Verstappen şi Grosjean se acuză reciproc de producerea accidentului de la Monaco

de Daniel Popescu
Luni, 25.05.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Max Verstappen şi Romain Grosjean se acuză unul pe celălalt de producerea accidentului din Marele Premiu al statului Moanco, în urma căruia pilotul Toro Rosso va fi penalizat cu cinci poziţii pe grila din Canada.

Nici măcar nu a fost o manevră de depăşire.

Max Verstappen
Pilot Toro Rosso
Max Verstappen şi Romain Grosjean au fost implicaţi în accidentul care a condus la intrarea Safety Car-ului pe circuit şi la greşeala de strategie a celor de la Mercedes.

Verstappen a încercat să iniţieze un atac la adresa pilotului Lotus în primul viraj, însă l-a acroşat din spate şi s-a izbit frontal de zidul din exteriorul primului viraj. Pilotul Toro Rosso a primit o penalizare de cinci poziţii pe grila de start a Marelui Premiu al Canadei, însă susţine că nu este vinovat de producerea accidentului.

"Nici măcar nu a fost o manevră de depăşire. În turul precedent am frânat exact în acelaşi loc, dar în turul următor Grosjean a frânat cu 10 sau 15 metri înainte. Dacă eşti foarte aproape şi mergi de la 290 km/h la 80 km/h nu ai unde să te duci. Am încercat să-l evit şi poate a părut ca o depăşire, dar a frânat prea devreme", a declarat olandezul.

Depăşirile la Monaco sunt dificile şi cred că a experimentat asta un pic.

Romain Grosjean
Pilot Lotus
În schimb, Grosjean insistă că nu are nicio vină pentru producerea accidentului şi consideră că Verstappen a încercat o manevră periculoasă de depăşire.

"Nu am văzut mare lucru din accidentul cu Verstappen, doar un monopost care a zburat pe lângă mine.

Depăşirile la Monaco sunt dificile şi cred că a experimentat asta un pic. Este bine că este în regulă, pentru că a fost periculos pentru amândoi şi m-a costat ceea ce ar fi fost un punct muncit", a precizat francezul.

Via F1 Technical, Lotus

Comentarii (13)

  • McSquizzy
    Dupa ce a facut la Spa in 2012, Grosjean isi permite sa-l persifleze pe Verstappen? De fapt, scuze..a facut ceva notabil in Formula1 in afara de faptul ca i-a distrus sansa lui Alonso la titlu in anul ala?

    Daca se intampla ca in 2015 Rosberg sa ia campionatul la o diferenta mai mica de 10 puncte fata de Hamilton (diferenta dintre p1 si p3 din cursa de ieri) o sa sa mai aibe ceva cu care sa se laude, bine la asta va imparti creditul cu Niki Lauda si Toto Wolff...
    21 13
  • Florin
    Eu cred ca intentionat a franat Grosjean. A vazut ca vine ala peste el si la experienta lui l-a pacalit usor...
    25 8
  • Ha,ha,ha...
    Si eu sunt de parere ca Grosjean a franat mai violent decat in mod normal,si mai cred ca Verstappen este un pilot de viitor,mai bun decat pacaliciul asta "experimentat"...!
    25 4
  • GrosJan
    pilotii au puncte de franare diferite. Din pacate nu e clar atunci cand cel din fata franeaza prea devreme sau prea brutal si te surprinde (pare ca dai peste el) si tot din pacate esti obligat sa ai incredere in pilotul din fata altfel pierzi timp sau oportunitati de depasire
    Mi s-a intamplat (in simracing) sa fiu surprins de franarea precoce a unora. Eu am picat drept vinovat, cu o explicatie cum ca am ratat punctul (meu) de franare lol desi in fiecare din cele 3, 4 ture precedente franasem fix tot acolo
    6 16
  • McSquizzy
    @GrosJan - daca esti pilot in simracing inseamna ca poti sa compari reperele

    1.) Verstappen in fp3 (se presupune ca aici are acelasi reper de franare ca in cursa, deja a facut suficiente ture si stie exact distanta de franare pentru super-softuri pe care era la accident)

    https://www.youtube.com/watch?v=rtpDQ3AkpKY

    2.) Verstappen vs. Grosjean (momentul in care Max loveste este exact in dreptul reperului sau de franare, ceea ce dovedeste ca Grosjean a franat intradevar mai devreme)

    https://www.youtube.com/watch?v=PXxyI3SG-CA

    Reperul de franare pentru Max este reclama Johnnie Walker care se vede in cadrul din FP3, in clipul accidentului vei putea lua in calcul, in partea stanga a parapetului, dupa reclama cu Tag-Heurer, putin dupa al 3-lea semn alb de vopsea.

    Acum, incerc sa judec cat mai obiectiv lucrurile:
    - Grosjean era pe softuri, Verstappen pe super-softuri..la cunostintele mele acumulate in sim-racing e posibil ca pilotii sa fi avut repere diferite in functie de compozitie / uzura pneurilor; deci posibil ca Grosjean sa fi trebuit sa franeze mai devreme
    - Verstappen inca nu are experienta necesara si era foarte pompat de adrenalina, nu vedea decat p10-le si intradevar, traiectoria lui viza posibilitatea de a-i fura interiorul francezului (Incerca sa-i faca aceeasi manevra pe care i-a facut-o lui Maldonado mai devreme).

    In curse nu e ca-n trafic, daca ai pocnit pe cineva din spate esti automat vinovat. La o analiza atenta, as plasa-o la culpa comuna.

    Astept si alte argumente
    8 0
  • Auzi bai copile...lasa-ne cu experienta ta din jocuri, it;s real life...
    12 7
  • Nu înțeleg care e problema lui Verstappen. E greșeala lui. Poate că el a greșit perioada de frânare. Sau poate Grosjean a frânat mai devreme ca pe urmă să revină. Ce voia Verstappen, roți ajutătoare, ca aia mici pe bicicletă?
    Că așa și Perez e rapid, dar are incidente de-astea. Până când nu învață să se controleze, n-o să câștige nimic.
    12 11
  • GrosJan
    bai copchile, tu nici macar experienta asta nu o ai
    deci eu cu experienta din sim-uri vad denaturat cursele relale iar tu cu experienta 0 in sim si 0 real life stii mai bine ...
    btw, am pilotat si carturi si e cu totul altceva decat - real life mers cu masina la servici, dar seamana mult cu simulatorul. Mai uita-te si tu in calendar, e anul 2015, in F1 se foloseste simulatorul, unii folosesc rFactor Pro in F1 iar multi simraceri au mers bine din prima pe masini de curse, ceva ce nu s-a intamplat vreodata cu un sofer real life de duminica. Suna cool ce spui tu acolo (si atragi aplauzele celor care stiu tot nimic, ca si tine) dar denota habarnism in fata cuiva care stie cum stau lucrurile
    4 7
  • GrosJan
    @ferr (sa-ti spun Alex?) ce e asta ma?

    "Grosjean a franat prea devreme ca pe urma sa revina"

    ce sa revina? Cum sa revina? Ai franat prea devreme ce crezi ca faci, accelerezi ca sa repari? Pierzi o secunda (cel putin) in fiecare viraj cu asa abordare cacaita (ar arata jalnic pe telemetrie), nici copii aia de la Karturi nu fac asa ceva fara sa fie o greseala uriasa pe care daca o tot comit e cazul sa se orienteze catre alt sport. In Karting daca franezi asa trec patru cinci dintr-un foc pe langa tine, intr-un singur viraj, alti patru cinci in virajul urmator si dupa cursa te duci sa te culci si nu te mai intorci
    1 5
  • au avut toti incidente din astea, inclusiv Perez.
    0 2
  • Verstappen a încercat o manevră de două ori :depășirea pe steagul albastru al lui Vetel. Prima i-a reușit, a doua oară Grosjean, avertizat fiind, i-a închis unghiul. Evident că a făcut tot posibilul să-l depășească" îmbătat "fiind de succesul primei reușite.
    12 2
  • Verstappen a mers bine pana acolo.
    Nu e Grosjean vinovat de accident.
    Lumea vorbeste ca sa se afle in treaba, iar Verstappen, ca pilot de F1 cu cateva GP-uri la activ, deja, trebuie sa stie ca zona de franare schimbata este un efect al altei cauze: pneuri (compozitie, temperatura, uzura), temperatura franelor sau probleme de aerodinamica ce pot modifica comportamentul monopostului (supravirare/subvirare - in momentul cand monopostul are orice efect din astea, si franarea se schimba).

    In plus, zona in care a incercat Verstappen depasirea (el zice ca nu a incercat, din inregistrare eu vad ca a ales trasa interioara dinainte sa se urce pe frane) l-a prins cu o viteza mult prea mare. Chiar daca nu il lovea pe Grosjean, iesea din viraj mult prea larg, putand ciupi glisierele sau putand trage drept, unde a ajuns Grosjean dupa impact.
    6 2
  • F1 Vision
    Vestappen este inca tanar, desi a gresit acolo, bine ca nu l-a scos din cursa si pe Grosjean (deh Alonso asa era sa faca cu Hulkenberg). Faptul ca a gresit nu-i grav, pentru ca asa invata, faptul ca era ofticat pe Grosjean este din pacate problema. Ma asteptam sa fie foarte cuminte dupa greseala facuta nu sa inceapa sa... strige in radio... stiti la ce ma refer sper :P
    8 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru