Câțiva producători importanți, cum ar fi BMW și Mercedes-Benz, se opun planului Comisiei Europene de a interzice vânzarea de mașini noi cu motoare termice din 2035. Șefii celor două mărci s-au poziționat în această tabără care încearcă să convingă Comisia Europeană în amâne acest plan.
Există, totuși, alți producători care susțin acest plan. Printre susținători se numără și Audi. În ciuda faptului că marca germană a renunțat la planul său inițial de electrificare, Gernot Dollner, șeful Audi, a declarat într-un interviu pentru o publicație germană că susține acest plan de interzicere a mașinilor cu motoare termice după 2035.
Conform planului inițial, Audi trebuia să lanseze ultimul său model cu motor termic în 2026 și să aibă o gamă pur electrică din 2033. Între timp, Audi a renunțat la acest plan. Șeful mărcii de la Ingolstadt a confirmat că Audi va continua să producă modele cu motoare termice pentru "încă 7, 8 sau poate 10 ani."
Cât despre planul Uniunii Europene, Dollner spune că încercarea de a amâna acest plan este „contraproductivă” și că discuțiile constante dintre producători și legiuitori pe această temă „neliniștește clienți”.
„Nu cunosc o altă tehnologie mai bună decât mașina electrică pentru a face progres în a reduce emisiile de CO2 în transport, în anii următori”, a declarat Dollner.
„Dar chiar și în afara protejării climatice, mașina electrică este pur și simplu tehnologia mai bună”, a mai adăugat șeful Audi.Recent, la Salonul Auto de la Munchen, Ursula von der Leyen, președintele Comisiei Europene, s-a întâlnit cu liderii producătorilor auto pentru a discuta planul din 2035. Planul ar putea fi revizuit până la finalul acestui an.
via Motor1
Comentarii (0)