Începând de astăzi, sunt disponibile 4 motorizări noi pentru Dacia Duster și Bigster. Cele două modele primesc motoare noi, mai puternice și mai eficiente, precum și o dotare nouă în premieră pentru marca de la Mioveni.
MOTOR HIBRID CU GPL
Cea mai mare noutate anunțată de marca românească este introducerea noii motorizări Hybrid-G 150 4x4 pentru ambele modele. Acest propulsor combină un motor pe benzină de 1.2 litri cu tehnologie mild-hybrid de 48 de volți, care livrează de unul singur 140 de cai putere. Motorul termic funcționează împreună cu un motor electric de 31 cai putere în puntea spate. Astfel, întreg propulsorul livrează 154 cai putere.
ÎN PREMIERĂ, PADELE PENTRU SCHIMBAREA TREPTELOR
Partea cu ardere internă este cuplată la o cutie automată cu 6 trepte și cu dublu ambreiaj, în timp ce motorul electric este legat la o cutie cu 2 trepte, complet decuplabilă. În premieră pentru Dacia, cele două SUV-uri vor fi acum dotate cu padele pentru schimbarea treptelor, aflate în spatele volanului.
Noua motorizare hibridă primește două rezervoare de câte 50 de litri pentru benzină și pentru GPL. Astfel, cu noul motor, Dacia Duster și Bigster vor avea o autonomie combinată de până la 1500 kilometri în regim WLTP. De asemenea, datorită sistemului hibrid alimentat de o baterie de 0.84 kWh, cele două modele pot rula până la 60% în modul electric, în traficul urban.
Această motorizare va fi disponibilă până la finalul anului pentru cele două modele.
TREI MOTOARE NOI PENTRU DUSTER
Alături de motorizarea menționată până acum, Dacia introduce în gama lui Duster alte 3 motorizări noi. Astfel, cele două modele vor avea acum următoarele motorizări: Hybrid 155, Mild Hybrid 140 și Eco-G 120.
Motorizarea Hybrid 155 înlocuiește vechea versiune Hybrid 140. Noua motorizare este alcătuită dintr-un motor pe benzină în 4 cilindri de 109 cai putere și două motoare electrice. Unul dintre motoarele electrice dezvoltă 50 de cai putere, în timp ce al doilea funcționează pe post de generator de înaltă tensiune și de demaror.
Partea electrică este alimentată de o baterie de 1.4 kWh, iar propulsorul este cuplat la o cutie automată electrificată, cu 4 trepte dedicate motorului termic și 2 trepte pentru partea electrică. Această cutie funcționează fără ambreiaj.
Versiunea Hybrid 155 promite un consum mediu de 4.6 litri/100 km, mai mic cu 8% față de motorizarea pe care o înlocuiește.
Urmează motorizarea Mild Hybrid 140, care înlocuiește versiunea Mild Hybrid 130. Acest propulsor este alcătuit dintr-un motor pe benzină în 3 cilindri, de 1.2 litri, bazat pe ciclul Miller și dintr-un sistem mild-hybrid de 48 volți. Propulsorul este cuplat la o cutie manuală cu 6 trepte și promite un consum mediu de 5.4 litri/100 km.
La final, avem noua motorizare Eco-G 120, înlocuitorul vechiului Eco-G 100. Acest motor este aproape neschimbat, diferența fiind reprezentată de un plus de 20 de cai putere față de vechea motorizare. Propulsorul poate fi alimentat cu GPL și promite o autonomie combinată de 1380 kilometri.
TAPIȚERIE NOUĂ ȘI REGLAJ LOMBAR
Alături de noile motorizări, Dacia a pregătit și câteva dotări noi pentru Duster. Cei care aleg echiparea Journey vor primi o tapițerie nouă, elemente decorative noi și un scaun al șoferului care include acum reglaj lombar.
În încheiere, echiparea Extreme aduce jante negre cu un design nou. Ambele echipări menționate mai primesc și un regulator de viteză adaptiv pentru motorizările hibride. Această dotare este standard pentru echiparea Journey și opțională pentru linia Extreme.
via Dacia
Fiindca efortul nu se justifica.
Aceleasi motorizari obosite, marketizate usor diferit pentru a capta atentia diletantilor cu privire la o falsă primenire.
Lipsa dCi din evantaiul motorizarilor Dacia, mai ales pentru Duster & Bigster, reprezinta un atentat la siguranta nationala.
Intrați pe configurator Dacia și aveți toate motorizările dintr-o ochire.
noul G150 hibrid 4x4 benzină și GPL
155 hibrid 4x2 benzină (apărut pe Bigster)
mild hybrid 140 4x2 benzină
Eco-G 120 (ne-hibrid) 4x2 benzină și GPL
Sincer, hibridul ăsta nou ar trebui să facă uitat dieselul prin putere, economicitate și silențiozitate. Plus, are și 4x4.
Eronat.
Singurul motor care poate face uitate toate celelalte propulsoare este 2.0 dCi (160 -190 CP) alaturi de EDC 6, motor oferit in versiuni FWD sau AWD pentru Duster si Bigster.
Orice alta varianta este asimilabila compromisului.
155 hibrid 4x2 benzină (apărut pe Bigster) + cutie automata multimodala fara ambreiaje
mild hybrid 140 4x2 sau 4x4 benzină + cutie manuala 6 trepte
Eco-G 120 (ne-hibrid) 4x2 benzină și GPL + cutie manuala 6 trepte
Cele mai interesante par primele 2 variante:
- prima, daca iti trebuie neaparat 4x4 si/sau GPL
- a doua, daca vrei un hibrid full, adica propulsor electric mai potent si mai prezent.
pai cu restul carutei, caroseriei ce facem.
Tu vorbesti doar de motoare, dar suspensia , dar directia, dar ergonomia dar insonorizarea, si multe altele cui le lasi.
Chiar si cu motorul 2.0 dci Duster ar fi praf, fiindca masina in sine e construita cat mai "subtire"
Daca vrei ceva 2.0Dci e simplu , renault koleos facut pe platforma de clasa C/D. adica superioara cu TOTUL daciei Duster facuta pe platforma de clasa B - simplificata, atentie !
Chiar si cu motor de Chiron, Lambo or Porsche acest Duster ramane o caroserie low cost care nu poate acomoda motoare mai puternice , deoarece a fost gandita de la inceput pentru o dinamica mediocra de sofer familist cu 2 copii si o soacra in spate sau poate pentru un pensionar mai tanar, dar nespecial.
Fiindca performanta motorului este pusa pe asfalt de cele 4 cauciucuri care daca nu beneficiaza de solutii de prindere de sasiu cum ar fi punte spate multi link sau mai stiu eu ce diferentiale electronice, va garantez eu ca puteti monta orice motor pe Duster, doar veti ajunge mai repede in sant. Ceea ce e foarte periculos si uneori mortal. Deci aveti grija, voinicii mei, sau dupa caz familistii mei, la ce raliu va duceti cu Dusterul
Cre' că-ți dai seama ca ai scris tâmpenii, nu.
Da, Duster este low cost, iar voi care visați cai verzi pe pereți aveți o grămadă de alte mașini cu suspensie mulți link. La +20k vreți dotări de Lexus rx 500 h cu 4 roti directoare.
Bănuiesc că știi cât este de costisitoare si de reglat și și ca preț o suspensie mulți link ...
A, poate doar să aspiri mucii dintre scaune, să nu se certe cu ai tăi.
Multumesc pentru feedback.
Ai dreptate, Koleos este o varianta de luat in seama, mai ales ca preturile nu-s deloc extravagante pentru dCi 190, in jur de 25-28k.
Potlogarii astia de la Renault au privat si Austral de Diesel, dar o solutie este reprezentata de Kadjar cu 1.7 dCi la 150 CP, un motor care n-a avut privilegiul nici sa fie rodat cum trebuie, asta fiindca deciziile imbecile legate de pseudopoluare genereaza de cele mai multe ori inconveniente ample.
Drumuri bune sa ai !