Autostrada Sebeş - Turda, finanţare aprobată de Comisia Europeană

de Sebastian Toma
Vineri, 26.04.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Autostrada Transilvania, un proiect a cărei finalizare este problematică pentru autorităţi, va primi o tronson suplimentar spre Sebeş, finanţat în proporţie de 85% de Uniunea Europeană.

Esential 900 de milioane de euro este costul realizării unui tronson de 78 de kilometri de autostradă în România.
450 milioane de euro este costul unei autostrăzi de 83 de kilometri în Serbia, care leagă oraşele Nis şi Dimitrovgrad.
3 miliarde de euro au fost cheltuiţi pentru 50 din cei 415 km ai autostrăzii Transilvania.
Autostrada Transilvania va primi o legătură cu coridorul IV pan european printr-un tronson de autostradă care leagă Sebeş de Turda, anunţă Capital. Tronsonul rezultat va avea o lungime de 78 kilometri şi va fi finanţat în proporţie de 85% din fonduri europene, din actualul program de finanţare 2007-2013. Potrivit celor de la Capital, Comisia Europeană a confirmat informaţia în cadrul zilei de ieri, în urma unei întâlniri între Relu Fenechiu şi comisarul pentru politică regională, vicepreştedintele Comisiei Europene, Johannes Hahn, în urma cărora a anunţat acordul CE pentru finanţarea acestui segment de drum.

“Legăm Sebeş de Turda, sunt 78 de kilometri şi am găsit finanţare în alocarea financiară 2007-2013.

Va fi un proiect de circa 800-900 milioane de euro, finanţat în proporţie de 85% din fonduri europene şi care va trebui să fie finalizat destul de repede, adică până la finalul anului 2015, ca să intre pe facilitatea aceea de n+2, adică să poţi folosi fondurile din alocarea până în 2013 încă doi ani”, a declarat Dan Şova, ministrul marilor proiecte, citat de Agerpres.

Chiar şi cu acest tronson de autostradă finalizat, infrastructura rutieră din România este încă la un nivel jenant în comparaţie cu alte ţări din Europa. Ţări precum Serbia, Bulgaria şi Albania ne-au depăşit demult la capitolul ”kilometri de autostradă”, iar aceştia au reuşit să rezolve problema unei autostrăzi care să asigure traversarea directă a unei ţări şi să negocieze contracte de construcţie ale autostrăzilor la sume rezonabile în raport cu ceea ce se întâmplă în ţara noastră. Mulţi investitori străini se feresc de ţara noastră pe fondul infrastructurii slabe, după cum ne-au confirmat cei de la Ford în această săptămână, care solicită construcţia unei autostrăzi între Craiova şi Piteşti, pentru a asigura transportul rapid al mărfurilor produse de aceştia spre portul Constanţa.

Via Capital | SursăFoto 

Comentarii (5)

  • alta!!
    @sebastiantoma Tu chiar mai crezi?
    3 2
  • Aveti o mica greseala in titlu: " va primi o tronson suplimentar".

    In rest sa le stea in gat spagile haraciurile, peschesurile si rusveturile pentru ca astea inzecesc costurile si mai grav ne tin pe loc si calatorim tot pe drumuri cu o banda ca acum 100 de ani.
    15 0
  • pai ii forteaza cei de la daimler pentru noua fabrica...credeti ca totul se face intamplator?
    oricum, macar sa ne faca cineva autostrazi, ca noi nu suntem in stare.
    18 0
  • Marian
    Da frate sa faca autostrazi cum e si cea intre Arad si Timisoara. Am vazut in weekend la un program de stiri cum limitasera viteza la 100 de km/h si statea politia si ii vana pe vitejii care mergeau cu 110-127. Daca ma prindeau si pe mine cu viteza asta pe acolo eu imi dadeam foc la masina in semn de protest. Mama lor de mafioti.
    4 0
  • Calitativ va fi la fel de buna ca aia care se surpa?
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru