Renault: "Soluţia pentru sunetul motoarelor este creşterea turaţiei maxime şi eliminarea debitului maxim"

de Daniel Popescu
Miercuri, 02.04.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault susţine că sunetul motoarelor poate fi îmbunătăţit doar prin schimbarea regulamentului: creşterea turaţiei maxime a unităţilor şi eliminarea debitului maxim al carburantului în motor.

Au setat turaţia maximă la 15.000 rpm, dar limitarea debitului maxim al carburantului înseamnă că rulăm la 12.000 rpm.

Remi Taffin
Director de operatiuni Renault
Fanii Formulei 1 sunt nemulţumiţi de sunetul noilor unităţi de propulsie cu motoare turbo V6 de 1.6 litri introduse în sezonul 2014, diferenţa comparativ cu precedentele unităţi V8 de 2.4 litri fiind semnificativă.

Acest lucru a condus chiar la presiuni pentru ca cei trei furnizori de motoare din Formula 1 să apeleze la orice truc pentru a îmbunătăţi sunetul.

Cu toate acestea, Remi Taffin, directorul de operaţiuni al Renault, susţine că nu există nicio modalitate prin care sunetul să poată fi îmbunătăţit în condiţiile actualului regulament. El explică sunetul noilor motoare prin scăderea turaţiei motoarelor de la 18.000 de rotaţii pe minut la numai 15.000 de rotaţii pe minut, dar şi prin turbina motorului, care acoperă o parte din sunet.

Dacă vrei să ai un sunet diferit trebuie să măreşti turaţia, dar nu ar avea niciun sens, pentru că ar trebui să măreşti şi debitul maxim.

Remi Taffin
Director operatiuni Renault
"Au setat turaţia maximă la 15.000 rpm, dar limitarea debitului maxim al carburantului înseamnă că rulăm la 12.000 rpm, iar la finalul liniilor drepte la 10-11.000 rpm, indiferent că vorbim de Renault, Ferrari sau Mercedes.
Cealaltă problemă este turbina. Am pus ceva în calea gazelor de eşapament, ca şi cum ai pune o pernă pe faţa cuiva. Acţionează ca un amortizor de zgomot"
, a precizat el.

În acest context, Taffin afirmă că sunetul poate fi îmbunătăţit numai în cazul în care turaţia maximă ar fi mărită, dar acest lucru ar necesită şi o creştere a debitului maxim de 100 de kilograme pe oră pentru carburant şi, implicit, o creştere a consumului de benzină.

"Dacă vrei să ai un sunet diferit trebuie să măreşti turaţia, dar nu ar avea niciun sens, pentru că ar trebui să măreşti şi debitul maxim, iar asta ar însemna că eficienţa motoarelor scade", a adăugat el.

Via Autosport

Comentarii (4)

  • qwerty
    Ca fapt divers... cresterea turatiei si eliminarea restrictorului de debit inseamna si o crestere de putere. Oare aceste solutii nu au fost sugerate ca urmare a criticilor aduse motorului Renault de catre clientul lor preferat RedBull care se plange ca motorul e mai slab?

    Daca ceva nu merge bine nu e normal sa se schimbe regulile in timpul jocului. La urma urmei ce vina au ceilalti ca Renault nu si-a facut treaba suficient de bine? O alta solutie pentru rezolvarea sunetului ar fi sa nu forteze tot gazul din evacuare prin turbina.
    Am vaga impresie ca RedBull manareste acei senzori ca ulterior sa se planga ca nu functioneaza corect pentru a forta eliminarea lor.
    21 13
  • ....deci...nu sunt de acord cu schimbarea regurilor intimpul jocului....mai ales ca nu e vb de siguranta pilotilor..
    ...cum crezi ca e posibil sa "manareasca" senzorii...da un exemplu ...sa vedem daca esti intreg....ioam zis...le trage cate un ciocan :))
    ...si renault si.au facut treaba f bine.....doar ca...mertz si.a facut.o excelent
    Ar fi bine ca RBR sa se opreasca din teatru ...ca nu ii vad cum ar putea sa ii depaseasca ..pe jermani....
    9 8
  • Nu uitati ca marirea turatiilor se va face (daca se va face) si in cazul celorlalte motoare. Deci nici ceilalti nu vor sta pe loc. Poate ca crescand limita de turatii diferenta dintre unitatile de propulsie este posibil sa creasca si mai mult. Atunci sa vezi lamentari si amenintari de parasire a competitiei. Totusi daca inginerii au proiectat motoarele sa functioneze la anumite sarcini, ma indoiesc ca acesta crestere de turatie nu ar afecta fiabilitatea motoarelor.
    Deci in cosecinta urmatorul pas ar fi cresterea numarului de unitati pe an si asa mai departe...s-ar crea un precedent si nu stiu pana unde ar merge lucrurile. IAr can este vorba de schimbat regulamente FIA este incredibil de imprevizibila.
    4 0
  • gugu1314
    Solutia pentru marirea turatiei este scaderea capacitatii cilindrice! Evident, daca se mentine limita de consum. Sau introducerea a doua turbocompresoare in locul unuia singur., cate unul pentru fiecare linie de cilindri Ca sa sune si mai placut!
    Aici nu se pune problema daca nici "ceilalti" nu vor sta pe loc, limitarile sunt aceleasi pentru toata lumea. Daca nu poti sa introduci in cilindru mai mult combustibil, nu poti ridica turatia maxima. Doar cu aer, un motor termic nu poate produce energie!
    Dar nu cred ca se va face ceva in formula lui Bernie, se pare ca se merge catre Formula 1 electrica, si atunci sa auziti sunet de motoare! Sa vedem performante atunci!
    p.s. Nu sunt impotriva eficientei la autovehicule, dar nu este cazul pentru competitiile auto!
    Eu nu vreau sa vad graficul de consum al fiecarui pilot, vreau sa vad concurenta adevarata, depasiri, ceva sa ma tina treaz, nu sa astept sa se termine cursa ca sa fac altceva!
    ... sau chiar sa NU mai astept sa se termine cursa, ci sa fac cu totul altceva de la inceput!
    Si pentru ca vin cursele nocturne, ma intreb cat consuma generatoarele care produc electricitatea necesara pentru a ilumina circuitul! Probabil mai mult decat diferenta dintre cat consumau masinile de F1 inainte si cat consuma acum!
    Va salut!
    10 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru