McLaren nu va utiliza suspensia FRIC în Germania

de Daniel Popescu
Marti, 15.07.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
McLaren a anunţat că nu va utiliza suspensia activă FRIC în Marele Premiu al Germaniei, în urma controverselor lansate de FIA cu privire la legalitatea acesteia.

În prezent, McLaren nu intenţionează să utilizeze sistemul de suspensii FRIC în Marele Premiu al Germaniei.

Purtator de cuvant
McLaren
McLaren a devenit prima echipă care confirmă că va renunţa la utilizarea suspensiei active FRIC începând cu Marele Premiu al Germaniei de la sfârşitul acestei săptămâni.

Echipa britanică a luat această decizie în urma numeroaselor controverse apărute după ce FIA a anunţat că FRIC ar avea şi un rol aerodinamic, în condiţiile în care acest lucru este interzis de regulamentul tehnic.

"În prezent, McLaren nu intenţionează să utilizeze sistemul de suspensii FRIC în Marele Premiu al Germaniei. McLaren va respecta regulile FIA în privinţa acestui subiect", a explicat un purtător de cuvânt al echipei britanice pentru publicaţia Autosport.

Esential 0.5 secunde pe tur este avantajul celor de la Mercedes prin utilizarea suspensiei FRIC, potrivit estimarilor facute de Force India
FIA a precizat anterior că ar putea amâna interzicerea suspensiei FRIC până în 2015 cu condiţia ca echipele să fie de acord în unanimitate.
Acordul este necesar pentru ca echipele să nu conteste legalitatea monoposturilor cu FRIC în timpul unui weekend de cursă, însă este puţin probabil ca toate cele 11 echipe să adopte o astfel de poziţie. De altfel, se anticipează că şi celelalte echipe vor renunţa la folosirea tehnologiei FRIC, mai ales în lumina anunţului făcut de McLaren.

FRIC este un tip de suspensie activă care este controlată prin intermediul unui sistem hidraulic, iar rolul acesteia este să menţină constantă garda la sol a monopostului pentru o performanţă mai bună. Numele FRIC provine de la Front and Rear Interactive Control, ceea ce în limba română s-ar traduce textual prin "control interactiv pentru partea din faţă şi din spate".

Aproape fiecare echipă de pe grila de start foloseşte o astfel de suspensie activă, însă cele mai performante soluţii au fost dezvoltate de Mercedes şi Red Bull Racing. Aceste două echipe afirmă însă că performanţele nu vor fi influenţate semnificativ de eliminarea suspensiei FRIC.

Via Autosport

Comentarii (3)

  • ovidiu15081982
    cu sau fara FRIC tot varza sunt !
    6 2
  • ha ha ha
    FRIC la Mclaren inseamna frectie-au masina gresita aerodinamic exact ca,FERRARI...poti sa bagi 1000 de FRECTII pe ea ca nu poate mai mult
    2 1
  • bai cat ne mai fricky cu stiri dspre fric
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru