Alianța Renault - Nissan - Mitsubishi își arogă titlul de cel mai mare constructor din lume: "Grupul Volkswagen a inclus și vânzările de camioane"

de Daniel Popescu
Joi, 18.01.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Carlos Ghosn susține că Alianța Renault - Nissan - Mitsubishi este cel mai mare constructor din lume după vânzări de 10.6 milioane de unități, întrucât totalul de 10.74 milioane de unități anunțat de Grupul Volkswagen include și 200.000 de camioane.

Industria auto se confruntă cu o controversă mai puțin obișnuită care amintește de celebrul tweet al președintelui american Donald Trump cu privire la dimensiunile "butonului nuclear".

Grupul Volkswagen a anunțat miercuri că a comercializat 10.74 de milioane de unități la nivel global pe parcursul anului trecut, motiv pentru care are șanse mari să fie considerat cel mai mare constructor auto din lume.

La numai câteva ore distanță, Carlos Ghosn, președintele Renault-Nissan, a făcut însă câteva declarații controversate la o audiere parlamentară ce a avut loc la Paris.

Ghosn a menționat că Grupul Volkswagen a inclus în cadrul raportului și 204.900 de camioane Man și Scania, astfel că germanii au comercializat de fapt doar 10.54 milioane de unități. În acest context, Ghosn consideră că Alianța Renault - Nissan - Mitsubishi este cel mai mare constructor auto din lumea, întrucât a vândut anul trecut "peste 10.6 milioane de autovehicule și utilitare", total care nu include vânzările de camioane.

"Cu mai mult de 10.6 milioane de mașini private și vehicule comerciale ușoare vândute în 2017, Alianța este cel mai mare grup auto.

Acest lucru s-a confirmat după ce Volkswagen a anunțat vânzări de 10.74 milioane, inclusiv 200.000 de camioane, pe care noi nu le includem în statistici. Nu poate exista nicio discuție suplimentară", a explicat Ghosn.

Între timp, Toyota estimează că a vândut 10.35 milioane de unități în 2017, însă datele oficiale urmează să fie publicate pe parcursul lunii februarie.

Via Caradisiac

Comentarii (11)

  • someone
    oups....unul din cei 2 greseste, ceea ce il face pe celalalt number one
    17 0
  • Claudiu
    De regula aceste clasamente se calculeaza in functie de vanzarile totale ale unui Grup Auto si insumeaza atat masini, utilitare si camioane(scutere, mopede sau motocicletele nu se adauga). Situatia seamana cu anul trecut cand BMW se lauda ca are mai multe masini vandute fata de Mercedes la capitolul constructor premium, daca ar adauga si vanzarile Mini :)
    10 12
  • "Cu mai mult de 10.6 milioane de mașini private și vehicule comerciale ușoare vândute în 2017, Alianța este cel mai mare grup auto. Acest lucru s-a confirmat după ce Volkswagen a anunțat vânzări de 10.74 milioane, inclusiv 200.000 de camioane, pe care noi NU LE INCLUDEM IN STATISTICI. Nu poate exista nicio discuție suplimentară",

    Oare de ce nu le include Renault in statistici? La cine este Renault Trucks? La Renault cumva? Aha, ok.
    20 23
  • Renault Trucks face parte din Grupul Volvo (de vreo 20 de ani). Acesta este motivul pentru care Renault nu include și vânzările de camioane în statisticile lor.
    30 2
  • @G, si asta inseamna ca nici VW Group nu are voie sa-si includa camioanele in statistici?
    13 16
  • @LauCalin
    Eu nu am spus asta. Vw e liber să-și facă statisticile cum vor ei. Eu doar am argumentat motivul pentru care Renault nu adaugă și camioanele la socoteală..
    19 0
  • inexorabil
    Contează cine ocupă prima treaptă?! De ce? GM Corporation a dominat clasamentul mondial al vânzărilor mai bine de 70 de ani, dar această certitudine n-a constituit criteriul principal de alegere pentru doritori. Astăzi, producătorii emit talente de Superman, Spiderman, Batman ş.a.m.d.

    Oare să nu ştie domnul Ghosn adevărul elementar că la pomul lăudat nu se cade să te duci cu…portofelul? Te îndrepţi către showroom numai dacă îţi place maşina ţintă şi/sau dacă socoteşti că aceasta îţi va satisface nevoile şi pretenţiile (inclusiv în materie de calitate). Logic, nu?

    Îmi vine greu să admit că un om care se vrea şi se consideră matur, competent, ingenios, vizionar etc. se poate crampona de asemenea orgolii puerile, crezând că cantitatea (scuze de cacofonie!) asigură o imagine excepţională, ba chiar incomparabilă, cu rol de bec care atrage fluturii noaptea (minţii).

    Ah, da: domnul Ghosn s-a exprimat numai în interesul/spiritul adevărului, al corectitudinii, al obiectivităţii. N-am nicio îndoială în acest sens :D
    14 10
  • Multumesc de lamuriri. Stiam de Renault Trucks si Volvo Trucks. Mesajul era ironic.
    12 11
  • Dumitru
    Avecm trei constructori cu peste 10 milioane de unitati (VW, Alianta RNM si Toyota).

    Cred ca e mai putin important care e ordinea exacta (depinde intr-adevar de metodologie si de ce vrei sa introduci in statistici). Ce e mai relevant, in opinia mea e faptul ca pragul asta de 10 milioane de unitati indica nivelul masei critice in industria auto actuala. E linia care separa actorii mari de cei din pluton.

    In cursa asta, grupurile care au mai putin de 4 milioane de masini vandute (exceptand companiile din zona premium) risca sa piarda intrecerea.
    7 5
  • @Dumitru
    Părerea mea este ca cei care vând 2-4 mil vehicule vor fi înghițiți de alianțe. Si nu este o problema de a ști sa facă, sunt obligați de costurile cu dezvoltarea. Spre exemplu, după mine, Toyota va atrage Mazda lângă ei.
    11 2
  • vw a inclus si masini vandute fictiv asa ca.......
    9 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru