Fostul pilot de Formula 1 Justin Wilson a murit în urma unui accident suferit în IndyCar

de Daniel Popescu
Marti, 25.08.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fostul pilot de Formula 1 Justin Wilson a încetat din viaţă la 37 de ani în urma rănilor la cap suferite într-un accident petrecut în cursa de IndyCar de la Pocono de duminică noapte.

Esential 3 victorii a obtinut Justin Wilson in IndyCar
4 victorii are in palmares Justin Wilson in Champ Car
16 este numarul curselor de Formula 1 in care a luat startul Justin Wilson
Lumea sporturilor cu motor este din nou în doliu ca urmare a unui tragic accident petrecut duminică noapte în cursa de IndyCar de pe circuitul de la Pocono din statul american Pennsylvania.

În urma unui accident suferit de liderul Sage Karam în turul 180 din cele 200 programate, o bucată din nasul monopostului realizat din fibră de carbon a ricoşat în casca pilotului britanic Justin Wilson.

Ca urmare a acestui impact, Wilson şi-a pierdut cunoştinţa şi a lovit frontal un zid de beton. Britanicul a fost transportat de urgenţă la spital în comă şi a rămas inconştient, iar în noaptea de luni spre marţi a încetat din viaţă la vârsta de 37 de ani.

"Cu mare tristeţe, familia anunţă că Justin a încetat astăzi din viaţa din cauza rănilor suferite în cursa de IndyCar de la Pocono în 23 august.

Justin a fost un tată iubitor şi un soţ devotat, dar şi un pilot competitiv de curse care şi-a respectat colegii", a precizat familia lui Wilson într-un comunicat de presă.

Video: Accidentul fatal suferit de Justin Wilson

Clipul video evidenţiază accidentul suferit de Sage Karam şi momentul în care o bucată din monopostul său îl loveşte în cap pe Justin Wilson (minutul 1:15).

Cine a fost Justin Wilson?

Justin Wilson şi-a început cariera în lumea sporturilor cu motor în 1995 în competiţia Formula Vauxhall, pentru ca ulterior să câştige competiţia Formula Palmer Audi în 1998 şi Formula 3000 în 2001.

În 2003, britanicul a debutat în Formula 1 pentru Minardi şi a devenit înlocuitorul lui Antonio Pizzonia la Jaguar în ultimele cinci curse ale sezonului. El şi-a trecut în cont un singur punct în carieră pentru locul opt ocupat în Marele Premiu al Statelor Unite înainte de a pierde locul în echipa în 2004 în favoarea lui Christian Klien.

Ulterior, Wilson s-a refugiat în Statele Unite, acolo unde a obţinut patru victorii în Champ Car, alte patru în CART şi alte trei în IndyCar.

Pe parcursul carierei, britanicul a mai concurat şi în Cursa de 24 de ore de la Le Mans, Formula E, V8 Supercars, World Series by Nissan sau FIA GT.

Decesul lui Wilson vine la aproximativ o lună după ce Jules Bianchi a încetat din viaţă la nouă luni după un accident suferit în Marele Premiu al Japoniei din sezonul 2014.

Poveştile Formulei 1: Jules Bianchi, talentul care nu a avut oportunitatea să confirme

Via Motorsport, Autosport

Comentarii (11)

  • Am vazut si eu cursa, o cursa "dirijata" aproape in totalitate de safetycar. La al catelea accident de felul asta se vor lua masuri? Se tot vorbeste, se planifica, se discuta... dar de facut nimic nu se face. Au asa mare pofta de coliva?
    7 0
  • Prea multe accidente fatale, singurul care a scapat este Massa
    Evident ca capul este partea vulnerabila, este nevoie de schimbat ceva
    5 0
  • bai faceti dreac ceva cu castile astea, sau cockpit inchis indestructibil. E penibil zau
    4 0
  • Dragon
    Dumnezeu sa il ierte chiar a fost un pilot bun ! L am vazut in Champ Car si avea talent !
    8 0
  • Se moare in motorsport. Nu va fi niciodata un sport sigur pt ca este imposibil. Putem cere doar sa se sporeasca siguranta. Daca vrem siguranta sa-i poftim pe piloti in simulatoare,
    4 1
  • R.I.P. Justin!
    6 0
  • Darius
    ... are dreptate ! pt ca ar trebui sa faca castile si cockpit inchis indestructibil !! pt ca altfel ar fi mai rau pt toti piloti !
    0 0
  • Anu trecut ati comentat ca din cauza sigurantei cursele au devenit plictisitoare.... acum cereti si mai multa siguranta, oare stiti ce vreti sau doar vreti cate ceva in functie de anotimp si de nivelul de astenie?

    Pacat de inca o viata pierduta!
    8 0
  • GrosJan
    Nu inca @Titi, simulatoarele desi bune nu sunt inca acolo unde am vrea si asta ti-o spune un simar. Si apoi ce rost ar mai avea ...
    In simulatoare poti face lucruri pe care nu le-ai face pe pista reala pentru ca nu sunt safe. In realitate pilotii cu stil defectuos, unsafe sunt triati devreme. Ce vedem la pilotii celebri este o combinatie echilibrata de vitaza si siguranta, niciuna dusa insa la extrem pentru ca s-ar rupe echilibrul.
    1 0
  • Imi palce cum FIA incearca sa duca discutia depaerte de motivul real : incompetenta lor de a stabili cateva regulii generale de siguranta
    Hai sa le luam pe rand ultimele 2 accidente:
    - Justin : lovit in cap de structura de rezistante din nasul unei masini. Intrebarea rela este : de ce sa desprins conul ala asa usor? Am vazut in f1 accidente mult mai grave si conul ori se dezintegreaza ori ramane atasat...
    - Bianchi : Charlie trebuie sa fie demult demis dupa accidentul ala. Incredibil cum a aprobat intrarea utilajului pe circuit in conditiile respective fara safety car. 80% este responsabil el pentru decesul pilotului (degeaba FIA da vina pe "mort") . Nu ar fi mai simplu daca utilajele ar avea "fuste" de protectie astfel incat masinile sa nu poata intra sub ele in caz de accident? sau sa se foloseasca macarale mobile care sa ridice masina din afara barierelor? Dar mna, cum ziceam, mai simplu dam vine pe "morti"....
    5 0
  • GrosJan @Kyro
    bun, ai identificat doua probleme. Ce facem cu restul de probleme potentiale si pe care inca nu ti le poti imagina? Facem cate o regula de fiecare data cand mai moare cate unul? Il loveste pe pilot in casca o cutie plina de coca cola pac regula, fara coca cola pe circuit. Nu, ce este clar e ca, casca, e punctul sensibil al securitatii. Acolo trebuie umblat, cum protejam mai bine capul in situatia in care ceva loveste acolo. Btw, si Senna tot in casca a fost lovit mortal. Am modificat circuitele, masinile, au facut reguli si uite ca inca se moare din lovituri in zona capului.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru