Cosworth pregăteşte un motor revoluţionar: 1.6 Turbo şi 480 CP

de Sebastian Toma
Joi, 27.06.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Englezii de la Cosworth ar putea să revoluţioneze industria auto cu un motor turbo care promite 300 CP pe litru. Unitatea vizată ar avea o cilindree de 1.6 litri şi ar livra 480 CP, totul pe un automobil de serie.

Esential 300 CP pe litru ar putea dezvolta motorizarea 1.6 Turbo pregătită de Cosworth.
Cosworth, celebrul furnizor şi preparator de motoare, pregăteşte o mică revoluţie în lumea motoarelor turbo. Englezii spun că pot să livreze un motor turbo care să dezvolte în jur de 300 CP pe litru. Unitatea pe care vor să o producă în serie împreună cu un partener din lumea auto ar avea o cilindree de 1.6 litri, ceea ce înseamnă că ar putea să livreze 480 CP în condiţiile în care englezii ar atinge performanţele menţionate anterior. Secretul din spatele noii motorizări şi motivul dezvoltării sale? Cei de la Cosworth se pregăteau pentru Formula 1, iar unitatea a fost construită atunci când zvonurile anunţau o motorizare cu patru cilindri în linie.

Într-o discuţie cu cei de la Pistonheads, inginerul şef al celor de la Cosworth, Andy Ball, a declarat că motorizarea a fost pregătită cu Jaguar C-X75 în minte, după ce au aflat că nu vor putea să folosească noul motor în Formula 1.

Însă, versiunea de serie a lui C-X75 nu a fost confirmată de Jaguar, iar cei de la Cosworth s-au declarat încântaţi de posibilitatea găsirii unui alt partener dornic de o motorizare potentă. Constructorul britanic a refuzat să enunţe numele potenţialilor săi parteneri, semn că fie sunt în discuţii cu mai mulţi constructori, fie nu au găsit încă un partener viabil pentru această motorizare

Urmareste Automarket
”Suntem foarte buni atunci când vine vorba despre ridicarea performanţelor unui motor până la limită.
Dacă nu stricăm nimic, înseamnă că nu am ajuns la limită. Dacă veţi auzi motorul, sunt sigur că nu veţi fi dezamăgiţi de sunetul acestuia. Nu va avea sunetul unui V8, dar tot va fi impresionant”,
explică Andy Ball, inginerul şef de la Cosworth.

Via Pistonheads

Comentarii (20)

  • ce s mai zici la o astfel de stire?????
    mnai nimik te lasa cu gura cascata..........
    31 12
  • Deci sunt suparati ca au pregatit motorul pt F1 si acuma ii mai reduc performantele ca sa fie mai fiabil si il baga pe masinile de serie. Ne-ar prinde bine mai multi ,,suparaciosi" :))).
    30 2
  • Ce e asa "revolutionar"? Motorul asta a primit reject in Formula 1 si acum cauta parleala lansandu-l in serie. Teoria ca teoria, dar practica ne omoara, pentru ca daca nu gasesc un partener, pierd banii investiti pana acum. Deci nu mi se pare nimic "revolutionar".

    Si RenaultSport poate sa-si reduca puterea motorului sau 1.6 din F1 , dar sa-l ofere la 500 CP sa zicem.
    28 19
  • *cauta sa-si scoata parleala
    25 10
  • Motorul asta e altceva decat ce zici tu mai cap de tzap ! Motorul celor de la Renault e V6 dar motorul Cosworth e 4 in linie ! Nu e aceeasi mancare de peste ! Cititi cu atentie ce se scrie. Sau va place numa sa va tociti degetele de tastatura aia jegoasa ? Si is curios si io sa vad cine mai vine cu un motor in linie cu 300CP de litru ....
    23 21
  • Daca asta e revolutionar, 1.5-ul lui Senna si Prost de vreo 650 cp facut de Honda pt McLaren in anii '80 ce mai e? Galactic?
    16 13
  • Cu astfel de motoare potente, si care sa aiba sisteme de imblanzire la nevoie, se vor putea incadra producatorii in media celor 95 grame CO2 pana in 2020.
    Tinand cont ca acum performantele sunt undeva la 150-175 Cp/litru, ( vezi Audi S3, A Klasse AMG ) nu ar fi chiar asa deochiat o astfel de putere de 300CP/litru.
    Oricum consider ca pentru un muritor de rand, un motor de 200 CP, pus pe o caroserie medie ( serie 3, A4, C Klass ) ajunge pentru distractie
    20 2
  • someone
    normal ca trebuie sa isi scoata parleala...dezvoltarea unui motor de F1 nu se face cu buget limitat, si acum ca au ramas pe dinafara cu schimbarea regulilor, trebuie sa isi recupereze investitia. cel mi bun mod e un model de productie care sa isi permita aceste performante. si aici ma refer la un sasiu pe masura, caci un motor 1.6 incapea si pe Logan 1, dar sa fim seriosi.
    in acelasi timp comparatia cu motorul de F1 din 80-90 e nepotrivita, pentru ca acest motor , pe langa putere, are si niste norme de poluare f stricte de indeplnit caci va fi montat pe masini de serie.
    si degeaba tot vorbim noi aici , eu merg pe mana celor de la Cosworth, caci de-a lungul vremii au avut niste motoare super: escort MK1 1800 aspirat, Escort Cosworth, primul motor din F1 care a atins 20.000 rpm in vremea v10 3L si lista poate continua.
    15 3
  • pai daca stirea era vw scoate un motro de 1.6 l de 480, erau mesaje de genul "il vreu si eu", cand ajunge si la noi ca(ca) il vreau si eu dat sa fie sh", etc.
    16 5
  • Chiar daca s-au inspirat din sporturile cu motor sau chiar din Formula 1, este naiv sa crezi ca poti un astfel de motor pe masinile de serie.
    De exemplu motoarele actuale de Formula 1 costa milioane, au viata de exploatare redusa, cel putin in F1 se parcurg undeva 3000 - 4000km cu un singur motor, dupa asta scad brusc performantele si fiabilitatea. Presupun ca se folosesc si materiale mai exotice.

    Un motor pt masinile de serie trebuie sa fie mai accesibil, sa reziste mai mult in timp si sa mai respecte si alte norme.
    14 11
  • Chiar daca pe o masina de serie acest motor ar livra jumatate din cei 480 CP, tot ar fi OK. Mai mult, cum ar fi daca un motor similar, dar cu o capacitate de 800 cmc ar scoate 120 CP?
    6 2
  • @Cyrus
    It's also good to hear that F1 technology does filter down to road cars, and not just exotica like the Enzo. Andy Ball (Cosworth's chief engineer) says it's happening more and more:

    "Race-bred components are starting to find their way into mainstream automotive applications already, like DLC [Diamond-like Carbon]."

    This low-friction coating for elements like valves and pistons was mostly announced for a revised diesel engine in the Nissan Juke, of all things.


    *Nota: Nissan Juke >>implicit Renault

    Sursa: www.pistonheads.com
    15 0
  • Din cate stiu eu,toate sistemele care sunt acum pe masinile de serie ,au aparut prima data in Formula 1. Daca voi stiti altceva, e problama voastra. Prea dati cu piciorul in munca unor ingineri. Multi dintre voi ,nu sunteti in stare sa puneti pe hartie ce ati citit prin "almanahe". Cum am mai spus :ar trebui sa va mai tunati gramatica.
    Sanatate maxima !
    10 1
  • Ganditi-va la motoarele existente pe motociclete de serie: 1litru si aproape 200cp
    6 0
  • @Nae: Da, dar acelea sunt motoare aspirate de turatie mai mare. In schimb, acele motoare au un cuplu destul de mic.
    Motorul despre care vorbesc cei de la Cosworth este supraalimentat. Pe langa putere ridicata, ma astept sa fie un motor foarte elastic, sa aiba un cuplu foarte ridicat, totul la niste turatii comparabile cu un Diesel.
    3 1
  • coobra
    acu' ceva ani, bmw avea in formula 1 motor de 1500cmc turbo sii 1300cp.
    http://www.youtube.com/watch?v=dfWTBNx1-kE
    deci hai sa nu ne umplem de maro ca mama ce face cosworth in 2013.
    a, si acu ceva ani, adica bmw o facea in '83
    3 10
  • Ma da de consum nu spune nimica sa imi spuneti si mie un motor englezesc performant ca inca nu am auzit de 20 de ani numa din faliment in faliment o tin engleji astea si sau trezit astea cu un ventilator de 1.6.
    Deocamdata Mercedes este tata mare la inovatii
    4 6
  • AndreiRN
    Si garantia ar fi ?
    30 de zile.
    4 5
  • @AndreiRN...........prea mult......
    30 de tururi pe Nurburgring
    2 5
  • Puterea litrica conteaza , nu dispunerea cilindrilor.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru