Feedback

BMW iX3 Concept: 270 CP și autonomie de 400 de kilometri pentru SUV-ul electric care se va lansa în versiune de serie în 2020

Publicat Miercuri, 25.04.2018
de Daniel Popescu
Comenteaza 6
BMW iX3 Concept: 270 CP și autonomie de 400 de kilometri pentru SUV-ul electric care se va lansa în versiune de serie în 2020 - Poza 1
BMW iX3 Concept: 270 CP și autonomie de 400 de kilometri pentru SUV-ul electric care se va lansa în versiune de serie în 2020 - Poza 2
BMW iX3 Concept: 270 CP și autonomie de 400 de kilometri pentru SUV-ul electric care se va lansa în versiune de serie în 2020 - Poza 3
BMW iX3 Concept: 270 CP și autonomie de 400 de kilometri pentru SUV-ul electric care se va lansa în versiune de serie în 2020 - Poza 4
BMW iX3 Concept: 270 CP și autonomie de 400 de kilometri pentru SUV-ul electric care se va lansa în versiune de serie în 2020 - Poza 5
BMW iX3 Concept: 270 CP și autonomie de 400 de kilometri pentru SUV-ul electric care se va lansa în versiune de serie în 2020 - Poza 6
BMW iX3 Concept: 270 CP și autonomie de 400 de kilometri pentru SUV-ul electric care se va lansa în versiune de serie în 2020 - Poza 7
BMW iX3 Concept: 270 CP și autonomie de 400 de kilometri pentru SUV-ul electric care se va lansa în versiune de serie în 2020 - Poza 8
BMW iX3 Concept: 270 CP și autonomie de 400 de kilometri pentru SUV-ul electric care se va lansa în versiune de serie în 2020 - Poza 9
BMW iX3 Concept: 270 CP și autonomie de 400 de kilometri pentru SUV-ul electric care se va lansa în versiune de serie în 2020 - Poza 10
BMW iX3 Concept: 270 CP și autonomie de 400 de kilometri pentru SUV-ul electric care se va lansa în versiune de serie în 2020 - Poza 11
BMW iX3 Concept: 270 CP și autonomie de 400 de kilometri pentru SUV-ul electric care se va lansa în versiune de serie în 2020 - Poza 12
BMW iX3 Concept: 270 CP și autonomie de 400 de kilometri pentru SUV-ul electric care se va lansa în versiune de serie în 2020 - Poza 13
BMW iX3 Concept: 270 CP și autonomie de 400 de kilometri pentru SUV-ul electric care se va lansa în versiune de serie în 2020 - Poza 14
BMW iX3 Concept: 270 CP și autonomie de 400 de kilometri pentru SUV-ul electric care se va lansa în versiune de serie în 2020 - Poza 15
BMW iX3 Concept: 270 CP și autonomie de 400 de kilometri pentru SUV-ul electric care se va lansa în versiune de serie în 2020 - Poza 16
BMW iX3 Concept: 270 CP și autonomie de 400 de kilometri pentru SUV-ul electric care se va lansa în versiune de serie în 2020 - Poza 17
BMW iX3 Concept: 270 CP și autonomie de 400 de kilometri pentru SUV-ul electric care se va lansa în versiune de serie în 2020 - Poza 18
BMW iX3 Concept: 270 CP și autonomie de 400 de kilometri pentru SUV-ul electric care se va lansa în versiune de serie în 2020 - Poza 19
BMW iX3 Concept: 270 CP și autonomie de 400 de kilometri pentru SUV-ul electric care se va lansa în versiune de serie în 2020 - Poza 20
BMW iX3 Concept anticipează lansarea versiunii electrice pentru X3 în 2020 și propune un sistem de propulsie de 270 de cai putere și o autonomie de 400 de kilometri, cu încărcare rapidă în numai 30 de minute.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Salonul Auto de la Beijing găzduiește în această săptămână lansarea unui concept electric sub sigla BMW. Pe numele său BMW iX3, conceptul este bazat pe SUV-ul X3 și va fi lansat în versiune de serie în cursul anului 2020.

Prin urmare, din punct de vedere al designului, iX3 Concept preia numeroase trăsături de la X3, însă în același timp introduce elemente distincte. Cea mai mare noutate este vizibil la partea frontală, întrucât clasica grilă cu doi rinichi a suferit modificări estetice asemănătoare cu cele prezente pe conceptul BMW i Vision Dynamics prezentat în toamna anului trecut. Germanii menționează că zona închisă a rinichilor reduce rezistența aerului și îmbunătățește în acest mod aerodinamica.

Alte elemente care diferențiază iX3 de X3 sunt nuanțele de albastru prezente în jurul grilei și a logo-ului și un eleron de aceeași culoare integrat în pragurile din spate. Nu în ultimul rând, conceptul beneficiază de jante de aliaj cu un design optimizat pentru îmbunătățirea aerodinamicii.

BMW nu a publicat nicio imagine cu interiorul conceptului, însă a detaliat platforma tehnică. Conceptul folosește a cincea generație de sisteme electrice dezvoltată de Grupul BMW, iar principala caracteristică este că motorul electric, transmisia și sistemele electronice sunt grupate într-o singură componentă. În plus, datorită modularității construcției, sistemul de propulsie poate fi adaptat la nivelul de performanță necesar și la spațiul disponibil, în funcție de tipul de model pe care va fi implementat.

Producătorul german oferă și câteva cifre esențiale despre performante. Astfel, motorul electric din a cincea generație dezvoltat pentru SUV-uri generează peste 200 kW (echivalentul a peste 270 de cai putere), în timp ce bateria are o capacitate netă de peste 70 kWh și oferă o autonomie electrică de peste 400 de kilometri, conform noului standard WLTP, mai realist decât vehicul NEDC. De asemenea, conceptul poate fi alimentat la stații de încărcare de până la 150 kW, doar 30 de minute fiind necesare pentru un grad de încărcare care să permită o autonomie decentă.

Interesant este că datele tehnice legate de autonomia electrică, stațiile de încărcare compatibile și timpul necesar pentru încărcare sunt identice cu cele menționate de rivalii de la Audi pentru primul lor model electric, e-tron, care va fi lansat în versiune de serie până la finalul acestui an. Acest lucru nu constituie însă o surpriză în contextul în care cei doi constructori sunt parteneri în proiectul Ionity, care prevede instalarea de stații de încărcare de până la 150 kW pe teritoriul Uniunii Europene.

După anul 2020, BMW va produce în serie modele construite pe arhitecturi flexibile care permit integrarea sistemelor de propulsie electric sau plug-in hybrid pe orice model al mărcii, pe aceeași linie de fabricație. De asemenea, vor putea fi integrate toate tipurile de transmisii față, spate și integrale. Această integrare va fi realizată sub brandul BMW i și reprezintă motivul pentru care versiunea electrică a lui X3 va avea numele BMW iX3.

Via BMW


Comentarii (6)

  • marian
    Ce fata de Kia si nume de Hyundai are masina asta
    20 10
  • ACE - Craiova
    Arata foarte bine iar autonomia e destul de buna.....
    Eu ii dau o nota de 8-8,5.
    Sa vedem si varianta de serie daca va imbuntati cei 400 km WLTP.
    BRAVOS BMW daca vrei chiar POTI sa faci ceva si frumos, practic si eco-friendly !!!!
    13 10
  • Marin Boldeanu: Cand este preconizata aparitia unui Opel Grandland X cu tractiune integrala... Raspunde
  • bine marian :)) cum sa scoata ei masini electrice repede, dau faliment ca majoritatea profiturilor sunt din service...
    6 7
  • MARIUS
    STATI DOAR SA VEDETI PRETURI...
    5 4
  • Cei care spun ca seamana cu KIA. Va rog sa cautati pe net sa vedeti ce grila aveau masinile vechi KIA ? Cei de la Kia cam de vreo 5 ani au copiat de la BMW grila fara a unii la mijloc acolo. Daca va uitati la ultimul model KIA Sprinter o sa vedeti ca desi seamana nu rasare.
    2 2
  • Valius
    KIA cu emblema BMW. Masina arata foarte bine, dar parca prezinta o alta marca. Si cu toate tehnologiile ce se arunca acum pe piata si toate cercetarile ce se fac, 400 km par cam putini. In tarile dezvoltate infrastructura electrica nu o sa fie o problema, pe când la noi... Sa faci niste drumuri lungi...ramai in pana prostului.
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru