benz GLC facelift

Ultimele teste

Comentarii (6)

  • Cocalareasca ca design ca toate Mercedesurile din ultimii ani. Ma rog ,parere personala, nu inteleg ceva,cum sa pui un diesel pe o caroserie de doua tone si sa ai doar 50litri rezervorul? Vad ca asta e noua fraiereala la toate marcile,sunt laudate cu volumul portbagajului imens dar tac toti malc cand vine vorba de roata de rezerva,in fapt lipsa spatiului pentru rezerva sau rezervoarele demne de clasa mini. Inca o data,50litri rezervor la 2 tone de masina(macar pentru america au bagat si ei un rezervor de 66l),chiar lux,sariti cu banii.
    22 9
  • Chiar eram curios daca la minusuri apare si calitatea anumitor materiale, ma urcasem acum doua luni intr-un GLC si cam asa este, anumite materiale nu sunt in regula, nici vizual, nici tactil, la clasa A se vede tabla usilor la interior, daca are o culoare deschisa sare in ochi, senzatie de low cost, cat costa sa pui niste plastic negru ?

    De cativa ani Mercedes a scazut calitatea interioarelor, doar la clasa S au grija. Spre comparatie, Bmw sta mai bine la acest aspect, a imbunatatit materialele, inclusiv la seria 1, Bmw sufera la aspect exterior la anumite modele, de fapt asta a ramas singurul atu al Mercedesului, in rest au scazut, trebuie sa schimbe acest lucru pentru ca nu va tine la nesfarsit, vand mai bine, dar in 2019 au deja pierderi importante, de ce ? Cred ca face mari reduceri de dragul vanzarilor, nu vor mai putea face asta multa vreme, dar trebuie sa creasca calitatea interioarelor.
    15 5
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Costel
    D-le Bogdan Mirica ,

    nu-mi permit sa va completez din ratiuni care is mai mult decat evidente pe AM in ceea ce ma priveste dar , fiindca de aceasta data musai se impune un dar , pe de alta parte nici nu pot sa-mi reprim la nesfarsit o precizare cat se poate de obiectiva si pertinenta deopotriva dupa pioasa mea parere : faptul ca acest motor ii si singurul dealtfel care se afla intr-o armonie ireprosabila cu aceasta caroserie dintre toate propulsoarele cu combustie interna , numai printr-o astfel de alegere cat se poate de logica , lucida si evident ca rationala si pentru care notiunea de compromis ii cu siguranta doar la stadiul de himera asa cum cert ii numai 300d , cei 245 cp/ 500 nm avand meritul sa confirme eruditia automobilistica a celor pentru care achizitionarea unei masini nu se incheie de cele mai multe ori cu o alegere discutabila si asta doar in faza incipienta dar al carui deznodamant nu se sfieste sa certifice doar blamabilul atunci cand doar is luate in discutie motorizarile pe benzina , cat despre achizitia efectiva a lor ....... D-zeu cu mila
    7 6
  • E superba masina si bine-nteles ca motorizarea Diesel e cea mai nimerita. Designul e foarte-foarte reusit. Bravo Mercedes!
    8 7
  • Maina e perfect proportionata pentru un oras american sau la drum lung in afara lui. Nu stiu cum se potriveste in Europa, dar are pe ea cam tot ce iti doresti in anul de gratie 2019. Deja e la face lift si asta insemna ca ai sanse foarte mari sa nimeresti o masina fiabia si pusa la punct din fabrica nu doar in urma testelor, dar si a feed back-ului de la clienti timp de 3-4 ani de zile.

    Performantele sunt excelente, ca de obicei, iar faptul ca lateralele de jos ale scaunelor sunt nu stiu cum, ma lasa rece. In afara ca il mai atingi cand iti reglezi scaunul, la modelele vechi, de cate ori dai cu mana pe acolo? Hai sa fim seriosi. Cred ca am ajuns la un punct in care avem pretentii peste pretentii si daca se poate pe bani cat mai putini. Comparativ cu interiorul de la C Class -ul meu din 2011, trebuie sa te simti ca in sanul lui Avram in GLC. Nu mai vorbesc de tinuta de drum, samd.

    Eu cred ca Mercedes a nimerit-o foarte bine cu balanta intre costuri si calitate. Daca cineva prefera o alta marca, perfect. Liber sa iasa pe usa dealerului si sa aleaga ce-i pofteste pipota. Dar sa dam Cezarului ce-i al Cezarului. Are un design modern, interior perfect si performante de top, Chiar nu inteleg de unde atatea noduri in papura :) Mercedes are masini car pur si simplu te fac sa te simti implinit si sa nu-ti mai doresti nimic altceva din aspectul asta al vietii. My 2 cents.
    5 10
  • La un SUV premium de 50-70k euro, antifonarea motorului si a zgomotelor de rulare la viteza mare, nu ar trebui sa intre in discutie.
    Vad ca testul de fata le aduce in discutie ca fiind "perfectibile".
    Problem.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru