Echipele au stabilit noul format pentru calificări în sezonul 2014

de Daniel Popescu
Miercuri, 12.02.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Echipele au stabilit deja noul format pentru calificările sezonului 2014, care va fi aprobat oficial în 21 februarie: în ultima parte a calificărilor, piloţii vor primi un set suplimentar de caucicuri.

Esential 12 minute va avea ultima parte a calificarilor in sezonul 2014
18 minute va fi durata primei parti a sezonului in 2014
Reprezentanţii echipelor se vor reuni în Bahrain în 21 februarie cu ocazia celei de-a doua sesiuni de teste pentru a aproba schimbarea formatului de calificări pentru sezonul 2014.

Scopul declarat este de a evita ca piloţii care ajung în ultima parte a calificărilor să rămână în garaj pentru a conserva pneurilor, întrucât regulamentul actual îi obligă să înceapă cursa cu setul de cauciucuri cu care au stabilit cel mai bun timp în Q3.

Potrivit publicaţiei italiene Autosprint, echipele au ajuns deja la un acord în privinţa schimbărilor care vor avea loc, iar acestea sunt în număr de cinci:

▶ piloţii care ajung în ultima parte a calificărilor vor utiliza un set suplimentar de pneuri "option", cea mai moale compoziţie dintre cele două disponibile pentru Marele Premiu respectiv;

▶ piloţii care ajung în Q3 vor începe cursa cu setul de pneuri cu care au stabilit cel mai bun timp în a doua parte a calificărilor;

▶ piloţii care nu ajung în Q3 vor primi de asemenea un set suplimentar de pneuri "option", însă nu este clar dacă acesta va fi folosit în cursă;

▶ durata ultimei părţi a calificărilor va fi extinsă de la 10 la 12 minute, pentru a permite fiecărui pilot să poate ieşi de două ori pe circuit;

▶ durata primei părţi a calificărilor va fi micşorata de la 20 la 18 minute, pentru ca durata totală a calificărilor să rămână neschimbată.

Via Autosprint

Comentarii (4)

  • daci76
    ' piloţii care nu ajung în Q3 vor primi de asemenea un set suplimentar de pneuri "option", însă nu este clar dacă acesta va fi folosit în cursă' asa,si ce sa faca cu ele? sa le duca acasa?hai ca aici au fost tari.
    25 0
  • au nevoie de ele pe masinile personale, si asa e criza
    15 0
  • o prostie..de ce nu revin la sistemul 2004..timp de o ora sa stabileasca cel mai tare timp..
    2 1
  • GrosJan
    e ceva mai bine decat pana acum. Pilotii din Q3 vor putea forta cu pneul option. Nu mai trebuie sa sacrifice Q3 in functie de strategia pentru cursa (tip de pneului de la startul cursei, uzura). Va amintiti, unii piloti alegeau sa nu mai iasa in Q3 ca sa nu uzeze pneul pentru cursa. Dar cel mai bine ar fi cusistemul din 2004: iese care cand vrea si cat de tare poate
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru