Feedback

Anul 2019 pe drumurile din România: peste 31.000 de accidente cu vătămări corporale și aproape 1.900 de persoane decedate

Publicat Sambata, 06.06.2020
de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Comenteaza 19
Anul 2019 pe drumurile din România: peste 31.000 de accidente cu vătămări corporale și aproape 1.900 de persoane decedate - Poza 1
În România au avut loc în 2019 peste 31.000 de accidente cu vătămări corporale, în creștere cu 3.1% comparativ cu 2018, în timp ce numărul persoanelor decedate a fost de 1.869, în scădere cu 0.2%.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Institutul Național de Statistică (INS) a publicat în această săptămână o serie de date cu privire la accidentele care au avut loc pe drumurile publice din România în cursul anului 2019. Statisticile oferite de INS arată că, în cea mai mare parte, nu există practic îmbunătățiri majore din punctul de vedere al siguranței rutiere.

Astfel, în 2019 au avut loc 31.146 de accidente cu vătămări corporale, cu 3.1% mai multe comparativ cu 2018.

În total, aceste accidente au generat 41.533 de persoane accidentate, dintre care 1.869 de persoane au decedat în urma rănilor. Numărul persoanelor decedate în accidente rutiere a scăzut cu numai 0.2% comparativ cu 2018.

În plus, instituția de stat menționează că 62% dintre persoanele vătămate în urma accidentelor au avut vârsta de cel puțin 30 de ani, iar cele mai multe accidente au avut loc în sezonul cald: 11.1% în august, 10% în iulie și 9.9% în septembrie.

O altă statistică interesantă este că 72% dintre accidente s-au petrecut în timpul zilei, iar 83% pe un carosabil uscat.

Nu în ultimul rând, INS atrage atenția că există un singur tip de accident care a provocat mai puține vătămări corporale decât în 2018: accidentul petrecut între un vehicul și un pieton, în cazul căruia numărul a scăzut cu 3.1%.

Pe baza acestor date, este foarte posibil ca România să rămână pe ultimul loc în Europa la siguranța drumurilor auto. În anul 2018, ultimul pentru care există date la nivel european, în România s-au înregistrat 96 de decese la un milion de locuitori, aproape dublu decât media de 49 de decese înregistrată la nivelul Europei.

Via Agerpres


Comentarii (19)

  • Apasă pedala ca nebunii, văd mereu vina pietonilor, 60-65 pe oră în localitate e prea puţin pentru nasul lor dom'le
    16 2
  • Carosabil uscat, in timpul zilei, hmmm..miroase a viteza excesiva. Pot sa fie si mama parapetilor si delimitatoarelor, la peste 110 la ora nu garantează nimeni ca scapi intreg.
    12 1
  • Alex: Se poate face un Tiguan 2009 4x4 sa fie 4x2? Raspunde
  • Majoritatea drumurilor au ramas la fel de late si cu un sens de mers,,de pe vremea cand se circula cu Trabantul cu 60-80 la ora cu benzina la cartela,,iar camioane ,Bucegi cu 60 km\h...Nu in ultimul rand iresponasbili,proxeneti care au obtinut permise pe spagi,analfabeti..si ”cultura” romanului” Daca au dat de un pol de bani,,se cred zmei...uITASEM DE LEGILE BLANDE,,,CRIMINALI CONDAMNATI CU SUSPENDARE,,
    16 2
  • Diaspora
    cele mai multe in iulie si august? Oare cand vin diasporezii inconcediu acasa?
    6 6
  • Infrastructura proasta, mentalitate romaneasca, sunt mai multe adunate care dau rezultatul asta.
    Romanul e foarte destept in general si super inteligent. Prefera oricand o masina germana sh in locul unei japoneze, ca lui ii pure fiabilitate si siguranta.
    Pe cand si un raport pe marci care Provoaca accidentele??? Nu ca ar fi marca de vina, dar sa stim de ce cocalari sa ne ferim. Aia cu BMW sau cu Audi sunt mai tari???
    13 4
  • prezinta-ne vreo statistica sa vreo analiza ceva, ca altfel astea sunt pareri sau idei preconcepute de-ale tale, deci fara valoare.
    Sau sa te credem pe cuvant ca esti si tu un roman " foarte destept in general si super inteligent". Sau nu esti roman?
    5 9
  • ACE - Craiova
    Sunt mai multe cauze principale - fiecare cu importanta sa:
    1) LIPSA AUTOSTRAZILOR - de unde "graba" conducatorilor auto de a mai castiga un minut pe drumurile nationale, judetene etc. IN APARENTA ceva mai libere;
    2) STAREA PROASTA a carosabilului, pe unele portiuni de drum - o buna parte dintre acestea cu trafic greu/intens;
    3) gradul de CIVILIZATIE al conducatorilor auto;
    4) AFACERI f. dubioase, cu drumuri FOARTE BUNE, decopertate intentionat cu utilajele speciale, ANUAL si asfaltate PE BANI GREI de baietii cei buni....contribuitori la partide cel mai probabil...;
    5) STAREA TEHNICA PROASTA a unor vehicule mici sau mari deopotriva - pentru ca suntem uimiti de multe ori cand, pe strazi, pot circula niste rable veritabile, multe chiar de firma, care fumega, au cauciucurile uzate la maximum, zdrangane din toate incheieturile sau le curge vopseaua, etc...
    18 0
  • Să adaugăm

    -2) VITEZA EXCESIVĂ cu mult peste limitele legale

    -1) NECUNOAŞTEREA CRASĂ A LEGII - apropo când un pieton se află pe marginea carosabilului cu intenţia de a traversa (este cu faţa spre stradă), la trecerea de pietoni - Atenţie deci nu se află încă pe trecere ci pe carosabil - şoferul ESTE OBLIGAT SĂ ACCORDE PRIORITATEA
    Reducerea vitezei nici nu mai zic, trebuia făcută în prealabil la semnul că urmează o trecere de pietoni !!!

    0) NEADAPTAREA VITEZEI

    Apoi continuă punctele dvs dle Ace
    15 2
  • inexorabil
    Electrikkk, nu te mai “înfrăţi” cu ACE (chiar dacă îmbrăţişaţi aceleaşi eco-iluzii), fiindcă există şi o diferenţă între voi doi (şi încă una deloc neglijabilă) : el are maşină, tu nu! Cel mai probabil nici permis n-ai dobândit (păi cum ai trecut testul psihologic cu mintea aceea înţepenit infantilă a ta?! – sau măcar ai terminat liceul, cu chiu, cu vai?...eu mă îndoiesc straşnic! – deja m-am săturat de mulţimea de greşeli pe care le depistez în maculatura ta, ultima fiind un pleonasm: “viteza excesivă cu mult peste”). Dar nu te sfieşti să te tot e-autosatisfaci în faţa tastaturii.

    Tati, pe ce lume trăieşti? Mulţi dintre “potenţialii” pietoni “cu faţa spre zebră” nu manifestă “intenţia vădită” de a traversa, fiindcă mi s-a întâmplat personal (nu de puţine ori); eu opresc regulamentar, aştept mai multe secunde şi boii/vacile nu se sinchisesc nici măcar când îi claxonez ca să se angajeze pe trecere, eventual făcându-mi semn să-mi văd de treaba mea, fiindcă ei doar…visau cu ochii deschişi, poziţionaţi întâmplător “în tendinţi”. Iar alţii se sperie şi de umbra lor (poziţionaţi aşijderea), aşteptând să “intuiesc” eu ce vor dânşii să facă (deşi observă şi ei de departe că nu gonesc), din moment ce sunt dominaţi de “prudenţă”, că doar “S-au văzut atâtea cazuri de spulberaţi pe zebră. Nici nu ştii ce demenţi îţi apar în cale. Cine le-o fi pus ăstora volanul în mâini?” (desigur, “periclitând” viaţa “potenţialelor" victime cu înfiorătoarea viteză de 30-40 km/h).

    Concluzie de netăgăduit – indiferent de procentele riscurilor şi de natura pericolelor, fiţi responsabili: purtaţi masca!

    PS. Ace, brice şi carice, nu “zdrăngăne” şi nu “curge” nimic, mistificatori inveteraţi ce sunteţi! Nici măcar în cazul unor Dacii perpetuate din secolul trecut. Cum puteţi să trăiţi cu creierii intoxicaţi de aburii verzi ai minciunii?...
    5 13
  • Statisticile lu peste
    "O altă statistică interesantă este că 72% dintre accidente s-au petrecut în timpul zilei, iar 83% pe un carosabil uscat."

    Pai normal, ca noaptea traficul e foarte redus iar Romania nu e o tara ecuatoriala sa ploua zilnic, in general soselele sunt uscate.
    Daca am face o analiza in care sa socotim si ponderea factorilor de vreme (zi-noapte, carosabil uscat-umed) am ajunge poate la concluzia ca se produc mai multe accidente noaptea saau atunci cand soseaua e uda.

    Oricum cautand prin presa am dat de mai multe articole. Iata-l pe cel mai recent:

    https://www.dcbusiness.ro/cauzele-accidentelor-rutiere-in-romania_601184.html

    Care sunt principalele cauze ale accidentelor din România

    - vehicul/ conducător vehicul (76,4%) (de vina e soferul nu pietonul)
    - viteza (19,6%)
    - neacordarea priorității pietonilor (10,2%)
    - neacordarea priorității vehiculelor (7,3%)
    - alte manevre neregulamentare (21,8%)
    - deficienţe ale conducătorului vehiculului (4,3%)
    - conducere sub influenţa alcoolului (2,8%)
    - deficienţe ale vehiculului (0,4%)
    - abateri ale bicicliştilor (7,2%)
    - abateri ale conducătorilor de atelaje sau animale (2,8%)
    - alți participanți la trafic (23,4%)
    - indisciplina pietonilor (22,5%)
    - abateri ale altor categorii de participanţi la trafic (0,9%)
    - deficienţe ale infrastructurii (0,2%)

    Deci inaintea vitezei avem: pietonii indiciplinati, alti participanti la trafic (atelaje, carute?), manevrele aiurea ale altor soferi. Abia apoi vine viteza.
    9 1
  • https://etsc.eu/euroadsafetydata/

    https://www.euronews.com/2019/08/20/road-fatalities-which-eu-countries-are-the-most-dangerous
    5 0
  • Andrei
    Cauzele principale sunt lipsa de discernamant (grad scazut de inteligenta al posesorilor de permis auto), lipsa masurilor de preventie, legislatie ambiguua, lipsa cunostiintelor elementare legate de condus (cand folosim frana de motor, cum se abordeaza corect un viraj, cum franam samd), lipsa de atentie samd. Viteza excesiva, starea tehnica proasta generala a masinilor, indisciplina samd sunt efecte ale cauzelor principale amintite anterior
    Cat timp nivelul de inteligenta este unul scazut povestile cu autostrazi infinite care reduc numarul de accidente arata ca suntem niste visatori. Unii nerealisti.
    8 2
  • stelucu: probleme vw touran se aude un zgomot pe partea distributiei ca si un... Raspunde
  • hazard
    Daca pleci de la ideea ca romanii sunt soferi prosti si needucati nu gresesti prea mult.
    7 1
  • Se moare in draci pe sosele in Ro din cauza infrastructurii proaste, a militiei care nu face preventie ci sta la ciupeala si la amendat, si o alta cauza sunt scolile de soferi, care dupa parerea mea sunt catastrofale. Cand iesi din scoala practic tot ce stii e cum sa iei permisul, nu cum sa conduci. Dupa experienta asta, unii se descurca mai bine decat altii sa invete pe cont propriu sa conduca. Si de aici, tragedia.

    Soselele lipsa sunt cel mai mare vinovat + aglomerarea continua in ultimii 30 de ani a lor, pana la cote inimaginabile in ultimii 5 ani. Camioanele care aduc rable din Vest nu se opresc nici macar de sarbatori, nici pe frig nici pe caldura. Rablele pe cu care umplem Romania sunt o alta cauza pentru accidente.

    @Statisticile lu peste: Excelenta statistica! Multumim!

    @Andrei: bati campii, tovarase! Nu IQ-ul e de vina pentru accidentele multe din Romania. Infrastructura proasta, lipsa soselelor, scoala de soferi care in Romania e o bataie de joc, multe sunt. Daca tu vrei sa te consideri tolomac pe tine si pe cei din natia din care faci parte, esti liber s-o faci. Autoflagelarea e sport national. Eu am fost pe la altii, pe la case mult mai mari si mai frumoase. Si nu m-au uimit cu inteligenta lor naucitoare. Dar sunt civilizati in trafic si nu sunt bombe cu ceas cu volan in mana. Educatia, scoala, cei 7 ani de acasa, traiul intr-o lume care n-a cunscut comunismul, intelegerea unui fapt simplu ca nu poate sa-ti fie bine daca celuilalt i rau, toate astea contribuie la statistici mai bune in cazul lor, si nu doar in ce priveste accidentele pe sosele.

    @Edikk: nu te saturi sa-ti ceri lesa, amice? Nu pricepi ca nu viteza e cauza? Mai strigi pe-aici ca vrei capastru? Du-te si inchide-te intr-o cusca si cere-i lu' Velea si Arafat sa-ti arunce firmituri sa nu mori de foame, sa te simti 100% sigur. Baga-te in bunker si lasa-ne pe noi astia care vrem sa ne traim vietile si sa avem cat mai multe experiente in timpul scurt pe care il avem de trait pe planeta asta de grija caruia n-ai tu somn noaptea.
    5 6
  • Lipsa infrastructurii
    Romania are nevoie urgent de autostrazi si trenuri de mare viteza.

    Construind infrastructura vom avea urmatoarele benefiici:

    - scad accidentele - doar 8% din accidente au loc pe autostrazi in UE
    - scad costurile operationale - marfa si oamenii nu mai stau in trafic
    - faciliteaza cresterea economica - PIB-ul Constantei s-a triplat la
    scurt timp dupa aparitia autostrazii
    - prin aparatitia trenurilor de mare viteza s-ar decongestiona aeroporturile, autostrazile si drumurile nationale, lasand spatiu companiilor aeriene sa se dezvolte pe trasee mai lungi
    - modernizarea si marirea Portului Constanta precum si eficientizarea transportului fluvial ar facilita comertul si cresterea acestuia
    - In Germania au inceput sa construiasca benzi speciale pentru TIR-uri care se conecteaza la curent asemenea unui tramvai, aerian. Au scazut considerabil costurile de transport.

    https://www.dw.com/ro/s-a-deschis-prima-autostrad%C4%83-electrificat%C4%83-din-germania/a-48641072

    Guvernul care va avea ambitia sa faca infrastructura, va da startul triplarii PIB-ului Romaniei, iar apropierea PIB-ului de 1 bilion de euro va garanta si o voce mai puternica a cestei tari pe plan international.

    Orice tara care depaseste pragul de 500 miliarde de euro PIB, incepe sa joace in alta liga.

    Daca ramanem la nivelul de acum, singuri de scoatem din joc. Devenim pur si simplu NECOMPETITIVI, exact ca in 1989.
    7 0
  • PMC sunteţi vitezoman înrăit??

    Întreb aşa.... ăia care dau vina pe infrastructură - în sensul lipsei autostrăzilor... sunt vitezomani criminali

    Dacă este vorba de lipsa marcajelor rutiere, lipsa planeității şoselei, etc da.... dar aici este vorba de cei care merg cu 150 km/h şi se trezeşte în câmp mort (cazul când nu omoară pe alţii) şi dă vina domle că nu avea autostradă

    Nu strada (corect marcată, fără gropi) ucide ci OMUL NEBUN VITEZOMAN CARE APASĂ PEDALA DE NEBUN
    3 3
  • @ Edikkk
    Ia o pauza omule!

    Ai probleme serioase cu scrisu' !

    Daca nu folosesti corect semnele de punctuatie, distorsionezi mesajul!
    4 3
  • @Edikk: iubesc librtatea, nu viteza, si vreau ca eu si semenii mei sa putem sa luam decizii cu capul si cu constiinta noastra. Nu avem nevoie de stat-tatuc care sa ne spuna cum sa conducem, ce sa mancam dimineata, sa evitam excesul de sare si grasimi, sa salvam viata - sa pastram distanta, sa fim responsabili. Pot fi responsabil fara sa faca guvernul campanie de presa platita cu zeci de milioane de euro. Nu vreau sa-mi spuna statul zi de zi ce pot si ce nu pot, nu vreau sa fiu dadacit zi de zi la televizor, apoi cu drone in parc, in megafoane.

    Doresc un stat minimal care sa asigure doar cadrul legal, nu care sa-mi spuna zi de zi ca e (pandemie si e) pericol chiar si atunci cand se dovedeste clar ca nu e niciun pericol. Nu vreau stat care se baga in toate cotloanele vietii mele, care isi permite sa-mi retraga dreptul la proprietate pentru niste frici inventate si total nejustificate, doar pentru ca poate. Nu vreau un stat care sa concentreze toata puterea in mainle sale, nu vreau un stat care sa nu poata fi tras la raspundere, care mimeaza joacul democratic in timp ce tot el organizeaza alegerile si-mi fura votul dupa bunul plac, dupa cine "trebuie sa iasa de data asta", dupa micile intelegeri de culise ale unor politicieni lipsiti de cel mai elementar bun-simt si patriotism.

    Daca legile existente au functionat foarte bine, vreau ca statul sa le lase in pace. Si mi se pare suspect cand vrea sa le schimbe dintr-o data. Am prins niste ani de comunism, si instinctul meu se trezeste imediat ce simte masuri antidemocratice turuite cu nesimtire de tot felul de prelipceni si cetep*li. As vrea sa-i vad tot mai putin pe indivizii astia, as vrea sa vad stiri raportate sec despre ce se intampla, nu parerologie si "formatori de opinie". Ne-a ajuns de 30 de ani. Ne-au format destul opinia si acum se trezesc sa-si dea cu parerea despre clitorisuri, masturbare si viata sexuala a copiilor - oare chiar nu va dati seama ca si-au pierdut total mintile si ca e cazul sa fie opriti? Ca ei nu se vor opri niciodata de la sine. Au plecat demult pe camp cu vaca.

    In fine, gandeste-te, mediteaza, nu te mai lasa mintit si manipulat. Si gandeste-te la broasca fiarta. Cand o sa te arda s-ar putea sa fie prea tarziu.

    Ai grija ce-ti doresti!
    3 2
  • Libertatea de a călca pietoni ca pe popice ?
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru