Red Bull: "Alonso are noroc că este în viaţă după penele de cauciuc"

de Daniel Popescu
Marti, 02.07.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Christian Horner consideră că Fernando Alonso a avut noroc să scape cu viaţă după ce a evitat să fie lovit de bucăţile pneului stânga-spate al monopostului lui Sergio Perez care a făcut pană la Silverstone.

Lăsaţi performanţa, lăsaţi cine are un avantaj şi cine nu. Sportul trebuie să fie sigur, iar cel mai important lucru este siguranţa piloţilor.

Christian Horner
Sef Red Bull Racing
Cursa de duminică de la Silverstone a fost afectată de nu mai puţin de cinci pene de cauciuc suferite de patru piloţi, în două situaţii Kimi Raikkonen fiind aproape să fie lovit în plin de bucăţi de pneu.

Totuşi, Christian Horner, şeful Red Bull Racing, a scos în evidenţă problema lui Fernando Alonso, care a fost la un pas să fie lovit de bucăţile din pneul lui Sergio Perez.

Britanicul consideră că siguranţa piloţilor este mai presus de câştigătorul titlul mondial şi s-a arătat surprins că Marele Premiu al Marii Britanii nu a fost întrerupt.

"Acum este o problemă de siguranţă. Trebuie să ne gândim la securitatea piloţilor. Alonso este un tip foarte norocos că s-a putut duce acasă. Nu este corect. Lăsaţi performanţa, lăsaţi cine are un avantaj şi cine nu.

Sportul trebuie să fie sigur, iar cel mai important lucru este siguranţa piloţilor. Din multe puncte de vedere sunt surprins că nu au oprit cursa", a declarat el pentru BBC.

Charlie Whiting, directorul de curse al FIA, a dezvăluit duminică seară că a fost foarte aproape să oprească cursa prin steag roşu din cauza incidentelor repetate cu pneurile Pirelli.

Via James Allen

Comentarii (19)

  • Probabil si-a adus aminte de accidentul suferit de Massa care sa-i multumim lui Dumnezeu ca i-a dat putere sa traiasca si sa-si salute fanii la cateva minute dupa ce-a fost scos din monopost. Se discuta la un moment dat de acel dispozitiv care sa fie amplasat pe monopost astfel incat nici o bucata/rest din alte monoposturi sa nu ajunga la casca pilotului. S-a uitat despre acel lucru, nimeni nu mai e interesat de folosirea lui?
    14 6
  • Safety...
    Eu nu-s deloc surprins... au lasat cursa sa continue fiindca e vorba de foarte multi bani, si cum zice o vorba romaneasca "Cand canta banii, muzica tace". E foarte trist, dar asta-i adevarul. Oamenii din monoposturi isi risca viata si sunt constienti de asta, ultimul patit a fost Felipe, cand a fost lovit de o piesa din monopostul lui Rubens... sper sa fie totul bine cu anvelopele astea. FIA a vrut anvelope care sa se uzeze repede, acum le are. Dar ce sa vezi, nu-i mai convine. Dupa ce au i-au fortat pe cei de la Pirelli sa construiasca aceste anvelope, acum "schimba modificarea". Pana astazi, Pirelli nu aveau voie nici sa testeze cu masinile din 2013, era... ilegal. Astia trebuiau sa vorbeasca cu vreo ruda de-a lui Nostradamus, care sa le prezica daca or sa reziste anvelopele pe durata unei curse. Concluzia... aduceti pneurile vechi, sunt mai bune decat cele noi.
    16 4
  • bbrunes
    E un risc pe care cu totii si-l asuma si nu e vorba doar de o pana de cauciuc, ci si de o pasare amarata ce le poate pica in fata, ce sa mai zici de idioti ca Perez ori Groj care risca sa te loveasca in cursa la o simpla depasire..RBR a avut vizibil de pierdut cu aceste cauciucuri si daca cele de anul trecut se vor reintroduce, practic se va repeta perfomanta din 2012...nu a fost in totalitate vina celor de la Pirelli ce s-a intamplat duminica..in fond, au loc curse cu aceste pneuri de la inceputul anului. Mai sunt probleme, insa ele tin si de circuit si, mai ales, felul in care pilotii se descurca in cazul pneurilor..nu-mi amintesc ca RBR sa fi avut pana de cauciuc, pentru ca au si incercat sa evite acest lucru..mai sunt astfel si alte detalii de luat in calcul
    8 9
  • seby9626
    Horner simte ca Alonso ii sufla in ceafa lui Vettel si mai da si el niste declaratii...nu ca n-as fi impotriva pneurilor Pirelli.
    19 11
  • Cauciucurile vai mama lor.
    Cat despre Horner, declaratia lui arata inca o data ca Alonso nu e un pilot de duzina, si ca are reflexe foarte bune, reflexe pe care le are doar un campion
    28 8
  • FIA si o parte din piloti si-au dorit pneuri care sa se uzeze repede si au obtinut pneuri care se DEGRADEAZA repede...
    3 7
  • Degradarea pneurilor n-are legatura cu ce s-a intamplat la Silverstone. Si nu FIA sau pilotii au vrut pneuri degradabile ci fanii care in anii 2000 nu aveau "spectacol" si se plangeau pe acest forum ca nu sunt depasiri. Iar Bernie v-a dat spectacol. Insa unora le place spectacolul doar cand le castiga favoritul. Asta e alta mancare de peste.
    9 2
  • @danoe

    vroiai sa spui deintegreaza
    1 3
  • Putin cand ciudat modul in care a formulat declaratia! Dar sa fiti siguri ca nu la laudat. priviti:
    `Britanicul consideră că siguranţa piloţilor este mai presus de câştigătorul titlul mondial şi s-a arătat surprins că Marele Premiu al Marii Britanii nu a fost întrerupt.`
    Vettel a abandonat in 42, iar Perres in 47! Daca cursa era intrerupta permanent sau si cu steag galben, pilotii ar fi pus pneuri medii, cu care Ferrari schiopateaza, iar Alonso n-ar mai fi recuperat o gramada de puncte!
    4 3
  • RECTIFICARE: steag rosu:
    1 0
  • Ce treaba are individul asta cu norocul lui Alonso?!Eu nu l-am auzit pe Domenicali dandu-si cu parerea despre norocul sau nenorocul pilotilor altor echipe!
    5 2
  • BURN Alonso dupa ultimul SC avea tocmai pneuri medium la fel ca si Webber. Rosberg avea doar hard. De unde ai luat tu ca Ferari nu functioneaza pe medium ? In China si Spania nu s-au folosit pneuri medium ?
    Revenind la declaratia lui Horner: placut nu era daca lua in casca vre-o bucata din pneul spart al lui Perez. Dar nu cred ca ar fi putut afecta integritatea pilotului. Totusi vorbim despre cauciuc si nu despre bucati de metal (ca si in cazul lui Massa). Era probabil mult mai grav daca depasea pe partea stinga sau nu mai avea timp si intra in plin in monopostul lui Perez. Are Alonso reflexe foarte bune :)
    E cam exagerata declaratia. Despre Kimi de ce nu a spus nimic? Si Kimi a primit o ploaie de resturi de pneu.
    4 2
  • Este aberant sa aruncam vina pe Pirelli. Chiar credeti ca italienii nu pot face un pneu care sa reziste 30 de tururi? Dar e de vina Pirelli daca FIA vrea spectacol?
    Se forteaza spectacolul prin DRS, KERS si cu pneuri care sa reziste mult mai putin, sa fie imprevizibile.
    Nu sunt impotriva penurilor Pirelli, sunt impotriva spectacolului artificial, care e acum in F1. Chiar si cu atatea accidente, cursa de la Silverstone a fost, poate, cea mai spectaculoasa din acest sezon si probabil din ultimii ani. Iar pentru FIA si Bernie conteaza ce zic fanii, pentru ca fanii aduc banii. Daca tribunele n-ar mai fi pline, n-ar mai veni nicio echipa in F1, nici un sponsor, nici un investitor.
    Fara fani, zero bani!
    3 2
  • eu_ferrari
    @pablo
    la 250 km/h orice te loveste se poate termina prost ...

    @declaratia lui Horner

    Declaratia lui Niki Lauda la Nurburgring 1976(inainte de accident) - De fiecare data cand ma urc in monopost stiu ca am 20% sanse sa mor.
    2 1
  • In ultima etapa de anul trecut dupa start de ce nu au oprin cursa ca ploua torential si nu se vedea mai nimik???? Vettel era ultimul iar Alonso devenea campion mondial. Atunci nu a mai fost vb de siguranta pilotilor???? Astia de la RedBull nu stiu sa piarda.
    5 4
  • Hellow. Nu ploua, doar picura, circuitul era putin ud.
    Cursa s-a terminat sub SC.
    si daa nu stie sa piarda, Ferrari da :), mereu sunt pe 2.
    Ahahhahahahahahah.
    1 3
  • Horner ar fi vrut sa se intrerupa cursa ptr ca Vettel era pe lucul 2 si n-ar mai fi abandonat.Astfel el ar mai fi castigat cateva pct in fata lui Alonso.
    1 0
  • Scuze.Ar fi castigat cursa vettel
    0 0
  • Dute si uitete din nou la cursa:))
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru