F1 Canada: Victorie pentru Max Verstappen. Alonso și Hamilton pe podium

de Alexandru Monenciu
Luni, 19.06.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Max Verstappen și-a trecut în palmares o nouă victorie, de această dată în Marele Premiu de Formula 1 din Canada. Fernando Alonso a încheiat cursa pe locul 2, iar Lewis Hamilton a completat podiumul.

După o sesiune de calificări plină de evenimente, vremea s-a îmbunătățit peste noapte, astfel că circuitul Gilles Villeneuve s-a uscat aproape complet pentru cursa de duminică.

Una în care Max Verstappen a pornit, din nou, din pole position.

Campionul mondial en-titre și-a menținut poziția în primul viraj, însă Lewis Hamilton a reușit să treacă de Fernando Alonso și s-a instalat pe locul al doilea. George Russell a încercat și el să treacă de spaniolul de la Aston Martin, dar fără succes.

Tot la start, Esteban Ocon l-a întrecut pe Hulkenberg. Ceva mai în spate, Carlos Sainz și Sergio Perez erau implicați într-un duel care se putea termina rău în șicana dintre virajele 8 și 9.

După primele 5 tururi, Verstappen avea deja un avantaj de peste o secundă în fața lui Hamilton. Tot acum, Alonso a atins parapetul în virajul cu numărul 4, dar monopostul Aston Martin a scăpat fără nicio zgârietură.

Yuki Tsunoda a intrat la boxe și a revenit pe circuit încălțat cu pneuri hard.

SARGEANT, ABANDON ÎN CANADA

Primul abandon al cursei i-a aparținut lui Logan Sargeant.

Americanul a oprit monopostul Williams pe circuit, și, în consecință, am avut și un Safety Car Virtual. Pentru scurt timp, ce-i drept.

Când a fost arătat steagul verde, Verstappen se afla la circa 3 secunde în fața lui Hamilton. Alonso era tot pe locul 3, în fața lui Russell, Ocon și Hulkenberg.

La scurt timp, George Russell a avut un contact destul de dur cu parapetul, în virajul 8/9. Mașina de siguranță și-a făcut apariția pe circuit, iar Verstappen, Hamilton și Alonso au profitat și au intrat la boxe pentru schimbul de pneuri.

De fapt, majoritatea piloților au intrat la boxe, excepție făcând Leclerc, Sainz, Perez, Magnussen și Bottas. Și Russell a revenit în cursă, dar pe locul 19.

Cursa a fost reluată în turul 17. Norris l-a atacat, cu succes, pe coechipierul său, Oscar Piastri. Tot acum, Alonso s-a apropiat de Hamilton și a trecut de septuplul campion mondial în ultima șicană.

Stroll a intrat pentru a doua oară la boxe, revenind pe circuit pe ultima poziție. Pentru că a mers prea încet cât timp Safety Car-ul era pe circuit, Lando Norris a fost penalizat cu 5 secunde.

În turul 36, De Vries și Magnussen au avut un duel foarte apropiat, dar care s-a terminat, până la urmă, fără vreun incident grav.

Perez a trecut pe la boxe în turul 38, fiind urmat două tururi mai târziu de Sainz și Leclerc.

În turul 41, Hamilton a trecut a doua oară pe la boxe.

Au urmat apoi Alonso și Verstappen. Desigur, cei doi piloți au avut strategii diferite: Alonso a revenit pe circuit cu pneuri hard, iar Verstappen pe medii.

În turul 55, George Russell a fost obligat să abandoneze, din cauza unor probleme la frânele monopostului W14.

O NOUĂ VICTORIE PENTRU VERSTAPPEN

Restul cursei s-a desfășurat fără evenimente majore, astfel că Max Verstappen și-a trecut în palmares o nouă victorie. La aproape 10 secunde în spatele monopostului Red Bull Racing, Fernando Alonso a trecut linia de sosire pe locul 2.

Lewis Hamilon a completat podiumul. Leclerc și Sainz au încheiat pe 4, respectiv pe 5. Perez, Albon, Ocon, Stroll și Bottas au completat Topul 10.

Comentarii (8)

  • Ce trist e aici.
    Cativa ani in urma erau zici sau chiar sute de comentarii la articolele despre cursele Formula 1
    10 1
  • Mircea Badea
    era si mai interesant daca alonso nu avea nici o probema tehnica.

    iar nu e grila cu timpi etc...
    2 0
  • Da ai dreptate. Pe circuite se anunță recorduri de spectatori și aici lipsă de comentatori. Suntem pe contra-sens noi? Formula1, prin cei care decid, „strică” spectacolul? Câștigătorul „unic”? Strategiile(aranjamentele) echipelor care decid pilotul1 și pilotul2? Nu mai sunt „IDOLI” în F1? Sau „atacul la persoană” practicat de unii comentatori? Cred că toate acestea și altele. Starea politică și economică a țării, culoarea(culorile) unor(unei) echipe. Știu că aveți și alte opinii! Poate vremea?
    7 0
  • O cursa excelentă si un podium foarte “frumos”, 3 super campioni!!!
    3 0
  • Păi spune si tu ceva… :))
    2 0
  • Inconsistenta articolelor AM referitoare la Formula 1 a dus la disparitia multor comentatori. Cu ceva ani in urma, articolele cu si despre F1 erau mai dese si mai cuprinzatoare. Articolele apareau in aceeasi zi cu cursa, sau cel tarziu ziua urmatoare pentru cursele din Americi. Acum, din cand in cand, cate-un articol razlet. Asta a facut multi cititori AM sa paraseasca site-ul stiind ca oricum articolele despre curse sau calificari poate apar, poate nu, iar daca apar si atunci doar peste doua zile.

    In rest, o cursa interesanta, nu extraordinara. Albon a facut o treaba absolut fantastica cu materialul disponibil. A crescut mult in calitate.

    Si cum spunea si Dutz, un podium "greu", cu 11 titluri!

    Sper ca in anii care vin, odata cu urmatoarele schimbari de regulament, masinile sa devina mai usoare, mai inguste si mai scurte, pentru ca asta va ajuta enorm de mult la spectacol. In acest moment monoposturile sunt atat de mari incat orice tentativa de depasire in alte locuri decat in linie dreapta sunt de cele mai multe ori imposibile.
    11 8
  • @Fast-and-Curious Depășiri dificile și totuși premianții au depășit cu un tur alte mașini cu toate că au făcut și o oprire în plus. Sancțiunea lui Norris n-a fost pentru mers încet a fost o „găselniță” a comisarilor. A fost sancționat pentru ieșire neregulamentară de la schimbul de pneuri dar la fel a făcut și „SIR” Hamilton în fața lui Alonso. Continuă judecarea părtinitoare în Formula1. Tot în Canada Hamilton a fost scos învingător în defavoarea lui Vettel. Mă gândesc că în Anglia îl vor scoate învingător să-i poată da două cupe multiplului campion. Prin 2018 când Ferrari aveau o mașină care câștiga „le-au pus frână” că puneau în pericol numărul de victorii ale campionului care trebuia să-l egaleze pe Schumacher. Motivul invocat eu îl consider absurd. Consuma combustibilul, aceiași cantitate ca toate celelalte mașini după setări propii. I-au amenințat cu sancțiuni financiare să se oprească. Premiul pentru participare pe care îl primește Ferrari foarte substanțial. A doua oară, prima dată a fost în 2006 când la-u scos pe Schumacher de la Ferrari. Opinia unui „pasiont Vechi” de Formula1 care speră să mai apuce să vadă schimbările din 2026. Adevărul aproape întodeauna „doare!
    8 16
  • Like somebody gives a flying fcuk.... :)
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru