Drivetest Renault Koleos

2.0 Diesel Turbo (dCi) 175CP 4x2 Aut1 Life
Renault Koleos zoom
de Bogdan Mirică
Joi, 15.06.2017
Testul timpului

Tarabele finlandeze de suveniruri sunt pline de căni mici sculptate în lemn din care finlandezii beau cafea. Se numesc Guksi sau Kuksa și se spune că sunt garantate pe viață. Există chiar și familii care le lasă moștenire din generație în generație.

Prin urmare, o mutare curajoasă a celor de la Renault, care au decis să organizeze tocmai în Finlanda testul internațional al noii generații Koleos. Curajoasă pentru că vechea generație nu s-a vândut foarte bine și a avut unele probleme de fiabilitate care nu o recomandau drept o mașină care poate fi transmisă din generație în generație.

Noul Koleos promite însă altceva. De altfel, doar numele pare să mai reamintească de înaintașul său, pentru că actuala generație a fost repoziționată, se adresează unui public diferit și are și o listă nouă de rivali.

Testul finlandez ne-a oferit următoarea ecuație: un Koleos cu tracțiune față, multă ploaie și un drum plin de restricții de viteză. Iată ce a ieșit!

Renault Koleos
2.0 Diesel Turbo (dCi) 175CP 4x2 Aut1 Life

  • Pret de pornire 30.500 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Am primit cheile unui motor diesel de 2.0 litri și 175 de cai putere, singurul care se vinde, momentan, și pe piața din România.

Înainte de a trece la disecția lui trebuie să precizez că am apucat să conduc puțin și versiunea de 1.6 litri și 130 de cai putere. Este propunerea modestă, așteptată în cursul acestui an și pe piața din România. Pe cei 40 de kilometri parcurși, marea lor majoritate în regim de drum național și autostradă, unitatea de 130 de cai pare să gâfâie la viteze mari. Prin urmare, versiunea de 2.0 litri este o alegere mai potrivită.

Asta chiar dacă izolarea fonică a dieselului începe să dea semne de slăbiciune după 2500 de rotații. E un detaliu cu care te obișnuiești, pentru că sunt mai importanți cei 380 de Nm, resimțiți după 2000 rpm.

Sunt suficienți pentru o mașină care depășește 1.6 tone? Sunt. Iar mașina se simte, clar, mult mai bine decât alături de motorul de 1.6 litri. În fond, vorbim despre un SUV de segment D. Resursele sunt suficiente pentru depășiri mai curajoase și un ritm de mers ceva mai susținut.

Este nevoie însă de o ușoară acomodare cu transmisia X-Tronic, adică un CVT de care mulți clienți fug. Acesta a fost ușor recalibrat și se apropie mai mult de o cutie automată clasică. Nu mai sunt așa dese momentele în care acul turometrului aleargă către zona roșie fără să simți un impuls considerabil.

Nu încape îndoială că transmisia CVT este utilă pentru o mașină cu un asemenea gabarit, însă o manuală ar exploata mult mai bine resursele.

Consum

În ceea ce privește consumul, Koleos încearcă să le ofere clienților săi eficiență. Promite o valoare medie de 5.4 litri/100 de kilometri, însă noi ne-am dus departe, undeva pe la 7.5 litri/100 de kilometri. Cu 90% rulare extraurbană. E drept că am folosit autostrăzi și mai multe șosele virajate, iar cutia CVT s-a forțat de mai multe ori.

Este ușor dificilă comparația cu rivalii din segment dintr-un motiv simplu: doar Renault oferă un asemenea bagaj de resurse cu tracțiune față. Restul trec de 150 de cai putere doar cu tracțiune integrală. Iar angrenarea tuturor celor 4 roți costă.

O să ne raportăm însă, doar de dragul statisticii, la versiunea cu CVT și 4x4 a lui Koleos. Consum de 5.8 litri/100 de km.

În cazul un Kodiaq de 190 de cai putere, consumul ajunge la 5.7 litri, În cazul unui Mazda CX-5 de nouă generație, tot cu 175 de cai putere, media este de 5.8 litri. Mitsubishi Outlander oferă și el tot 5.8 litri dar are doar 150 de cai putere. Hyundai Santa Fe facelift este departe, cu tot cu cei 200 de cai putere și cei 6.8 litri.

Performanţe

La capitolul performanțe, toți clienții Renault și-ar dori ca mașinile lor de stradă să împrumute câte ceva de la divizia sportivă RS. Nu prea se întâmplă asta. Iar Koleos nu face excepție. Sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 9.3 secunde, iar viteza maximă ajunge la 196 de km/h.

Prin comparație, Skoda Kodiaq accelerează de la 0 la 100 de km/h în 8.6 secunde, însă e drept că oferă și 190 de cai. Mazda CX-5 are nevoie de 9.5 secunde (la fel ca un Koleos cu 4x4). Deci, surpriză: un Koleos 4x2 este mai rapid decât un CX5 cu 4x4. Mitsubishi Outlander și Hyundai Santa Fe rămân codașele comparației cu timpi de peste 10 secunde.

Interior

Interiorul lui Koleos a crescut. Enorm. Nu prea există comparație cu vechiul model. E ca și cum ar fi distanță de încă o generație între ele. E cam același salt de care s-au bucurat toate modelele constructorului francez în ultimii ani.

Începem cu materialele. Moi, plăcute la atingere, completate pe nivelurile de echipare superioare cu piele Nappa, cusută chiar și pe mânerele apărute pe consola centrală. Un artificiu de design care mă duce cu gândul, iertată să-mi fie comparația, la Porsche Cayenne. Însă, nu e lucru rău să semeni brandului din Stuttgart.

Finisajele sunt bune, însă există mereu câte o scăpare, iar francezii parcă nu se pot apropia de perfecțiune. Nu e ceva să te deranjeze dacă n-ai probleme cu OCD.

Scaunele sunt confortabile, șoferul stă mai sus cu 15 centimetri decât într-un Talisman, ergonomia este bună, însă comenzile de pe volan sunt aceleași ca acum 20 de ani: ascunse de fapt sub volan. Doar butoanele pentru pilotul automat au ajuns acolo unde trebuie.

Spațiul interior este extrem de generos. Aș putea spune că noul Koleos este una dintre cele mai ofertante mașini din segment, cu aproape 30 de centimetri pentru genunchii pasagerilor spate și spațiu suficient la nivelul capului. Un adult poate sta picior peste picior pe bancheta din spate.

Portbagajul este și el încăpător, iar măsurat în litri ajunge la 579 de litri. Koleos este ușor departe de portbagajul uriaș al lui Skoda Kodiaq.

Clienții vor avea în schimb o sumedenie de spații de depozitare: un torpedou uriaș, o cotieră destul de adâncă, spațiu pentru pahare pe consola centrală și un loc pentru telefoanele mobile, la baza planșei de bord. Buzunarele ușilor sunt și ele foarte încăpătoare.

Preţ de achiziţie

Noul Renault Koleos are un preț de pornire de 30.500 de euro pe piața din România, valabil fix pentru versiunea testată de noi, adică cea echipată cu motorul de 2.0 litri și 175 de cai, transmisie CVT și 4x2.

Cel mai ieftin Kodiaq de 190 de cai putere costă 31.000 de euro, dar vine în plus și cu tracțiune integrală. În cazul lui Mazda CX-5, socotelile sunt simple. Versiunea de 175 de cai vine doar cu tracțiune integrală, iar adăugarea unei cutii automate urcă prețul la o valoare astronomică de 37.000 de euro. E drept, cu echiparea de vârf Revolution Top.

Cel mai ieftin Mitsubishi Outlander diesel cu transmisie automată costă 32.000 de euro. Însă și acesta vine cu tracțiune integrală standard. Hyundai Santa Fe iese din discuție pentru că versiunea sa de 200 de cai putere, cutie automată, 4x4 și echipare Luxury Pack ajunge chiar și la 45.000 de euro.

Siguranţă

EuroNCAP nu a testat încă noul Koleos. Renault are însă o reputație bună. În plus, cel mai mare SUV al francezilor vine cu o mulțime de sisteme de siguranță, printre care frânarea automată de urgență, detectarea stării de oboseală, monitorizarea unghiului mort și păstrarea benzii de mers.

Culmea, Renault nu oferă un pilot automat adaptiv, un sistem care se regăsește deja pe mai toate modelele noi din segment.

Ţinută de drum

Renault știe profilul clienților săi. Majoritatea caută o mașină confortabilă, prin urmare Koleos nu putea ieși altfel. Suspensia absoarbe excelent problemele drumului, mai ales dacă nu optați pentru jante cu dimensiuni mari, de 19 inch. Sunt însă unele situații în care puntea spate dă semne de slăbiciune.

Calitatea trenului de rulare a crescut și la capitolul izolare fonică. Suspensia nu mai este zgomotoasă, însă nici nu se apropie de nivelul celei de pe Skoda Kodiaq.

La capitolul dinamică, SUV-ul din Hexagon plătește tribut gărzii la sol și nu poate estompa ruliul, destul de prezent. Direcția nu este nici ea foarte precisă, însă dacă plănuiți să conduceți Koleos mai mult prin oraș, ea poate fi o adevărată delectare, fiind extrem de asistată.

Cât privește dorința vreunui excentric de a ieși în off-road, Koleos promite să se achite de strictul necesar. Este ajutat în acest sens de garda la sol de 21 de centimetri, destul de generoasă. Dacă mai luăm în calcul și tracțiunea integrală cu mod 4x4 Lock, atunci Koleos poate fi recomandat pentru drumuri forestiere, șleauri nu foarte adânci, puțin noroi și zăpadă.

Vizibilitate

Koleos are o problemă cu montanții: sunt prea generoși. Atât cei din față, cât și cei din spate. Stâlpul frontal de pe partea șoferului incomodează destul de mult vizibilitatea în viraje strânse. Montanții spate încurcă la manevrele de parcare, mai ales că luneta nu este nici ea foarte mare. Din fericire, situația este salvată de oglinzile laterale uriașe.

Vedem cum se pot remedia acest probleme la capitolul tehnologie.

Tehnologie

Soluțiile propuse de Renault pentru a-ți face viața mai ușoară în parcările strâmte sunt clasice: senzori optici, o cameră pentru marșarier cu o calitate destul de bună. Însă, pentru cei cu buzunarele deschise, există și soluții ceva mai avansate: un asistent la parcare, capabil să facă aproape totul în locul tău.

Pe lista de tehnologii trecem un sistem audio Bose cu 13 difuzoare, gândit special pentru Koleos. Ar mai fi și pachetul care influențează categoric confortul celor din interior în cazul temperaturilor extreme: scaune și banchetă spate încălzite, volan încălzit și, bineînțeles, scaune ventilate.

În spatele volanului apare același ecran digital ca cel găsit pe Megane și Talisman. La fel și în cazul ecranului amplasat în centrul planșei de bord. Are o dimensiune de 8.7 inch și vine cu multe posibilități de conectivitate. Pe lângă clasicul suport USB, AUX și Bluetooth, Koleos oferă acum și suport Apple Car Play și Android Auto.

Navigația 3D are indicații prețioase, dar sunt momente în care procesează ceva mai greu. Din fericire, funcțiile tactile răspund bine la comenzi.

Design

Când ai o rețetă care dă roade rapid este logic să o multiplici. Nu este neapărat curajos și inspirat, dar este pragmatic. În cazul lui Koleos vorbim despre același limbaj de design folosit pe Megane și Talisman, puțin supradimensionat.

Blocurile optice frontale, care pot fi comandate și cu lumini LED, au o semnătură diurnă sub forma literei C, devenită deja marcă înregistrată. La fel se întâmplă și cu stopurile care aproape că se unesc în apropierea logo-ului de pe hayon. Bagheta LED este și ea inconfundabilă pe timp de noapte.

Dacă optați și pentru un pachet cu jante generoase, inserții cromate și o culoare de caroserie interesantă, atunci Koleos câștigă și mai mult la capitolul impresie artistică.

Nu ne-a placut

  • Montanții care incomodează vizibilitatea
  • Direcția imprecisă
Date tehnice - Renault Koleos 2.0 Diesel Turbo (dCi) 175CP 4x2 Aut1 Life
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1995
Lungime mm
4673
Putere maxima CP (rpm)
175 (3750)
Latime mm
2063
Cuplu maxim Nm (rpm)
380 (2000)
Inaltime mm
1678
Viteza maxima km/h
202
Greutate kg
1643
Acceleratie 0-100 km/h s
9.3
Ampatament mm
2705
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
60
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
538
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Renault Koleos

Ultimele teste

Comentarii (14)

  • peste tot il comparati cu kodiaq, ca ce nemaipomenit e cehul dar aluia i-ati dat 4.1 si astuia 4.2. La final trebuia sa ziceti: bun dar luat kodiaq.
    23 12
  • Aceeasi masina cu vechiul Koleos, din punct de vedere mecanic... adusa la zi cu design-ul, interiorul, tehnologia. Evolutie, nu revolutie. La bani e corect, se va vinde cu 25k la oferte si cu 15k la sh peste 3-4 ani. Overall Kadjar e o oferta mai buna in gama, dar cine vrea putere va merge pe Koleos. Motorul de 1.6 160cp va fi o afacere mai buna.
    14 20
  • Mda......Se pare ca doar DRL-urile ( cu smd-uri ori neon led, dupa caz ) schimba intreg aspectul masinilor moderne, fara acestea trec neobservate pe strada ca si cum le-ai confunda cu niste modele aparute acum 5 ani ( acest lucru valabil doar pentru cei care nu prea se pricep la masini ). Tin minte si acum un caz in care mergeam cu prietena mea pe trotuar si am vazut o Skoda Octavia 3 ( tocmai se lansase pe atunci ) in echiparea basic, si am intrebat-o daca-i place - mi-a raspuns fix asa : Asta e demult aparuta ! Apoi mai mergem cativa metrii iar in timp ce asteptam la trecere vine tot o Octavia 3 de TOP cu acele DRL-uri cu neon LED integrate in blocurile optice fata, si imi zice : uite modelul asta nou de Skoda imi place ! Am ras cu pofta :) . Din pacate constructorii se zgarcesc la a pune aceste DRL-uri cu neon LED in basic ( desi U.E o cere ) , unii dintre ei ori pun DRL cu bec clasic, ori cu SMD LED , cea cu neon LED este optionala cam la majoritatea impreuna cu farurile full LED ( adaptive dupa caz ) sau la versiunile de top la marci japoneze ori frantuzesti. In cazul Renault am observat asta la intreaga gama : la Clio benzile LED de zi vin pe echiparile superioare in timp ce basic-ul ofera doar DRL cu SMD ( banda de led-uri destul de puternice care lumineaza pe timp de zi, integrat in bara fata nu in far ca cele cu neon led ), la Megane 3 , in basic dispare acest neon Led tip ''C'' si lumineaza cu SMD-uri LED doar partea de jos adica ''_'' , codita la ''C'' . Feeling-ul acestor DRL-uri este evidentiat doar ziua, fiindca noaptea odata aprinsa faza scurta, se vede doar o lumina alba si cam atat, le poti confunda cu niste banale faruri cu xenon, dotare care a aparut pe orice cazan germana gen : Foltzfaghen la mana a doua din 1900 toamna, care iti ''rupe'' ochi cand le aprinde ( neomologate )
    8 14
  • mircea
    @Oli

    E foarte bine că ai analizat și observat notele, dar cu ocazia asta era perfect să analizezi și versiunile testate: 1.4 TSI de 150 CP vs. 2.0 dCi de 175 CP.

    Ușor incomparabile, de unde și diferențele de note. Fiecare se referă la zona sa din segment.
    14 13
  • Nissan
    Aici apare cutie CVT, iar in oferta Renault apare automata cu 7 trepte. Care este adevarul?
    5 2
  • Mă omoară moda asta a tabletelor lipite în bord, gen Tesla. Iar cu cele două butoane rotunde zici că-i un radio antic.
    15 8
  • Cel mai frumos "Samsungault".
    17 14
  • La consum AM a uitat sa puna in comparatie Honda CR-V, care are un 4x4 nepermanent (deci tot un 4x2 mai tot timpul) si un consum mai mic de 5.1 oficial, 6,8 la test, iar Koleos are de 5,4 oficial si 7,5 la test. E drept ca are si mai putini cai, doar 160.

    Insa mie mi se pare ca AM s-a cam suparat pe cititori pentru comentariile negative la testul cu Mazda CX-5 si a incercat sa justifice oarecum nota mica primita de japoneza de a tot bagat-o la comparatie, cand sint multe alte modele care pot fi comparate mai usor si se apropie mai mult de ceea ce ofera Renault.

    Zic si eu o parere acuma, nu dau cu parul...
    17 6
  • Elizei
    Ce o fi fost in capul lor cand au gandit farurile si stopurile alea...De la Megane in sus, toate sunt identice si arata ca dracu' cu prelungirea aia inutila in sus. Stopurile sunt supradimensionate si arata ca un pom de Craciun. De interior nu mai vorbesc, tableta aia da ca nuca in perete in ergonomia bordului.
    13 12
  • @Elizei, mai multe modele de la Renault (Kadjar, Talisman, Koleos fostul Latitude), nu sunt niste modele Renault 100%. Se vand cu sigla diferita in Asia, sub brandul Samsung Motors. Ori aici vorbim de un design care trebuie sa prinda si pe piata de acolo. Cam asta e treaba si cumva e normal. Pentru ca nu de putine ori coreenilor le-au placut luminitele multe si impozane. Iar modelele astea de la Renault nu duc lipsa de asa ceva. :))
    7 1
  • Eu salut decizia Renault de a creste garda la sol fata de generatia veche, de la 187 mm la 210 mm.
    Nu cum a facut Mazda cu noul CX-5, caruia i-a scazut garda la sol de la 215 mm la 192 mm pt jante de 17 inch, respectiv 200 mm pentru cele de 19 inch.
    13 1
  • prostii
    Mazda CX5 diesel face vreo 8 secunde, nu face 9,5
    4 3
  • octav71
    De ce nu apare rubrica "Am testat in acelasi segment" si la acest Renault? Apare doar la celelalte SUVuri.
    Este cumva Koleos unic in segmentul sau?
    Eu nu salut decizia Renault de a creste garda la sol! Este un SUV de asfalt, la ce iti trebuie 210mm? Ah, peste toate astea mai este si 4x2 exclusiv! So?
    5 1
  • Am văzut noul noul Koleos și după o analiză și o informare profundă cred că acest model, deși are progrese uriașe, față de cel pe care îl înlocuiește, totuși nu este cea mai inspirată alegere în segment. După părerea mea este total inferior modelului Kodiaq și modelului Outlander și nu se ridică nici peste frățiorul X-Trail ajuns acum la facelift. Raportat chiar și la Sorento apreciez că oferta coreeană este mai completă având în vedere pretențiile segmentului De al SUV.
    Comparația făcută de autorul testului cu CX - 5 este doar că să fie, cele două mașini fiind în segmente auto diferite. Totuși pentru o achiziție Koleos combinația cea mai reușită este alături de motorizarea 1.6 de 160cp motorul de 1.6 fiind mai rafinat decât cel de 2.0, iar în varianta de 160cp este o alegere mai bună decât același motor în varianta de 130cp.
    9 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru