Feedback

Audi scoate din priză actualul R8 e-tron. După doar 100 de mașini vândute, concluzia e simplă: ”Am ajuns prea devreme”

Publicat Joi, 13.10.2016
de Bogdan Mirică
Comenteaza 7
Audi scoate din priză actualul R8 e-tron. După doar 100 de mașini vândute, concluzia e simplă: ”Am ajuns prea devreme” - Poza 1
Audi scoate din priză actualul R8 e-tron. După doar 100 de mașini vândute, concluzia e simplă: ”Am ajuns prea devreme” - Poza 2
Audi scoate din priză actualul R8 e-tron. După doar 100 de mașini vândute, concluzia e simplă: ”Am ajuns prea devreme” - Poza 2
Audi scoate din priză actualul R8 e-tron. După doar 100 de mașini vândute, concluzia e simplă: ”Am ajuns prea devreme” - Poza 2
Audi scoate din priză actualul R8 e-tron. După doar 100 de mașini vândute, concluzia e simplă: ”Am ajuns prea devreme” - Poza 2
Audi scoate din priză actualul R8 e-tron. După doar 100 de mașini vândute, concluzia e simplă: ”Am ajuns prea devreme” - Poza 2
Audi scoate din priză actualul R8 e-tron. După doar 100 de mașini vândute, concluzia e simplă: ”Am ajuns prea devreme” - Poza 2
Audi scoate din priză actualul R8 e-tron. După doar 100 de mașini vândute, concluzia e simplă: ”Am ajuns prea devreme” - Poza 2
Audi scoate din priză actualul R8 e-tron. După doar 100 de mașini vândute, concluzia e simplă: ”Am ajuns prea devreme” - Poza 2
Audi scoate din priză actualul R8 e-tron. După doar 100 de mașini vândute, concluzia e simplă: ”Am ajuns prea devreme” - Poza 2
Audi scoate din priză actualul R8 e-tron. După doar 100 de mașini vândute, concluzia e simplă: ”Am ajuns prea devreme” - Poza 2
Audi scoate din priză actualul R8 e-tron. După doar 100 de mașini vândute, concluzia e simplă: ”Am ajuns prea devreme” - Poza 2
Audi scoate din priză actualul R8 e-tron. După doar 100 de mașini vândute, concluzia e simplă: ”Am ajuns prea devreme” - Poza 2
Audi scoate din priză actualul R8 e-tron. După doar 100 de mașini vândute, concluzia e simplă: ”Am ajuns prea devreme” - Poza 2
Audi oprește producția celei de-a doua generații R8 e-tron. Supercarul electric de 456 de cai putere, care costa un milion de euro, nu a reușit să atragă un numpr suficient de clienți.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În primăvara anului 2015, Audi profita de Salonul Auto de la Geneva pentru a lansa cu surle și trâmbițe o nouă generație a modelului R8 e-tron.

Prima generație fusese ucisă încă din fașă, doar 10 exemplare concept fiind construite. Odată cu noul model, Audi spera să șteargă eșecul vechiului supercar și se erija într-unul dintre producătorii auto capabili să susțină proiectul unui model sportiv cu zero emisii.

A doua generație Audi R8 e-tron nu s-a întâlnit însă nici ea cu succesul. Asta pentru că prețul său de catalog ajungea la aproape un milion de euro, iar cel al unui R8 standard era de paroximativ 150.000 de euro. Prin urmare, o diferență colosală, pe care mulți nu și-au permis-o.

Esential 456 de cai putere oferea actualul R8 e-tron.
3.9 secunde erau necesare pentru ca R8 e-tron să ajungă la 100 de km/h.
1 milion de euro costa R8 e-tron.
100 de exemplare R8 e-tron au fost vândute.
Resursele nu erau însă de neglijat. Audi R8 e-tron oferea 456 de cai putere și putea accelera de la 0 la 100 de km/h în 3.9 secunde. Mai mult, germanii promiteau o autonomie de 450 de kilometri. Au fost puțini cei care au avut suficient curaj pentru a comanda noul R8 e-tron. 100 de clienți, mai exact, potrivit unor informații obținute de publicația Car and Driver.

În aceste condiții, la un an și jumătate de la debutul mondial, și a doua generație Audi R8 e-tron este scoasă din priză. Germanii nu au fost mulțumiți de succesul său comercial și au decis să oprească producția. Ultimele exemplare urmează a fi livrate în perioada imediat următoare.

Un oficial Audi a declarat că ”s-ar fi putut produce mai multe”, însă decizia de a opri producția spune altceva.

Audi învață o lecție dură la trei ani după ce Mercedes a experimentat același eșec. În 2013, Mercedes lansa supercarul electric SLS AMG Coupe Electric Drive, devenit cea mai rapidă mașină cu zero emisii pe circuitul de la Nurburgring. Era vorba despre o sportivă complexă, cu patru motoare, montate pe fiecare roată pentru a dezvolta 740 de cai putere.

La acea vreme, Mercedes cerea cu mult mai puțin decât Audi, adică undeva la 350.000 de euro. Chiar și așa, proiectul s-a dovedit un eșec, cu numai câteva zeci de exemplare vândute, majoritatea destinate țărilor nordice. Răspunsul Mercedes la acest eșec a fost simplu: ”Am ajuns prea devreme”. Probabil el s-ar potrivi mânușă și pentru rivalii Audi.

via caranddriver


Comentarii (7)

  • sa ia exemplu de la rimac concept one.
    6 0
  • poate au fost doar prea lacomi?
    7 2
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • 1 milion de euro??!! ce stie sa faca de banii astia?? are performante mai slabe decat sedanul Model S P100D.
    6 1
  • Supensii
    N-are dom'ne suspensii bune. Sunt de caruta, cu bara fixa si arcuri. De aici vanzarile slabe. Lexus si Genesis le au meseriase cu brate multe ca Shiva.

    P.S. Sesizati pamfletul si cui se adreseaza :-)
    16 2
  • Nu e vorba de pret, faptul ca nu s-au cumparat, insa la nivelul acela de pret masina trebuie sa fie cel putin excentrica sau destinata unui public foarte exclusivist, ceea ce iese din discutie pentru acest R8, oricat de electric o fi el.
    3 0
  • @suspensii te-ai bagat si tu ca musca...
    0 4
  • Sa fim seriosi....Audi nu e marca care sa faca masini sa merite 1 milion de euro !
    6 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru