Suspensii active şi pneuri cu jante de 18", printre propunerile de regulament pentru sezonul 2017

de Daniel Popescu
Marti, 15.04.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Echipele analizează o serie de măsuri pentru reducerea costurilor în Formula 1 începând din 2017, printre care se numără revenirea la suspensiile active şi introducerea pneurilor cu jante de 18".

Esential 2017 este sezonul in care ar putea fi introduse noi schimbari importante in regulamentul tehnic
Decizia echipelelor de top de a renunţa la introducerea unui buget maxim anual în Formula 1 începând din sezonul 2015 a condus la apariţia unei serii de negocideri cu privire la alte metode prin care costurilor pot fi reduse în Formula 1.

Principala strategie este eficientizarea dezvoltării anumitor componente din punctul de vedere al costurilor de producţie şi operării ulterior, iar echipele au venit deja cu câteva propuneri.

Una dintre ele vizează reintroducerea suspensiilor active în Formula 1 pentru prima oară după 1993, datorită faptului că această tehnologie electronică este considerată mai ieftină decât actualul sistem mecanic, inclusiv atunci când vine vorba despre identificarea setărilor optime.

De asemenea, echipele analizează oportunitatea introducerii pneurilor cu jante de 18", o soluţie despre care s-a mai discutat şi în perspectiva sezonului 2013, atunci când Michelin intenţiona să revină în Formula 1 ca furnizor de cauciucuri.

In plus, sunt luate în calcul şi simplificarea radicală a designului pentru anumite componente precum sistemul de alimentare cu carburant, structura de rezistenţă la accidente, aripa faţă, suspensia spate sau conductele de frână.

Nu în ultimul rând, echipele ar putea fi nevoite să meargă la Marile Premii cu un număr mai mic de angajaţi.

Via Autosport

Comentarii (10)

  • e clar. Intai turbo si coborarea nasului. Acum jante de 18 si suspensii active. Cineva acolo sus e nostalgic, vrea sa readuca epoca anilor 80 din F1
    15 2
  • oricum cu aducerea acestui tip de aripa fata din 2009 cu tot felu de elemente mi se pare o prostie mare si o cheltuiala mare de bani
    1 1
  • fara sa-l contrazic pe @mda convingerea mea despre renuntarea la suspensiile active si frinarea electronica e ca au produs partial accidentul lui Senna
    4 2
  • GrosJan
    s-a rupt directia in cazul lui Senna. Williams au furat "cutia neagra" pana sa moara Senna si au aruncat accidentul in carca lui pilotului motivand "steering to the slide". Din film, atat cat e, pentru mine e evident ca volanul nu a mai controlat masina de la un anumit moment. A fost un inceput de steering to the slide dar paf, ceva a luat pilotului controlul, i-au mai ramas doar franele. Si e ciudat cum filmul se intrerupe exact atunci, adica macar pana in zid sa functioneze camera aia, dar asa s-ar fi vazut un pilot ce trage de volan iar masina nu raspunde in niciun fel
    10 1
  • @mda

    suspensiile active au fost introduse de Williams in 1992 (cand au dominat F1 in maniera RedBull din ultimii ani)
    2 0
  • GrosJan
    intr-un steering to the slide, fortele asupra directiei sunt mult mai mari decat in mod normal. E un moment bun pentru o directie cu thermo mechanical fatigue sa se rupa

    http://www.youtube.com/watch?v=1NjSIZfG5rk
    2 0
  • @GrosJean

    din ce se vehiculeaza Senna a murit din cauza suspensiei rupte (poate a pneului cu janta cu tot) care l-a lovit in cap in momentul impactului. daca nu se intampla asta probabil se dadea jos din monopost pe piciaorele lui. este posibil ca directia sa fi cedat (iar Senna cu siguranta nu a gresit in acel viraj)... masina practic a subvirat intr-un viraj relativ usor de stanga (Tamburello). insa e greu sa acuzi de asta o echipa in conditiile in care nu a fost cu intentie si practic se testeaza prototipuri... unora li s-a intamplat sa nu mai aiba frane, altii raman fara directie, unora le-au sarit chiar si ambele roti fata in acelasi timp etc.
    1 0
  • GrosJan
    Virajul nu era unul usor. Era unul care supunea pilotul la multe G-uri un timp destul de mare. Aia nu e subvirare!! Sau iti imaginezi ca Senna a stat asa cu masina mergand drept in zid ca ii subvira ...

    Mai informeza-te. Williams au luat imediat cutia neagra in orele pana la decesul lui Senna. Stiau ca e foarte probabil sa moara, ca va fi o ancheta. Au predat-o dupa decesul lui Senna cand a intrat politia italiana pe fir, dar au avut sansa de a altera date. De ce au facut asta, erau prea curiosi sa vada ce e inregistrat? Sau aveau interesul de a scapa nevinovati in cazul unei anchete?

    Ca l-a lovit in cap, ca daca nu-l lovea etc. etc. NU, principala cauza e ruperea directiei. Eu nu acuz echipa Williams ca dezvolta prototipuri ci pentru combinatia asta care pute: au sustras cutia neagra (daca vrei iti povestesc si cum, cu trafic de influenta), au taiat filmul (da, ei, altcineva cine?) si au dat pozitia lor oficiala "vina pilotului - steering to the slide" cand e clar ca nu e vorba de asa ceva. Adica tentativa de prostire pe fata
    2 0
  • saab88
    ce dimensiuni au acum jantele in f1?
    0 0
  • ayrton4ever
    @GrosJean... "mai informeaza-te"... "daca vrei iti povestesc si cum"... cata aroganta pe tine :))... cata importanta-ti dai... ce le stii tu pe toate, nu ca restul care-si dau cu parerea... tu esti la un alt nivel, in mintea ta, fals intelectualule :))... parca ai luat parte la ancheta... s-a reincarnat Colombo-n tine :P... vezi-ti limitele si lungul nasului, just saying... ca o dai in penibil... nu mai trai cu impresia ca le stii pe toate :D
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru