Spre deosebire de anul trecut, producătorul italian a optat pentru pneurile medium şi hard, cele mai dure din portofoliu, pentru Marea Britanie şi Ungaria, lucru care nemulţumeşte profund Lotus.
"Este neobişnuit să aduci în Ungaria aceleaşi pneuri ca în Bahrain şi la Silverstone. Anul trecut nu am avut aceste pneuri. Anul trecut am avut medium şi soft şi piloţii au efectuat doua opriri la boxe. Aşa că nu are niciun sens, sunt prea dure pentru acest circuit", a declarat Alan Permane, directorul de operaţiuni al Lotus.
Oficialul echipei britanice îşi justifică această critică prin faptul că Pirelli pare să repete strategia de anul trecut, când în unele curse de la sfârşitul sezonului piloţii au efectuat o singură intrare la boxe.
"Pirelli au mers pe pneuri mai moi pentru a încuraja realizarea mai multor opriri la boxe.
Nu are niciun sens pentru ei să facă pneuri mai moi dacă vom avea pneuri mai dure peste tot. Exact asta au făcut în ultimele curse de anul trecut. Au adus pneuri din ce în ce mai dure şi am sfârşit prin a avea curse cu o singură oprire. Iar anul trecut au spus că nu vor să intervină în lupta pentru titlu şi au adus pneuri conservatoare, dar nu am înţeles niciodată ce a însemnat asta", a adăugat el.Lotus este una dintre echipele care au gestionat cel mai bine noile pneuri Pirelli din acest sezon, Kimi Raikkonen şi Romain Grosjean reuşind să efectueze în general cu o oprire mai puţin la boxe decât rivalii din lupta pentru titlu. Întrucât Pirelli aduce pneuri mai dure în următoarele curse, numărul opririlor la boxe ar putea scădea, ceea ce înseamnă că Lotus va pierde în bună măsură avantajul de care se bucura până acum.
Via ESPNF1
parerea mea e ca ar trebui din 2014 FIA sa incerce reintroducerea a 2-3 furnizori de pneuri pentru a face mai atractiva competitia (Bridgstone - Michellin, 2005-2010). tot timpul vor fi nemultumiri: ba RB contre cu MERC, ba Ferrari cu MC si acu Lotus. cu cat sunt mai multi furnizori cu atat creste audienta si cursele vor fi mai dinamice.
Oricum urat la ce s-a ajuns, faptul ca Red Bull si Mercedes se plange peste tot, testul ala care a cam sifonat imagina Mercedes si mai ales faptul ca nu pot fi pedepsiti pentru ca deh s-ar putea retrage, nu fac decat sa strice imaginea Formulei 1 in acest moment. Ce nu inteleg eu este cum se face ca Pirelli decide ce pneuri aduce la fiecare cursa si nu FIA... incepe sa devina comic ca un furnizor decide pneurile cand altii fac regulile si se ocupa de respectarea lor.
P.S. Se pare ca Mercedes mizeaza pe un mail primit de la FIA, si se pare ca FIA si-a dat acordul pentru test dar nu cum masina din 2013 lool. O sa fie tare de vazut declaratiile si cum sta treaba.