Regulamentul depăşirilor în Formula 1 a devenit mai strict

De Daniel Popescu
Publicat Sambata, 15.10.2011
Modul în care un pilot se poate apăra printr-un singur schimb de direcţie în timpul unui atac va deveni mai strict începând cu cursa din Coreea de Sud.

Începând din acest sezon, regulamentul sportiv al Formulei 1 specifică faptul că un pilot îşi poate schimba o singură dată traiectoria în timpul unui atac, în caz contrar riscând să fie penalizat cu un drive-through.

Regulamentul a fost însă destul de ambiguu în exprimare şi a intrat în atenţia FIA în urma duelului dintre Michael Schumacher şi Lewis Hamilton de la Monza, când germanul a fost acuzat că s-a apărat într-un mod nesportiv. Pentru a evita repetarea unor astfel de incidente, FIA a decis să explice clar în regulament ce înseamnă regula cu o singură schimbare a traiectoriei.

Astfel, pilotul atacat are dreptul la o singură schimbare de direcţie, iar în cazul în care revine pe traiectoria ideală trebuie să lase pe exterior o distanţă de asfalt cel puţin egală cu lăţimea unui monopost. Măsura va fi inclusă în regulamentul sportiv al Formulei 1 începând din sezonul 2012, însă va fi aplicată formal chiar de la Marele Premiu al Coreei de Sud din acest weekend.

De asemenea, există discuţii privind înăsprirea pedepselor pentru piloţii care primesc mustrări scrise.

În prezent, un pilot este penalizat cu 10 poziţii pe grila de start a cursei următoare la fiecare trei mustrări primite, însă FIA propune chiar suspendarea pilotului pentru una sau mai multe curse în cazul unor infracţiuni mai grave pe circuit. Ideea nu este însă privită cu entuziasm de niciuna dintre echipe.

Via | Autosport

Taguri: regulament

Comentarii (4)

  • andrey_1293
    Hahaha
    Mai bine ii duce pe pilotii care gresesc direct la ghilotina...sau spanzuratoare...ce drq bai fratilor nare pilotu voie sa isi apere pozitia calumea...sau mai bine ar fi, cand un pilot depaseste pe altul, cel depasit eventual sa opreasca pe dreapta. asa nu cred ca s-ar mai intampla accidente pe circuit
    19 1
  • Asta e culmea!
    „ în cazul în care revine pe traiectoria ideală trebuie să lase pe exterior o distanţă de asfalt cel puţin egală cu lăţimea unui monopost.” Pai si atunci daca lasa distanta asta pe exterior ce traiectorie ideala mai e asta??!!!!E O MARE ABERATIE REGULA ASTA CU SCHIMBATUL TRAIECTORIEI!!aloooo,cineva de la FIA sa se trezeasca odata la realitate,asta e FORMULA 1!!!Sau,ma rog,era...
    7 0
  • propunere pt FIA
    De ce nu se monteaza mitraliere pr monoposturi?!? atunci cu siguranta numarul de depasiri va creste...
    Daca folosim logica de acum a desteptilor de la FIA inseamna ca unul dintre cele mai frumoase dueluri din F1 (dintre Senna si Mansell la monaco 92) este un eveniment de penalizat... ce tampenie...
    5 0
  • mobius
    ...si daca ar fi singura
    Modul de utilizare a DRS-ului este tot o tampenie, iesirea de la boxe pe circuitul din Corea la fel (nu cred ca oficialii FIA nu au sesizat periculozitatea acesteia) si in general regulamentul este prea stufos pentru a nu fi ambiguu. Din pacate tendinta este spre complicarea lucrurilor si cred ca foarte curand se va ajunge la pilotul automat, doar un robot va avea telemetru pentru a masura spatiul necesar pe exterior, specificat de regulament. Nu mai vorbim de faptul deja remarcat mai sus ca ambiguitata amintita persista, trasa ideala fiind de cele mai multe ori spre exterior chiar pe vibratoare.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru