Feedback

Noul regulament tehnic dăunează grav spectacolului: numărul depășirilor din Formula 1 a scăzut la jumătate în sezonul 2017

Publicat Marti, 05.12.2017
de Daniel Popescu
Comenteaza 15
Noul regulament tehnic dăunează grav spectacolului: numărul depășirilor din Formula 1 a scăzut la jumătate în sezonul 2017 - Poza 1
435 de depășiri au avut loc în cele 20 de curse ale sezonului 2017, în scădere cu 47% comparativ cu sezonul precedent, ca urmare a noului regulament tehnic care a generat mai multă forță de apăsare aerodinamică.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sezonul 2017 a fost marcat de numeroase curse lipsite de spectacol ca urmare a dificultăților înregistrate de piloți pentru efectuarea manevrelor de depășire.

Schimbările de natură tehnică au condus la creșterea forței de apăsare aerodinamice, astfel că piloții au avut dificultăți să se apropie de rivali. Acest lucru se observă acum și în statisticile oficiale publicate de Pirelli.

Unicul furnizor de pneuri din Formula 1 a calculat că în sezonul 2017 au avut loc doar 435 de depășiri pe parcursul celor 20 de curse, astfel că în medie au avut loc doar 21.75 depășiri pe cursă.

Rezultatele indică o scădere cu 47% comparativ cu sezonul 2016, când au avut loc 41.23 depășiri pe cursă, dar și comparativ cu 2015, când au avut loc 26 de depășiri pe cursă. De altfel, 2017 este sezonul cu cele mai puține depășiri de la revenirea celor de la PIrelli în Formula 1 în 2011.

Cele mai multe depășiri au avut loc în Azerbaidjan (42) și China (31, cursă desfășurată pe ploaie), în timp ce la polul opus se află Marele Premiu al Rusiei, pe parcursul căruia a avut loc o singură depășire.

Dintre piloți, cel mai performant a fost Daniel Ricciardo (43), care a marcat și recordul de depășiri într-o singură cursă (13), în timp ce echipa cu cele mai multe depășiri a fost Red Bull (65). La polul opus, Max Verstappen și Lewis Hamilton au fost depășiți de numai două ori pe parcursul anului, în timp ce Red Bull și Ferrari sunt echipele asupra cărora au reușit cele mai puține manevre de depășire (11).

Conform celor de la Pirelli, o depășire este cea efectuată pe parcursul unui tur de circuit care este menținută până la linia de start-sosire. În statistică nu sunt incluse depășirile din primul tur și nici cele generate de probleme tehnice sau depășirea unor piloți întârziați.

Via F1Fanatic


Comentarii (15)

  • Prefer să văd 10 depășiri frumoase fara DRS în tot sezonul , decât 435 false. Sa fim serioși în anii 90 si 2000 nu stiu daca aveai 150 de depășiri pe sezon. Si nu s-a plâns nimeni.
    17 2
  • Cand o sa revina la V12, V10 sau macar un amarat de V8 o sa mai urmaresc F1, pana atunci mai bine nu.

    Urmeaza motorizarile cu 4 cilindrii ?
    Sa nu imi spuna cineva ca 20 motoare sau cate sunt pe grila de start, polueaza timp de vreo 2-3 ore , odata la 2 saptamani. In timp ce in acest moment sunt cateva milioane de masini diesel euro 1 si 2 care polueaza.
    10 5
  • dorel: Am o skoda fabia 1.4 16 v aua-2001-de. Cand au scazut temperaturile afara... Raspunde
  • George
    Si asa era plictisitor. E doar trafic de mare viteza.
    10 1
  • Ba tocmai ca in 2000 se plangeau gigeii ca nu e spectacol ca nu-s depasiri. Acum gigeii au intors-o desi au fost avertizati ca modificarile nu vor favoriza 'pilotul inteligent' cum credeau ei, de regulament putand profita in continuare toti.
    6 0
  • Stai jos, nota 4, nu ai inteles nimic. Nu de poluarea facuta de masinile de pe grila era vorba. F1 e un laborator de cercetare auto. Acum cercetam cai mai eficiente de utilizare a energiei. Avem combustibil limitat, motor hybrid si recuperarea energiei de la franare. Industria auto va prelua solutiile gasite pentru a polua mai putin.
    7 1
  • Georgica
    Mergi matale si priveste fotbal sau altceva. Motorportul nu-i de tine nici macar sa-l privesti.
    1 0
  • formula1
    unul mai inteligent decat celalalt!
    1 1
  • Se putea ca " bunul si vechiul meu prieten " lol să nu îmi dea o mânuță roșie la postarea mea de mai sus? Omule deci dacă ai o problema du-te si trateaza-te. În anii 90 era Alonso în F1 istetule ? Eu nu am fost de acord niciodată cu DRS-ul. Dar tu îi dai înainte cu Alonso. Ori ai suferit o traumă în copilărie , ori nu stiu care e problema ta de fapt. În orice caz sănătatea ta mintală nu e bună deloc!
    3 2
  • Ce am zis eu de anii 90? DRS a aparut pentru ca un anumit pilot "inteligent" nu l-a putut depasi pe Petrov. Asta dupa ce multi ani s-au plans gigeii (cam incepand cu anii de dominatie ai lui Schumacher cu Ferari, 2000 adica) ca nu sunt destule depasiri.
    2 3
  • Pentru ca veni vorba de depasiri, daca va uitati pe site-ul official al F1 veti vedea o sumedenie de filmulete cu depasiri spectaculoase avute loc in acest an. Voi pe care o votati ca fiind cea maireusita/spectaculoasa?
    0 0
  • @AyrtonSenna1991
    Iarta-ma ca iti spun dar mai ai putin si te compar cu Mircea care cum vede rosu in fata ochilor sau aude termenul Ferrari cum vomita sau face ca toti d...iii, iar tu pentru o simpla "manutza" rosie, pe care nu scrie "lol" deci nu avem de unde stii a cui este, te omori sa scrii 1001 de cuvinte contradictorii ideilor lui sau cu rolul de a il injosi pe acesta... Te rog sa nu mi-o iei in nume de rau! Numai bine!
    0 0
  • Bine , am exagerat puțin. Dar îi știu ce îi poate pielea. Are o plăcere nebună să îmi contracareze ideile. Plus ca ma ataca fără motiv. A vrut să sugereze că DRS-ul a fost introdus în F1 datorită fanilor lui Alonso după incidentul cu Petrov din Gp EUA 2010. Eu unul nu am sustinut DRS-ul. Si oricum sistemul DRS a fost introdus la dorința FIA așa cum vă fi introdus si mizeria de HALO. Oare sunt singurul care crede că Jean Todt e doar de forma președinte FIA ?
    3 1
  • Luly: Ma poate ajuta si pe mine cineva cu un cod la un radio casetofon k seria... Raspunde
  • Si când aud simulacrul asta cu limitarea costurilor zău că îmi vine să înnebunesc. De parcă economia globală ar sta in banii care se cheltuiesc în F1. E regina sporturilor cu motor , nu se poate face așa ceva! Sunt oameni cu averi de 70-80-90 de miliarde de dolari. Si pe ei nu îi întreabă nimeni nimic ! La ei nu este criza ! Asta e principala cauză a lipsei spectacolului : reducerea costurilor! Nu e vorba de depășiri , de circuite sau altceva. Nu se mai investește în acest sport. Monoposturile nu se mai dezvolta in timpul sezonului , testele sunt interzise. Asa nu atragi sponsori si giganți ai acestui domeniu în niciun caz ! Iar ce face Liberty Media mi se pare de prost gust si enervant. O să ajungem peste vreo 2 ani sa il regretăm pe Bernie. Dar ce să faci , dacă unii cred că asta e drumul corect... Mașinile de serie nu depind de ceea ce se face în F1 , să fim serioși. La ora actuală ar trebui o grevă a piloților ca cea din 1982 si absența fanilor de pe circuite. Sa vedem daca ar mai baga după aia textul cu " reducerea costurilor ".
    6 2
  • Ferrari isi face reclama de zni de zile cu ajutorul F1. Multe din sistemele existente astazi pe masinile de serie au fost inventate in F1. Cum sa nu depinda masinile de serie de "ceea ce se face in F1"?

    In legatura cu banii din F1 ... conteaza enorm sumele necesare. Constructorii nu vin in F1 sau se retrag daca sunt necesari prea multi bani. Stiu ei mai bine ...

    Iar in legatura cu dezvoltarea din timpul sezonului ... ajungem iarasi la bani.

    Cine percepe insa F1 precum copiii basmele nu are cum sa vada lucrurile asa cum sunt. Pentru ei exista piloti dumnezei si F1 fara limite.
    2 4
  • Grosjan
    Probabil ca revirimentul Ferrari a avut la baza si aerodinamica mai pronuntata. Stilurile de pilotaj ale lui Vettel si Raikkonen au nevoie de aerodinamica serioasa.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru