Feedback

Bilanț negru: 1.900 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere în România în 2016, alte 8.300 au fost rănite grav

Publicat Vineri, 20.01.2017
de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Comenteaza 8
Bilanț negru: 1.900 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere în România în 2016, alte 8.300 au fost rănite grav - Poza 1
România a înregistrat anul trecut un nou regres la capitolul siguranță rutieră: peste 1.900 de persoane au decedat, iar alte 8.300 au fost rănite grav în accidente rutiere, mai multe decât în 2015.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În 2015, România a fost țara cu cele mai multe decese rutiere din Uniunea Europeană, cu un raport de 95 de persoane care au încetat din viața la fiecare un milion de locuitori.

Datele pentru Europa pentru anul recent încheiat nu au fost încă publicate, însă România are toate șansele să rămână în continuare codașa Uniunii la acest capitol, întrucât statisticile arată o agravare a situației în ultimele 12 luni.

Potrivit datelor furnizate de Direcția Rutieră din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române (IGPR), numărul de decese în accidente rutiere a crescut anul trecut la peste 1.900, cu 20 mai multe decât în 2015, astfel că în medie 5 români și-au pierdut viața în fiecare zi a anului trecut din cauza unor accidente.

Urmareste Automarket
Nici celelalte statistici nu sunt îmbucurătoare. Numărul total de accidente cu morți sau răniți a depășit 27.000, cu 3.000 mai multe decât în 2015. De asemenea, 8.300 de persoane au fost rănite grav (în creștere cu 12%), iar alte 28.000 au fost rănite ușor (cu 15% mai multe). Nu în ultimul rând, numărul accidentelor cu pagube materiale a crescut cu 5%.

În ultimii ani, cea mai mare creștere a numărului de accidente cu victime s-a înregistrat pe autostrăzi, în ciuda faptului că numărul de kilometri pentru astfel de drumuri nu a crescut semnificativ. De altfel, în luna noiembrie, un accident în lanț produs pe autostrada A2 București - Constanța s-a soldat cu peste 70 de victime.

Via Profit, 1asig


Comentarii (8)

  • andrei
    „În ultimii ani, cea mai mare creștere a numărului de accidente cu victime s-a înregistrat pe autostrăzi” - asta arată destul de clar că scuza cu infrastructura proastă e o prostie. O problemă e faptul că pedepsele sunt prea blânde și prea rar aplicate.
    20 6
  • Cămăşile negre, la guler
    În 2017 numărul ălora invocati se va dubla, odată cu unda verde dată importului fără număr de cazane, la pret de br
    11 10
  • GIGEL: Si-a revenit lumea? Raspunde
  • indiferent de culoarea politica a celor ce ne conduc....problema de siguranta rutiera ne priveste pe fiecare dintre noi, individual si personal.

    Lipsa bunului simt, nerespecatrea regulamentului, comportamentul agresiv, proasta intretinere a automobilului sunt tare ale romanului aflat in vesnica lipsa de timp ce invoca permanent proasta infrastuctura si evident explica de ce se tot grabeste sa ajunga la destinatie, indiferent daca e in interes de serviciu sau ca turist sau ce masina conduce.

    pestele de la cap se impute, dar opincarului ii place sa stea in noroiul ignorantei victimizandu-se (el, cel mai perfect dintre soferi) inclusiv pentru propria soarta si arunca vina intodeauna pe autoritati (ca n-au intrat cu plugurile in toiul viscolului, ca zapada ca anul asta nu s-a mai vazut vreodata, ca trotuarul din fata blocului e plin de rahati de caine ori nu sunt locuri de parcare) sau pe ceilalti participanti la trafic care, la fel, intotdeauna sunt niste ageamii, niste soferi de WE sau femei care ar fi bine sa stea la coada cratitei nu in spatele volanului.

    acum astept voturile negative de la cei care au impresia ca au 4 oo in loc de 2 si care s-au simtit lezati in amorul de piloti adevarati ce never ever nu pot gresi iar erorile in trafic le sunt complet straine.

    @andrei...pedespesle nu sunt blande (am stat 3 luni pe margine, pocinogul tragandu-mi-se pe A3, intr-o dimineata la ora 10, pentru viteza....foarte mare viteza) Am stat de vorba cu politaiul si ne-am despartit amical cu o strangere de mana, justificandu-ma ca errare humanum est dar dandu-mi seama ca...nu merita. Nu e vorba doar de bani, e vorba de viata ta, ca individ, si a celorlalti care depind de tine sau care tin la tine.

    cum ziceam....e o chestiune personala dar incercam sa gasim portita prin care sa identificam vinovatii oriunde altundeva pentru a nu ne asuma raspunderea.
    27 4
  • primul lucru sa ridice toate masinile parcate ilegal pe strazi, inclusiv extraurban.
    iar la sate, cui ii scapa animalele pe langa drum sa ii usuce cu amenzi si chiar dosar penal.

    in afara de infrastructura, multi taranusi o ingreuneaza. dar cine sa aplice legea? politistii doar talharesc de prin boscheti.
    4 2
  • Eu cred ca nu ar mai trebui ca masinile sa fie conduse de oameni. Masinile trebuie sa fie autonome, iar oameni sa conduca masini doar in locuri speciale, stiu ca o sa fiu injurat de cei care se cred destepti, si cred ca stiu sa conduca... dar stiu ca nimeni nu conduce perfect, toti gresesc. Daca masinile ar fii autonome numarul de accidente ar fi mult mai mic, si oamenii mult mai relaxati. Un calculator nu are nervi, si este atent tot timpul, are rabdare... ceea ce nu se imtampla cu oamenii. mi pare rau ca m-am nascut in aceasta perioada cand oamenii conduc masini.
    2 4
  • O statistica deloc imbucuratoare, dar foarte normala pentru Romania.
    Cresterea numarului de accidente si decese se datoreaza culturii automobilistice romanesti. Romanul prefera jafuri germane obosite pentru ca li se face o reclama deosebita si se pune accentul pe sportivitate in loc de siguranta! Si Dorel de Romania ii si crede. El are impresia ca masinile astea declarate sportive si stabile nu sunt supuse legilor fizicii si pot sfida gravitatia :)) Iar cand isi iau BMW, deja le da dealerul si strada, toata e a lor si fac ce vor, ca de, au cu ce cocalarii.
    9 2
  • @Andrei
    Deci dupa tine cauzele care tin de viteza excesiva, pietoni si depasire nerugulamentara nu tin de infrastructura. Cam acestea sunt cele mai frecvente. Tin sa te contrazic. Ce riscuri sunt pentru ca toate aceste cauze sa se produca daca mergi pe autostrada? Eu zic ca mult mai mici. Cred ca era si pe acest site un articol care sublinia faptul ca numarul de accidente mortale pe autostrazi e mult mult mai mic pe autostrazi.
    Si e adevarat evident ca daca nu ai petoni angajati in traversare, depasiri pe contrasens, vizibilitate mult mai buna, riscul de accidente scade semnificativ.
    Sigur ca avem multe de rezolvat in legatura cu disciplina la volan, agresivitatea e o cauza majora, dar infrastructura adecvata e o conditie primordiala pentru imbunatatirea sigurantei.
    1 3
  • In primul rand, Romania a facut progrese uriase in ultimul deceniu in domeniul sigurantei auto. In 2008 aproximativ 3000 de persoane si-au pierdut viata in accidente auto. Acest numar a scazut semnificativ. Practic cu mai bine de 30%, desi cred ca in prezent sunt mai multe masini pe strazi, deci e un progres.

    Numarul mortilor a crescut fata de 2015 pentru ca s-a circulat in medie mai mult. Benzina mai ieftina fata de 2015 a determinat ca populatia sa faca un numar total mai mare de kilometri. Cu cat cresti numarul de km parcursi, cu atat cresc sansele sa faci mai multe accidente. Este o statistica simpla de inteles. De aceea de multe ori rata accidentelor se calculeaza dupa formula nr. victime/million de km parcursi.

    Multi dau vina pe rable. Nu e corect. Daca ne uitam la statisticile politiei romane, doar 2% in totalul accidentelor care au avut loc in Romania au avut ca cauza defectiunile tehnice ale masinilor. Numarul relativ mare al accidentelor pe soselele romanesti se datoreaza in primul rand educatiei rutiere de proasta calitate. Soferii romani nu sunt educati rutier la acceleasi standarde ca in alte tari. Ar trebui sa fie mai greu sa primesti permisul.

    In al doilea rand, avem o cultura auto execrabila. Toti tinerii viseaza doar la BMW-uri cu care sa zboare cu 200 de km/h pe drumuri nationale. Majoritatea romanilor nici nu considera siguranta auto un criteriu cand isi cumpara o masina. Important e sa aibe o sigla apreciata de snobi si sa "traga tare". Tara e plina de cocalari si teribilisti. O gramada isi fac praf masinile cand vin noaptea de la discoteca.

    Asta ma duce la urmatorul punct. O buna parte din accidente sunt cauzate de soferi beti. Mult mai multe decat cele cauzate de defectiuni tehnice sau infrastructura proasta. Mai ales in mediul rural, e dezastru cu soferii beti. In zona unde locuiesc, sunt cel putin vreo 10 indivizi din cauza carora trebuie sa sari in sant cand ii vezi cu masina pe drum, pentru ca sunt tot timpul beti. Chiar recent unul si-a distrus complet masina, el scapand ca prin minune.

    O ultima cauza importanta este intradevar infrastructura, dar as mentiona si legislatia. Legislatia rutiera din Romania si modul in care este aplicata lasa de dorit. Nu stiu de ce li se permise carutelor sa circule pe drumurile publice. Suntem de tot rasul in Europa in privinta asta. Niciunde nu mai vezi asa ceva, carute pe drumuri in secolul 21. De multe ori incurca extrem de mult circulatia. Drumurile sunt proaste, indicatoarele lipsesc si cainii vagabonzi abunda. Asta e cand traieste intr-o tara de oameni necivilizati.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru