Audi R8 e-tron va fi readus pe scena auto în versiune de serie

de Bogdan Mirică
Joi, 16.01.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
După ce anul trecut anunţau că vor renunţa la proiectul R8 e-tron, cei de la Audi au revenit şi au promis că nu vor abandona ideea unui supercar electric de serie. El va fi lansat pe piaţă în 2015.

În primăvara anului trecut, Audi anunţa oficial că R8 e-tron, cel mai ambiţios proiect al său electric, nu va fi vândut în serie. Atunci, germanii îşi motivau decizia invocând neprofitabilitatea proiectului şi incapacitatea supercarului de a se ridica la performanţele unui model de serie Audi.

Audi R8 e-tron nu va fi vândut în serie

La scurt timp după acest anunţ, Automarket a zburat la Berlin, unde a avut ocazia să conducă unul dintre cele 10 prototipuri Audi R8 e-tron deja produse de constructorul german în scop de promovare.

REPORTAJ: Salt în viitor cu Audi R8 electric

Esential 2015 este anul în care am putea vedea la vânzare Audi R8 e-tron.
400 de kilometri ar urma să fie autonomia viitorului R8 e-tron.
215 kilometri este autonomia vechiului R8 e-tron.
Deşi în ultimele luni am crezut că episodul R8 e-tron este complet închis, Audi a ţinut să ne contrazică încă o dată şi a reînviat proiectul.
Se pare că germanii au găsit o soluţionare la una din problemele care a dus la stoparea proiectului de producţie în serie: performanţa bateriilor.

Anunţul a fost făcut de Ulrich Hackenberg, şeful departamentului de dezvoltare Audi, care susţine că R8 e-tron se află din nou în plin proces de dezvoltare, fără a confirma însă o dată de lansare. Tot ce se ştie despre viitorul supercar electric este că el va folosi un alt tip de baterii litiu-ion.

Hackenberg vrea ca noul R8 e-tron să servească drept pionier pentru viitoarele vehicule electrice ale mărcii. Oficialul susţine că arhitectura modelului actual va fi folosită şi pentru viitorul R8 e-tron, aşteptat să debuteze în 2015, odată cu noua generaţie R8.

Surse din interiorul Audi vorbesc despre o lansare la finalul acestui an şi o autonomie de 400 de kilometri după o singură încărcare. Valoarea vehiculată reprezintă o îmbunătăţire considerabilă faţă de prototipul actual, care garantează 215 km.

Hackenberg şi-a încheiat discursul susţinut la Detroit declarând că propulsia electrică are un mare viitor şi că vede o trecere la vechiulele cu zero emisii pentru toţi cei prezenţi pe scena auto.

Trecerea se va face însă, doar după ce bateriile vor evolua suficient.

Comentarii (2)

  • da' scoate-ti-l odata!

    "Hackenberg şi-a încheiat discursul susţinut la Detroit declarând că propulsia electrică are un mare viitor"

    ptiu drace!.......ai grija ce spui skandenberg ca te iau astia la ochi ca nerealist si te umplu de manutze rosii :D
    7 8
  • hghk,jhliuy87
    Da scoteti odata pocnitoarea asta pe strazi, ca sa puneti nu clientii ci lumea in pericol cu cazanul asta numit E-tron. Clientii saracii barem sunt spalati pe creier. Totusi ma gandesc cum e sa arda ca o torta in ziua mare langa alte masini ? Pe Nurburgring a fost cum a fost dar in realitate nah....prostia se ia din prostie.
    2 12

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru