Noua generație Opel Insignia se prezintă oficial: miza pe dinamică și tehnologie

de Mircea Meşter
Miercuri, 07.12.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Opel Insignia ajunge la a doua generație. Primele imagini și informații oficiale dezvăluie o mașină care-și păstrează tenta familială, dar vine cu o alură mai sportivă și cu un pachet tehnologic generos.

După o perioadă de teasing în care noua generație Opel Insignia ne-a fost dezvăluită puțin câte puțin în fotografii mai mult sau mai puțin clare, noul reprezentant al mărcii Opel în segmentul mediu se prezintă astăzi în toată splendoarea sa într-o serie de imagini cât se poate de oficiale.

Așa cum știam deja, modelul german de segment D își modifică în mod oficial numele odată cu apariția noii generații, trecând de la Insignia la Insignia Grand Sport, însă este foarte probabil ca acest artificiu de marketing al celor de la Opel să fie complet ignorat de clienți, care vor utiliza în continuare numele "simplificat".

Opel Insignia Grand Sport: date esențiale

● Noul model este inspirat estetic din conceptul Monza, pe care marca germană l-a prezentat oficial în 2013.

● Se remarcă linia proprie mașinilor de tip "coupe cu patru uși", una dintre direcțiile pe care marșează în ultima perioadă mărcile care doresc să deseneze mașini de familie cu alură dinamică.

Coeficientul aerodinamic al noii generații Insignia este de 0.26, unul dintre cele mai bune din clasa sa.

● La nivel de dimensiuni, cele mai importante modificări sunt legate de înălțimea redusă cu 2.9 centimetri și de ecartamentul crescut cu 1.1 centimetri. Ampatamentul crește serios, cu 9.2 centimetri, întreaga diferență fiind reflectată în spațiul mai mare dedicat pasagerilor.

● Deși lungimea și lățimea mașinii sunt aproximativ identice cu cele ale modelul înlocuit, Opel a făcut progrese serioase la capitolul greutate.

Masa proprie a mașinii a scăzut cu până la 175 de kilograme prin modificări la nivelul structurii caroseriei, a panourilor de caroserie și a șasiului. 

● La interior, prima modificare este poziția la condus, scaunul șoferului fiind coborât cu 3 centimetri față de generația precedentă.

● Între elementele din habitaclu se evidențiază display-ul central fără ramă integrat în planșa de bord. Acesta găzduiește ecosistemul tehnologic al pachetului IntelliLink, unul despre care Opel susține că a fost rafinat în comparație cu cel de pe Opel Astra.

● Insignia Grand Sport oferă integrare Apple CarPlay și Android Auto, pe lângă conexiunea clasică dintre telefon și mașină care poate fi realizată prin Bluetooth. Pachetul de asistență OnStar, lansat de Opel în acest an și în România, este și el disponibil.

● Opel nu intră încă în detalii legate de motorizările care vor fi disponibile pe Insignia, însă aflăm că în portofoliul modelului german intră în premieră o transmisie automată cu 8 trepte care "impresionează prin calitatea schimbărilo de rapoarte". Aceasta va fi disponibilă în prima fază exclusiv în variantele Insignia dotate cu tracțiune integrală.

● Apropo de versiunile cu integrală permanentă ale lui Insignia, acestea vor beneficia în premieră de tehnologia controlului vectorial al cuplului care permite trimiterea cuplului corect pentru fiecare roată în funcție de condițiile de aderență subliniate de senzorii avansați. 

● Șasiul FlexRide rămâne coloana vertebrală a caracterului dinamic oferit de Insignia.

Acesta adaptează amortizoarele, direcția, răspunsul pedalei de accelerație și momentul schimbării treptelor în funcție de modul de rulare ales de șofer: Standard, Sport sau Tour.

● La nivel tehnologic, noua generație Insignia oferă o versiune modernizată a luminilor LED IntelliLux. Acestea dispun acum de 32 de segmente individuale (de două ori mai multe decât pe Astra) care adaptează fasciculul de lumină în funcție de situația din trafic. Faza lungă permite acoperirea unei distanțe de 400 de metri în fața mașinii, iar diodele își schimbă intensitatea în viraje pentru a acoperi cât mai bine direcția de mers.

● Noua generație Insignia beneficiază de Head-Up Display proiectat pe pabriz, de Cruise Control Adaptiv cu frânare automată în caz de urgență la nevoie, de pachetul care păstrează banda de rulare și de un sistem de alertă care monitorizează traficul perpendicular în spatele mașinii la ieșirea din parcare.

● Opel susține cu scaunele de pe noua generație Insignia excelează la capitolul ergonomie. Acestea oferă masaj integrat, încălzire și ventilație, poziția putând fi memorată. Încîlzirea în scaune ajunge ca opțiune și pe locurile din spate.

● Premiera mondială a noii generații Opel Insignia va avea loc în luna martie, la Salonul Auto de la Geneva. Modelul va intra pe piețele europene începând cu primăvara anului viitor.

Comentarii (38)

  • hazard
    meh
    11 58
  • adrian parvu
    renault talisman+mazda 6+volvo s90
    17 68
  • Frumos !
    46 12
  • Opel Phanboi
    Arata tare bine! Spatele zici ca e de Passat CC, generatia anterioara.
    30 24
  • tzontzonel
    adrian parvu@ numai cacaturi de masini ai scris de ce nu ai scris x6 m50.q7 4,2,e 250 4 matic ,q5 ,s klasse,seria 3 bmw ,seria 7 ,seria 7 ,A8,
    .a6 quatro ,a4 quatro,scri cacaturi de masini cu portierele parca sunt foi de caiet asa sunt de firave ,du-te si te culca si lucreaza la firma la care esti incontinuare
    12 44
  • ...as zice mai degraba un fel de astra sedan...poate marimea l-ar da de gol ca-i de clasa medie...
    19 19
  • Design remarcabil si echipare la standarde actuale - sa vedem cum sta cu restul = performante, economicitate, tinuta de drum (mai rau ca fosta generatie n-are cum, luind in calcul fie si doar scaderea drastica a masei proprii.)

    n.b.: Articolu-i f. informativ si bine scris, cu o mica exceptie: "șasiu" nu mai au decit unele tot-terenuri (Mitsu Pajero, Jeep Wrangler etc.) Stiu, sint prea carcotas poate, dar "tren de rulare" e termenul corect cind e vorba de caroserii autoportante.
    38 9
  • @tzontzonel
    De acord. Trebuia sa includa si Passat ca cacatul sa puta si mai rau.
    11 17
  • Arată excelent, Mazda 6 și Renault Talisman vor avea de furcă în Europa cu noua Insignia, poate și Passat, depinde și de prețuri.
    35 11
  • Costin
    98% Mazda 6
    9 42
  • Mult mai spectaculos era generatia actuala atat ca design exterior cat si interior. Noua generatie adopta multe influente de la Buick. In rest conservator, nimic spectaculos. Spectaculoase raman doar Mazda 6 si Kia Optima. In rest Insignia este mult peste concurenta care vin chiar de la ei din tara - Passat, o masina anosta si stearsa, cu motorizari depasite.
    14 31
  • Foarte frumoasa masina.
    Acuma multi o sa ziceti ca seamana un pic cu Mazda 6, Tesla, S90... insa orice design ai face, tot o sa semene cat de cat cu un alt model.
    Daca ii facea faruri rotunde ziceati ca e Bettle, Bentley, E-classe w210/w211... nu ajungem niciodata la un numitor comun.

    Bravo Opel. Oricum si vechea Insignia a fost foarte frumoasa cand a aparut si nici acuma nu e demodata. Atat, ca e foarte grea. Sper ca modelul actual sa fii fost pus la cura.
    44 5
  • Conceptul Monza avea altă arhitectură a grupului motopropulsor. Din păcate, au preluat doar elemente estetice.
    6 13
  • Arata f bine noul model. Sper ca plafonul nu va creea a noua problema pt locurile din spate ca in actualul/vechiul model, unde persoane de 1,85 dau cu capul de partea superioara.
    14 6
  • Arată bine, ca și Ford Mondeo, Renault Talisman sau Volvo S90 de altfel (deși S90 cred că e cu o clasă mai sus ca poziționare). Dar parcă prea agresiv designul a tot mai multe mărci în ultima vreme. Eu zic că asta spune multe despre noi la ora actuală... uneori mi-e dor de niște linii simple și senine.
    15 11
  • inexorabil
    Tipic lui opel motors/general opel. Aș renunța la ambele generații de Insignia pentru o Ascona.
    Doar Cx este de apreciat, așa cum și Opel Omega excela, ba chiar avea cel mai bun Cx din segment.
    Oricum, ȋncă din faza de “teasing” mi-am dat seama că nu voi “cădea pe spate” la primele imagini oficiale. Dar cred că se va vinde la un nivel mai mult decât mulțumitor pentru Opel Reich, pardon, Group GmbH. Totuși, aș alege, fără să preget, Chevrolet Malibu, luând ȋn considerare faptul că, de acum ȋncolo, va fi produs, din nou, doar ȋn SUA, plus caracterul mai exclusivist pentru rromanika.
    9 18
  • opelescu
    Arata bine dar e ca in cantecul ala: "Esti frumoasa dar esti proasta......."
    12 27
  • @dan grecu
    Arata exelent asa-i Dane ? Eu zic ca-i peste Lamborghini Reventon ;) . Cu gramatica cum mai stai ? Iar te ''deSconspiri'' singur ?
    5 21
  • @inexorabil
    Tocmai erai ascuns ca spam, iar eu te-am scos. Mai bine zis : ''mi-am scos prietenul din rahat'' . Stima.
    7 11
  • @obelescu
    Serios? Ati fost la un pahar aseara? Deja ti-ai facut o impresie de stii ca-i proasta? Desigur, asta depinde de nivelul la care esti tu...
    9 12
  • Eu am condus generatia care va fi inlocuita de acest model. Cred ca aceasta generatie va fi mult mai buna. Masina era greoaie, pozitia de condus inalta, stabilitatea era medie etc. Vom vedea insa care vor fi rezultatele la capitolul vanzari. Mie imi place foarte mult descrierea si imaginile cu aceasta noua generatie.
    18 2
  • Seterol Ignat
    Arata bine. Sa speram totusi ca Opel Insignia se vrea a fii la fel de fiabil ca generatia anterioara. Pana acum Insignia s-a dovedit mult mai fiabil decat Passat. De asemenea noul B8 are deja probleme de la primii 7 mii km rulati ....BUAHAHAHAHA

    Citez de acolo :

    ''Cred ca e timpul sa discutam si problemele aparute la acest model.



    Am ~7000 Km, 150CP TDI DSG; ce am observat:

    - consum mare in oras 9-10%

    - la viteze/trepte mici - 1->2->3 si invers, se aude un cloncanit la schimbarea automata in DSG; nu e sesizabil tot timpul si se aude parca undeva inspre puntea spate

    - stergatoarele au un oarecare suierat cand ajung in partea de sus al parbrizului

    - uneori cand inchid capacul portbagajului din buton, ramane deschis la jumatatea traseului

    - puntea spate mi se pare mai zgomotoasa in ultima mie de km, trecerea peste denivelari este imediat sesizabila



    Cel mai tare ma ingrijoreaza cloncanitul ala in DSG, ati mai patit asta?'''

    http://vwforum.ro/topic/120892-probleme-aparute/


    Calitatea Germana mereu ''numarul unu'' . Asa-i Dan Grecu ?
    7 13
  • Seterol Ignat
    Stii ca este DUREROS, de asta am sa mai postez de 3 ori.

    Arata bine. Sa speram totusi ca Opel Insignia se vrea a fii la fel de fiabil ca generatia anterioara. Pana acum Insignia s-a dovedit mult mai fiabil decat Passat. De asemenea noul B8 are deja probleme de la primii 7 mii km rulati ....BUAHAHAHAHA

    Citez de acolo :

    ''Cred ca e timpul sa discutam si problemele aparute la acest model.



    Am ~7000 Km, 150CP TDI DSG; ce am observat:

    - consum mare in oras 9-10%

    - la viteze/trepte mici - 1->2->3 si invers, se aude un cloncanit la schimbarea automata in DSG; nu e sesizabil tot timpul si se aude parca undeva inspre puntea spate

    - stergatoarele au un oarecare suierat cand ajung in partea de sus al parbrizului

    - uneori cand inchid capacul portbagajului din buton, ramane deschis la jumatatea traseului

    - puntea spate mi se pare mai zgomotoasa in ultima mie de km, trecerea peste denivelari este imediat sesizabila





    Cel mai tare ma ingrijoreaza cloncanitul ala in DSG, ati mai patit asta?'''

    http://vwforum.ro/topic/120892-probleme-aparute/


    Calitatea Germana mereu ''numarul unu'' . Asa-i Dan Grecu ?
    10 13
  • inexorabil,
    Dar de o Manta ce zici?
    :)
    6 4
  • @Seterol
    Si care sunt de fapt problemele de fiabilitate enumerate de tine ? Alea sunt simple constatari, consumul mare in oras? Pe bune?? Stergatoare zgomotoase? Sa le schimbe in garantie. Cauta altceva.
    11 10
  • inexorabil
    @LR, vorbești despre lucruri sfinte, fiule :) De fapt, care-i baiul aici? Păi, ce era considerat Opel ȋn anii ’60-’70 (recte alternativa germană de lux a lui Mercedes-Benz! celebra serie Opel KAD ar fi corespuns astăzi segmentelor D, E și F) și ce pocinog a ajuns acum (dedicat numai segmentului D, dar, atenție, fără să mizeze pe argumentul luxului!). Bravo “centrului de comandă” din Detroit: are subsidiară ȋn Germania și, prin aceasta, n-are ce să opună celor trei forțe premium locale, care, totodată, ocupă primele trei poziții ȋn clasamentul mondial al creațiilor premium! N-are fiindcă nu vrea sau nu-l interesează…A invocat costurile ridicate pentru a putea aplica ȋn serie conceptul, ȋntr-adevăr, de lux Insignia (2003). Ei, atunci să se uite ȋn continuare, ca zăbăucii, la succesul Triadei, ignorând, culmea, un aspect elementar: numele Opel s-a impus ȋn conștiința publicului european mai pregnant decât orice altă etichetă din corporație sau, nota bene, decât toate celelalte la un loc! Așa că nava amiral Cadillac CT6 va atrage privirile și portofelele…gălbejiților. Superb; ce-aș putea să conchid?

    Nu ȋncape niciun dubiu că nu sunt specialist auto, dar o ȋntrebare de bun simț tot ȋmi permit: ce evoluție intelectuală să se fi insinuat ȋntre GM-ul din urmă cu 40-50 de ani și urmașul său “legal” de astăzi (eu, unul, n-o văd neam și pace) ?

    PS: Domnilor mafioți din redacție (poate că arhicunoscutul tartor de aici nu este unul dintre voi, așa cum bănuiesc unii dintre noi, dar ȋn mod sigur sunteți complicii lui…știți voi la ce mă refer), de când a devenit sportul vostru preferat tachinarea lui Dan Grecu?! Așa considerație aveți pentru un utilizator logat și vechi al comunității AM? Mă rog, aceasta o fi dinamica “avansată” a relațiilor interumane și nu realizez eu, ăsta rămas de căruță, “neadaptat”.
    10 2
  • inexorabil
    Sper că nu se va ȋncumeta nimeni să-mi “dea peste bot” susținând că noua Insignia ar fi…premium. Ȋn acest caz, primul contraargument care ȋmi vine ȋn minte vizează…Mazda6. Se zice că aceasta n-ar fi premium ȋn ansamblu, dar, de exemplu, câtă piele cusută are pe bord modelul japonez și câtă se observă că ar avea “noua” Insignia?
    Noapte bună!
    11 3
  • Poate că AM dorește să rămână fără utilizatorii logați fiindcă sunt incomozi. Altfel, nu înțeleg de ce orice curvă anonimă poate să guițe nestingherită pe aici.
    14 6
  • Bravo buick , sau bravo opel?
    Cautati buick regal versiunea actuala (=insignia actuala), versiuena viitoare (=noua insignia).. si buick lacrosse, in state. O sa fiti surprinsi! .)
    Ma intreb dk in urma colaborarii Buick-Vauxhall-Opel, cine da cui modele.. an de an?
    4 6
  • Iar ai inghitit galusca cu saliva calda ? Te-ai fript asa-i ?
    2 14
  • @@,
    Multți-o'ndes frumos,
    S-o sugi sănătos!
    4 11
  • @inexo ce parere ai despre calin georgescu?
    1 4
  • alta masina urata. impreuna cu talisman se bate la titlul de cea mai urata masina.
    6 19
  • Frate esti praf; cum dracu te intrebi cum de-si imprumuta modelele o marca alteia cand ar trebui sa stii ca de fapt tin de acelasi concern General Motors... Comentezi ca sa te afli in tren, poate esti cool. Nu-ti explic ai atata ''goagal'' care sa-ti spuna multe, poate intelegi cum se invart rotile in universul auto.
    9 5
  • inexorabil
    @ (@ac), același concern, firește…Ȋți dorești cumva frați siamezi ȋntr-o familie?! Dacă tot indici internetul ca sursă facilă de informare, sigur vei (re)descoperi faptul că, până ȋn anii ’70, fiecare divizie nord-americană a lui GM (la un moment dat, chiar și replica obișnuită a lui Chevy Trucks: GMC) se remarca prin “own V8” și “own strong identity”. Pe urmă, a intervenit guvernul federal cu normele lui ecologice restrictive, dar și managementul privat al companiei cu ideologia orgastică “less car and more money” (“reducerea costurilor de producție” ar trebui transformată ȋn altar sau ȋn icoană pentru toți constructorii), iar toate minunățiile astea de povestit urmașilor noștri (badge engineering, corporate engines, platforme comune, interșanjabilitatea componentelor, downsizing etc.) le percepem astăzi ca fiind la fel de naturale ca, de exemplu, actul respirației. Totuși, dacă te-ai băga ȋn seamă cu cele mai “pure” cluburi de pasionați retro (cele din SUA), ai deduce că a ȋnfiera, până ȋn pânzele albe, compromisul (de orice fel) constituie ȋn sine o calitate automobilistică! Cine ar ȋndrăzni să conteste această axiomă?
    Mă rog, nu prea ne pasă nouă de modalitățile prin care este făurit un automobil ȋn ziua de azi, nu? Până la urmă, mă văd nevoit să-i dau dreptate (parțial ȋnsă) zbirului nostru de pe AM: dar ceea ce se află “pe dedesubt” pentru cine contează? Dacă mașina dorită de noi nu se dezmembrează ȋn mers (:D), dacă oferă spațiu chiar și pentru cățel și purcel, dacă ne duce cu (ȋn) siguranță la destinație, dacă este blagoslovită de piese de schimb la orice răscruce a urbei, dacă ne familiarizează cu “cele mai noi cuceriri ale științei și tehnicii” (aviz amatorilor de “democrație” și de stigmatizare a comunismului), dacă ne permite să-i “dăm blană” (cu ochii fascinați fixați pe vitezometru, dar și pe tahometru) și mai ales dacă consumă carburant cu pipeta…Cool, man! Ce-ți poți dori mai mult? Aaa, da: și să poarte pe capotă/volan/ hayon emblema “potrivită” (a se citi: uzitată, de “rezonanță” mondială).

    @costy (de ce a primit purpuri? omul a pus o ȋntrebare și, din politețe, ȋi voi răspunde, chiar “off topic”), chestiunile extra-automobilistice mi-am propus să nu le mai dezbat aici…Ȋți recomand să cauți pe Facebook utilizatorul “Inexorabil” și vei găsi ceea ce te interesează (nu cu referire directă la persoana menționată de tine, dar doctrina propagată de aceasta și, totodată, o armă secretă a arhitecților Noii Ordini Mondiale – recte distributismul – este sistematic atacată de mine).
    5 2
  • Steven
    cautati in articole de acum 3 ani, cand Opel promitea cel mai frumos si mai dotat sedan din segment. Am asteptat cu sufletul la gura sa vad "minunea', dar nu cred ca se pune problema. Din punctul meu de vedere, este departe de a fi ceea ce ne anuntau acum 3 ani. Dupa mine, Mazda 6 si Ford Mondeo fac legea in design la acest segment. Sunt cam dezamagit :(
    6 4
  • opc line
    Asa am zis si eu dar apoi am vazut o in toata splendoarea ei in varianta opc line pe o culoare mov deschis spre alb nu stiu cum s-o descriu si arata intr adevar mult peste orice din sgment , st line ul lui mondeo m-a dezamagit pentru ca e 99 la suta la fel ca un model standard.
    3 0
  • Dețin insignia 2018 sunt foarte fiabile recomand
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru