Feedback

Companiile petroliere anticipează declinul cererii pentru mașini tradiționale: "Electricele vor avea până la 30% din piață în 2030"

Publicat Vineri, 28.04.2017
de Daniel Popescu
Comenteaza 5
Companiile petroliere anticipează declinul cererii pentru mașini tradiționale: "Electricele vor avea până la 30% din piață în 2030" - Poza 1
Total și Shell, două dintre cele mai mari companii petroliere din lume, consideră că cererea pentru benzină și motorină se va plafona după 2030, când aproape o treime dintre mașinile vândute vor fi electrice.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mașinile electrice dețin în prezent o cotă firavă de circa 1% din vânzările anuale de mașini, însă aproape toți constructorii au lansat strategii pentru dezvoltarea puternică a gamelor în contextul noilor norme de poluare care vor intra în vigoare în următorii ani.

Din acest motiv, inclusiv marile companii petroliere încep să realizeze că mașinile electrice vor acapara o cotă de piață tot mai mare.

De exemplu, gigantul petrolier francez Total susține că 15 până la 30% dintre mașinile vândute în anul 2030 vor fi electrice, ceea ce va determina o plafonare sau chiar o scădere a cererii pentru benzină și motorină. În paralel, rivalii olandezi de la Shell afirmă că cererea pentru produse petroliere va atinge punctul maxim la finalul anilor 2020. De altfel, producătorul are acum o divizie specială care se ocupă cu identificarea tehnologiilor curate care au cele mai mari șanse să genereze profituri în următorii ani.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Analiștii de la Bloomberg New Energy Finance, care analizează noile trenduri din industria energiei, consideră că mașinile electrice vor fi mai atrăgătoare decât cele cu motoare cu combustie internă. "Până în 2020 vor fi peste 120 de modele electrice. Sunt mașini grozave care vor face ca mașinile echivalente cu motoare cu combustie internă să arate depășite", spune Michael Liebreich, fondatorul Bloomberg New Energy Finance.

Via Bloomberg


Comentarii (5)

  • De-abia astept sa-mi iau o masina Full Electrica Second-Hand... prin 2035 ;-)
    6 0
  • Raportat la cota din prezent a mașinile electrice, 30% pare un salt uriaș, dar cu restul ce facem? 70% cu ardere internă în 2030? Mi se pare prea mult, la cât se cântă prohodul în prezent.
    12 4
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • @dan_grc Dane, eu cred ca daca 30% din piata va apartine electicelor, cel putin 50% din piata va fi apanajul hibridelor. 20% probabil ca vor ramane in zona clasicelor termice gen hypercar-uri, limuzine full-size, pick-up-uri si poate masini de dimensiuni normale pe piete mai sarace.

    Oricum, cota de piata se refera la masinile noi din 2030, nu la cele in uz la momentul respectiv la nivel mondial (unde mai mult ca sigur ca termicele clasice vor reprezenta 40-50%).
    10 1
  • @Andy

    Am luat in calcul si hibridele, dar cum ele sunt de tranzitie, peste 10 ani sa zicem, cand electricele vor avea, sa speram, autonomie de 700-800, poate 1000 km, nu prea mai vad rostul hibridelor, care vor fi mai scumpe, mai complicate, mai greu de intretinut si ca cele clasice, acum se bucura de atentie pentru ca beneficiaza si de bonusuri, reduceri taxe, impozite, etc, dar se vor imputina pana la disparitie aceste avantaje.
    10 4
  • in concluzie vom avea mai multe produse de sinteza care sa compenseze cererea scazuta in combustibili, am auzit ca in curand se va lansa hamburgarului din petrol 100% , O-burger, doar 2 calori, se va vinde cu pretul modic de 100 ron portia fara accesorii, un joint-ventures intre shell si vw...
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru