Dacia Duster Pick-Up: a doua versiune de caroserie a modelului este construită de un carosier român

de Sebastian Toma
Marti, 07.10.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia a confirmat producţia a 500 de unităţi Duster Pick-Up pentru clientul OMV Petrom. Acestea sunt transformate de carosierul Romturingia în colaborare cu inginerii de la Renault Technologie Roumanie. Pentru moment, nu există şi o versiune oferită pentru publicul larg.

Esential 3000 de euro este costul aproximativ al transformării unui Duster standard în Pick-Up.
Dacia Duster Pick-Up, a doua versiune de caroserie a modelului off-road din Mioveni, a fost prezentată oficială de reprezentanţii mărcii româneşti în compania unicului client al acesteia. Cei de la OMV Petrom au semnat un parteneriat cu Dacia şi cu Romturingia pentru a cumpăra 500 de unităţi Duster Pick-Up. Toate cele 500 de unităţi sunt derivate din versiunea 4x4 de serie şi sunt echipate cu motorul 1.5 dCi de 110 CP. Ele oferă un interior cu cabină simplă, cu două locuri, lunetă protejată de un grilaj şi o caroserie ranforsată exterior. Bena poate să transporte o încărcătură de până la 450 de kilograme şi are o lungime de 1.7 metri. Cu toate că Duster devine Pick-Up în mâinile celor de la Romturingia, conversia este omologată oficial de RAR cu sprijinul Grupului Renault şi carosierul din Câmpulung Muscel a fost ales special de Dacia datorită colaborării longevive şi a experienţei în domeniu. Cei de la Renault Tehnologie Roumanie s-au ocupat de partea de proiectare a acestui vehicul, pe când execuţia este 100% sarcina Romturingia.

Dacia Dokker Van, transformat în Pick-up şi basculantă de carosierul francez Kollé

Primele prototipuri Duster Pick-Up au fost finalizate la sfârşitul anului 2012 şi au fost omologate pentru drumurile publice încă de atunci.

Cele 500 de exemplare Duster Pick-Up vor fi ale versiunii facelift a lui Duster, deci Petrom ar putea să comande inclusiv sistemul de navigaţie Media Nav pentru urmaşul lui Dacia Papuc 4x4. Între timp, publicul larg nu va putea comanda această versiune a lui Duster de la niciun concesionar Dacia, dar reprezentanţii companiei nu au specificat nicio interdicţie de a personaliza un exemplar existent sau viitor cu ajutorul carosierului specializat, mai ales că există deja o omologare tip la RAR pentru obţinerea dreptului de circulaţie, aceasta din urmă fiind valabilă la nivel european datorită apartenenţei ţării noastre la Uniunea Europeană.

Primele 10 Duster Pick-Up au fost livrate astăzi celor de la Petrom, singurul client al acestui model. Versiunea Pick-Up a lui Duster este, probabil, al doilea cel mai exclusivist Dacia modern după Logan CUP, versiune de competiţie a modelului din Mioveni.

Urmareste Automarket
Costul unui Duster Pick-Up nu a fost precizat, dar conversia costă aproximativ 3.000 de euro, potrivit reprezentanţilor Dacia.
Aşadar, chiar dacă ar fi un client dornic de un Dacia Duster Pick-Up, acesta ar trebui să achite aproximativ 3.000 de euro pe lângă Duster-ul său. Singura problemă în obţinerea unui Duster Pick-Up în 2015 de la Romturingia ţine de timpul necesar finalizării celor 500 de unităţi, compania respectivă având puţin peste 100 de angajaţi şi fiind contractată de OMV pentru să livreze restul de 490 maşini până la sfârşitul lui 2015. Pentru câteva mii de euro în plus, companiile specializate din România i-ar putea oferi clientului şi elemente suplimentare pentru off-road, cum ar fi un troliu şi alte accesorii specializate, indiferent că are un Duster standard sau un Duster Pick-Up. Singura soluţie pentru ca o persoană fizică să obţină un Dacia Duster Pick-Up din lotul de 500 este aşteptarea momentului în care OMV Petrom să-şi schimbe flota şi să vândă aceste unităţi unor dealeri specializaţi în revânzarea autovehiculelor folosite de societăţi şi ca persoana fizică să-l cumpere de la aceştia.

Via Dacia

Comentarii (14)

  • Si la ce ii ajuta pe petrolistii astia un pick-up cu 2 locuri ? Sa fure petrol ?
    14 49
  • sa care diverse utilaje, prin tot felul de zone greu accesibile, de exemplu?
    49 6
  • Si ce minunea mea poti cara cu un 1.5 ? Se preteaza mai bune un 2.5/3.0 - Hilux, L200, etc. Gusteru e bun pt tarani.
    15 61
  • @s
    rafinatule, macacias guritza ta ! :DD
    25 1
  • ciumpalacule te-ai gandit putin ca poate Petrom a vrut sa cumpere o masina fabricata si modificata in Ro decat o japoneza pe care sa dea o caruta de bani ?
    39 4
  • Pe principiul: mai bine facem masini rezistente la drumuri proaste decat sa facem drumuri bune...Hai Romania ! Pe de alta parte, pentru Dacia, toata stima !
    28 0
  • Arata a fi neterminata ...cu un ampatament marit, cu siguranta ar fi o solutie extrem de interesanta si de atractiva ...
    6 7
  • Suleyman Cunoscatoru
    @Sorin: Normal ca-i neterminata. Carosierul Rom... (zici ca-i cine stie ce companie nemteasca) a modificat asta. Si eu o puteam modifica, luam un flex si taiam un duster normal, ii puneam plasticuri de protectie pt lada, 2 puncte de sudura si il finisam putin, asadar Pick-up.
    Si cred ca are si punte pe spate cu foi de arc, cum au toate pick-up-urile care se respecta + un mic reductor acolo, ca cine stie... si o garda la sol mai buna.
    7 11
  • @S
    Toyota Hilux ~30.000 EUR
    Duster Pick-Up ~ 20.000 EUR

    Diferența ~10.000 EUR x 500 = 5.000.000 EUR economie

    E grea matematica.

    Duster Pick-Up va fi folosit de Petrom pentru acces în zonele mai dificile și nu va căra marfă sau "utilaje", ci este un fel de mașină de intervenție și va căra echipamente pentru mentenanță/reparații urgente/măsurători, scule, piese de schimb etc.

    Pentru astea nu au nevoie de Hilux, L200 etc.
    30 3
  • Frumos din partea OMV ca au comandat Dustere, le face si multa publicitate cu ocazia asta. Dar ar mai fi variante de pick-up destul de ieftine de ex Isuzu Dmax la aprox 23K euro sau Mitsu L200 la 21K euro. Probabil au beneficiat de un discount semnificativ din partea Dacia la asa flota, mai ales ca nu au nevoie decat de finisarile interioare de la primul rand de scaune.
    12 0
  • mishazaitev
    Desi mi se pare un pic prea din topor solutia de rigidizare a habitaclului, pentru ca banuiesc ca asta este rolul cadrului de protectie fixat peste cabina, trebuie sa fiu de acord ca eficienta necesita si abordarea unor solutii simple. Roata de rezerva lasata in bena mi-aduce aminte de mai vechile dar fiabilele utilitare frantuzesti Renault Rodeo si Citroen Meharis.

    In alta ordine de idei, nu este pentru prima data cand Petrom se doteaza cu echipamente romanesti. Pentru cei care nu stiu ca la Brasov inca se mai fabrica camioane, trebuie spus, ca Petrom se numara printre clientii fabricii folosindu-le pe post de platforme pentru utilaj petrolier.

    Exemplul pe care il da cea mai mare companie romaneasca este unul cum nu se poate mai laudabil.
    15 0
  • cineva
    Habar nu au cei de la Petrom de ce fel de masini au de fapt nevoie. Nu trebuia decat sa il intrebe pe S si era evident. Probabil ca S vine de la "specialistul".
    Pff...

    Mai bine te abtii, desteptule.
    16 0
  • Suleyman Cunoscatoru
    Numai acuma observ:

    CAT DE INESTETIC DAU BARELE ALEA PE PALFON, imi da senzatia aceeasi pe care mi-o da un TAF 690p. Si mai vorbiti aici de diferenta de 10.000euro, care este o diferenta mica pentru a primi o MASINA cu motor si tehnica superioara ?
    2 6
  • Pau tocmai de-aia au pus "protectia" lunetei
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru