1500 de kilometri cu Porsche Panamera prin Europa de Est. Final de traseu la Budapesta

de Mircea Meșter
Sambata, 28.07.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Caravana Porsche Panamera diesel a ajuns la punctul terminus: Budapesta. După peste 1500 de kilometri parcurși prin Europa răsăriteană în patru zile, echipajul care a reușit cel mai bun consum mediu cu Panamera a fost cel al Ucrainei.

Sfârșit de drum pentru caravana Porsche Performance Drive. După ce ieri am vizitat Transfăgărășanul și ne-am oferit clipe de neuitat pe una dintre cele mai frumoase șosele ale Europei, astăzi am reluat drumul spre Budapesta cu ultima parte a maratonului nostru început marți. Sibiu-Oradea-Budapesta urma să fie ruta pe care o urmam vineri, cele 10 Porsche Panamera și mașinile de asistență fiind puse în fața celei mai lungi etape ale competiției.

BĂTAIE ÎNTRE UNGARIA ȘI UCRAINA

După ce cele două echipe ale României fuseseră declasate după prima zi din cauza unei greșeli de strategie care a adus cu sine o depunctare serioasă și ștergerea oricăror șanse la primele poziții, astăzi nu ne rămânea decât să asistăm la bătaia pe viață și pe moarte între Ungaria și Ucraina. Regulile erau aceleași: etapa a fost împărțită în două manșe. Sibiu-Oradea urma să fie parcurs în patru ore și jumătate fix (orice minut în plus sau în minus aducea o penalizare), în timp ce Oradea-Budapesta trebuia stins în alte trei ore și jumătate fix, în aceleași condiții. În plus, la mijloc stătea și consumul, care trebuia să fie cât mai mic posibil.

După o zi plină de peripeții (Ucraina s-a pierdut și a făcut 20 de kilometri în plus, iar România 1 a încercat fără succes o rută ocolitoare către Oradea), am ajuns la Budapesta cu un consum de 6.6 litri cu Panamera diesel, model care - vă reamintim - dispune de un motor V6 de 250 CP și 550 Nm și a dus patru jurnaliști pe toate segmentele traseului. Ritmul a fost însă alert - pe autostrada maghiară am menținut o viteză de 150 km/h pentru a fi siguri că ajungem relativ în timp. Ar fi trebuit să ne grăbim însă și mai mult, pentru că la punctul de final de la Budapesta - Centrul Porsche din capitala maghiară - am întârziat cu exact cinci minute.

UCRAINA CÂȘTIGĂ, ROMÂNIA PE 5 și 7

Esential 6.7 litri/100 km a fost consumul mediu mixt al echipajului câștigător, Ucraina.
La final, marii câștigători ai zilei au fost ucrainenii, care deși s-au pierdut și grație unui consum excepțional - 6.3 litri - au depășit Ungaria chiar în ziua în care caravana a ajuns la Budapesta. Echipajele României au terminat pe locurile 5 și 7, România 2 reușind însă să se claseze pe locul al treilea în clasamentul general al consumului mediu pe tot parcursul competiției, după Ucraina și Ungaria - țări ale căror echipaje au apelat însă la tot arsenalul de mici șmecherii cu rol de îmunătățire a consumului, de la climatizare oprită și umflarea pneurilor către 4-5 atmosfere la izolarea fantelor capotei și a farurilor cu bandă adezivă. 

În zilele următoare vom publica un reportaj complet care va concentra povestea întregului eveniment Porsche Performance Drive, plecând de la experiența de circuit de la Istanbul și ajungând la Budapesta cu Panamera diesel după ce am trecut prin România și am traversat Transfăgărășanul cu 30 de exemplare Boxster și 911.

O poveste excepțională în mijlocul unor mașini fantastice.

Mașinile așteaptă la Sibiu să plece în ultima etapă. La 8 ore de la această fotografie urma să-i cunoaștem pe câștigători.

Echipa Ucrainei, cea care la Budapesta a primit marele premiu.

România 2. Câștigători în etapa Varna-București și una dintre cele trei echipe care și-au adjudecat cel puțin o etapă în concurs.

Cehii merg relaxați, cu geamurile laterale coborâte. Dacă unii și-au permis acest lux, alții au luat competiția în serios. Poate exagerat de serios.

Deși ideea repetată în caravană a fost "Safety first", iar mașinile și-au văzut de drum fără incidente în timpul competiției, poliția a oprit pentru verificare mașinile de asistență.

Turcii admiră satele românești. Acum câteva sute de ani, le ocupau fără întrebări.

METODA 1: Una dintre "șmecheriile" utilizate de cei ahtiați după victorie: împinsul mașinii înainte de start, în vamă (vameșii români și maghiari nu înțelegeau de ce unii au rămas fără benzină) sau la final. Puțin cam ciudat pentru un eveniment de nivel Porsche. Dar - se pare - eficient la capitolul consum.

METODA 2: Pneuri umflate mult peste limita recomandată de producător. În acest fel scade frecarea la nivelul solului, iar consumul scade. Din fericire pentru ucraineni și maghiari, nu au avut parte de niciun eveniment neplăcut la 150 km/h pe autostradă.

METODA 3: Cât de mult prost gust să ai pentru a lipi canturile caroseriei unui Porsche cu bandă adezivă? Ucrainenii spun că asta i-a ajutat la aerodinamică, noi ne îndoim serios de faptul că efectul a fost ăsta. 

Neamțul Stefan și turcul Khan s-au simțit ca acasă în România.

Așa se stabilește consumul. La finalul fiecărei zile, rezervoarele sunt umplute-ochi.
Numărul de litri indică carburantul consumat de mașina respectivă.

Odihna de la final. Mașinile astea au adus, fiecare, câte patru jurnaliști în condiții excepționale de la Istanbul la Budapesta.

Una dintre mașinile României se odinește lângă mașina elvețienilor. Pace și prietenie la final.

Excepționala echipă care a făcut posibil acest eveniment și care ne-a asigurat asistența pe tot parcursul testului de patru zile cu Panamera diesel. Oameni pasionați, plini de energie și foarte răbdători la cerințele de toate tipurile ale jurnaliștilor.

Comentarii (5)

  • da-i incol' de tolomaci .... ca mai renunti la clima, mai umfli o roata .... treaca-mearga da' chiar sa impingi masina asta e de toata coma ! sa vede treaba ca regulile au fost permisive dp asta dv .... v-au obligat sa ajungeti la minut acolo dar .... ca sa faci o comparatie corecta trebuie ca toate masinile sa fie echipate identic, sa faca toate manevrele necesare cu motorul pornit, etc ..... si daca e sa fim cinstiti/corecti trebuie sa admitem ca a fost un concurs si era nevoie de un cistigator, dar .... m-am uitat la poze .... pai doar daca ajungem sa cintarim reporterii romaniei cu cei ai echipajului cistigator .... va dati seama ca masina lor a avut de transportat un nr mult mai mic de kg .... asa a rezultat inc-o mica diferenta de consum ..... in fine .... bravo voua pt ca ati ajuns acolo sanatosi si cu un rezultat bunicel (locul 3 la nr de litri consumati) si s-auzim de bine ! acuma "fugiti" repede inapoi acasa, ca duminica trebuie sa mergeti la referendum !
    19 5
  • Felicitari pentru participarea la competitie!.....insa se vede faptul ca sunteti romani veritabili. Mai mult decat faptul de a fi participat, nu aveti niciun alt merit.

    Va plangeti de cei "ahtiati" de victorie (asa scrie in josul unei fotografii). Voi de ce nu ati fost la fel de inventivi? Sau poate mai inventivi? Pana la urma urmei a fost un test - de viteza si consum. Si daca este un test (concurs, competitie - spuneti-i cum vreti) sunt si niste reguli.

    Echipa Ucrainei a urmat regulile si a stiut sa fie inventiva. Cat a ajutat banda adeziva? Nu stiu. Cat au ajutat cauciucurile umflate peste norme? Nu stiu. Cat a ajutat oprirea climatizarii? Nu stiu.

    Dar stiu un lucru: ei au incercat si au reusit!

    Lasati articolul despre Transfagarasan si mai bine scrieti un articol cu toate greselile voastre: asa se va vedea ca ati invatat ceva din aceasta experienta. Altfel, nu au fost decat 4 zile de condus si nimic mai mult!

    Oare cand o sa intelegeti ca o competitie este o competitie si un drive-test este un drive-test?
    10 17
  • Ce sa zic ''dementa'',niste VW-ne,cu emblema Porsche,nimic altceva.
    3 21
  • zarnesteanu
    Felicitari pentru reportaj si clasament.

    Pentru mine voi ati fost cei care ati luat locul 1. Nu poti sa mergi intr-un Panamera si sa-i lipesti farurile cu banda, sa te dai jos din masina transpirat ca un tractorist si sa impingi la ea ca la o Dacie din 1980. Ma mir ca Porsche a permis asemenea comportament.

    Cand conduci o masina de genul asta nu ai voie sa cobori sub anumite standarde. Daca o faci ti-ai lipit pe tine o eticheta pe care nici o masina din lume nu ti-o mai poate da jos. Eticheta care devine cu atat mai vizibila cu cat masina este mai class, mai rara, etc.

    Eu zic ca ati procedat cel mai corect si sunt mandru ca ati ales calea asta ca si reprezentanti ai Romaniei. Competitia asta a vrut sa scoata in evidenta latura economica a lui Panamera. Dar nu cred a vreodata un proprietar de Porsche isi va impinge masina in garaj sau va merge transpirat la birou doar ca sa scoata 200 de grame mai putin la consum. De aceea rezultatul vostru mi se pare cel mai realist.

    Cand treci anumite granite nationale comportamentul oamenilor se schimba radical. Acest lucru se vede si in cazul comentariilor de pe Automarket din ultimele saptamani. Salbaticia de pe soselele Rusiei se reflecta perfect si in gandirea semenilor nostri crescuti si indobitociti intr-un sistem barbar in care valoarea omului e egala cu zero. Chiar daca semenii acestia vorbesc limba romana ca si noi. Ma rog, o limba romana mai mult sau mai putin coerenta ...
    9 5
  • Excelenta clasare, mai ales cand ai concurenti "transpirati" care au facut cura de slabire inainte de concurs. Personal as fi penalizat echipajele cu pneuri duse peste recomandarile producatorului, chestia aia a fost chiar periculoasa ... vorba aia.. de la transpiratie nu prea s-au intalnit cazuri de deces dar de la explozii pe autostrada sunt destul de multe.


    @mafia .. vezi de drum prietene ca aici vorbim de japite nemtesti nu fiabilitate supertehnologizata din japonia ... nu are rost sa te consumi aici.
    11 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru