Constructorul francez își regândește strategia de poziționare pe piața auto pentru a deveni o marcă mai profitabilă și mai accesibilă în același timp. Citroen se va concentra mai mult pe modele noi, care sunt ieftine și profitabile, în detrimentul modelelor mai scumpe sau care se dovedesc a fi neprofitabile.
Astfel, au început să apară speculații că Citroen ar urma să concureze mai îndeaproape cu mărci accesibile precum Dacia. Deja se poate vedea asta în segmentul mașinilor electrice de oraș, acolo unde noul Citroen e-C3 este un rival direct pentru Dacia Spring.
Acum, însă, Citroen are ambiții ceva mai mari și își dorește să producă un model care să concureze cu Dacia Duster. Acel model ar urma să fie chiar următoarea generație a lui C4, care a fost anterior un hatchback de clasă compactă și a fost transformat într-un crossover odată cu lansarea actualei generații.
Din primele informații, viitorul Citroen C4 ar urma să fie bazat pe conceptul Citroen Oli, prezentat în 2022.
De asemenea, noul model va primi noua arhitectură Smart Car, prezentă la Citroen C3 și la noul Fiat Grande Panda. Inițial, noul Citroen C4 era programat să apară în 2026, însă acum se pare că lansarea acestuia va avea loc în 2027.Cel mai probabil, gama de motorizări al viitorului C4 va fi similară cu cea din prezent. Astfel, se vor păstra motorizările pur termice, mild-hybrid și electrice.
via Carscoops
In orice caz, cred ca ideea actuala e:
Peugeot - upper market, tehnologii de ultima generație, mai întâi design și apoi utilitate, preț peste media clasei
DS - premium, materiale de cea mai buna calitate, briz-briz-uri, preț mare
Opel - varianta common sense, nici prea-prea, nici foarte-foarte, mai întâi utilitate apoi design, preț bun în clasa
Citroen - pentru cei care cauta un preț mai mic dar nu chiar low-cost. Cât se poate de ieftin dar fără rabat la siguranță și echipamentul standard pentru vremurile actuale. Design ciudat ca sa nu fie plictisitor.
Desigur, concluzia e ca au prea multe branduri și e greu sa le poziționeze. DS probabil va dispărea, iar Opel/Citroen... Mai bine ar alege una din ele decât sa le chinuie pe ambele.
PS Am avut Citroen C5 3.0 HDI biturbo in echiparea de top, cu vechea suspensie hidraulică. La vremea aceea arăta foarte bine, motorul era extraordinar (de-aia îl folosea și JLR pe Range Rover și cred ca și Jaguar), suspensia genială (de-aia era și pe Rolls Royce), materiale bune la bord și echipament standard pentru care plăteai multe sute de euro la Mercedes. Ce vremuri.
Să-și dezvolte naibii componente comune între modele (inclusiv între companii), să fim serios ca multe “mațe” nu interesează pe nimeni. Dar având componente comune, diversitate mult mai mică se pot face economii imense atât în producție, logistică, cât și în service (foarte important). Multe customizări sunt inutile și irelevante în zona de volum, trebuie ieftin, bun și ușor de întreținut.
Și să cumperi o anvelopă a devenit o bătaie de cap… dă-o’ncolo!!!
oooook
Dutz a zis foarte bine ce-a zis, la secretul costurilor reduse intră și piesele fiabilizate și puse în comun între modele pentru a reduce diversitățile. Când francezii foloseau componente de la Clio și Megane pentru primul Logan, nu credeau Opel sau Citroen că nivelul exagerat al prețurilor la modelele răspândite îi va obliga la reconsiderarea costurilor și concurarea Dacia.
https://gresit.ro/incolo-sau-in-colo.html
Degeaba ai net dacă nu știi ce și unde să cauți. Glume de grădiniță despre Dutz pentru blasfemie contra electroacelor, atât s-a putut.