Audi RS5 TDI Concept - dovada că performanţa se poate face şi diesel

de Bogdan Mirică
Joi, 29.05.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Audi a vrut să demonstreze tuturor că performanţa poate fi sinonimă şi cu motoarele diesel. Motiv pentru care a luat un RS5 şi i-a transplantat un V6 TDI de peste 380 de cai.

Cine a zis că toate modelele de performanţă Audi trebuie să fie neapărat alimentate cu benzină? Constructorul din Ingolstadt vrea să ne demonstreze că poate crea maşini performante şi atunci când vine vorba de dieseluri.

Inspiraţi probabil de unitatea tri-turbo a rivalilor bavarezi, cei de la Audi au expus conceptul RS5 TDI în cadrul unui eveniment auto din Leipzig. Modelul coupe de performanţă renunţă la unitatea standard V8 de 4.2 litri şi adoptă un motor V6 TDI de 3.0 litri, bi-turbo, echipat cu un turbocompresor electric.

Propulsorul garantează 385 de cai putere şi 750 de Nm, fiind asistat de o transmisie automată cu opt rapoarte, capabilă să transmită resursele unui sistem de tracţiune integrală quattro.

Esential 4 secunde îi sunt necesare lui Audi RS5 diesel pentru a atinge 100 km/h
4.6 secunde are nevoie Audi RS5 pentru a atinge 100 km/h.
Această configuraţie îi permite modelului coupe să accelereze de la 0 la 100 de km/h în aproximativ patru secunde şi să atingă o viteză maximă de peste 280 de km/h.
Chiar dacă pare greu de crezut, consumul oficial anunţat de constructorul german este de numai 5 litri/100 de kilometri.

Performanţele lui RS5 TDI Concept sunt chiar mai bune decât cele ale versiunii pe benzină din care derivă. Trebuie să nu uităm că actualul RS5 dezvoltă 450 de cai şi 430 de Nm, adică suficient pentru un sprint de la 0 la 100 de km/h în doar 4.6 secunde şi pentru o viteză maximă, limitată electronic la 250 de km/h.

Comentarii (5)

  • Marfa, superba, divina, ce forme, ce culoare, mirabolanta - dar am 4 cuvinte sa spun : motor electric - nu termic. Tot se mai agita toti producatorii sa faca din rahat bici. Ori sunt toti prosti ori sunt toti naivi, ori vor sa ne tina in bezna. Se agita toti in jurul masinii cu hidrogen - unde intradevar acolo costa foarte mult de ordinul sutelor de mii de euro - mai putin toyota care se lauda ca o sa scoata un astfel de grup propulsor undeva pe la 100.000 de euro si nu se concentreaza toti asupra masinii electrice.

    Si unde asa mor colosii - avem un exemplu NOKIA
    4 3
  • Tarziu tare BMW au de cativa ani motorul de 3L si 385 CP. Se vede avansul tehnologic la motoarele diesel si de ce sunt cele mai laudate.
    5 6
  • Suleyman Cunoscatoru
    Ce consum de 1.9TDI are. Banuiesc ca peste 30 ani RS5 TDI o sa fie masina de rand a romanului, cum este acuma Golful 4 datorita consumului mic si a fortei care te ,,baga in scaun". :))
    7 6
  • da, dovada exista si are ceva vechime ... la concurenta :)
    6 2
  • phenex
    @ P&T:

    Hai sa mai citim o data textul cu atentie si sa retinem faptul ca la nivelul asta de putere motorul este bi-turbo, nu tri-turbo precum este la concurenta.

    Avand aspectul asta in vedere, lucrurile nu cred ca mai arata asa de rau. Probabil singurul aspect negativ este, totusi, raspunsul intarziat la ceea ce ofera deja unul dintre concurenti.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru