Feedback

Echipele au aprobat noul regulament pentru calificări: primii 10 piloţi pe grilă încep cursa cu pneurile folosite în Q2

Publicat Luni, 03.03.2014
de Daniel Popescu
Comenteaza 4
Echipele au aprobat noul regulament pentru calificări: primii 10 piloţi pe grilă încep cursa cu pneurile folosite în Q2 - Poza 1
Echipele au aprobat patru schimbări minore la regulamentul calificărilor pentru sezonul 2014 care au potenţialul de a îmbunătăţi spectacolul în această fază a Marilor Premii.

Esential 4 este numarul schimbarilor adoptate pentru formatul calificarilor pentru sezonul 2014
12 minute va dura ultima parte a calificarilor in sezonul 2014
18 minute va fi durata primei parti a calificarilor din sezonul 2014
Propunerile pentru schimbarea minoră a formatului pentru calificări au fost aprobate de echipe la sfârşitul săptămânii trecute în cadrul unei întâlniri a Strategy Group, grupul care stabileşte regulamentul competiţional.

Astfel, echipele au adoptat patru schimbări minore care au drept scop impulsionarea piloţilor care ajung în ultima parte a calificărilor (Q3) să iasă cât mai mult pe circuit pentru a stabili timpi competitivi:

▶ piloţii care ajung în ultima parte a calificărilor vor utiliza un set suplimentar de pneuri "option", cea mai moale compoziţie dintre cele două disponibile pentru Marele Premiu respectiv;

▶ piloţii care ajung în Q3 vor începe cursa cu setul de pneuri cu care au stabilit cel mai bun timp în a doua parte a calificărilor (Q2);

▶ durata ultimei părţi a calificărilor va fi extinsă de la 10 la 12 minute, pentru a permite fiecărui pilot să poate ieşi de două ori pe circuit;

▶ durata primei părţi a calificărilor va fi micşorată de la 20 la 18 minute, pentru ca durata totală a calificărilor să rămână neschimbată.

Pentru a intra în vigoare, noul regulament trebuie aprobat de Consiliul Mondial al FIA înainte de Marele Premiu al Australiei din 16 martie, însă acest lucru reprezintă o simplă formalitate.

Până în sezonul trecut, piloţii din top 10 erau obligaţi să înceapă cursa cu pneurile cu care stabileau cel mai bun timp în Q3. De aceea, numeroşi piloţi preferau să rămână în garaj pe toată durata ultimei părţi a calificărilor cu scopul de a începe cursa cu orice tip de pneuri, în timp ce alţii parcurgeau un singur tur de instalare pentru a menţine o durată de viaţă cât mai bună pentru pneuri.

Via Autosport


Comentarii (4)

  • pablo256r
    Ati pus doar jumatate de fraza aici:
    "piloţii care ajung în Q3 vor începe cursa cu setul de pneuri cu care au stabilit cel mai bun timp în a doua parte a calificărilor (Q2)" ... asa nu mai are sens sa te lupti pentru locul 1 pe grila!
    1 2
  • @pablo ce nu ai inteles? in Q2 puteau sa mearga cu orice tren de pneuri voiau , in general mergeau pe pneuriile principale , in Q3 mergeau pe optionale pentru a avea un timp mult mai bun respectiv o clasare pe locuriile fruntase , multi plecau pe optionale altii care ajungeau in Q3 ramaneau in garaj si plecau pe gumele principale .

    Acum iti da ocazia sa alergi in Q2 cu principale si sa fortezi in Q3 doua iesiri pe optionale , iar din grila poti pleca cu principalele

    mai pe scurt va fii lupa pentru pol....
    4 0
  • pablo256r
    Unul
    Pai tocmai de asta am spus ca ceva nu e in ordine.
    Pneuri disponibile pentru cursa soft si medium. Daca in Q2 ma calific pentru Q3 pe pneuri medium voi fi obligat sa pornesc in cursa tot cu pneuri medium. Nici nu mai are vre-o relevanta daca eu in Q3 folosesc pneuri soft si obtin pole. Care mai e logica sa te bati la podium si unde mai e diversitatea? Anul trecut erau unii in primii 10 care aveau strategii inverse si asta a ajutat spectacolul in timpul cursei.
    Adauga la asta ca oricum in timpul cursei va trebui sa pun si pneurile soft pe monopost, penuri care le-am folosit deja in calificari, deci nu mai sint noi.
    Mie mi se pare aiurea modificarea.
    0 0
  • @Pablo , aveam pretentii ...

    - anul trecut nu prea a fost spectacol in Q3 au fost curse in care si 4 piloti nu au iesit in q3 tocmai pentru a proteja pneuriile in vederea unei strategii alternative ,

    uite un exemplu concret ca sa intelegi ...Monte Carlo , depasire foarte grea ....

    in q 3 te califici pe principale , in q3 fortezi cu optionale si pleci din pole position , ai sansa sa stai mult mai mult pe pista si sa blochezi , urmand sa ti faci strategia cum vrei , ori un optional , ori un principal si un optional , in functie de cum functioneaza lucruriile pe pista , parerea mea este ca in q3 anul acesta toti vor forta ...
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru