Ferrari: "Avem nevoie de un câştig de aproape o secundă pentru a lupta cu Mercedes în 2016"

de Daniel Popescu
Luni, 12.10.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari consideră că trebuie să câştige opt zecimi de secundă pentru a putea lupta pentru titlul mondial cu Mercedes în sezonul 2016.

Am făcut un bun pas înainte în acest an, dar trebuie să facem unul similar în anul următor.

James Allison
Director tehnic Ferrari
Ferrari a înregistrat progrese semnificative în acest sezon şi a reuşit să obţină trei victorii şi să-şi consolideze poziţia a doua în clasamentul constructorilor.

În opinia directorului tehnic James Allison, echipa a obţinut un avantaj de opt zecimi de secundă, însă va avea nevoie de un câştig similar în 2016 pentru a lupta pentru titlul mondial cu Mercedes.

"Nu îi speriem în acest an, dar sper că vom putea face asta în viitor. Am făcut un bun pas înainte în acest an, dar trebuie să facem unul similar în anul următor. Asta intenţionam să facem", a declarat el.

Progresele Ferrari se datorează în special dezvoltării motorului şi, mai ales, a posibilităţii de a introduce update-uri la unitatea de propulsie şi în timpul sezonului. Regulamentul actual împiedică dezvoltarea motoarelor în timpul sezonului viitor, însă Allison consideră că Ferrari va fi capabilă de progrese chiar şi în aceste condiţii.

"Avem o şansă bună să fim competitivi cu sau fără dezvoltarea motorului în timpul sezonului.

Va urma o întâlnire la care vom decide într-o direcţia sau alta (n.r - în privinţa regulamentului), dar sperăm să punem pe grilă un monopost care să fie competitiv de la prima cursă a anului viitor", a adăugat el.

Via SkySports

Comentarii (19)

  • rommy f1
    daca nu se poate recupera secunda da-ţi motoarele la RED-BULL pentru că ei ştiu ce au de făcut cu ele, HA HA HA
    18 21
  • rommy f1
    Scuze vă rog , dar FRICA păzeşte bostănăria, pentru cunoscători
    12 18
  • O sa reusim sa mai gasim o secunda.Forza Ferrari!
    23 9
  • bine ma allison
    Asta in conditiile in care nimeni nu mai face nimic :)))), stau pe loc si asteapta ca Ferrari sa dezvolte.
    21 9
  • serban
    Nici anul ăsta ceilalți nu au stat pe loc și totuși Ferrari a fost echipa cu cel mai mare progres. Au avut trei victorii PE PISTĂ, cu Mercedes fără probleme, nu ca în 2014 ! De ce să nu se poată mai mult la anul ?
    26 7
  • Eu inca mai cred ca revenirea calutului cabrat. Avem un pilot bun, un team sef numit Arrivabene si ne mai trebuie un monopost mai rapid!
    19 5
  • Sa nu uitam ca tocmai acea secunda e cel mai greu de recuperat! :) Mercedes o sa-i astepte sa-si dezvolte monopostul? Ferarri o sa fie si la anul prima echipa care pierde! Doamne ajuta sa castige MERCEDES vreo 10 ani de acum incolo!
    5 20
  • Ferrari era logic sa-si dezvolte motorul, au vazut anul trecut unde au gresit si au remediat, era potentialul maxim de castig ca dezvoltare, la anul vro mai face un pas dar nu va fi la fel de spectaculos, potentialul motorului a fost in mare parte atins. Iar Mercedes au o secunda in fata, sigur mai scot cel putin inca o jumate de sec din motor in 2016. In aceeasi situatie o vad si pe Honda, care in 2016 ma astept sa creasca cel mai mult dupa modificarile pe care le vor opera la motor. Asta nu inseamna ca se vor bate pentru titluri. Dar cel putin 2 secunde vor castiga.
    6 4
  • @Sumi7
    Pilotii la Ferrari nu au lipsit. Alonso era cel putin la fel de bun. Daca nu le dai masina e degeaba. Locuri 2 nu e o noutate. Iar la anul concurenta se va ascuti.
    15 5
  • @ Berti:
    Daca Ferrari si-a atins potentialul, ce te face sa crezi ca cei de la Mercedes au de unde sa mai scoata 0,5 secunde?
    13 1
  • GrosJan
    si Mercedes are nevoie de o secunda sa pastreze diferenta :)
    9 1
  • parerea mea este ca acea secunda trebuie gasita inca de la melbourne ca daca o gasesc prin S.U.A e cam aceasi poveste ca si acum . problema este unitatea de propulsie si un sasiu care sa pastreze pneurile mai multe tururi decat adversarii .salutare la toti ferraristi FORZA FERRARI
    12 0
  • serban
    @Berti Dacă un motor este mai slab decât altul cu o secundă, înseamnă că mai are marjă de dezvoltare de încă o secundă, dacă este mai slab cu trei secunde, marja de dezvoltare este de încă trei secunde. Specificațiile, materialele și tehnologia sunt aceleași pentru toți, pregătirea inginerilor este aceeași, deci plafonul ar trebui să fie același pentru toți, dacă el este să zicem 1000 hp, primii care vor ajunge acolo vor fi Mercedes, pentru că au deja un pas în față. Dar ei vor rămâne acolo nemaiavând loc de dezvoltare și tot acolo vor ajunge, mai devreme, sau mai târziu și Ferrari și Renault, dar și Honda. Mici diferențe vor exista întotdeauna, chestii de finețe, dar să susții că numai unii pot dezvolta și alții nu, mi se pare o greșeală.
    9 4
  • @serban
    Nu toate motoarele pot ajunge la aceeasi putere, intotdeauna vor fi diferente.Ar trebui sa fie identice ca si concept pt ca Ferrari sa egaleze puterea Mercedes.
    Si da, Ferrari au castigat 3 curse anul acesta, dar tocmai pt ca in acele curse Mercedes a avut probleme ( de strategie, tehnice, etc )
    6 0
  • serban
    @@serban Mercedes a avut o singură problemă tehnică în cele trei curse, Singapore, pe care Lewis nu o câștiga chiar dacă ar fi durat două zile, iar strategia nu este o problemă, este o alegere pe care o faci, fericit, sau nu.
    Asta am spus și eu, diferențe vor fi întotdeauna, dar mici, nu atât de mari ca acum, diferențe care pot fi recuperate prin aerodinamică, reglaje șamd. În anii 2000-2007 Ferrari nu a avut cel mai puternic motor, dar a luat șase titluri la piloți, în 2010-2013 RBR a luat patru titluri la piloți cu un motor mai slăbuț, de ce să nu se întâmple și acum ? Poate Ferrari, poate RBR și de ce nu, poate McLaren-Honda ?
    3 0
  • 91Schumi06 In principiu atat Ferrari cat si Mercedes si-au atins potentialul maxim de dezvoltare, ei mai pot dezvolta motoarele dar nu la scara Renault sau Honda care sunt inca subdezvoltate. Problema pentru Ferrari e ca daca vor scoate 0.8 s din motor sigur vor scoate si Mercedes un minim 0.5 s, iar la o diferenta actuala de 1 sec conteaza. Sa nu mai vorbim de aerodinamica si celelalte sisteme unde deocamdata Mercedes sunt in fata. Ferrari au castigat pe circuite unde se punea problema racirii motorului, deocamdata motorul Ferrari este racit mai eficient. Dupa ce stiu eu Mercedes exact treaba asta vor s-o rezolve pentru 2016 si atunci lucrurile se complica si mai mult pentru Ferrari. Eu in 2016 tot pe Mercedes o vad favorita. Este o echipa mai buna, din toate punctele de vedere.
    2 2
  • Dragute comentariile de mai sus, dar scuze, sunteti total pe langa. Chestia asta cu potentialul de dezvoltare este comica pentru ca motoarele astea au mai multe parti, dar asta nu inseamna ca se pot dezvolta in toate directiile adica, numarul de directii egal cu numarul de parti. In acelasi timp vedeti voi, la finalul acestui sezon se for ingheta niste parti din aceste motoare care dupa 28.02.2016, nu se vor mai putea dezvolta deloc. Plus numarul de tokeni va scadea, nu o sa mai fie la fel de multi ca anul acesta. Bine stiu ca asta o stiati dar sa nu exageram, de fapt nu aveti nici o idee despre acest lucru.

    Sa trecem peste ICE ca este cel mai slab in dezvoltare in acest moment si sa trecem la capilotul recuperare energie + stocarea acestei energii in niste baterii, aici este secretul care conteaza si care in viitor, adica in sezonul viitor se va pune punctul pe I. De ce spun asta? Simplu pentru ca aici sunt la inceput cu ideile, si tot timpul apar materiale mai bune, idei noi de stocare a energiei recuperare bla bla bla. O mica paralela este cu HDD-urie care de la stocare orizontala au trecut la stocare verticala si dupa aia la o alta varianta de stocare si asa mai departe.

    Evident, pentru niste ingineri ca voi, pariez ca toti lucrati la Mercedes, BMW, sau altceva, daca v-as spune ca am terminat Facultatea de Inginerie Spatiala, ati spune... lasa mah ca stim noi mai bine. O sa va spun un mic secret, motoarele astea sunt foarte interesante si pasul urmator o sa fie facut de cine recupereaza cat mai multa energie si o stocheaza eficient, iar aici Renault si Honda sunt pe nicaieri in acest moment, desi in 1-3 ani vor recupera sigur. Smecheria este ca Ferrari sa lucreze la acest aspect, pentru ca asa se vor apropia si probabil bate mai serios cu cei de la Mercedes.

    P.S. Prostia aia cu potentialul maxim.. scuze baieti, voi nici nu stiti cum arata aceste motoare, n-ar fi rau sa cititi cateva articole din presa de specialitate inainte de a posta pe aici diferite prostii, de tot rasul. Spor la citit, stiu fanii F1 din Ro nu prea le au cu cititul dar asta este, shit happens.
    2 6
  • serban
    @F1_Red_Fury Și unde lucrezi dacă ai terminat Inginerie spațială ? Nu este o întrebare agresivă, este o simplă curiozitate, pentru că și eu am lucrat până în '92 în branșă, mai precis Turbomecanica, fabrică de motoare de avioane și elicoptere, în proiectare, după care am intrat în sectorul privat. Ai în mare parte dreptate și idei interesante, dar și câteva afirmații care tehnic nu se susțin, mergi prea departe speculativ.
    4 0
  • rommy f1
    Nu cred că vreo echipă a atins potenţialul maxim de dezvoltare, să ne aşteptăm pe viitor la HONDA şi RENAULT doar să se apropie la 1 sec de MERCEDES şi atunci să vedeţi dezvoltare. ACU NU AU CONCURENŢĂ.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru