Ferrari şi Mercedes testează noi sisteme pentru sunetul motoarelor şi scântei

de Daniel Popescu
Vineri, 20.06.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari şi Mercedes vor efectua în antrenamentele din Austria o serie de teste pentru producerea de scântei la atingerea monoposturilor de sol. Scuderia va testa ulterior şi o soluţie pentru îmbunătăţirea sunetului motoarelor.

Ferrari şi Mercedes vor utiliza panouri de titan amplasate diferit pe cele două monoposturi pentru a identifica cea mai bună soluţie pentru generarea artificială a scânteilor.


Ferrari şi Mercedes vor introduce noi componente pe monoposturi cu ocazia primei sesiuni de antrenamente libere din cadrul Marelui Premiu al Austriei, cu scopul de a verifica câteva soluţii pentru îmbunătăţirea sunetului motoarelor şi a generării artificiale a scânteilor din spatele monoposturilor.

În privinţa scânteilor, propunerea FIA este de a obliga toate echipele să amplaseze panouri din titan în spatele monoposturilor. Kimi Raikkonen (Ferrari) şi Nico Rosberg (Mercedes) vor utiliza panouri de titan amplasate diferit pe cele două monoposturi pentru a identifica cea mai bună soluţie pentru generarea artificială a scânteilor, însă gardă la sol a monoposturilor va rămâne neschimbată.

Ferrari a fost selectată să efectueze un test pentru îmbunătăţirea sunetului, prin utilizarea unui sistem de evacuare cu două ieşiri şi amplasarea unui megafon între turbină şi supapă.


În plus, Ferrari a fost selectată să efectueze un test pentru îmbunătăţirea sunetului, prin utilizarea unui sistem de evacuare cu două ieşiri şi amplasarea unui megafon între turbină şi supapă. Această soluţie a fost propusă de mai mulţi ingineri FIA specializaţi în sunet care au lucrat pe bancul de probe la identificarea unui sistem care să genereze un sunet mai puternic din partea motoarelor.

Soluţia va fi însă evaluată cel mai devreme la sesiunea de teste de la Silverstone de după Marele Premiu al Marii Britanii care va avea loc în prima parte a lunii iulie. 

Mercedes a evaluat în luna mai o evacuare în formă de pâlnie pentru îmbunătăţirea sunetului, însă aceasta nu a avut niciun efect

Cele două măsuri au fost propuse de echipe ca elemente pentru creşterea atractivităţii Formulei 1 în rândul fanilor şi ar putea fi implementate chiar din sezonul 2015, dacă testele vor avea succes şi dacă regulamentul va fi modificat de Consiliul Mondial al FIA, care se va reuni săptămâna viitoare.

Via Motorsport

Comentarii (5)

  • Ha....Sunet artificial, asa s-a ajuns. Eventual robotizam si masinile, ce rost are sa le mai conduca pilotii. Si poate legam si masinele intre ele si facem un trenulet....
    4 1
  • Ferrari ar fi mai bine sa testeze mai degraba un nou sistem de tractiune ptr. monopost ca sa nu ajunga pe locul 4 sau 5 in clasament !!
    9 0
  • Penibil. Sa-si mai puna neoane mov sub masini si e gata spectacolul. Kitschul adica.
    3 0
  • pablo256r
    Multa munca pentru mai nimic.
    Solutia e simpla: un mp3 cu sunetul motoarelor de anul trecut si problema e rezolvata. Mai trebuie doar corelat cu acceleratia monopostului de anul acesta :)
    3 0
  • Ha,ha,ha....
    Artificial,asta descrie cel mai bine F1 !!!!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru