FIA vrea să interzică suspensia activă FRIC, unul dintre avantajele Mercedes

de Daniel Popescu
Miercuri, 09.07.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
FIA intenţionează să interzică suspensia activă FRIC începând cu cursa din Germania, pe motiv că aceasta încalcă regulamentul tehnic. Mercedes ar putea fi cea mai afectată echipă de o astfel de decizie.

După ce am văzut şi analizat aproape fiecare design a sistemului de suspensii, credem formal că legalitatea acestor sisteme poate fi pusă la îndoială.

FIA
Informare catre echipe
FIA a anunţat cele 11 echipe din Formula 1 că suspensia activă de tip FRIC inovată de Mercedes la începutul anului trecut şi utilizată în diverse forme de aproape toate echipele ar putea fi interzisă începând cu Marele Premiu al Germaniei de la sfârşitul săptămânii viitoare.

FRIC este un tip de suspensie activă care este controlată prin intermediul unui sistem hidraulic, iar rolul acesteia este să menţină constantă garda la sol a monopostului pentru o performanţă mai bună.

Numele FRIC provine de la Front and Rear Interactive Control, ceea ce în limba română s-ar traduce textual prin "control interactiv pentru partea din faţă şi din spate".

Forul mondial susţine că a analizat sistemele FRIC ale echipelor şi a ajuns la concluzia că acestea încalcă articolul 3.15 din regulamentul tehnic, care interzice utilizarea unor componente care influenţează aerodinamica monoposturilor.

"După ce am văzut şi analizat aproape fiecare design a sistemului de suspensii, credem formal că legalitatea acestor sisteme poate fi pusă la îndoială", precizează FIA în nota transmisă echipelor.

FIA intenţionează să interzică utilizarea suspensiilor FRIC începând cu Marele Premiu al Germaniei de la sfârşitul săptămânii viitoare. Totuşi, forul mondial este dispus să amâne această decizie pentru sezonul 2015 dacă toate cele 11 echipe vor fi de acord cu acest lucru.

Via Autosport

Comentarii (18)

  • Doamne ajuta! Am inceput sa ma satur de Merceds mai mult decat de RBR
    24 26
  • deci numai mercedes are acest sistem FRIC?
    pai cum, se incalca cu buna stiinta regulamentul si se accepta asa ceva..
    3 9
  • Nu-i corect. Daca Mercedes a lucrat atatia ani la acest sistem iar masina a trecut toate testele FIA si a fost omologata, s-au trezit acuma FIA.
    Problema este insa alta... ca Ferrari mai mult ca sigur si-a bagat iar coada. Nici o alta echipa nu are parghiile si influenta in cat sa schimbe regulamentul tehnic in timpului sezonului. Cu Mclaren au facut la fel in 1998 dupa prinele 2 curse cand le dadea 2 secunde pe tur, si in atatea alte dati au influentat regulamentul tehnic profitand de pozitia lor privilegiata in F1.
    Nu degeaba Montezemolo tot face presiuni ca asta nu mai ii F1 si vrea sa fie facute schimbari.
    Problema pentru Mercedes este ca urmeaza a fi redus si transferul de putere din bateria electrica, unde Mercedes beneficiaza de 110-130 cai putere pe liniile drepte. Ambele miscari pentru a-i aduce pe mizerabilii astia inapoi in joc.
    27 29
  • Ha,ha,ha...
    @Mclaren_Mircea_1984 Atac de panica *

    In primul rand echipa pe care o tot sustii tu aici atat de...ciudat,a furat de la Ferrari,si nu invers!
    Si imi pare rau ca nu si-au folosit privilegiile cu adevarat si mult mai intens in anii trecuti,lasand-ui pe marii trisori sa faca cam ce au vrut cu regulamentul!?
    Si unii uitati repede,cine ameninta cel mai frenetic cu fiecare ocazie ca se retrag din F1anul trecut,daca nu se schimba una sau alta in regulament,inclusiv motoarele?!E uite ca tocmai cei ce acum sunt invincibili....asa ca nu uitati,in primul rand F1 este o afacere mare pentru cei mai multi,si abia apoi competitie... ;) !!!
    9 4
  • Mircea iar e-ai trezit omule, incepusem sa cred altceva despre tine. Oricum remarc o imbunatatire a comportamentului tau:). Nu Ferrari face presiuni, astia nu au fost in stare sa faca pana acum nimic, Rbr face ca nu mai e in frunte. ferrari sunt dezamagitor de prostanaci, nu iau nici o actiune desi are drept de veto.
    6 1
  • Si inca ceva Mircea, ma bucur ft mult ca vad Mercedes in fata desi sunt fan Ferrari, eram de cand cu Schumacher, acum nu mai sunt cine stie ce cu toate ca falcosul se chinuie si face ceva, raikkonen s-a dat batut deja. L-au mai fentat si pe strategie, si-a bagat picioarele ca nu-i Massa sa il joace ferrari cum vrea(cat de cat). Ma bucur pt Hamilton, la Mclaren, desi au avut de nenumarate randuri masina mai buna ca Ferrari se plafonu la final si lua Rbr fata tuturor. Ma bucur si pt Rosberg desi si asta are niste fumuri de te doare capul dar parca nu isi bate joc de ceilalti piloti inclusiv de coechipier cum facae Vettel. Atat cat Vettel nu mai este in fata, ma bucur, l-a jignit in ultimul hal pe Webber care de fapt dezvolta masina. Uite ce vettel nu stie, ma bucur pt Ricciardo ca il bate
    8 2
  • E mana celor de la Ferrari aici. Vor sa-l oftice pe Mircea mclaren si sa mai castige curse si ei.
    7 0
  • @Mircea Povesteste-ne si noua despre ce a facut Red Bull anul trecut si ce a facut Ferrari.
    Daca Ferrari voia sa modifice regulamentul, o facea astfel incat sa castige, nu astfel incat sa piarda.
    Ferrari a dat mereu dovada de fair-play si a acceptat si recunoscut cand altii au fost mai buni decat ei.
    Debitezi!
    18 9
  • Poti sa ne povestesti si despre cum, anul trecut, Mercedes a recuperat cele 2 sec. fata de Ferrari. Iti dau un pont: Catalunya; ca sa nu mai debitezi...
    14 6
  • Nu il provoca, ca sunteti ambii infocati. Le-a avut ferrari is pe ale ei si Mclaren si si toti. Dar ca Rbr nu au fost niciunii, pai schimbi regulile jocului dupa 5-6 curse ca erau pe locurile 3-4. Acum incearca sa faca la fel. Sa vedem ce le reuseste ca si Mercedes e piatra tare. Anul trecut cand ei erau acuzati de nu stiu ce suspunsie, s-a mocnit totul imediat.
    6 1
  • Mercedes a avut motorul cel mai puternic in ultimii ani dar nu puteauforta din cauza cauciucurilor. Ferrari nu avea de ce sa fie multumita de trecerea la 1.6, ei fac doar motoare mari daca si acolo i-au intrecut ceilalti, ce sa faca pe 1.6, unde renault au motoare de o viata si iete ca mananca bataie. Mi-aduc aminte de cand Mercedes cumparau motoare mici de renault sa le puna pe merecedesuri, de acolo faceau deja testele pt f1.
    3 1
  • Da, bine si testul acela ilegal al mercedesului ...Ferrari era in fata anul trecut de nu afaceau schimbarile si faza cu testul ilegal. Se ateau in fata doar ferrari si Lotus. Rbr se bateau la mijloc cu Merc dar na...
    4 0
  • @ferr

    Dar eu nu tin cu Mercedes nu vreau sa fie favoritzati Mercedes si nici nu spun ca a fost corect testul lor pirelly. Diferenta s-a facut anul trecut dupa Silverstone unde explodau pneurile ca la circ, si dupa Silverstone cand s-a revenit inapoi la o compozitie mai dura si la kevlar, acolo a pierdut Ferrari. Din acel moment Mercedes nu a mai avut probleme cu degradarea pneurilor si cresterea in performanta. Dar totusi sa fim corecti. Majoritatea echipelor au sistem FRIC de ani de zile. Dar si daca ar fi vorba de anul acesta doar, masinile au fost omologate fiind in vigoare articolul 3.15. De ce dupa 6 luni dupa ce au trecut atatea inspectii tehnice atat inaintea sezonlui cat si dupa au fost legale, acum gata nu mai sunt.

    Sincer, eu suflu si in iaurt cand e vorba de machiavelismul celor de la Ferrari. Daca nu erai prea tanar in 1998, iti recomand un articol interesant cand ai timp: http://www.f1fanatic.co.uk/2007/05/24/banned-mclarens-rear-brake-pedal/

    "Of the dozens of technologies banned by F1′s governing body through the years, McLaren’s rear brake pedal stands out as one of the most unjust bannings.

    It was banned early in 1998 as McLaren made a stunningly dominant start to the year. Following a protest by Ferrari the system, that had previously been declared legal, was outlawed.

    Many at the time suggested political motives were at work – and a desire to keep McLaren from getting too far ahead."

    Acuma intelegi de ce?
    11 11
  • MIRCEA?
    este clar ,tu traiesti intr-o lume paralela-daca afrimi ca,Ferrari si-a bagat "nasul" ori ai probleme mintale ori esti "patetic" in sensul englez al cuvintului-stai calm si normal si inceraca sa te bucuri ca doar asa mai urca si Mclada ta in clasament
    6 1
  • JugaruGabi
    Eu sunt curios de ce desteptii astia de la FIA se trezesc fix in miezul sezonului cu astfel de idei. Asa au facut si anul trecut cu pneurile Pirelli, revenindu-se la specificatiile din 2012.

    Bai nene, inainte sa inceapa sezonul, uita-te bine la masini, compara-le cu regulamentul, i-ai la puricat si nu ii accepta in sezon daca nu sunt ok cu regulamentul, dar nu mai schimba regulile din mers...

    Daca nu se face asa acum, FIA e cam varzica.
    4 0
  • Problema eu o vad un pic diferit. Decat sa interzici totul, mai bine ar lasa mai liber totul. Adica, au tot carait toti ca f1 este doar despre aerodinamica asa ca se interzic toate inovatiile care pot influenta aerodinamica, apoi vine schimbarea cu motoare si inainte de a fi lansate, ele sunb din nou blocate pentru dezvoltare ulterioara. Deci avem monoposturi cu motoare blocate in faza de concept abia pus in practica, si sunt "cum le-a prins inghetul" cred ca la propriu, si sasiuri care sunt prescrise de regulament aproape la detaliu. Seamana cu o competitie de Formula de serie....
    Dealungul anilor Newey a fost intotdeauna inspirat sa gaseasca cel mai bun echilibru pentru un monopost castigator. I-au legat mainile picioarele, si gura, si poate da doar din cap dar si aia pe intuneric.
    As da liber la motoare macar pentru 2 ani, si mai multa libertate pe sasiu.
    In orice conditii de regulament si interdictii pot exista echipe gen Mclaren in 2000, Ferrari 2005, Braun GP 2009, RBR 2013, Mercedes 2014, si asta nu prea o poti opri, in schimb sa o faca exploatand ideile si inovatiile cel mai bine si nu exploatand lacunele unui regulament de interdictii. Adica vrem echipe de F1 de ingineri si nu de juristi...
    7 0
  • Inovată de Mercedes la începutul anului trecut şi utilizată în diverse forme de aproape toate echipele.Acum spunetimi mie cu ce este avantajata echipa Mercedes?
    3 3
  • jul1974
    @bob
    Este simplu Mercedes au ideea si conceptul originale si restul au niste replici/copii ieftine(chinezarii) care evident nu se ridica la nivelul originalului
    Acum cam exact asa s-a [rocedat si anul trecut cu cauciucurile la inceput au corespuns si dupa ce viitorul campion s-a simtit amennintat cu esecul s-au tras sfori si s-a schimbat regulamentul eu as lua in serios un as din maneca lui Newey care sa contracareze acest sistem si in momentul in care se scoate suspensia asta FRIC RBR sa devina ei favoritii la castigarera fiecarei curse ar fi interesanta o asa rasturnare de situatie altfel nu vad de ce ar solicita cineva scoaterea suspensiei poate asa de a incerca ceva la cacealma si a da programul Mercdes peste cap si speranta ca asa se vor mai egaliza competitorii sau macar unii dintre ei
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru