Drivetest Toyota Prius Plug-in (2012-2015)

1.8 L VVT-i PHEV Hybrid Sol E-CVT
Toyota Prius Plug-in (2012-2015) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Marti, 26.02.2013
O priză în plus

Cu toţii cunoaşteţi Toyota Prius. A fost primul automobil cu propulsie hibridă care a luat lumea prin surprindere. A devenit obiect de cult şi maşină la modă în California şi este şi astăzi una dintre cele mai bune maşini din acest segment. Prima generaţie a modelului Prius a fost lansată în 1997, deci Toyota are peste 15 ani de experienţă în domeniul automobilelor cu propulsie hibridă. Atăzi, Prius este la a treia generaţie, iar Toyota a decis să mai facă un pas înainte. Şi-a dotat modelul hibrid preferat cu un cablu de încărcare şi a mărit autonomia în modul electric. Astfel, într-o ţară civilizată, am putea circula cu noul Prius Plug-In doar în modul electric.

În România, însă, acest lucru este mai dificil. Dacă nu aproape imposibil. Am experimentat povestea unei maşini electrice în Bucureşti şi vă spunem la ce să vă aşteptaţi la începutul lui 2013 dacă vă gândiţi să protejaţi mediul cumpărându-vă o astfel de maşină.

Toyota Prius Plug-in (2012-2015)
1.8 L VVT-i PHEV Hybrid Sol E-CVT

  • Pret de pornire 43.900 €
  • Pret model testat 43.900 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Sistemul de propulsie folosit de Prius Plug-in este în mare parte asemănător cu cel al unui Prius normal. Diferenţa este dată de faptul că Prius Plug-in are un cablu de încărcare şi poate fi conectat la o priză normală de 230 V pentru a-şi încărca acumulatorii. Principala sursă de putere este un motor pe benzină de 1.8 litri care dezvoltă 99 CP la 5.200 rpm şi un cuplu motor de 142 Nm la 4.000 rpm. Acesta este ajutat de un motor electric de 60 kW şi 207 Nm. Puterea totată a sistemului hibrid este de 136 CP, iar puterea este transmisă roţilor din faţă prin intermediul unei cutii de viteze E-CVT cu variaţie continuă. Datorită sistemului Plug-in, acumulatorii de 4.4 kWh poti fi încărcaţi şi de la o priză casnică de 230 V. Cu bateriile încărcate, Prius Plug-in poate parcurge o distanţă de maxim 25 km în mod full electric. 

Prius-ul Plug-in se conduce şi se simte identic cu modelul normal. Aceeaşi silenţiozitate totală atunci când maşina rulează în mod electric, iar motorul termic intervine discret atunci când este nevoie de el. De altfel, totul poate fi monitorizat pe display-ul central, pentru ca cel de la volan să ştie în permanenţă care este sursa puterii. Prius Plug-in este ideală pentru uzul urban, rulează în mod full electric la viteze mici, ceea ce o face ideală pentru zone rezidenţiale. Apoi, chiar dacă bateriile se descarcă, putem contiuna rularea în modul hibrid fără absolut nici o grijă.

Consum

Datorită modului hibrid şi cel electric, Toyota Prius Plug-in se dovedeşte a fi extrem de atentă cu portofelul proprietarului. Consumul de benzină este extrem de scăzut în comparaţie cu alţi hibrizi clasici. Astfel, consumul oficial mediu comunicat de constructor este de deoar 2.1 litri/100 km. În viaţa reală, este ceva mai mare. Noi am testat Prius-ul Plug-in în mare parte în mediu urban, dar am avut probleme cu sursele de încărcare pentru acumulatori. Aşa că am rulat 80% din timp în mod hibrid, dar chiar şi aşa consumul mediu înregistrat de noi a variat între 4.4 şi 5.6 litri/100 km. Cifre excelente pentru un automobil de dimensiuni compacte şi care are totuşi sub capotă un motor termic de 1.8 litri. 

Responsabil pentru consumul mic de carburant este modul de rulare hibrid. Prius-ul Plug-In întrerupe motorul termic ori de câte ori are ocazia şi acest lucru se simte.

Alternativa pentru Prius Plug-In se numeşte Opel Ampera. Sistemele de propulsie diferă uşor, iar Ampera oferă o autonomie mai mare în mod full-electric.

Performanţe

Cu cei 136 CP declaraţi, dar şi cu o greutate de 1.5 tone, Toyota Prius Plug-In Hybrid poate accelera de la zero la 100 km/oră în 11.4 secunde, iar viteza maximă cu care poate rula este de 180 km/oră. Performanţele sunt absolut decente, Prius-ul fiind extrem de agreabil la condusul în mediul urban. Dacă alegem să rulăm în mod full electric o putem face în două moduri: EV City sau EV. Modul City reduce la maxim consumatorii electrici, climatizarea de exemplu fiind oprită în mod automat. Astfel, Prius-ul poate folosi energia din baterii doar pentru a rula în mod eficient. Pentru rularea în model Hibrid există şi aici un buton numit Eco care anesteziază răspunsul pedalei de acceleraţie şi eficientizează consumul de carburant. 

Interior

Interiorul modelului Prius Plug-In este aproape identic cu cel dintr-un Prius normal. Avem aceeaşi atmosferă de navă spaţială, cu numeroase butoane şi display digital în loc de planşă de bord. Diferenţele sunt date de cele două butoane în plus din care se poate alege modul de rulare.

Există suficient spaţiu la interior pentru patru adulţi, iar portbagajul are o podea înaltă datorată acumulatorilor ascunşi dedesubt. Chiar şi aşa, volumul pentru bagaje este de 443 litri, suficient pentru o familie normală. Scaunele sunt însă destul de "japoneze", cu un şezut îngust, iar volanul are o rază limitată pe care se poate regla. toate informaţiile necesare celui de la volan sunt redate pe un display digital monocrom amplasat central ce ţine loc de planţă de bord. Un alt display, color, de această dată, este pus pe consola centrală pentru a putea fi folosit împreună cu sistemul de navigaţie, cel audio şi computerul de bord. Sub consola centrală înclinată există un spaţiu de depozitare. Aici sunt amplasate şi butoanele pentru încălzirea din scaune, o poziţie destul de ciudată şi greu de accesat. Materialele folosite sunt de bună calitate, deşi abundă plasticul. În general, feelingul este unul plăcut la bordul modelului Prius Plug-In. 

Preţ de achiziţie

Marea problemă a automobilelor electrice sau hibrid rămâne preţul de achiziţie. Deoarece folosesc tehnologie de ultimă oră, preţul rămâne unul ridicat. Iar daca un hibrid normal intră într-o zonă de preţ să-i zicem mai apropiată de "normal", un hibrid plug-in este încă inabordabil pentru mare masă a clienţilor. Modelul testat de noi, Toyota Prius Plug-in. este disponibil în România într-o singură echipare. Preţul de achiziţie este de 43.900 euro, dar ne putem consola cu faptul că taxa de înmatriculare este zero. În mod normal, statul subvenţionează achiziţia unui automobil electric, iar la noi în ţară guvernul va acorda un EcoTichet în valoare de 12.000 lei începând cu 15 martie pentru achiziţia unui automobil electric. Rămâne de văzut dacă Prius Plug-In sau Opel Ampera vor fi considerate automobile electrice. 

Concurenţa oferă preţuri asemănătoare sau chiar mai mari. Un Opel Ampera costă 47.500 euro (TVA inclus), în timp ce o Toyota Prius normală costă 26.400 euro. Un hibrid clasic cu un preţ mai accesibil din aceeaşi clasă este Honda Insight, cu un preţ de 22.930 euro. 

FURNIZORUL NUMĂRUL 1
Textar este furnizorul numărul 1 pentru producătorii de automobile.
70% dintre mașinile cu frâne pe tambur și 50% dintre cele cu frâne pe disc părăsesc linia de asamblare echipate cu frâne Textar. Branduri auto din Germania, Franța, Anglia, Suedia și Italia instalează pe mașinile lor plăcuțe de frână Textar ca echipare de fabrică (OEM).

Siguranţă

Toyota Prius a fost supusă la testele de impact organizate de către EuroNCAP în 2004 şi 2009. În ambele teste, Prius a trecut cu nota maximă de cinci stele. Prius Plug-In este oferit cu şase airbaguri în dotarea standard plus airbag pentru genuchii şoferului. În plus, toate sistemele de asistare sunt şi ele oferite pe lista de echipamente standard.

RECORD PENTRU CEA MAI RAPIDĂ
MAŞINĂ PE DOUĂ ROŢI
Nokian Tyres deține recordul pentru cea mai rapidă mașină pe două roți. A fost stabilit în anul 2016 cu o viteză de 186 de km/h. Recordul a dovedit rezistența flancurilor ranforsate cu tehnologia Aramid Sidewall a anvelopei Nokian Tyres. Tehnologia este folosită și pentru fabricarea vestelor antiglonț și în aviație.

Ţinută de drum

Prius-ul nu este automobil sport. Este un automobil gândit pentru uzul unei familii în mediu urban în cea mai mare parte. Asta nu însemană că nu poţi efectua excursii pe autostradă. Suspensia este reglată pentru confort şi este reglată chiar foarte bine. Toyota Prius Plug-In este una dintre cele mai confortabile automobile pe care le-a condus prin oraş. Însă, poate depăşi fără emoţii, atunci când călcăm acceleraţia şi ambele surse de putere se aliază pentru a ne oferi maximum de putere. 

Vizibilitate

Suprafaţa vitrată a Prius-ului ne ajută să avem o vizibilitate foarte bună asupra traficului înconjurător. Oglinzile sunt suficient de mari pentru a ţine sub obervaţie şi partea din spate a automobilului, iar o cameră pentru mersul cu spate se dovedeşte utilă la parcări. Nu am înţeles de ce Toyota nu a dotat modelul Prius Plug-In şi cu senzori de parcare. Avem însă avertizare sonoră pentru pietoni atunci când rulăm cu spatele în mod electric.

Tehnologie

Toyota Prius Plug-in Hybrid este cel mai tehnologizat dintre toate modelele cu propulsie hibridă din clasa compactă. Diferenţa este dată de sistemul de încărcare de la o priză de 230 V. Astfel, în portbagaj găsim un cablu de alimentare pe care este indicat să îl folosim într-o priză dedicată de cel puţin 16 Amperi. Este interzisă folosirea de prelungitoare sau orice alt fel de improvizaţie.

Acest lucru face extrem de complicată încărcarea acumulatorilor într-un oraş ca Bucureşti. Majoritatea caselor nu au o priză externă sau această este amplasată prea departe pentru cablul disponibil. Am încercat să încarc maşina la trei prieteni diferiţi şi am eşuat de fiecare dată. Am căutat apoi o priză dedicată, aşa cum există în orice oraş european. În Bucureşti, există o staţie de încărcare amplasată lângă clădirea Transelectrica, dar care era ocupată de o maşină parcată. Mai nou, avem două locuri dedicate maşinilor electrice în noua parcare de la Universitate. Ajunşi aici am fost întâmpinaţi cu amabilitate de staff-ul parcării, dar am constatat că prizele dedicate încă nu funcţionează. Însă personalul fost amabil şi ne-a lăsat să încărcam maşina la o priză normală. 

O încărcare completă pe Prius Plug-in durează aproximativ două ore şi oferă o autonomie de 25 de kilometri în mod full electric. Dacă ar exista infrastructura necesară în parcările centrale şi eventual la clădirile de birouri, acest tip de automobil ar putea fi folosit doar în mod electric pe parcusul unei zi normale. 

Lista de dotări a modelului Prius Plug-In este plină de sisteme avansate: faruri de zi cu tehnologie LED pentru faza scurtă, sistem audio JBL GreenEdge, sistem de navigaţie şi ecran touchscreen de 6.1 inch. Sistemul de climatizare automat poate fi comandat şi din telecomandă, dacă vrem să răcim în prealabil interiorul într-o călduroasă zi de vară.

Design

Prius are un design aparte, dominat de o linie japoneză care a devenit aproape inconfundabilă. Deşi se află la a treia generaţie, designerii au reuşit să păstreze această siluetă care imprimă caracterul modelului Prius. Una peste alta, Prius Plug-In nu este un automobil urât. În plus, inginerii s-au implicat în designul acestu model, factorul aerodinamic fiind foarte important în acest caz pentru a obţine un consum de carburant cât mai scăzut. Un lucru e cert: nu ai cum să confunzi un Prius cu altceva.

Nu ne-a placut

  • Grafica display
  • Preţ
  • Lipsa infrastructurii
  • Lipsa senzori parcare
Date tehnice - Toyota Prius Plug-in (2012-2015) 1.8 L VVT-i PHEV Hybrid Sol E-CVT
Combustibil
Electric + Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1798
Lungime mm
4480
Putere maxima CP (rpm)
136 (0)
Latime mm
1745
Cuplu maxim Nm (rpm)
(0)
Inaltime mm
1490
Viteza maxima km/h
180
Greutate kg
1425
Acceleratie 0-100 km/h s
11.4
Ampatament mm
2700
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
45
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
443
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Toyota Prius Plug-in (2012-2015)

Ultimele teste

Comentarii (55)

  • Mda...simpatica....interesanta.....dar o cumperi pe post de jucarie. Caci de consum nu poate fi vorba sa economisesti ceva, sunt multe dieseluri care se apropie de valorile obtinute in test, si undeva chiar la 35% din pretul lui Prius. Atata timp cat acumulatorii vor avea pretul ridicat aceste masini nu vor starni interesul pentru marea masa. Si e probabil ca la un moment dat sa si dispara, daca benzina va fi inlocuita cu un combustibil alternativ vandut la un pret cat decat rezonabil.
    26 6
  • Dupa mai mult de 15 ani de "experienta" in "automobile" hibride taiota ofera 25 km de autonomie in mod pur electric. Cu cateva zile in urma niste vajnici cititori ai AM nu stiau cum sa hahaie mai tare cand Audi a prezentat A3 e-tron cu autonomie de 50 km. Plus performante net superioare lesinaturii asteia de mai sus. Si ca sa vezi, fara mult trambitata "experienta" japoneza.

    Japonezii au stiut sa fure inventia unei firme americane, dar de 15 ani se pare ca n-au progresat prea tare pe cont propriu. Sa vedem cine va fi urmatoare victima a "marii gaselnite" japoneze.

    In plus, iar mi-aduc aminte cum sareau de fund in sus aceeasi vajnici cititori ca VW/Audi mint in legatura cu consumul. taiota asta plina de tehnologie(?) are un consum de 2-3 ori mai mare decat cel oficial. Deci nu 1-2 litri in plus, ci un consum dublu sau triplu. Va intreb iarasi cu candoare, asta vi se pare normal? Dar deh, cand dragostea de japo e mare, mai inchidem ochii, nu-i asa?

    In final, o nota cat roata carului pentru ceva care, sincer, n-as cumpara niciodata atata vreme cat am o umbra de constiinta si un dram de minte in cap
    29 41
  • ovidiu
    V-a placut... sau nu v-a placut grafica display...?:)
    7 2
  • @zarnesteanu
    Trezestete copile.Masina aia E-tron este doar o inchipuire a nemtilor.NU EXISTA,SI NU VA EXISTA ASA CEVA.EXACT CUM AU FACUT SI CU R8.
    25 21
  • Nu stiu care din noi trebuie sa se trezeasca ...
    16 32
  • O gluma proasta....
    O masina de 1,5 tone si motor de 1.8.....la 44.000 EUR.
    25 km autonomie, dupa care devine mai poluanta decit orice mic hatch imi vine in minte, chit ca e dotat cu 0,9 TCe, 1.0 ecoboost, 1.2 TSI sau orice 1.2 sau 1.4 MPI cu GPL.Nu mai vorbesc de dieseluri pina in 1.5.Si nu cred ca vreuna din variantele enumerate costa mai mult de o treime din pretul Priusului de baza.
    36 16
  • Design? 4 stele...
    Consum? 5 stelute....
    13 8
  • Simpatic, un pas inainte fata de vechiul prius. Bordul si consola centrala e chiar mai ergonomica. Alimentarea la priza mai economiseste cativa leutzi din buzunar dar clar nu e pentru cine sta la bloc si ar fi nevoit sa-si arunce cablul pe fereastra.
    7 9
  • cazacule, asa de bine au "inventat" taiota sistemul ala inca si in ziua de azi platesc zeciuala la inventator pentru fiecare hibrid vandut.
    10 20
  • Sandiski
    O masina cat se poate de atractiva si de economica.Felicitari Toyota.
    10 23
  • abia acum am citit "comentariile" unora

    Pentru a va face o idee, un prius 2008 cu 77.000km are un consum anual de 4.7l/100km. Asta insemnand iarna, vara, urban-extraurna-autostrada, AC de cate ori este necesar. Consumul se inscrie IN MARJA de consum OFICIALA, chiar daca nu este unul care sa rupa gura targului. Trebuie facuta precizarea ca e un prius model 2008 si comparatia cu alte modele trebuie facuta cu "concurenti" de la acea data. So, nu ma astept ca noul prius sa fie atat de nesimtit incat sa-si incalce bunul obieci de a respecta cifrele oficiale de consum.

    Acest 4,7medie anuala si tinand cont de dimeniunile generale (lejer pentru 5 adulti) confortul la drum lung (insonorizare decenta, lipsa vibratiilor) usurinta cu care se misca in trafic, cred ca este o masina mai mult decat decenta.

    Imi este greu sa inteleg asocierea cu un mic hatch sau cu un diesel. Vad ca dupa ideea debila de a compara un logan cu un SH, acum se compara un hibrid-benzina cu un diesel. Poate e prea mult pentru capacitatile unora daca as pomeni de lipsa taxei de prima inmatriculare si cheltuielile de intretinere etc

    Stiu, libertatea de exprimare e garantata si e dreptul fiecaruia dar putina decenta n-ar strica. Cititnd comenturile de mai sus am convingerea ca nu e vorba doar de rautate/invidie/etc ci si de lipsa unui coeficient de inteligenta general acceptat.
    31 21
  • Citez din articol.
    Am rulat 80% din timp în mod hibrid, dar chiar şi aşa consumul mediu înregistrat de noi a variat între 4.4 şi 5.6 litri/100 km.
    Responsabil pentru consumul mic de carburant este modul de rulare hibrid.
    8 1
  • @mda: consum de 4.7% (cam cat un diesel compact), dar asta in conditiile in care mai platesti si curentul electric. Deci nu este mai economica. Taxa de prima inmatriculare e vreo cateva sute de euro maxim la un diesel euro 5 sub 2l. Deci nici aici nu e cine stie ce economie. Despre intretinere am serioase dubii ca e mai ieftina decat la o compacta normala. Presupun ca este foarte confortabila, dar sunt sigur ca marci ca vw, ford, honda, etc nu sunt foarte departe. Insa pretul este pe moment un dezavantaj care are potentialul de a anihila fara drept de apel toate avantajele fragile pe care le are acest hibrid de ultima generatie in fata concurentei. Dupa mine, acest automobil nu ar trebui sa intre sub forma actuala in productia de serie. Este ok ca o tentativa te testare a tehnologiei, dar mai are mult de lucru pana cand sa ajunga la eficienta unui vehicul normal (dinpunct de vedere al consumatorului).
    18 7
  • @jorje
    -- cum ziceam...modelul este 2008..deci NU PLATESTI curentul electric. Putina documentare?
    -- Cateva sute de euro (adica 300-400eu) de parca vorbim de o cafea de la automat insemna cateva zeci (sau mai mult) de plinuri de combustibil. Sau o optionala bifata.
    Intretinerea este mai mult decat ok, iar dubiile le poti trece la certitudini.
    -- nu pricep ideea cum ca n-ar tb pus in prod de serie. Ai ceva argumente sau pur si simplu nu-ti place tie? pana la urma prius, si in 2012, a fost cel mai bine vandut hibrid.
    9 12
  • Hai ca poate n-am fost explicit ....pentru toata lumea.
    Am facut o comparatie bazata pe consum intre Prius si o multitudine de masini nu cu mult mai mici dar cu un consum foarte apropiat si de multe ori mai mic.Deci in comparatia aceasta consumul NU e punctul forte al acestei masinute.
    Si sa mai vorbim de "lipsa taxei de prima inmatriculare si cheltuielile de intretinere" cind masina costa de cel putin 2 ori mai mult decit orice masina decenta.....intr-adevar e peste capacitatile mele de a intelege cum poate cineva sa cumpere asa ceva.
    Cita invidie poate comporta din partea mea cheltuirea a 30.000 EUR ("de parca vorbim de o cafea") in plus pe o masina micuta care.....ce face in plus?Din pacate, recunosc: "lipsa unui coeficient de inteligenta general acceptat" ma face sa ratez asa o oferta.
    17 4
  • @Kap: Asta vroiam sa scot si eu in evidenta, pretul exagerat de mare pt ceea ce ofera
    @mda: Am spus de ce cred ca nu ar trebui produs in serie: pentru ca este ineficient daca privim strict raportul dintre pretul final si ceea ce ofera in plus fata de un model normal.
    Cat despre intretinere, spune-mi te rog cat costa o revizie la modelul tau din 2008. Dubiile vor fi ameliorate abia dupa ceva date concrete :).
    Oricum, nu inteleg de ce vorbim de economie de combustibil la o masina care sare de 40000 de euro. Daca o preferi unei compacte diesel pe la 25k (nivel de echipare de top, motor puternic), cam cati km crezi ca tre sa mergi ca sa recuperezi investitia suplimentara? Sau altfel, cam cate plinuri suplimentare crezi ca inseamna 15k euro? :)
    13 3
  • mitica.david@gmail.com
    Pun si eu intrebare !.Costurile de intretinere si exploatare se rezuma numai la consumul de benzina?
    13 0
  • Toyota e masina saracului cu pretentii.
    16 8
  • IQ-ul tau cred ca e sub 50. Cred ca vinzi pe la vreun dealer japonez unde bate vantul. Pai normal ca facem comparatii cu deaselul, nu vad care e problema, e o comparatie intre 2 sisteme de propulsie auto absolut noi. Ideea in ceast caz fiind de economie, comparam cu ce ne ofera piata. Sunt deaseluri cu motoare mici si putere similara care consuma in jur de 5-6 anual.

    Vorbesti cu mintea neteda de taxa de inmatriculare de 200 de euro, dar de diferenta de 25.000 de euro fata de un auto de aceeasi clasa nu zici nimic ????

    Vorbesti iar in necunostinta de cauza de intretinere si pui pe primul loc o masina cu 2 sisteme, deci 2 revizii (vezi serviceul de acumulatori in primul rand)si 2 posibile probleme de eventuale defectiuni, fata de unul singur.

    Iar de faptul ca in Romania (ca tot ti-au placut comparatiile mioritice) marea majoritate stau la bloc si nu au cum sa alimenteze creierasul tau neted nu baga acest fapt in ecuatie. Si o mai arzi si doctor.....
    19 14
  • Deci (ca sa intelege toti care citeste) sa facem o demonstratie asupra a cat de dobitoci pot fi (sau "fii" ca sa intelege toti..) unii oameni:

    Dai 44000Euro pe Prius Plug-in cand, ca variante cu un consum similar ai urmatoarele masini:
    1. AUDI A4 facelift 2.0 TDIE 136CP - Consum mediu 4.4
    2. BMW 320d EfficientDynamics Ed Sport Line - Consum mediu 4.1
    3. Mercedes benz Clasa C facelift 2.1 C 220 CDI BlueEFFICIENCY - Consim mediu 4.4

    toate avand un pret de pornire in varianta de baza situat sub 37000E - de unde iti ramane loc de niste "jucarii" optionale

    Realitatea este insa ca prius asta are clienti, desi exista pe piata masini la preturi similare care sunt din toate punctele de vedere mai bune.
    22 7
  • wow - am atins 2000 de comentarii pe Automarket - Merit un premiu: "Utilizatorul cu cele mai multe voturi negative" ;)
    17 11
  • Mai exista si Lexus CT200h. E tot hibrid (dezvoltarea hibridelor mi se par o pierdere de resurse de orice fel, dar nu conteaza) si costa 32900 euro (varianta Business) si 41200 euro (varianta Luxury), deci mai putin decat acest Prius. Este adevarat ca nu are avantajul de a sta doua ore degeaba la incarcat.

    Deci, de ce ar cumpara, chiar si cineva care are impresia ca hibridele salveaza planeta, aceasta masina?
    10 5
  • @Unckle
    un Mercedes benz Clasa C facelift 2.1 C 220 CDI BlueEFFICIENCY cu optionalele bifate pentrua fi echivalent a lui prius plug-in ajunge la acelasi pret (poate chiar mai scump pt ca unele optionale sunt conditionate de altele)

    Daca e sa crezi consumurile oficiale prius-ul, la aceeasi bani, este mai economic decat dieselul de la Merc.

    @jorje...costurile cu reviziile sunt pe site. Le poti compara cu cele de la masina pe care o detii.
    7 13
  • 44000 e ...no comment
    6 2
  • arogantul
    mai baieti, dar voi cand faceti review-uri cand vine vorba de siguranta nu intrati decat strict pe euroncap? asta este alfa si omega al testelor de siguranta pt voi?

    din ce am vazut eu, si toata lumea de pe net, la IIHS, prius si camry au fost cele mai sifonate masini.
    9 2
  • antonny
    de ce sa cumpar un PRIUS nou cu 44000 euro cand il pot cumpara
    din 2011 la 17-19000 euro sau poti cumpara Lexus GS450 din 2008 la 20000 euro care e peste tot ce vrea @ unckle
    9 5
  • @Mafia
    cum spuneai chiar tu "ce stie melteanul"......de mafia cand e vorba de consum. Dai 40.000 pe o masina si iti pui problema ca manaca cu 2 liti mai mult la suta :))))).....sau vezi doamne ca la anu mai sare pretul la litrul de benzina :)))))). Gandire specific melteano-romaneasca.
    Iar cat priveste istoria, Toyota a inceput copiind Jeepul American, iar Priusul a intrat in carti ca si coleg de camera cu motoarele de 6 litri din garajul vedetelor Hollywoodiene, care invitate la Jay Leno spuneau "acum conduc un Prius" :))))).

    Varza Mafia, varza rau.
    14 7
  • @@mafia
    consumul cu 2 litri mai putin...e o chestiune de principiu e o chestiune de bani. Daca pentru tine (sau pentru afaficiii ca tine) 2L /100km inmultit cu 20.000km/an nu insemna nimi catunci ai banii de nbenzina de la mitica si taticutzu din spania si nici nu stii valoarea banului sau muncitii doar dand din gura. Cei care isi iau ORICE fel de masina gandesc si in termeni de economie.

    Mentaliatea romanului tipica..daca dau 40.000Eu mi se flutura de economia de combustibil. Sunteti in eroare...traiti doar sa faceti umbra pamantului si atunci cand vi se aduc argumente incepeti sa injurati

    romanii le stie pe toate....
    3 16
  • @@@Mafia
    sa stii ca e o chestiune de bani, nu de principiu. Daca ai sa dai un miliard saptesute de mii de lei vechi (peste 100 de salarii medii) pe o masina inseamna ca esti la un alt nivel, ai costum si ceasuri scumpe, mergi la bussines class, iar masina ori ai cumparat-o cu banii jos ori in leasing pe firma. Iar benzina e fix ultima probleme pe care ti-o pui.

    Pt ca doar cineva cu delir pe creier face un credit de 40k pt un fier care se injumatateste ca pret dupa primul an. Vad ca nu prea stii cum e treaba cu parcul auto de la noi, dar iti spun ca peste 90% din masinile de pe strada care au pret de peste 40k, au fost cumparate second cu preturi chiar sub 15k. Deci acei oameni nici macar nu viseaza la un Prius nou ca nu au bani.

    Dar un "sarac forumist" ca tine nu stie aceste lucruri, el se uita ca mai are 50 de ron in buzunar si se intreaba daca pune benzina sau o mai tine in parcare. Nu face spume la adresa mea, si eu sunt cam la fel de "sarac" ca tine.....ma rog, aproape :)
    14 5
  • "mda" este fratele mai mare al lui mafalda. Cu el parintii au avut un pic mai multa rabdare si l-au invatat sa vorbeasca corect romaneste, ba chiar si sa scrie cum trebuie. La sfarsitul zilei insa tragi linie si vezi ca alte diferente nu prea mai gasesti intre ei.

    Poate n-ati remarcat fratiorilor dar site-ul asta se numeste Automarket nu AutoMafalda, deci nu e nici al vostru si nici nu e inchinat lui taiota. Aici inca ne putem exprima liber si mai ales GRATIS ! Nu va plac opiniile altora, scrieti acasa pe maculator. Acolo luati scatoalce doar de la parinti.

    Da mafalda imi place ca-mi numeri voturile. Chiar au foarte mare importanta! Pentru tine. Si te inteleg. La tine nu prea ai ce sa mai numeri ca ti se sterg comentariile cu totul ... De bune ce sunt.
    9 17
  • Vreau sa vad si eu dieselul ala de dimensiunea lui Prius care consuma sub 6.5% ziua in Bucuresti
    5 10
  • @zarnasteanu
    ai dreptul la opinie dar daca jignesti individul pentru ca tie iti pute o masina nu esti mai mult decat o javra imputita.

    asta te caracterizeaza, explicatiile sau argumentele le treci cu vederea, nu contraargumentezi ci pur si simplu injuri. Esti extermist si atacul la persoana iti este caracteristic. Nu ai avut bunul simt sa vii cu data concrete la date concrete dar la generalitati esti as. Spui multe si nimic ridiandu-te pe un munte de vorbe de rahat si te crezi stapanul opiniilor

    javra ordinara...
    14 12
  • Asta @zarnesteanu, mi-aduci aminte de tiganii din afara Zarnestiului. Poate nu-ti dai seama, dar halul in care rabufnesti te caracterizeaza perfect. Nici eu nu puteam scrie mai bine despre tine. Ca sa nu spun ca n-ai nici macar bunul simt sa-ti pui un nume.

    suiedezule, tu nu te mai obosi. La fel ca mafalda, samba pinguinul si alte specimene mi-e egal cu zero ce anume scoateti pe gura. Stiu ca adevarul doare, dar cineva trebuie sa vi-l spuna.
    7 13
  • @gtrazvan
    renault megane1.5 DCI 90CP.
    VW golf 1.6 BlueEfficiency
    5 2
  • @suiediezu, chielu, mafalda, & comp.

    Comentarii de "calitate" facute de oameni de "calitate" la o masina pe masura. Priceless.
    5 13
  • "Inmagulit" ? Stupid Ciukcea!

    Stau si ma intreb la ce mi-am pierdut timpul cu tine.
    3 14
  • Daca tot e circ zic sa ma bag si eu in seama.
    Parerea mea este ca trebuie tinut cont de niste lucruri: daca masina asta era slaba, nerentabila sau pentru snobi care vor sa iasa in evidenta Prius nu exista pe piata cel putin 15 ani. Daca nu era o masina performanta in felul ei nu castiga premium de Car of the Year in State. Tehnologia din Prius este una bine gandita, astfel ca de-abea de 2 ani are doar un singur concurent (!). Fiabilitatea este tipica unei masini Toyota. Interesati-va si veti vedea ca dpdv al fiabilitatii e tot undeva sus si face de rusine multe masini cu pretentii care au motoare conventionale.
    Nu zic ca este o masina ieftina. Trebuie tinut cont totusi ca pentru gabaritul ei este o masina (foarte) economica si foarte spatioasa. Spunea cineva de economia de carburant, de "doar" 2 litri/100 km. Ia gandeste-te tu cam cata benzina economisesti in 150 000 sa zicem, in conditiile in care cam 25% masina merge cu electricitate.
    Parerea mea este ca o astfel de masina trebuie in primul rand inteleasa. Ganditi-va ca americanii (care au probabil cea mai matura piata auto din lume) o cumpara de multi ani si cu toate astea sunt multumiti de Prius. Doar ca in opinia unora toti americanii sunt o apa si un pamant: adica prosti de bubuie.

    Oare cati dintre noi nu ar vrea sa mearga in fiecare zi de la munca gratis?

    Parerea mea este ca masina asta are o singura mare problema: pretul si infrastructura electrica inexistenta in Romannia.
    15 3
  • @ LauCalin

    In 150 000 km economisesti aproximativ 11 000 euro (considerand ca un diesel consuma aprox 7l% si Prius-ul 2%). Fara a considera factura la electricitate.

    Eu apreciez masinile americane. Dar, de ce e piata din America foarte matura? Pentru ca se vinde bine Ford F-150? Fara suparare, dar, momentan, piata din America este la un nivel penibil.
    9 5
  • Da LauCalin. Si energia electyrica e peste 80% tot din surse poluante si tehnologia de constructie a acumulatorilor la fel si Jdemii de Euro pret al masinii.Cred ca o sa-mi cumpar doua .............
    6 2
  • @LauCalin......prius-ul PLUG-IN are o problema de infrastructura, cu toate ca poate merge bine si fara priza dupa el.

    Ca si alternativa la plug-in exista prius-ul "clasic" care costa mult mai putin (cu vreo 14.000) si care deja devine interesant ca si achizitie. Asta daca exista ceea ce spuneai mai sus: intelegere si deschiderea catre o alternativa. Nu am spus deschiderea catre ceva "nou" pentru ca 15 ani numai este o varsta a copilariei. Cel putin pentru pietele mature.
    1 5
  • @ShelbyV8...parca ziceai si mai sus de "Fara a considera factura la electricitate" si pentru ca vad ca lucrurile s-au linistit

    imi permit sa-ti spun ca aici faci o greseala. Sa vedem: Plugin se poate incarca SI de la priza. Dar nu este obligatoriu. Si atunci o faci prin functionarea motorului termic. Logic, incarcarea in mers presupune consumul de carburant. Acum, e la mintea cocosului ca e de preferat sa incarci de la priza cu 0,3lei/Kw electric versus 6lei/litru benzina cu o putere calorifica (ideala) de 55.000kj/litru (+ pierderile motorului termic) . Dupa putina fizica: mai bine incarci de la priza decat consumand benzina

    Concluzie: "Fara a considera factura la electricitate" nu tine
    5 5
  • @ gelu

    Eu ma refeream la faptul ca un consum de 2,1%, adica cel oficial (oricum consumul real este vreo 4%) se obtine si prin incarcare la priza. Deci, se va adauga factura peste pretul celor 2,1 litri. Normal ca mai bine mergi doar electric si nu bagi benzina deloc, dar ai sanse mari sa faci "pana prostului".

    Sincer, eu nu vad cum poti sa faci o "economie" dupa mai putin de 500 000 km, fata de un diesel de aproximativ 20 000 euro.

    Si dupa 500 000km o sa apara Prius cu morisca de vant pe acoperis sau cu hidrocentrala care utilizeaza apa de ploaie.....
    8 1
  • ok...sa zicem ca 2% este ieral.

    Putem considera deci (dupa acelasi principiu al nesimtirii tututor producatorilor) ca un concurent pe diesel trebuie "decorat" cu o dublare a consumului de combustibil si atunci datele problemei devin 4l benzina vs 6-8(?)l motorina. Gresesc?

    Sa presupune ca astia de la toiota mint cu toate ca ceea ce se spune mai sus de priusul ce consuma aproape 5 e realist. Pe de alta parte cei 2% NU STIM daca includ consum de energie de la teava sau sunt exclusiv obtinuti din rezervor. Nu stim nici macar in ce proportie. E destul de dificil de tras o concluzie pana nu ai pe mana un model si sa-l folosesti sa zicem (1 an?). Pana nu ii pui benzina cu carnetelul in mana si nu stai cu ochii pe contoar la orice incarcare.

    Apropo...clasicul prius este 27.000...si la cum vine dotat deja cam ia un diesel chiar si de 20.000
    2 6
  • Prius-ul de 27000 Terra nu e chiar asa de bine dotat. Nu are nici macar volan in piele, pilot automat si jantele sunt de 15'.

    Un Megane, Focus, Astra, I30, in variantele superioare de echipare, se sunt cam 20-21 mii euro, si au consumuri oficiale mixte de aproximativ 4,5%.

    Deci, sa zicecem ca diferenta de consum intre aceste masini si un Prius normal este, cum ai spus si tu mai sus, de 2l%. Diferenta de pret este de 7000 euro.

    Facand un calcul simplu, considerand pretul unui litru de carburant aproximativ 1,5 euro, vezi ca diferenta de pret se recupereaza dupa 233.000 km. Deci nici un Prius normal nu este rentabil, sa nu mai vorbim de un Plug-in care costa aproape dublu.
    8 2
  • Compari prius cu megane? Focus? Astra? ...nu e cam fortata comparatia? Sa nu-mi spui ca principalul argument e ca sunt "hatchback-uri". Pe bune te-ai urcat intr-un prius? Eu le-am incercat pe toate 4. Dar prezenta lui astra....la asta ma apuca rasul. Pe bune, NICIODATA n-am vazut cele 3 enumerate de tine alaturate unui prius.

    Pastrand proportiile e ca si cum as compara loganul cu kia ceed: putere aceeasi (85-90CP) capacitate si dimensiuni la fel. Dar parca sunt din alta liga. Si culmea, tinand cont de logica discutiei prezente ar trebui sa merg pe un logan (e cu cateva mii de eu mai ieftin) deci plusul de valoare (si imagine) a sud-coreeanului n-ar mai conta, cu toate ca ORICINE m-ar injura daca as zice ca prefer loganul.

    Revenind...e ok, pana la urma compari ce vrei tu cu ce vrei tu. Mie nu mi se pare ok. As compara modelul asta cu alti hibrizi (din nefericire pentru economia discutiei tot cu niste japoneze) sau cu o berlina de genul Passatului (muult mai apropiat ca dimensiuni si feeling). Dar pe de alta parte crezi ca un potential cumparator de hibrid si-ar putea pune intrebarea "oare un diesel nu e mai rentabil?" Iar daca ar pune in ecuatie si "un diesel renault" aici am atinge ridicolul. Nu crezi? Un cumparator de hibrid e "setat" pe "o altfel" de tehnolgie, ii put combustibilii fosili si cred s-ar considera injurat daca i-ai pomeni de DIESEL. Pare-se ca opusul unui fan prius gandeste la fel.

    Vreau sa spun, in conluzie, ca o comparatie cu un diesel nu-si are rostul. Absolut deloc: pe adeptul hibridului il intereseaza "altceva" iar un diselar este convins ca optiunea lui este ideala. Sunt doua categorii opuse. Iar dicutia noastra este...inutila

    m-ai facut sa ma uit pe oferta toiota…28.000 e versiunea cu piele pe volan si roti de 17” a, si cruise control si am configurat un Passat Trendline 1,6 TDI DSG BMT ce are acelasi optiuni cu un Luna. Pretul e identic, alegerea e subiectiva.

    PS. ca benzinar prefer un V40 :)
    4 10
  • Nici eu nu cred ca masina asta trebuie comparata cu vreo compacta... a fost construita altfel decat o masina obisnuita. Singurul concurent este fara doar si poate Chevrolet Volt. Pentru modelele de mai sus exista concurenta din partea Toyota cu tehnologie conventionala.
    10 0
  • Pentru cei cu creierul neted este o mega alegere. Pentru cei care sunt cat de cat sanatosi la cap isi pot cumpara o masina mai ieftina, mai calitativa (cred ca si Premium) de restul de bani iti cumperi combustibil,asigurari, intretinere pe multi ani. De poluat tot vei polua deoarece, ca sa vezi o centrala care produce energie electrica va polua si ea pentru a produce curentul electric. Dupa cum se stie acest model s-a vandut la americani la greu dar este adevarat ca nici nu ai cu cine.....(nu ca ar fi europenii mai destepti)
    10 2
  • pot sa-i puta rafinatului, cultului, desteptului de client Prius combustibilii fosili pana ii intorc nasul ca mana pe furtunul de la pompa tot pune, chiar daca mai rar. Hai nici tu nu esti cu toti boii acasa de il compari cu Passatul.
    10 4
  • si dupa parerea ta cu ce trebuie comparat?
    2 7
  • de fapt nu te mai chinui....cum spuneam discutiile sunt inutile.

    eu am incercat sa raspund cu destul bun simt. Atat timp cat nu se intelege ca o alegere poate fi PERSONALA si de NEJUSTIFICAT nu cred ca o discutie de asta mai are rost.

    da, romanii sufera de o forma de dictatura. Dictatura parerii personale. Cand numai exista contragumente se compenseaza cu "esti prost" si "boii nu sunt acasa".

    succes in viata baieti
    7 7
  • Cristi
    In state Prius a fost vandut in asa de multe exemplare pentru ca fata de masinile lor care sunt in mare parte pe benzina doar, consumul este intradevar mic.Dupa cum stiti si voi, americanii inca nu sunt prieteni cu motorina, deci la ei motoarele diesel nu sunt raspandite.Stiti mentalitatea lor. masini mari, cutii automate si desigur, benzinare.Deci, pentru EI e o alternativa, pentru NOI europenii NU e.Cu toate astea, au inceput sa apara si pe la noi pe strazi hybride in special de la Toyota, probabil americanizarea isi spune cuvantul in continuare...
    6 1
  • mormota cu cioco
    mai fratilor,eu fac socoteala asa (lasind la o parte orice prejudecata) ...pretul masinii +costul combustibilului pt 150000km(lasam la oparte discutiile absurde despre ce o sa fie,pt ca nimeni nu stie ce va fi cu pretul carburantilor..poate pretul va fi la cer sau dimpotriva lumea se va rascula etc etc etc...nu stiu ei nici acum ce ia lovit din 2008 pina acu ,d'apoi de previziuni)...bineinteles la diesel pun mai mult cu 30-35% (mai e o iarna,te mai apuca pandaliiile etc)...adunind si scazind si inmultind si calculind in baza 10 si ce mai vreti voi nu-mi iese fratilor nicicum ca o electrica sau hibrida ar fi mai avantajoasa decit un amarit de diesel poate chiar si benzinar....asa ca dicutam discutii...eu oricum de anul trecut sint fan CUBE(bicicleta treck)ha ha ha
    1 1
  • George
    Am facut astazi un mic test cu Auris hibrid. Am condus cam 30 de km in zona urbana plus drum national virajat cu destul de multe pante cu inclinatie relativ mare (zonaTragu-Mures-Corunca-Acatari). Computerul de bord arata un consum de 5,3 l la sfarsitul testului. Din cate am observat eu, sub 50 km/h masina mergea doar in modul electric, avantajand zonele urbane. Cand am incercat un condus mai alert consumul a ajuns la 7-7,5, dar am reusit sa merg si cu 3,8-4. Cred ca, daca as locui intr-un oras de marimea Bucurestiului si ar trebui sa-l traversez zilnic pt. a merge la munca, Auris HSD ar fi pe lista scurta de achizitii. Intr-un oras mai mic insa, cu un trafic ceva mai relaxat, masina nu-si va arata adevaratele capacitati in materie de economie datorita functionarii mai dese a motorului termic.
    3 0
  • Catalin
    Nu este pentru noi :)
    Nu VOM avea 40.000 euro sa dam pe o masina care consuma cu 2L/100Km mai putin. Este doar o stire la nivel mondial. Nu se adreseaza romanilor. Chiar si asa, am diesel 1.9 si imi consuma (media anuala, de 2 ani tot inregistreaza, 5.3%). Asa ca, nu e hibrida, dar consuma putin ca e optimizata. Plus ca e cu mult % mai ieftina. Asa ca va certati degeaba, suntem prea saraci sa luam masini scumpe de noi (ma refer la mase, masele care se cearta degeaba acum).
    1 0
  • Bune comparatii si comentarii. Dar cine s-a gindit sa compare acelasi model cu motorizari diferite? Surpriza Toyota : Auris hibrid la aceeasi echipare e mai ieftin decit dieselul comparabil cu 1000 e. plus cutia automata care vine bonus.Sa mai spun de revizii mai rare si mai ieftine, de consumabile mai ieftine? Nu , doar ca consumul mediu e mai mic cu 1,5-2 litri. A , sa nu uit, rafinament, nu trepidatii de diesel, nu catalizatoare duse de la mersul subturat pt. economie....Un dezavantaj : peste 8-10 ani schimbi bateriile si astea costa cam 2000 euro azi, dar pina atunci oare cit se economiseste? Si nu mai comparati mere cu pere si amestecati clasele auto. Pt. amatorii Sh un prius hibrid iese mai ieftin ca TCO decit un diesel. Si fiabilitate.... prin unele capitale sunt taxi cu 500-600 la bord ,fara probleme
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru