Feedback

Analiştii din industrie: "Războiul vânzărilor dintre Audi, BMW şi Mercedes ar putea fi favorabil rivalilor"

Publicat Luni, 25.08.2014
de Sebastian Toma
Comenteaza 4
Analiştii din industrie: "Războiul vânzărilor dintre Audi, BMW şi Mercedes ar putea fi favorabil rivalilor" - Poza 1
Lupta vânzărilor dintre producătorii premium din Germania ar putea veni în favoarea celorlalte mărci din segment, spun analiştii din industria auto citaţi de Reuters. Principalii favoriţi sunt Jaguar, Maserati, Infiniti şi Lexus.

Mărcile premium din Germania se luptă pentru prima poziţie a clasamentului de vânzări de mai bine de două decenii, dar analiştii din industrie avertizează că această rivalitate este periculoasă pentru fiecare dintre cele trei branduri implicate. După cum explică analiştii citaţi de Reuters, cum ar Bernd Hoenninghausen, dorinţa producătorilor premium din Germania de a câştiga clienţi noi a dus la discounturi importante la nivel de flote, lucru care deschide drumul pentru jucători care nu ajungeau pe podiumul vânzărilor până de curând, acestea venind cu modele mai pregătite pentru anumite cerinţe ale flotelor. În prezent, mărcile Audi, BMW şi Mercedes-Benz reprezintă 60% din segmentul premium global, deci nu riscă să fie detronate în viitorul apropiat de mărcile competitoare.

BMW conduce după şapte luni clasamentul vânzărilor în segmentul premium

Pentru că mărcile de mai sus au provin din aceeaşi regiune şi au clienţi similari, automobilele realizate de aceştia tind să urmeze acelaşi registru. Acest lucru este avantajul pe care mizează mărcile premium cu volume mai mici decât tripleta germană, cum ar fi Jaguar şi Infiniti. În cazul diviziei premium de la Nissan, cei de la Infiniti spun că design-ul provocator şi vizibil diferit faţă de modelele premium germane poate să facă diferenţa pentru clienţii care s-au plictisit de veşnicele modele germane ale acestui segment şi de sobrietatea lor. Piaţa din China este un loc în care noua filozofie se derulează ca la carte, deoarece consumatorii din această ţară n-au nicio problemă să schimbe mărcile în funcţie de ceea ce îi atrage mai mult, loialitatea faţă de brand fiind o noţiune străină pentru ei.

Cel mai bun exemplu de marcă premium care a reuşit să atragă clienţi noi este Range Rover, divizia superioară de la Land Rover, care a cucerit clienţi de la celelalte branduri prin SUV-ul Evoque. Pe lângă atragerea de clienţi noi, cei de la Land Rover au reuşit şi să îi facă şi loiali, explică Neubauer. Până atunci, constructorii premium din Germania au avut rezultate bune de vânzări în primele şapte luni ale anului curent, iar lupta dintre Audi, BMW şi Mercedes-Benz este la fel de strânsă ca în anii trecuţi. Fie că vorbim despre Mercedes-Benz, BMW sau Audi, fiecare marcă a anunţat că a obţinut cel mai bun rezultat pentru primele şase luni ale anului din întreaga sa istorie, cu toate că formularea din comunicatele de presă a fost diferită de la o marcă la alta. Atât Audi, cât şi BMW se mândresc cu vânzarea a peste un milion de unităţi în primele şapte luni ale anului, o premieră în istoria ambelor mărci.

Via Reuters | Sursă foto


Comentarii (4)

  • Cadillac nu intra in calcul? Dar Buick?? Aceasta din urma a progresat serios pe cea mai pretioasa piata a momentului (China, desigur). Numai anul trecut a vandut acolo peste 800.000 de unitati (mai mult de 1 milion la scara globala). Totusi, China Motors s-a vazut depasita "la total" de fulminanta VAG, dar s-au ambitionat locatarii din RC si au anuntat ca vor investi pe plan local cca. 12 miliarde de dolari in urmatorii trei ani.
    Prin urmare, omiterea de catre specialisti (mai mult sau mai putin avizati) a reprezentantelor premium din familia GM mi se pare o imprudenta...Chiar si Cadillac trebuie luata in seama, chiar daca anul trecut s-a oprit undeva la borna 50.000 in Tara Marelui Zid.

    In final, tin sa mentionez ca mi se pare ingrijorator faptul ca factorii de analiza din GM estimeaza o lupta crancena cu VAG, la nivelul anului 2020, pe palierul productiv 33-35 de milioane, din care cea mai mare parte va viza China, evident! Cred ca ambele companii exagereaza cu goana asta dementiala dupa suprematia mondiala. Ar trebui impusa macar o limita legala, daca una morala nici vorba sa se poata...Fiindca nu asa vad eu o piata libera; principiile ei vitale nu trebuie rastalmacite dupa bunul plac corporatist...La urma urmei, sa nu ne pierdem simtul realitatii: asemenea cifre impresionante nu vor fi impuse de mecanismul bine uns al cererii, ci constructorii se vor stradui sa induca in subconstientul colectiv ca ar fi nevoie de atatea trotinete! Plus ca, pentru a asigura calitatea totala si nestirbita a fiecarui exemplar, costurile ar fi enorme, adica de nedorit pentru vanatorii de profit ;)
    3 2
  • adrian 24
    ...cred ca trebuie sa luati in considerare si Volvo. vin puternic din urma.
    4 2
  • @inexorabil....

    exagerezi cu fuga asta dupa numere. Cifrele impresionanate au ca sursa o piata impresionant de ...virgina. Daca pietele de traditie (sua, europa si restul asa zis occidentale) isi cunosc maximum de satisfactie (ca numar), zona asiei abia cunoaste "binefacerile" proprietatii unei cutii motorizate. Nu vad deci nimic anormal in obiectivele de zeci de milioane de automobile in urmatorii ani.

    Cat despre limita legala...hmmmm. O constrangere legala in a detine un automobil mi se pare aberant. Nu e vorba doar de incalcarea unor drepturi individuale dar si de o implicare artificiala in functionarea pietei libere. Culmea, tocmai libertatea de a cumpara de a vinde de a face afaceri a ridicat lumea occidentala (cu bune si rele). E un non-sens sa ceri "lumii a 3 a" sa fie altfel decat noi. Am mai auzit aceasta conceptie si nu inteleg acest egocentrism occidental. Cu ce drept si ce ne face pe noi mai speciali?

    In fine, subconstientul manipulat de care faci vorbire as indrazni sa cred ca e apanajul occidentalului care ajuns la un maximum de satisfactie si care trebuie convins ca ii trebuie mai mult. In schimb chinezul/indianul de rand vede detinerea unui automobil (printre altele) ca pe un mijloc de transport absolut necesar si nu ca pe o forma de afisare a potentei financiare.

    parerea mea
    5 0
  • Vianule, nu cred ca m-ai inteles in substanta...Eu mi-as dori sa se puna o stavila in calea abundentei productive actuale. Sigur ca poluarea gazoasa este tratata de catre autoritati din ce in ce mai serios, pretutindeni pe Glob, dar ce ne facem cu celelalte tipuri de poluare: fonica si...vizuala? Ca pe orice locatar de bloc, ma agreseaza psihic acel "vajait" continuu care nu inceteaza decat pe la miezul noptii. Plus ca mi s-a acrit sa vad atatea masini de jur-imprejur, zi de zi...As fi deplasat sa contest dreptul fiecarui cetatean de a detine, de a se folosi si de a se bucura de una dintre cele mai importante inventii din istorie, dar s-a degenerat natura umana: multi dintre noi au devenit atat de comozi, incat, pentru a ajunge la alimentara de la colt, aleg sa se urce la volan...Ploua nitel afara? Nu mai poti nici sa traversezi, daca trecerea de pietoni nu-i semaforizata. Arde nitel soarele? Soselele montane se lupta cu "puhoaiele" de masini. Dar, paradoxal, dincolo de orice dubiu, multe exemplare receptionate vizual fac parte din liga premium, cochetand cu zecile de mii de euro, ceea ce ma contrariaza cu privire la "crunta" saracie nationala de care ne place sa ne vaicarim nonstop...Si da-mi voie sa ma indoiesc ca, din fire, noi, neamul valah, muncim de ne sar capacele, iubim onestitatea pana la paroxism si strangem lovele "la ciorap" cu rabdare de calugar.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru