Mesajele codate şi informaţiile de pe pancarte, interzise prin noul regulament pentru comunicaţii radio

de Daniel Popescu
Marti, 16.09.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
FIA a transmis echipelor lista completă a comunicaţiilor radio interzise începând cu Marele Premiu al statului Singapore, iar printre acestea figurează şi mesajele codate şi informaţiilor scrise pe pancarte.

Se interzic mesajele codate şi afişarea unor informaţii prin intermediul pancartelor din pitwall.


Decizia FIA de a interzice comunicaţiile radio legate de performanţele monopostului sau ale pilotului începând cu Marele Premiu al statului Singapore a generat numeroase controverse în rândul fanilor.

O listă preliminară a fost făcută publică la scurt timp, însă cei de la Mercedes au criticat dur noua regulă din cauza faptului că lasă loc de interpretări.

În încercarea de a clarifica situaţia, Charlie Whiting, directorul de curse al FIA, a transmis echipelor o nouă directivă tehnică în care enumeră toate tipurile de comunicaţii radio care vor fi interzise. Printre acestea se numără şi interzicerea mesajelor codate, dar şi afişarea unor informaţii prin intermediul pancartelor din pitwall.

Iată lista completă a mesajelor care sunt interzise prin comunicaţii radio şi pancarte:

▶ timpii pe un anumit sector pentru un alt competitor sau detalii despre sectorarele pe care un alt competitor este mai lent sau mai rapid;

▶ ajustări ale setărilor pentru unitatea de propulsie şi cutia de viteze;

▶ explicarea treptelor pentru cutia de viteze (măsură aplicată începând cu Marele Premiu al Japoniei);

▶ echilibrarea nivelului de încărcare pentru sistemul ERS sau ajustarea performanţei ERS-ului;

▶ informaţii despre setările curgerii carburantului; informaţii despre nivelul de combustibil care trebuie economisit;

▶ informaţii despre presiunile sau temperaturile pneurilor (măsură aplicată începând cu Marele Premiu al Japoniei);

▶ informaţii despre setările diferenţialului;

▶ setări pentru poziţia ambreiajului la start sau la pitstopuri;

▶ informaţii despre setările ambreiajului;

▶ informaţii despre setările frânelor;

▶ avertismente în privinţa uzurii sau temperaturii frânelor (măsură aplicată începând cu Marele Premiu al Japoniei);

▶ selectarea setărilor default, cu excepţia unei defecţiuni evidente a monopostului;

▶ răspuns la o întrebare directă din partea pilotului, cum ar fi "Folosesc setările corecte pentru cuplu?";

▶ orice mesaj care pare să fie codat.

În schimb, informaţiile privind timpul pilotului pe tur şi pe sectoare, dar şi timpul pe tur realizat de un rival, vor fi permise în continuare, la fel ca şi mesajele cu privire pene, pneurile pe care le va utiliza în stintul următor, posibilitatea de a folosi sau nu sistemul DRS, numărul de tururi rămase până la finalul cursei sau vreme.

Totuşi, nu este exclus ca echipele să identifice metode prin care să transmită piloţilor anumite informaţii prin intermediul unor mesaje codate aparent nevinovate.

De exemplu, un pilot poate fi informat că nu va ploua în următoarele 30 de minute, mesaj care ar putea avea o semnificaţie codată de tipul "poţi forţa în următoarea jumătate de oră".

Via Adam Cooper

Comentarii (4)

  • distractie maxima
    8 1
  • era cazul ... ideea aia mega-vaga despre cum interzic ei "comunicarea" avea nevoie si de niste reguli de aplicare clare.

    Oricum, se pot face chestii mult mai subtile decat mesaje de genul " X is faster than you" :)
    4 0
  • Urmeaza ca pilotii sa fie legati la ochi...
    3 1
  • @ ferr1 - Bună remarca :))
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru