Ferrari i-a concediat pe directorul de inginerie Pat Fry şi designerul şef Nikolas Tombazis

de Daniel Popescu
Miercuri, 17.12.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari a anunţat că renunţă la serviciile directorului de inginerie Pat Fry şi designerului şef Nikolas Tombazis cu scopul de a avea o structură de conducere simplificată.

Esential 2 este numarul concedierilor efectuate de Ferrari inainte de sezonul 2015
1994 este anul in care Nikolas Tombazis s-a alaturat pentru prima oara Scuderiei Ferrari
2 este numarul inginerilor italieni promovati intern de Ferrari in urma restructurarii echipei
Ferrari a confirmat speculaţiile apărute în ultimele săptămâni cu privire la o nouă restructurare a departamentului tehnic. Principalele noutăţi sunt concedierile suferite de doi oameni importanţi în cadrul Scuderiei începând cu 2006.

Directorul de inginerie Pat Fry va părăsi echipa după ce în ultima perioadă rolul său a fost minimalizat ca urmare a faptului că multe dintre atribuţiile sale au fost preluate de directorul tehnic James Allison, în timp ce designerul şef Nikolas Tombazis este văzut drept unul dintre vinovaţii de performanţele aerodinamice modeste ale monoposturilor din ultimii ani.

Allison îşi păstrează rolul de director tehnic, însă se va ocupa provizoriu şi de activităţile de inginerie de la circuite şi va avea în subordine doi ingineri italieni promovaţi de Ferrari: Simone Resta a preluat rolul de designer şef, în timp ce Mattia Binotto a devenit directorul diviziei pentru unitatea de propulsie. Activităţile de rutină ale Scuderiei vor fi gestionate de Massimo Rivola, în timp ce Luca Baldisserri va continua să conducă Academia de Piloţi Ferrari.

Numeroasele schimbări anunţate de Ferrari sunt rezultatul sosirii la echipă a noului şef Maurizio Arrivabene, care l-a înlocuit recent pe Marco Mattiacci.

Pat Fry şi-a petrecut o mare parte din carieră la McLaren înainte de a se alătura Scuderiei Ferrari în 2010, iar iniţial rolul său era unul dintre cele mai importante.

Treptat, el a fost numit director tehnic de şasiuri în 2011, iar după sosirea lui Allison a devenit director de inginerie. La rândul său, Tombazis a lucrat pentru Ferrari în cea mai mare parte a carierei (1994-2004 şi 2006-2014), însă şi-a început cariera la Benetton în 1992 şi a petrecut doi ani şi la rivalii de la McLaren.

Via Ferrari

Comentarii (20)

  • Pat Fry nu a facut nimic la acest team deci good by, cat despre Nikolas Tombazis parca i-as mai fi dat o sansa desi esecul din 2014 in mare masura lui i s-a datorat.
    10 2
  • Tombazis a lucrat si pentru monopostul din 2015. Dupa ce au fost vazute "performantele" din tunelul de vant decizia a fost ca el sa "zboare" din echipa.
    4 1
  • Ferrari a ..
    Ferrari i-a ..
    Ferrari si-a ...
    etc.
    3 0
  • Ferrari
    forzza McLaren si Alonso
    8 12
  • Ferrari
    hmmmmmmmmmmmmmmmmm am si o clona........
    3 4
  • Ferrari
    doua
    2 7
  • Ferrari
    Sau trei?
    2 5
  • buuuuunn..bine ca au plecat astia.. si ce ne facem cu resta si rivola..ca nu mi se par 2 giganti...
    3 0
  • de ce nu l aduc inapoi pe ross "the boss" brawn...?
    6 0
  • "the boss" e acum prea ros(s) de vreme
    3 4
  • Ferrari
    Alonso va face la McLaren in trei ani ce a facut la Ferrari in 5 ani si inca pe aceiasi bani
    7 5
  • qwerty
    @Ferrari, corect, adica nimic
    5 6
  • querty
    Vedem noi cat sta championu de plastic la Ferrari. Daca il mai prinde 2016. Sigur pe Reikenen nu-l prinde.
    7 5
  • Mda, si comentarii inteligente, pertinente si legate de F1 cand vom citi pe aici, nu de alta dar 99.9% din mesajele sunt doar frustrari, prostii si vendete personale! De multe ori, citind ce se scrie aici, am impresia ca tineretul iubitorr de formula 1 care viziteaza acest site este complet debil mintal!
    7 2
  • Revenind la F1 si Ferrari (echipa si nu clonele si trollii), oare vor reusi sa faca ceva cu masina in conditiile in care,cel putin mie personal, mi se pare ca este putin cam tarziu pentru a redescoperii masina pentru sezonul viitor si a incerca sa faca minuni? Nu sunt adeptul unei echipe anume, imi place F1 si imi lipseste spectacolul motiv pentru care imi doresc cat mai multe echipe competitive!
    6 1
  • Atâtea schimbări într-un timp atât de scurt și nici măcar nu știm dacă vor funcționa. Se schimbă totul în loc să se facă schimbări cu cap... Ferrari a ajuns ca politica din România - când ceva nu merge, schimbăm totul.
    7 0
  • Au mai fost dati afara si Neil Martin si omul cu pneurile Hamashima. Dintre cei care au plecat Tombazis, Fry su Martin sunt o entitate neglijabila, dar Hamashima chiar e specialist adevarat in pneuri.
    Ferrari a avut de-a lungul acestor ani probleme de tractiune, aerodinamica, motor, dar niciodata cu pneurile.
    5 2
  • Ferrari l-a recrutat pe Jock Clear, inginerul lui Hamilton, dar au fost refuzati atat de Bob Bell cat si de Rob Marshall. Ambele stiri aparute pe portalul de twitter al sport.bild.de
    4 2
  • @ferr1 - In politica din Romania cand ceva nu merge defapt nu se schimba nimic.. ca tot aceeasi oameni se rotesc in aceleasi functii de ministrii.. il ia dintr-un loc, il tine o vreme pe tusa, dupa care il pune in alt loc. Hai ca nu vreau sa o dau in off topic prea mult :) Da.. e ciudat ca Ferrari isi promoveaza oameni din interior, deobicei nu prea le sta in fire preferand tactica asa ziselor "certitudini", a numelor grele si costisitoare care deja au avut performante mari.
    0 0
  • Ha,ha,ha...
    Fara schimbarea regulamentului in ceea ce priveste dezvoltarea motoarelor,vorbim degeaba despre ce si cum schimba personalul !Nici cu permisiunea dezvoltarii nu au certitudinea ca vor face ceva semnificativ...pare ca va fi un sezon 2015 posibil mai slab decat asta ce s-a incheiat,in primul rand nu mai au pilotul ce aducea puncte din sau cu nimic-ul din dotare. ;)
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru