de Bogdan Mirică
Vineri, 10.04.2009
-
-
Trimite pe:
In testul de astazi vom vorbi despre un sedan care a luat nastere pe acest segment din ratiuni economice si de spatiu. Este vorba despre Toyota Corolla, o masina care se vede destul de des pe strazile din Romania. Modelul se pare ca a cucerit prin traditia constructorului japonez in domeniul fiabilitatii, prin dotarile generoase si prin spatiul oferit unei familii normale.
Motor / Transmisie
In cazul testului nostru am avut de a face cu o Corolla propulsata de un motor pe benzina de 1.6 litri, cel mai puternic propulsor de acest tip disponibil pe piata de la noi. Vorbim de o unitate pe benzina echipata cu tehnologia VVT-i, care livreaza o putere totala de 124 de cai la 6000 de turatii si un cuplu motor de 157 Nm resimtit destul de tarziu, abia la 5200 de rpm.
Pentru o masina care cantareste 1300 de kilograme cei 124 de cai putere sunt suficienti pentru a imprima un comportament dinamic, singurul capitol la care Corolla sufera fiind cuplul motor, insuficient si mult prea tarziu resimtit. Resursele motorului sunt exploatate cu ajutorul unei transmisii manuale cu cinci rapoarte, care livreaza intreaga putere puntii fata. Relatia motor-cutie de viteze este foarte buna, treptele succedandu-se liniar, fara pierderi de forta. Numarul rapoartelor poate parea insa prea mic intr-o industrie in care majoritatea constructorilor adopta sase trepte chiar si pentru modelele din clasa mica. De aceea ar fi fost poate mai potrivit un numar mai mare de rapoarte care sa optimizeze si consumul de carburant. La acest capitol ajuta insa indicatorul de schimbare a treptei de viteze, care sfatuieste soferul sa creasca raportul atunci cand turometrul ajunge la 2200 de rpm.
Consum
O motorizare pe benzina nu se simte bine in orasele aglomerate, fie ca vorbim de un motor de 1.2 litri sau de unul de 1.6 litri. Orele petrecute intr-un trafic infernal, cum e cel din capitala, cu nenumarate semafoare prinse pe rosu si folosirea constanta a primelor trepte de viteza fac ca valorile indicate de computerul de bord sa fie putin diferite de cele anuntate de producator. Ne-am trezit astfel cu un consum urban de 9.5-10 litri/100 de km in conditiile in care fisa tehnica promite 8.4 litri/100 de km. In mediul extraurban insa, daca pedala de acceleratie este exploatata cuminte iar viteza de rulare nu sare de 120 de km/h consumul va poate uimi cu o valoare de 6.7 litri/100 de km, adica cu putin peste cei 5.7 litri/100 de km anuntati oficial de producator. Bineinteles, exista loc si de mai bine, Corolla promitand, se pare, o respectare a cifrelor oficiale daca pedala de acceleratie si rapoartele cutiei sunt folosite corespunzator.
Interior
Japonezii si-au dat toata silinta pentru a da nastere unui model bine inchegat la interior. Materialele folosite la nivelul plansei de bord si a consolei centrale, desi nu au un aspect foarte prietenos, sunt de buna calitate, plasticul fiind moale la atingere. Volanul imbracat in piele, asemeni levierului schimbatorului, amplifica senzatiile placute. Nemultumeste insa folosirea plasticului de slaba calitate la nivelul portierelor. Folosirea a doua culori la nivelul plansei de bord anima habitaclul modelului japonez, asemeni afisajului digital al instrumentelor de bord, iluminate intr-o culoare portocalie, calda. Scaunele nu au o sustinere laterala foarte buna si nu sunt chiar atat de confortabile pe cat ne-am dori la drumuri extrem de lungi. Spatiul interior oferit de Corolla este unul normal pentru o masina din acest segment, pasagerii de pe locurile din spate, trei la numar, fiind capabili sa calatoreasca in conditii bune, multumita spatiului pentru picioare. Arcuirea plafonului poate insa sa deranjeze persoanele mai inalte care calatoresc pe locurile din spate. In ceea ce priveste portbagajul, el este unul destul de incapator, capacitatea acestuia de incarcare fiind de 450 de litri in conditii normale.
Preţ de achiziţie
Toyota Corolla pleaca de la un pret de 15.394 de euro pentru versiunea de baza echipata cu un motor VVT-i de 1.4 litri benzina. Daca va doriti insa o unitate mai puternica, este bine de stiut ca propulsorul de 1.6 litri pe benzina testat de noi pleaca de la 17.580 de euro, cu TVA inclus, in varianta de echipare mijlocie, Luna. Si pentru ca tot este la moda diesel-ul, merita sa mentionam si faptul ca versiunea entry-level pe motorina 1.4 litri D-4D pleaca de la 17.240 de euro cu TVA inclus, in timp ce varful de gama va scoate din buzunarul clientilor exact 21.941 de euro. Valorile sunt destule de mari pentru un sedan din aceasta clasa, in acest moment pe piata fiind disponibile modele mai ieftine decat Corolla. Totusi exista si exceptii, o serie de rivali ai Toyota Corolla fiind pozitionati peste japoneza ca pret, desi calitatea nu este superioara modelului din Tara Soarelui Rasare.
Siguranţă
Toyota a incercat sa nu faca compromisuri la capitolul siguranta si sa echipeze Corolla cu acele elemente care pot salva vieti in situatii limita. Sedanul japonez vine in dotarea standard a versiunii de 1.6 litri cu airbaguri frontale pentru pasager si sofer, airbaguri laterale, airbaguri cortina si airbag pentru genunchii soferului. In plus, acestor elemente li se adauga sistemele ABS, EBD si centurile de siguranta pretensionate, cu prindere in trei puncte. Un alt detaliu pe care vom pune accent, pentru ca si cei de la EuroNCAP o fac, este modul de avertizare a dezactivarii airbagului frontal pentru montarea unui scaun de copil in dreptul pasagerului. Aici Toyota a incercat sa faca aceasta functie cat mai vizibila si a reusit.
Ţinută de drum
Pentru ca este un sedan destinat familiilor cu venituri medii, Corolla nu promite artificii tehnice nici la acest capitol, prioritatea principala fiind confortul pasagerilor sai. Astfel, a luat nastere o suspensie destul de confortabila, care incearca sa ofere cat mai putine detalii pasagerilor despre suprafata de rulare "gaunoasa". Avand in vedere ca infrastructura din tara noastra lasa de dorit, suspensiile Corollei sunt binevenite. Atunci cand rulati in oras, la viteze relativ mici sau efectuati manevre in parcare, directia este foarte usor de manevrat. La viteze mari insa, directia devine mai rigida, feedback-ul fiind cu mult imbunatatit. Rezultatul este o stabilitate buna la viteze mari. In viraje, Corolla simte putin din dezavantajele cumularii a doua functii (tractiune si virare) pe aceeasi axa fata.
Vizibilitate
Atunci cand ai in masina sotia si cei doi copii incerci sa fii precaut si sa rulezi in siguranta. Toyota Corolla te ajuta in acest sens oferindu-ti o vizibilitate buna. Soferul nu va scapa nimic din vedere multumita oglinzilor laterale proportionate corect in raport cu dimensiunile masinii. Oglinda retrovizoare centrala este insa prea mica pentru a incadra toate detaliile care au loc in spatele tau. Suprafata vitrata este insa destul de mare. Pe timp de noapte, vizibilitatea este buna chiar daca nu vorbim despre faruri cu xenon.
Tehnologie
Versiunea de echipare testata de noi nu se putea lauda cu foarte multe accesorii, masina fiind insa echipata cu toate dotarile de bun simt, fara alte gadget-uri de ultima generatie. Confortul este asigurat de aerul conditionat automat si radio CD-ul cu MP3. Celelalte elemente care ii vor usura viata soferului sunt senzorii de ploaie, proiectoarele si oglinzile laterale reglabile electric. Un element care ii va bucura cu siguranta pe soferi va fi insa pozitionarea functiilor audio si pe volan, usurand operarea sistemului in timpul mersului.
Design
Exceptand modelele sportive, Toyota nu a excelat la capitolul design. Corolla nu face exceptie, desi linia frontala, trasata de blocurile optice ascutite si grila pronuntata ofera o doza de agresivitate. Partea posterioara insa, nu pastreaza acelasi ton agresiv, Corolla aparand ca o masina banala. In cazul versiunii testate de noi singurele elemeente de design importante au fost barele de protectie vopsite in culoarea caroseriei alaturi de manerele portierelor si de carcasele oglinzilor retrovizoare. Exteriorul este finisat intr-o nuanta de albastru metalizat combinata cu un set de jante de 16 inch cu capace din tabla si pneuri de 205/55.
Si sincer inclin sa cred ca a avut dreptate. La actuala Corolla imi place mai mult plansa de bord, in rest nimic. Problema la ultima versiune e ca are acelasi motor ca versiunea anterioara si e mai grea si consumul e mai mare, performantele mai slabe si in plus si pretul e ceva mai mare. In maxim 2 ani o va vinde si deja se cunoaste viitorul proprietar :p
pt X: da, made in turkey. Auris-ul e facut in Anglia
Cat despre cei 1,75m ai lui dogy ma cam indoiesc ca nu e spatiu. Eu am 1,83 si nu am probleme nici in fata (oricum scaunul soferului este reglabil) dar nici in spate.
Am cumparat varianta SOL cu cutie MultiMode anul trecut in iunie, am pana acum 9800km (am fost cu ea si in concediu in Grecia) si nu a avut nicio problema. Consuma 7-8 afara si 10 in oras. E o masina sigura (am doi copii si asta a fost unul din criterii cand am luat o masina noua) si stiam ca Toyota produce auto fiabile. Sper sa se comporte la fel si de acum incolo.
Bafta tuturor!
Offtopic: De ce nu faceti un clasament cu toate masinile testate de voi si punctajele obtinute? Sa putem face o comparatie intre ele, si sa vedem care este cea mai buna....
Cat despre Logan..nu vreau sa fiu rautacios dar e o masina "cubica" fara niciun design asa ca e spatiu cam peste tot :))
Nu vreau sa se interpreteze insa...am avut Logan si am fost multumit de masina.
Mai citeste odata ce scrie pe anvelope. SP01 Sport sunt produse de Dunlop :))) Michelin are doar Energy, Primacy, Primacy HP si Pilot.
Si din punctul meu de vedere raportul calitate/pret este imbatabil. La 20.000 eur cat am dat pe masina puteam sa iau alt sedan si ramaneam si cu bani (Megane Sedan, Astra Sedan) ca sa nu pun aici low costurile (Logan, Aveo, Linea etc). Insa cum spunea cineva "suntem prea saraci sa ne luam lucruri ieftine". Si cum japonezii sunt recunoscuti pentru calitatea finisarilor si fiabilitate am preferat Toyota.
"japoneza" ha! ha! ha!
Iar in privinta fiabilitatii, persoana despre care v-am zis a avut o singura problema in 25 000 de km: se facea condens la farul stanga fata si se aburea. Din cate stiu s-a dat farul jos, s-a curatat si s-a schimbat o garnitura, totul pe garantie. In rest nimic. Asa cum a mers in prima zi asa merge si acum :)
Chiar e japoneza este asamblata in Africa de Sud. Important este ca se respecta standardele Toyota. Cat la suta din componente sunt fabricate in Africa de Sud? Mai intereseaza-te mai hahahaha!!!!
si sunt si eu curios, dogy, 1,75 sau 2,75? ca la 1,75, cu scaunul dat de tot in spate nu ajungi la pedale. sau am inteles eu prost si era vorba de altceva
VVT-i este motor pe benzina iar TDi este motor diesel, asa ca nu incape termen de comparatie.
@ all
Iar vis-a-vis de Turcia, acum un an sau doi a luat locul I pentru calitate intre toate fabricile Toyota worldwide. So, terminati cu ideile astea preconcepute fata de Turcia, Africa de Sud si altele. In orice companie care isi respecta numele si renumele, exista un sistem de control al calitatii care se respecta la sange, indiferent de pozitia pe glob a fabricii.
Corolla 1.6 este Dual VVT-i, ceea ce inseamna ceva mai mult decat VVT-i, care este doar la motorizarea 1.4. Un pic mai multa atentie la redactarea unui drive-test facut oricum tardiv.
am avut corolla E12 (modelul 2002) facuta in turcia si acum am corolla E15 (model 2007) made in japan. nicio diferenta, amandoua sunt la fel de robuste si de inchegate. pe E12 am tinut-o 4 ani si 50,000km si am schimbat doar stergatoarele si maciulia de la schimbator pe garantie ca oxidase de la transpiratie. cu asta am 20,000km si merge shnur, nimic de criticat.
in ceea ce priveste scorurile, ati subevaluat cel putin la perfomante si tehnologie. va spun ca un om care a testat orice pe piata in clasa asta pentru jumatate de an inainte de a se decide tot la corolla. si daca m-am decis tot la corolla, probabil ca spune ceva.
"motor pe benzina de 1.6 litri, cel mai puternic propulsor de acest tip disponibil pe piata de la noi" - este o afirmatie de om care isi da cu parerea....
In gama toyota, pe avensis, exista un motor de 1.6, 132CP, 160Nm
In gama Kia, pe Proceed, exista un motor de 1.6, 126CP, 154Nm
Automarket e inca un site de amatori...
Ia uite ca eu am 1.80 si se poate sta in spatele meu fara nici o problema.
@autorii articolului:
In Bucuresti consuma si 12 l /100 km daca mergi cu ea sportiv. 9,5 - 10 l /100 km ia cand schimbi ca taximetristii. Si oricum la cat de bine suna motorul peste 3500 rpm e si pacat sa schimbi la 2000.
Dupa un an nu mai iei nici 10 mii pe ea.
In fine, fiecare stie cat valoareaza banul lui
Corolla si Auris cu motorul de 1.6 fac 10.4 s pana la 100 kmh pt cutia manuala si 12.1 s pentru cutia automata. E un timp bun pentru o compacta de cca 120 CP.
Cam acelasi timp e obtinut si de o masina din clasa medie de cca 140 de CP si atunci e considerat ca fiind o buna performanta (vezi testul lui Cruze) :).
Eu zic sa aratati mai multa constanta in aprecieri ;).
Succes.
Ar fi bine sa conduceti inainte sa vorbitzi. Toyota sunt nr 1 mondial, asta va spune ceva?
Pt oamenii cu un comportament normal la volan - nu veti regreta achizitia ei.
Pt cei care vor sa fie in capul coloanei, sa depaseasca orice - luati-va un motor mai mare.
Sunt foarte multumit. Am 35 000 km si am schimbat doar gumitele de la stergatoare. Cele 12 sec de la 0 la 100 de km/h nu sunt de laudat, dar Corolla cu motor de 1,4 a fost conceputa pentru oras, permite viteza a 5-a de la 55 km/h. Eu care nu tin sa fiu in capul coloanei can plec de la semafor ma incadrez in consumul dat de constructor. Este bine legata, inchegata, insonorizata, nu suna, nu zdrangane. Costul reviziilor chiar mititel. Directia foarte buna.
Ce nu-mi place: comenzile pentru calculatorul de bord puteau fi pe parghia stergatorului, de exemplu, nu unde sunt acum; montantii din fara cam grosi (de... sa obtina 5 stele) care cam impiedica un pic vizibilitatea; la viraje nu este chiar foarte, foarte, din cauza suspensiei care este mai moale, deci mai confortabila in oras, dar si a scaunelor care nu au aripioare laterale, nici macar mici.
La cumparare am testat serios piata: Golf, Jeta, Honda Civic, Mazda3, Astra etc. Luand in calcul: pretul, siguranta, fiabilitatea, costurile cu revizii, consumul, am ramas la Corolla. Chiar si acum sunt convins ca am facut alegerea corecta.