Feedback

Ferrari solicită reintroducerea monoposturilor de rezervă

De Daniel Popescu
Publicat Marti, 18.05.2010
Ferrari va propune celorlalte echipe reintroducerea monoposturilor de rezervă, pentru a evita o situaţie similară cu cea a lui Fernando Alonso de la Monaco.

Fernando Alonso nu a putut participa în calificările pentru Marele Premiu al statului Monaco, întrucât mecanicii nu au reuşit să remedieze sasiul avariat în urma unui accident din antrenamente.

Spaniolul a fost astfel nevoit să ia startul din pitlane şi a pierdut practic orice şansă de a lupta pentru victorie. În anii precedenţi, echipele aveau dreptul de a utiliza un monopost de rezervă în cazul unor accidente, însă acestea au fost interzise pentru a reduce costurile de operare.

Chiar dacă Formula 1 trece în continuare printr-o perioadă dificilă din punct de vedere financiar, Ferrari este decisa să renască conceptul maşinilor de rezervă, pentru a evita repetarea unor situaţii precum cea de la Monaco.

"Nu poţi lăsa spectatorii fără posibilitatea de a-l urmări în calificări pe unul dintre cele mai mari staruri. Vom discuta cu celelalte echipe pentru a vedea dacă putem schimba această regulă. Nimic nu este decis, dar sperăm ca acest lucru să se modifice curând", a declarat Stefano Domenicali, şeful Scuderiei Ferrari, pentru publicaţia spaniolă Diario AS.

În ciuda influentei pe care o are Ferrari în Formula 1, şansele ca propunerea să fie acceptată de toate echipele este redusă, întrucât team-urile cu buget limitat vor fi reticente să investească sume suplimentare de bani pentru a asigura un monopost de rezervă la fiecare Mare Premiu.

Via | ESPNF1

Comentarii (16)

  • Villeneuve51
    macar sasiu daca nu monopost de rezerva..
    Regulamentul din acest an chiar e stupid. Sa nu poti schimba un sasiu, deci sa scoti un pilot din calificari ca si-a busit masina in FP3...in schimb daca o faci in FP1-2 se poate, cica nu e in aceeasi zi! Eu inteleg ca vor reduceri de costuri, dar, daca o echipa poate, isi permite sa schimbe un sasiu, de ce sa nu fie lasata s-o faca?
    7 2
  • salutare
    intotdeauna sunt mai cu mot astia de la Ferrari!
    daca este un regulament,el este pentru toti si odata pornit pe acest drum(al reducerii costurilor),te vei lovi si de astfel de probleme.Asta este,trebuie sa fii atent ca pe parcursul unui weekend de curse sa fi cumpatat si atent la fiecare detaliu,de pe circuit si nu numai!!!!!!!
    5 10
  • Alex: Se poate face un Tiguan 2009 4x4 sa fie 4x2? Raspunde
  • Andrei Dragan
    Asa cum spuneam si la "problema" cu incetinitii si depasitii, cand Ferrari, McLaren si Mercedes + Red Bull se plangeau ca niste copii mici, acuma cei de la Ferrari, vin cu inca o "bomba" in sprijinul acelei afirmatii. Da este adevarat ca Alonso a gresit, da, este adevarat ca mecanicii nu mai puteau repara masina. Nu trebuie un monopost de rezerva pentru asa ceva. Inteleg ca au gresit dar regulile sunt exact aceleasi pentru toti.
    4 5
  • @mad79
    Ferrari isi permite o masina de rezerva si mi se pare normal sa incerce sa o obtina. Ei doar propun, celelalte echipe au dreptul de a fi de acord cu ei sau de a refuza propunerea. Regulamentul, care "e pentru toti", permite aceasta propunere.....
    9 0
  • mad79
    Daca exista un regulament asta nu inseamna ca e si perfect. Lucrurile se schimba in timp, tocmai pentru a deveni mai bune. Nu s-a facut inca regulamentul care sa n-aiba nici o greseala sau nici o interpretare.
    Evident, daca urasti ferrari bagi la inaintare regulamentul si litera lui care trebuie respectata. Sa te vad cum o dai la intors cand favoritii tai o sa se loveasca de acelasi gen de problema.
    Daca esti fan ferrari sau cineva care vrea sa vada pe circuit starurile pentru care scoate banii din buzunar, evident ca regulamentul ti se pare stupid.
    Exista lucruri pe care nu le poti controla, un accident in cursa, o defectiune care te face sa abandonezi e altceva, sa te duci sa platesti 300-500$ pe un bilet sa-ti vezi favoritul si ala sa nu poata concura din cauza unei probleme ce echipa ar putea-o rezolva in timp util dar nu poate pentru ca regulamentul interzice e absolut stupid. F1 exista pentru ca fanii platesc. Stiu ca in Romania nu exista conceptul asta, dar prin alte parti cel ce da banul face legea. Banul il dau spectatorii, si daca ei vor sa-l vada pe Alonso/Hamilton/Button/Vettel in Q1/2/3 si cursa ar trebui fara discutie sa poata face asta.
    Nu ma intereseaza cine poate si cine nu sa aiba o masina de rezerva. Cele 5 mari echipe pot, restul sunt oricum non-factor.
    10 3
  • Andrei Dragan
    Regulamentul spune ca fiecare echipa sa aiba numai 2 sasiuri si nici un sasiu in plus. Da diferite parti pentru a schimba diferite parti busite da dar al 3-lea sasiu implica bani si de transport, nu numai costul lui. Iar acest ultim sasiu a fost scos de cativa ani din regulament tocmai din cauza costurilor foarte mari pe care le implica.

    Cei de la Ferrari pot cere asa ceva, este posibil sa fie aprobat dar este foarte posibil sa nu fie aprobat. Totusi, au un buget destul de mare, iar rezultatele nu sunt pe masura. Cred ca investirea corecta a banilor acolo unde este necesar le va aduce castiguri mai mari (puncte, victorii, titluri) decat acest monopost.

    Cam asa vad eu lucrurile un pic obiectiv.
    4 2
  • Florin
    @Ursu
    foarte bine scris, ai dreptate in totalitate.
    4 2
  • Andrei
    O masina isi are limite in ceea ce priveste dezvoltarea. Dezvoltarea ei de in general de tip hiperbolic, de aceea multe echipe renunta sa mai dezvolte masina pe la mijlocul sezonului.
    Chiar si tu esti de acord ca Ferrari daca au bani ar trebui sa-i investeasca undeva de unde sa poate scoate puncte. Deci de ce sa nu faca sens masina de rezerva din punctul lor de vedere. Acuma nu neaparat masina, dar sasiu eu nu vad de ce.
    Michael s-a chinuit cu un sasiu care cica ar fi avut ceva probleme. Imediat ce si-au dat seama performantele lui s-au schimbat dramatic.
    Exista multe stupiditati crunte in regulamentul de F1 curent, sa le discutam pe toate ar fi pierdere de timp, stupiditati ce fac practic castigarea unui titlu la constructori/piloti o adevarata loterie. Anul trecut lozul l-a tras Button, anul asta se pare ca Vettel/Webber sunt norocosii. Sincer, din punctul meu de vedere pot sa-i bage pe toti intr-o urna si sa scoata un castigator, ar fi exact la fel spectacolul. Redbull 6/6 poles si dupa cum arata masina n-o sa-i prinda nimeni atata timp cat nu ploua. F1 e foarte interesanta cu regulamentul asta , nu?
    3 1
  • Villeneuve51
    reiau
    Gresit. Regulamentul permite utilizarea unui sasiu nou insa nu 2 in aceeasi zi. De aceea Ferrari au putut utiliza un sasiu nou pt Alonso abia in ziua cursei. Revin, daca tot poti utiliza un sasiu nou in plus/weekend, de ce sa nu-l poti schimba in cele 2 ore ramase pana la calificari?Aici nu mai vorbim de costuri.Sasiul exista si a fost folosit. Insa nu la timp.
    4 0
  • Villeneuve51
    ..sasiu
    sasiu nu e=cu monopost de rezerva!
    3 0
  • Andrei Dragan
    Sasiu = monopost de rezerva, de aia sunt omologate la inceputul sezonului. Celula de siguranta in schimb, nu este considerata monopost de rezerva, daca nu are nimic atasat de ea.

    Scrie clar aici:

    "Each competitor may have no more than two cars available for use at any one time during an Event. Any partially assembled survival cell will be deemed to be a car in this context if it is fitted with an engine, any front suspension external to the survival cell, bodywork, radiators, oil tanks external to the survival cell or heat exchangers."

    Deci, celule de siguranta cred ca au oricum mai mult de 2. Dar daca schimba sau adauga ceva la ea, devine monopost si intervine regula de mai sus.
    1 0
  • Andrei Dragan
    Apropo sasiu este denumita partea de jos a masinii care include trenul de rulare si suspensiile, sau cel putin asa am inteles eu. Celula de siguranta este doar cockpit-ul, nimic altceva.
    1 0
  • stelucu: probleme vw touran se aude un zgomot pe partea distributiei ca si un... Raspunde
  • ctlnmihai
    Ferrari solicită reintroducerea monoposturilor de rezervă
    Un monopost de rezerva si un altul pe grila de start...in caz ca motoarele celorlalte doua se duc sa mai aiba o sansa de a puncta
    1 5
  • @ctlnmihai
    O tactica la care s-a gandit si McLaren.
    PS: lasa gargara asta ieftina , ca toate echipele au avut probleme de fiabilitate pana acum .In special cele mari : Ferrari , McLaren , RedBull si Mercedes.
    4 0
  • ctlnmihai
    Dpp
    Mclaren din cauza unei erori umane totusi a avut totusi problema de fiabilitate. 2.Cei de la Ferrari au fost primii care au cerut un al treilea monopost pe grila de start.
    1 0
  • ctlnmihai
    Dpp
    P.S. Gargara o fac cu ceai de musetel si numai dimineata..Seara nu fac gargara
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru