Regulamentul Safety Car-ului se schimbă: start de pe loc după ieşirea maşinii de siguranţă de pe circuit

de Daniel Popescu
Vineri, 20.06.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Piloţii vor pleca de pe loc de pe grila de start după ieşirea Safety Car-ului de pe circuit, potrivit unei reguli care va fi implementată începând din sezonul 2015 pentru a creşte spectacolul.

După ce Safety Car-ul iese de pe circuit, monoposturile se alinieza pe grila de start şi placa din nou în cursă după o procucedura identică cu cea din debutul cursei.


Echipele de Formula 1 au ajuns la un acord pentru schimbarea regulamentului pentru momentele în care Safety Car trebuie să intre pe circuit din cauza unor accidente sau a vremii nefavorabile.

Astfel, propunerea echipelor este că, după ce Safety Car-ul iese de pe circuit, monoposturile să se alinieze pe grila de start şi să plece din nou în cursă după o procucedura identică cu cea din debutul cursei.

Prin această soluţie, echipele speră ca reluarea cursei să fie una mai spectaculoasă, cu depăşiri în pluton. Formatul actual prevede că piloţii revin la vitezele obişnuite imediat după ieşirea Safety Car-ului de pe circuit, însă pilotul de pe prima poziţie are posibilitatea de a impune ritmul, element care limitează numărul de depăşiri.

Noua regulă ar urma să intre în vigoare începând din sezonul 2015, după ce va fi ratificată de Consiliul Mondial al FIA în cadrul unei întâlniri care va avea loc săptămâna viitoare.

Via Autosport

Comentarii (6)

  • dumi_p
    Salutam decizia. Sunt curios, in afara de motive de siguranta, care sunt motivele pt care nu s-a plecat de pe loc pana acum...
    7 7
  • Cristi
    SC urmat de SC dupa relansare (restartare), pentru incidente in capatul liniei drepte de start-sosire. Cred ca de asta vom avea parte.
    16 2
  • GrosJan
    in alte formule se evita startul standing in favoarea celui rolling (chiar si la startul cursei) pentru ca e mai safe. In afara de asta multi considera ca startul rolling e mai spectaculos ...

    Dupa mine nu va avea sorti de izbanda. Ati vazut ca la start de multe ori prin pluton se produce un accident urmat de safety car. Startul rolling fiind mai sigur, iese safety car-ul de pe pista si se continua cursa. Dar daca dupa retragerea safety car-ului incepi iar cu start standing, iar accident, iar safety car si tot asa ... :))
    13 0
  • bernie e senil de demult, iar deciziile le ia de fapt muierea aia frustrata de-i aduce olita
    14 0
  • Gheorghe
    Pai si atunci de ce mai e nevoie de SC daca tot se va face startul de pe loc? Nu mai bine steag rosu, cursa se suspenda, se curata ce trebuie curatat sau trece ploaia iar apoi se reia cursa?
    PS: asta n-a fost o propunere ci un exemplu pentru a arata cat de penibila si artificiala este aceasta noua regula propusa de echipe care in ultimul timp, se pare ca nu mai judeca limpede. Bine ca s-a respins (cel putin pentru moment) eliminarea primei sesiuni de teste.
    8 0
  • Și dacă la un moment dat asistăm la un incident de genul celui petrecut în 2008 în Singapore?? Și dacă iese safety - car-ul de vreo 5 ori ?? Vom avea 5 starturi noi??
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru