FIA vrea să reducă costul motoarelor pentru echipele mici

de Daniel Popescu
Joi, 25.06.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
FIA susţine că va impune o limitare a preţului motoarelor pentru echipele mici, însă nu a dezvăluit cum va face acest lucru în contextul în care contractele între acestea şi furnizori au fost deja semnate.

Esential 20 este pretul mediu al motoarelor pentru echipele mici
FIA susţine că este pregătită să adopte o serie de măsuri prin care preţul motoarelor pentru echipele mici să nu depăşească un anumit plafon maxim.

Informaţia a fost dezvăluită de Jean Todt, preşedintele FIA, care afirmă că o astfel de decizie este importantă pentru echipele mici, chiar dacă vine târziu.

"Sunt de acord că motoarele sunt prea scumpe. Îmi asum responsabilitatea că nu am stabilit un cost maxim pentru echipele mici. Este ceva ce vom schimba. Mai bine mai târziu decât niciodată", a declarat el.

Todt a refuzat însă să dezvăluie modalitatea în care va impune o reducere a preţului pentru motoare. De altfel, lucrurile sunt complicate de faptul că fiecare echipă mică are un contract pe termen lung pentru furnizarea motoarelor, iar acestea nu pot fi modificate unilateral, fără acordul constructorilor.

"Vom discuta despre asta.

Sunt realist şi vreau să mă asigur că ceea ce facem poate fi făcut. Am nevoie de consilieri buni pentru a trece prin această provocare", a adăugat el.

În prezent, motoarele furnizate de Renault pentru Red Bull Racing şi Toro Rosso sunt cele mai scumpe, estimate la circa 23 de milioane de de euro pe sezon. Ferrari solicită circa 20 de milioane de euro pe an, în timp ce Mercedes beneficiază de cele mai accesibile unităţi de propulsie, care costă aproximativ 17 milioane de euro.

Via Autosport

Comentarii (7)

  • Chair is curios cum poti obliga pe cineva sa iti vanda ceva mai ieftin daca el nu vrea :))))
    10 3
  • klausnake
    Se tot agita astia cu micsorarea costurilor,dar uita sa faca ceva si pentru cresterea spectacolului,care exact aia ar trebui sa faca, sa aduca bani mai multi.
    Si nu ma refer aici la artificialitatile gen DRS si ce naiba mai exista...
    9 0
  • Vedeti ca aveti cifrele gresite - ordinea e 17mil Ferrari , 20-21mil Mercedes , 23mil Renault , cifra vehiculata la inceputul anului 2014 (primul sezon cu noile V6 1.6 Turbo .
    Totusi au aparut niste imbunatatiri , iar alea costa , si nu va ganditi ca un update poate costa doar 10 - 15ooo Eur , ca nu e chip tunning , ci poate ajunge la 1-2 mil Euro in functie de cat se testeaza pe banc R&D . Si eu sunt curios cum vor reduce costurile pentru 'ai mici.
    8 0
  • Cu cat se vb mai mult de scaderea costurilor cu atat costurile cresc de la an la an. Vorbe in vant. Totusi e un sport de elita nu CNR, iar eu, cel putin, nu cred ca regulile nu le face Todt sau FIA ( singura ), ci un grup format din cei mai puternici oameni din F1 ( constructorii) impreuna cu Eclestone si pe urma FIA.
    9 1
  • S-a ajuns intr-un punct unde nu se prea mai intampla nimic bun oricum ai da-o... va mai trece destul timp pana lucrurile se vor apropia de adevarata definitie a F1.
    1 1
  • sa mai dea din sunca, cum se intampla in motogp unde federatia a anuntat ca va suporta o parte din costurile de achizitie a motocicletelor, asa poate vedem si la clienti motociclete cu specificatii 100% ca ale uzinei, gen cutii de viteza, specificatia din anul respectiv si nu specificatia veche cu 1-2-3 ani.
    1 0
  • Eu nu pot sa ii inteleg de ce tin echipele mici ? Ce au de castigat incheie cu 2-3 tururi in urma sau nu termina, bani dati aiurea macar daca ar fi masini bune sau de pluton da aia nici in categoria pluton nu intra mai de graba sa fie 20/22 de masini!!!
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru