Piloţii ar putea fi penalizaţi prin reducerea puterii motorului în timpul curselor

de Daniel Popescu
Luni, 29.04.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
FIA analizează posibilitatea de a penaliza piloţii prin reducerea puterii motorului pentru o scurtă perioadă de timp începând din sezonul 2014.

Introducerea noilor motoare V6 de 1.6 litri începând din sezonul 2014 ar putea aduce o schimbare inedită din punct de vedere al penalizării piloţilor în timpul curselor.

Mai multe surse citate de o serie de publicaţii online susţin că FIA a propus echipelor o nouă formă de penalizare pentru infracţiunile minore săvârşite de piloţi în timpul curselor.

Astfel, un pilot ar putea fi penalizat prin reducerea puterii motorului pentru un anumit număr de tururi în timpul cursei. Practic, pilotul va putea rămâne pe circuit, însă va fi dezvantajat de puterea mai mică a motorului şi va putea fi depăşit cu uşurinţă de rivali.

Urmareste Automarket
Reducerea puterii motorului va fi posibila ca urmare a faptului că centrul de control al FIA va avea abilitatea de a modifica puterea fiecărui motor de pe grila de start.
Până în prezent, FIA şi echipele nu au luat o decizie finală cu privire la implementarea acestui nou tip de penalizări în sezonul 2014.

În prezent, un pilot care comite o infracţiune în timpul cursei primeşte o penalizare de tip drive-through care presupune o trecere pe linia boxelor în urma căruia pierde 20-25 de secunde. În cazul în care infracţiunea este investigată după cursă, penalizarea este de 25 de secunde în clasamentul cursei, ceea ce schimbă inclusiv clasamentul final.

Via The F1 Times, Joe Saward

Comentarii (4)

  • cheloo
    e mai mult hai sa ne complicam sa ne aflam in treaba. E adevarat ca ofera o flexibilitate mai mare. Un drive through nu poate lua mai putin de un anumit nr de secunde pe cand cu reducerea puterii motorului poti da pedepse mai mari sau mai mici in functie de situatie.
    Dar eu cred ca e doar rezultatul dorintei FIA de a controla totul in F1. Nu e bine ca o organizatie om, etc. sa aibe prea mare putere din culise. Un drive through daca e dat e transparent, e vazut de toata lumea. Pe cand puterea motoarelor o pot manevra dupa bunul plac, doar echilele patite pot vedea mai bine asta.

    Ar lasa portita deschisa ca ce se intampla pe pista sa nu fie decat un scenariu regizat de FIA in care pilotul sa nu mai conteze asa mult. Vrea lumea spectacol si rasturnari de situatie? Oook, mama FIA garanteaza asta. De exemplu ce ar fi fost daca FIA isi baga coada si ii dadea un ajutor lui Alonso in ultima cursa din 2010? Se intampla ca multa lume era fericita, banii veneau, si putine persoane stiau ca totul a fost de fapt regizat.....

    DECI, din partea mea, as lasa F1 fara impuritati d'astea.
    14 3
  • cheloo
    in acelasi timp, reducerea puterii motorului ar putea ajuta echipele mici care s-ar putea apropia de echipele mari. Cat despre spectacol, ce facem cand vom afla ca FIA i-a ajutat indirect pe cei de la Red Bull, pentru a simula spectacolul si resturnari de situatie? Se pare ca Formula 1 este doar un show regizat, dar pentru ca-s fan Red Bull mie imi convine.
    11 4
  • adidor77
    subscriu si eu celor scrise de Cheloo. In plus, ce se intampla daca acel sistem sau soft se strica si dupa 8-10 ture nu mai revine la puterea initiala ? Cum procedeaza atunci FIA ? In loc sa gandeasca ceva costructiv, in ultima vreme tot cu "ideei crete" vin, tot numai restrictii. Formula 1 este crema spurturilor cu motor deci ar trebui sa-i lasa sa se dezvolte, nu sa le tot puna bariere.
    6 2
  • Alta idee tembela ? (scuzati expresia). Mai era cea cu functionarea pe linia boxelor cu un motor electric in loc de cel pe combustie.
    Mai urmeaza sa angajeze lunetisti care sa le sparga pneurile la cei prea grabiti pe pista.
    De cand echipele au fost fortate sa renunte la testele din timpul sezonului numai limitari au aparut prin tot felul de reglementari. Nimic contructiv. Daca in anii anteriori mai aveai ceva sanse sa scapi nedepasit pe linia dreapta prin utilizarea KERS daca in spatele tau era un monopost care-si deschidea DRS, anul asta vad ca nu mai exsita posibilitatea asta. Pacat. Depasirile au devenit mult prea usoare si lipsite de spectacol. Pana la urma F1 ar trebui sa insemne spectacol si nu un show tv.
    11 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru